• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

2008 Fireblade, uusia kuvakulmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On. Tuosta tulee kaikkien aikojen floppi ja pikainen hätäkorjaus ulkonäköön nähtäneenkin jo alle vuoden sisään kun myynti ei vedä.

Näyttää ihan joltain ER-5:n tai jonkun muun ensimotoristin valinnan jälkiasennuskatteella kuorrutetulta versiolta. Kyllä katetun pyörän pitää olla virtaviivainen ja uhkaava kuin hai. Toi näyttää enempi naamalleen kiukaalle sulaneelta transformers-lelulta.
033102ass_1_prv.gif
Aivan totta! Ei tuosta oikein mitään hienoa saa vaikka miten sitä katsoisi... Kilpiteline on kyllä magee...
tounge.gif

Nyt tulee Hondan kuvaajilla taidot esiin jos onnistuvat löytämään kuvakulman josta ton saa näyttää hyvältä!

Mnjoo... toi putki on ihan makee ja kilpurimainen perä.
Varmaan ihan makee mutta aika huonossa paikassa, jos vertaa esim. nykyiseen versioon. Kilpuria ajatellen paras paikka putkelle on nykyinen, yksi penkin alla keskellä.
Aivan sama kilpuria ajatellen kun se perskeles hiostuttaa palleja aivan liikaa. Jos ajaa 20-30 donaa vuodessa josta tuhat-kaksi radalla on mukavuus kerroin huomattava kun putki on alhaalla. Yhdessäkään yläputkisessa jota itse olen ajanut ei ole saatu lämpö kerrointa pois. Jos se tälläiselle "kilpa" kuskille tuo jopa ei mitään nopeutta radalle niin aivan sama, hienompi sivussa ja erittäin paljon mukavampi.

Hienoja kuvia. Tattis Laxa.

Tuotatuota, tuohonhan rupeaa tottumaan pikkuhiljaa...
Hienoja yksityiskohtia pyörässä.

Kuume nousee
biggrin.gif

Yhdessäkään yläputkisessa jota itse olen ajanut ei ole saatu lämpö kerrointa pois. Jos se tälläiselle "kilpa" kuskille tuo jopa ei mitään nopeutta radalle niin aivan sama, hienompi sivussa ja erittäin paljon mukavampi.
Eipä ole merkittävästi kuumennut 600RR:ssä (-04 ja -07). Sliparia ei ole asennettu, joten tehtaan alumiiniset lämpösuojat ovat paikallaan koko matkalta.

Penkin lämpiäminen pakoputken voimin tarkoittaa myös akun lämpiämistä, jopa enemmän kuin penkki. Onko jollakulla ollut ongelmia?

Yläputkissa vaimennin on ainakin Hondan kyykyissä kuljettajan persiin ja akun takana eikä alla, vain pätkä ränniä kiertää lähempää. Saman verran koukeroa kiertelee monessa V2-koneessa penkin etupuoliskon alla onpa ne äänenvaimentajat missä hyvänsä. Tynkäputki on suoraan kuljettajan persiin ja reiden alla kaikissa toteutuksissa mitä olen nähnyt ja vieläpä yllättävän lähellä.

Mnjoo... toi putki on ihan makee ja kilpurimainen perä.
Varmaan ihan makee mutta aika huonossa paikassa, jos vertaa esim. nykyiseen versioon. Kilpuria ajatellen paras paikka putkelle on nykyinen, yksi penkin alla keskellä.
Aivan sama kilpuria ajatellen kun se perskeles hiostuttaa palleja aivan liikaa. Jos ajaa 20-30 donaa vuodessa josta tuhat-kaksi radalla on mukavuus kerroin huomattava kun putki on alhaalla. Yhdessäkään yläputkisessa jota itse olen ajanut ei ole saatu lämpö kerrointa pois. Jos se tälläiselle "kilpa" kuskille tuo jopa ei mitään nopeutta radalle niin aivan sama, hienompi sivussa ja erittäin paljon mukavampi.
Itse olen ajellut reilu 30tkm 1000RR kadulla ja pari kautta kilpurilla, eikä tuo yläputki mielestäni haittaavasti penkkiä lämmitä, lienee siis sekin pallien kantajasta kiinni.
Ei se pyörä taida nopeammaksikaan tulla sillä yläputkella, tarkoitin ettei kaadoissa ole putket aina paskana, kuten sivuputkellisissa. Ei käy kateeksi -07 kilo gixerin kaatajia, kun parhaassa tapauksessa menee molemmat vaihtoon ja ehkä käyrästökin.

