• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

200+ tutkaan x 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nuudel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On se vaan tasan varmaa, että kaikki tietävät tuossa nopeudessa ajavansa reilua ylinopeutta. Myös bussikuskit... Vai onko heihin valikoitunut jotenkin erikoisen vaarallista ja taitamatonta tumpeloporukkaa? Enpä usko...
Vauhtisokeus kenties... Kyllä mulla menee nopeusmittarin kyttäämiseksi välillä... nopeuseron huomaa ainoastaan sitä, kun muut tulee perä edellä vastaan.

Ja sen verran on tullut myöskin ajettua erilaisilla vempuloilla, ettei kaikilla yksinkerataisesti voi ajaa 100kmh:ta kovennpaa tai sekin aivan liikaa... Joissakin vempaimissa on ajo-ominaisuuksia ja toisissa taas ei.

ja järkee tässäkin on ollut.. hennoo vähän v*tuttaa..
se ei tarvitse olla kuin parin sekunnin hurmio, torvea auki ja sitten taas nopeudet alas. Paskaa tsägää, mutta sellaista elämä on.
Oikeesti. Kuka uskoo, että kyseessä on ollut ko. kuskien parin sekunnin hurmio? Ja ainoo sellainen
biggrin.gif
.

Jonkun verran tuollakin päin pyörineenä (Mikkelissä alkuperäinen kotipaikka, ja koko suku ja liuta kavereita nykyäänkin) väittäisin että tuolla tiellä 200+ vauhdissa ei kyse ole vauhtisokeuden aiheuttamasta vahingosta..

Yhä täysin moralisoimatta, eli en mitenkään pidä näitä kavereita kriminaalina henk.koht., huonolla tuurilla sama [siis tutkan kohdalle osuminen] voisi aivan hyvin käydä itsellekin..

se ei tarvitse olla kuin parin sekunnin hurmio, torvea auki ja sitten taas nopeudet alas. Paskaa tsägää, mutta sellaista elämä on.
Oikeesti. Kuka uskoo, että kyseessä on ollut ko. kuskien parin sekunnin hurmio?
Minä ainakin voin uskoa.

sanoi:
Ja ainoo sellainen
biggrin.gif
.
Tällaista en väittänyt enkä uskokaan - mitä väliä ?

ihmetellyt monesti mitenkä jotkut pystyvät ajamaan ylinopeutta, kun itse poljen mopolla liikenteessä niin ei viisari koskaan nouse yli sallitun nopeuden. sehän on taloudellisestikkin lompakkoa kuluttavaa, saa joka vaiheessa olla tankkaamassa. kun taas alle 3000kiekan lukemilla pyörä liikkuu sulavasti, jolloin pystyn katsomaan joka puolelta tulevat autot ja nyppylät ;)

ootta te poijat hurjia, kun ajatta nuon lujaa
cool.gif

pian on muutes kaksi pyörää myynnissä....veikkaisin...

Busa ei ainakaan vie kuin normiajossa jotakuinkin 5l/100km, sitten kun käy varttia ja nopeusajoja ajamassa niin sit änempi.

Miksi yleisellä tiellä
confused_orig.gif

Radalla voi haukata vauhdin hurmiota ilman pelkoa kortin panttaamisesta tai sivullisten turvallisuuden riskeeraamisesta.

Kivaahan se on joskus maistella vauhtia, mutta ...
Missä vitun radalla,suomessa on alle 4 rataa missä voi ajella,niissäkään ei taida suorat riittää huippujen kokeiluun no ellei aja jotain vessaa
062802moto_prv.gif

