Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ne hitsataan sieltä sisäpuolelta...Miten noita kollektoreita hitsataan tuolta keskeltä? Luulisi, että ainakin viimeinen putki olis mahdoton saada hitsattua ympäri.
Paitsi että kyllä nuokin ovat sisältä hitsattuja ja sitten snurrattu teräväksi. Näkyy myös hiontajäljet ja tekstissäkin hionnasta mainitaan.Ei hitsata. Tai ei ainakaan kannata hitsata. Eri opuksia lukeneena tähän asiaan oon törmnny moneen otteeseen ja lähes jokaisessa kirjassa erikseen mainitaan että niitä nimenomaan ei saa hitsata sisäpuolelta (siis näitä kahden putken liittymäkohtia). Vaikuttaa kuulemma negatiivisesti kestävyyteen ja virtauksiin. Mitä terävämpi kantti sitä parempi. Helpoin tapa on tehdä primäärit jousikiinnitteisiksi. Ei tartte hitsata ollenkaan. Burnssilla olivat hitsanneet kyllä semmoisita paikoista, että kotikonstein saman osan tekeminen olisi ollut mahdotonta. Taitavat hitsuutella jollain laserilla... Nämä ainakin ovat kaikki päältä hitsattuja:
http://www.burnsstainless.com/MergeCollectors/mergecollectors.html
Putken hitsaus tehdään monesti vaikeaksi huonoilla sovitteilla..Jos tekee kirkkaasta eli ruostumaton tai haponkestävä niin tigillä tarvii juurikaasun jos meinaa hyvän tehdä!miksei se kestä jos hitsaa sisäpuolelta kunnolla keittäen ja sit persereikävingulla viilaa kantit teräviks?se on hitsarissa ollu vika jos ei kestä!itse olen tehnyt monia kollektoreita moneen eri vehkeeseen ja hyvin on tuntunu tähän mennessä kestävän!Jos on oikeesti hyvä hitsari niin pinta ja juuri jää ihan tasaseksi!esim meijeriputkia kun hitsataan niin juureen ei saa jäädä yhtään pattia muuten alkaa bakteerit kertymään joten ei se niihin virtauksiinkaan vaikuta!mut ne onkin eri miehiä jotka maitoputkia hitsaa![]()
Juurikin näin. Loppujen lopuksi se hitsaaminen on ajallisesti lyhyin osuus pakosarjan / -putken rakentamisessa.Kokenut putkenrakentaja oppii panostamaan sovitteeseen ja hitsaaminen on helpompaa kuin kokematon osaa kuvitellakkaan..![]()