Itse olen ajanut 1000 rr sekä 600 rr ja kummasakin kuumottaa häiritsevästi. Kyytiläisestä puhumattakaan.
wink.gif
Sen lämmön kun ei mielestäni tarvitse muutamaa astetta kummempaa olla kun puhutaan lämpimästä kelistä. Tosin onhan siinä hyötynsäkin näin syksyisin.
No joka tapauksessa alhaalla tuo putki on nykyään mielestäni tyylikkäämpi.

Ihan asialliseltahan tuo alkoi näyttämään pienen totuttelun jälkeen, varsinkin valkomustana. Ainoa asia mikä häiritsee SUURESTI, ja kyllä tiedän, ei liity pyörän ajettavuuteen mutta hondan siipilogon pilaaminen. Olen aina ihastellut hondan tapaa käyttää siipiä osana pyörän graafista ilmettä ja ne nyt vaan näyttää hyviltä tankissa mutta tuo uusi tankkilogo on kaamea!!!
omg.gif

Mun mielestä tuo mustavalkoinen on kanssa tosi tyylikäs
cool.gif
. Eikä toi hondan logokaan tankissa hassummalta näytä. Ainakin hienompi kuin -06/07 tarroilla tehdyt siivet, jotka ei ole edes lakan alla. Ja mitä enemmän kuvia katselee, niin eipä tuo hassummalta näytä
smile_org.gif
!

Ja ominaisuudet varmasti enemmän kuin hyvin kohdallaan. Mitä enemmän noita kuvia katselee ja speksejä lukee, sitä varmemmin huomaa, että kyseessä on ihan uusi pyörä kaikilta osin. Jo tekniset yksityiskohdat näyttävät aivan erilaisilta kuin -04-07 Bladeissa. Eipä paljon taida olla samaa. Luistokytkin on joillekin hyvä lisä, se tuntuu olevan uusissa pyörissä melkein aina. Ja mittaristo on moderni, alusta ja jarrut varmasti loistavat, enkä epäile, etteikö ajettavuus olisi huippuluokkaa radalla
cool.gif
!

Koneen poraus/isku ei ole ihan yhtä äärimmäinen kuin Yampissa. Itse asiassa jossakin Yampin ja Suzukin puolessa välissä, melkeinpä samoissa kuin Kawa. Varmaan ihan mukava moottori.

sanoi:
Itse olen ajanut 1000 rr sekä 600 rr ja kummasakin kuumottaa häiritsevästi.

omg.gif

Itse en ole KOSKAAN huomannut mitään kuumotusta, tosin pidän yleensä housuja vielä siinä välissä...kannattaa kokeilla
tounge.gif

Itse olen ajanut 1000 rr sekä 600 rr ja kummasakin kuumottaa häiritsevästi. Kyytiläisestä puhumattakaan.  
wink.gif
Sen lämmön kun ei mielestäni tarvitse muutamaa astetta kummempaa olla kun puhutaan lämpimästä kelistä. Tosin onhan siinä hyötynsäkin näin syksyisin.
No joka tapauksessa alhaalla tuo putki on nykyään mielestäni tyylikkäämpi.
Lyö 600RR tulille, pärrytä tunti pitkin maita ja mantuja. Ota pois satula sekä takamatkustajan satula. Tunnustele akun ympäristöä, jos havaitset lämpöeroa verrattuna sivuputkelliseen, niin kohtuullisen hyvät aistit on sinulla. "Asiakirjakotelossa" voi jotakin lämpimyyttä havaita, mutta se ei vaikuta kuskin oloihin. Voi tietysti olla, että ajamastasi yksilöistä on riivitty lämpösuojat pois esim. sliparin laiton yhteydessä. Liikennevaloissa alkaa oikea polvi kuumenemaan ensimmäisenä, koneen posken lämmöstä. Sen havaitsee helposti. Toisaalta näillä keleillä ensimmäisenä jäätyy kädet ja sitten munat.
tounge.gif

Tyyliasiat on asia erikseen. Itse pidän yläputkesta siksi, että kaikenlainen rassailu takapäässä on helpompaa ja pestävää on vähemmän. Yhtä hyvin voisi olla sivuputkikin, ei yläputki mikään ehdoton edellytys ole.

Ekat kuvat kun näin, niin kauhistuin. Nyt kun kuvia on enemmän, niin tuohan on aivan julmetun hieno!!!

Keula näytti törkeältä sivustapäin aluksi, mutta kun sitä vähän kääntelee ja "maistelee", niin tuohan on aika härskin näköinen. Tuossa pyörässä on särmää! Ja on se vähän erilainen ku muut. Tähän asti noi kaikki tonniset on näyttäny samalta.

Speksejä ku katselee niin kuume kasvaa. Ei kukaan tarvitsisi vähän ajettua -05 Repsolia?
biggrin.gif

R6 gikserin peileillä
biggrin.gif
. Ei tosin, tämä vaikuttaa pyörältä, joka on niitä "hienompi luonnossa kuin kuvissa"

Back