No sitten on ostanut ihan vääränlaisen pyörän.
hamekankaan uhallakin totean, että jos noin on, niin sitten minä teen jotain väärin ja pyydän julkisesti anteeksi moottoripyöräni väärinkäyttöä.
Uskoisin ymmärtäväni kantasi, mutta ainakin minulle moottoripyörän suorituskyky on hyvää kiihtyvyytta suunnilleen sallituilla nopeuksilla. Ja sitä en saa ilman 200+ huippunopeutta, joten siinä mielessä maksoin ominaisuudesta jota en käytä,
Ensimmäisen pyöräni huiput jäi kokeilematta, mutta ehti sekin radalla käydä.
Toinen mopo pyöri radalla vaatimattoman 5% kilometreistään eli pari tuhatta ennen kuin taitamattomuuttani rikoin sen ja IF halusi ostaa romun.
Bemu kävi vain yhden reissun ja kuski sekä mopo olivat aivan toivottomia. Pannu ei ole vielä ehtinyt enkä ole huippua kokeillut vaikka kuulemma onkin enemmän kuin lentokentällä Suskalle mitattu valmistajan ilmoitus + 1 km/h. Radalla sekin vielä käy, kunhan tarjoutuu nykyisen vakuutuksen vaatima opetustilanne.
Autoni huiput olen kokeillut vuonna -90 Saksassa. Sen jälkeen en.
Kaikesta tästä huolimatta pyöräni suorituskyky on minulle merkitsevä asia ja yksi selkeä syy vaihtaa nykyiseen pyörääni.
Kärjistäen voisin jopa heittää nopeuskokeilusta, että minä voin tuon kokeilla pleikkarillakin. Ketä kiinnostaa luukuttaa kaasu auki suoraan?
Kun oppisi vain ajamaan...

Oikeesti. Kuka uskoo, että kyseessä on ollut ko. kuskien parin sekunnin hurmio?
Minä ainakin voin uskoa.

sanoi:
Ja ainoo sellainen
biggrin.gif
.
Tällaista en väittänyt enkä uskokaan - mitä väliä ?
Lähinnä tuota tsäkää ajattelen. Kun tarpeeksi usein ja tarpeeksi kovaa ajaa niin ei kiinnijäämisellä ja tsäkällä ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Kaverit ovat kuvitelleet ajavansa autobaanalla, mutta toisin kävi. Hetken hurmio=good bye kortti.

Onneks kaverit eivät kolaroineet. Siitä vasta olisikin hyvät otsikot irronnut...
omg.gif

Moniko sivullinen on viimeisen 10 vuoden aikana kuollut/loukkaantunut vakavasti sen johdosta että motoristi antaa hetkellisesti laukkaa mopolleen?

Jokainen avaa joskus vastaavalla tavalla ja jollekin käy joskus huono tuuri
mad.gif
No ei todellakaan avaa. Koita nyt uskoa.

Tuollaiset 200km/h kaaharit yleisillä teillä on moottoripyöräilijöiden neekereitä. Elikkäs vähempilahjaisia yksittäistapauksia joten ei saa yleistää, mutta neekeröivät kaahatessaan kaikkien muidenkin maineen.
Kyllä taitaa sitten olla aika suuri enemmistö neekereitä..
biggrin.gif

Itse just naureskelin FMX:ää, että siitä hyvä pyörä, että sillä on paha päästä noihin otsikoihin. just voi 160 kulkea, eikä todellakaan vahingossa. kaasu saa olla pohjassa minuutin.

motarille saa vetää neljä vaihdetta punarajaan ja sakkoja tuskin voi saada.

silti on hauskaa. tuuli tuivertaa ja rengas elää mutkissa. enemmän vauhdinhurmaa satasessa kuin kyykyllä 200km/h:ssa.

Sekin voi laittaa mietityttää kun tarpeeks makselee sakkoja, ja eipä nuo ajokiellotkaan kovin lyhyitä ole nykyään.

Suomesta olisi helppo poistaa ylinopeutta ajavat sekä rattijuopot.
Poistetaan nopeusrajoitukset sekä promillerajat. Tällä eroteltaisiin jyvät akanoista, "taitavimmat" selviytyy, loput karsiutuu pois kaduilta...
withstupid.gif

höh. pidetään org äänestys ja kommentointi perään
kuka on ajanu yleisellä tiellä yli 2sek yli200.
Kai kaikki, ite ainaki.

Tietenki tänne pyhäkoulupojat ja tytöt sitten kommentoi

Back