• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1400GSX:än virittely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hande1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morjenttens. Onkos kukaan viritelly kyseistä peliä enemmälti. Itselläni laitettiin Akran kokohässäkkä ja takaselle saatiin 121.6hv ja 131nm ja ero vakioon aivan mahtava. Nyt kuitenkin paritonnia ajelleena tuli mieleen, että lisää hevosia kaivataan, eli mitä foorumin porukka suosittelee?
033102beer_1_prv.gif

Morjenttens. Onkos kukaan viritelly kyseistä peliä enemmälti. Itselläni laitettiin Akran kokohässäkkä ja takaselle saatiin 121.6hv ja 131nm ja ero vakioon aivan mahtava. Nyt kuitenkin paritonnia ajelleena tuli mieleen, että lisää hevosia kaivataan, eli mitä foorumin porukka suosittelee?
033102beer_1_prv.gif
Lisää puristuksia ja nokat vaihtoon.. Eli kannesta/ryhmästä siivu pois, tai sitten vielä parempi vaihtoehto; korkeapuristeisemmat Wisecot tai ihan kokonaan uus ryhmä, jolla siitä saa vaikka 1600 kuutioisen..

Tossa on kyllä varaa virittää vaikka kuinka, kun vakiona siinä on ihan sairaan matalat puristukset ja miedot nokat.

Juttua: http://www.gsx1400.org/bottom_frame_review7.html

Moro. Kiitti nopeasta vastauksesta. Hiukka samat ajatukset oli itselläkin. Mitä mieltä oot turbotuksesta ja mitä mitäis huomioida pyörän kestävyyden kannalta.

Moro. Kiitti nopeasta vastauksesta. Hiukka samat ajatukset oli itselläkin. Mitä mieltä oot turbotuksesta ja mitä mitäis huomioida pyörän kestävyyden kannalta.
Tossa on niin matalat puristukset, että silleen turbo menis siihen varmaan ilman puristuksien laskemistakin. Siinä taitaa olla vielä takomännätkin vakiona?

Mä preppaisin tota kyllä vaparina, kun varaa on vaikka kuinka! Joku 160-170hp saa aika iisisti takarenkaalle tolla tilavuudella, ja vääntökin pysyy hyvänä. Puristukset sinne 12.0:1 kohdille koneistamalla ryhmää/kantta tai vaihtamalla männät, nokat vaihtoon (meneekö esim gsx-r 1100 nokat suoraan, tietääkö joku?).

Noilla eväillä luulis jo liikahtavan! Kannaattaa muuten lukea tarkkaan toi aikaisempi linkki. TTS:n jätkät tietää mitä tekee. Niillä on muuten ihan mukavia settejä tuohon GSX 1400:kin (JE:n männät):
http://www.tts-performance.com/catalog...._id=488

ja perussetti, ihan mukavasti lisää vaikka puristuksia ei edes nosteta:
http://www.tts-performance.co.uk/bikes/gsx1400/index.shtml

Tuohon kun tällää vielä uudet korkeapuristeisemmat männät, tai ottaa ryhmästä/kannesta pois, niin luulis olevan aika hyvä...

Tossa on niin matalat puristukset, että silleen turbo menis siihen varmaan ilman puristuksien laskemistakin. Siinä taitaa olla vielä takomännätkin vakiona?

Mä preppaisin tota kyllä vaparina, kun varaa on vaikka kuinka! Joku 160-170hp saa aika iisisti takarenkaalle tolla tilavuudella, ja vääntökin pysyy hyvänä. Puristukset sinne 12.0:1 kohdille koneistamalla ryhmää/kantta tai vaihtamalla männät, nokat vaihtoon (meneekö esim gsx-r 1100 nokat suoraan, tietääkö joku?).

Noilla eväillä luulis jo liikahtavan! Kannaattaa muuten lukea tarkkaan toi aikaisempi linkki. TTS:n jätkät tietää mitä tekee. Niillä on muuten ihan mukavia settejä tuohon GSX 1400:kin (JE:n männät):
http://www.tts-performance.com/catalog...._id=488

ja perussetti, ihan mukavasti lisää vaikka puristuksia ei edes nosteta:
http://www.tts-performance.co.uk/bikes/gsx1400/index.shtml

Tuohon kun tällää vielä uudet korkeapuristeisemmat männät, tai ottaa ryhmästä/kannesta pois, niin luulis olevan aika hyvä...
Juu kiitoksia vaan. 160-170 takaselle olisi kuin voitto lätkän MM:issä tai ei vaan paaaaljon parempi. täytyy syksyllä viedä mopo Viaberin Harrille laitettavaksi. Kiitokset vastauksista. Nähdään kesän riennoissa!
033102beer_1_prv.gif

Näyttäisi tuosta saavan aika helpolla (ei ehkä halvalla) paljon tehoja lisää.

Kertokaahan gsx1400:n omistajat, millaisia virityksiä (muitakin kuin tehon lisäykseen tähtääviä) olette tehneet, mitkä olivat tulokset ja mitä ongelmia mahdollisesti tuli eteen niitä tehdessä?

Olen itse aika varma siitä että seuraava pyöräni tulee olemaan GSX1400, joten olen ihan siltä pohjalta kiinnostunut näitä kuulemaan.

Näyttäisi tuosta saavan aika helpolla (ei ehkä halvalla) paljon tehoja lisää.

Kertokaahan gsx1400:n omistajat, millaisia virityksiä (muitakin kuin tehon lisäykseen tähtääviä) olette tehneet, mitkä olivat tulokset ja mitä ongelmia mahdollisesti tuli eteen niitä tehdessä?

Olen itse aika varma siitä että seuraava pyöräni tulee olemaan GSX1400, joten olen ihan siltä pohjalta kiinnostunut näitä kuulemaan.
Onko muitakin kuin tehon lisäämiseen tähtääviä virityksiä olemassa? Vitsi! Pikku plexi kannattaa laittaa niin on mukavampi reippaammin huristella. Pyörähän on mitä mukavin ajettava, menee kuin itsekseen. itse koin tehon puutteen hieman ahdistavana/rajoittavana. Kävin kokeilemassa kyykky KaWa 10 R:ää jossa tehoja löytyi, muttei meikäläisen makuun. Pyörästä täytyy sanoa, että RAAKA peli on.

Joo kyllä kai tästä vehkeestä saa vaikka mitä irti. Oishan se hienoa, jos jossain vaiheessa olisi tuollainen 160hp takarenkaalla
biggrin.gif
Noh kun nyt pääsisi eroon edes noista vakiovaimentimista, jotka painaa varmaan tonnin... Pitäiskö lotota
nixweiss.gif

Joo kyllä kai tästä vehkeestä saa vaikka mitä irti. Oishan se hienoa, jos jossain vaiheessa olisi tuollainen 160hp takarenkaalla  
biggrin.gif
Noh kun nyt pääsisi eroon edes noista vakiovaimentimista, jotka painaa varmaan tonnin... Pitäiskö lotota  
nixweiss.gif
Hankkiudu ihmeessä eroon vakiovaimentimista, jotka painavat tosiaan yli "tonnin". Pelkkä äänen muutos tuo pyörään luonnetta. Suosittelen! Älä kuitenkaan odota lottovoittoa. Lottovoitto on syntyä suomalaiseksi jne jne!

Onko muitakin kuin tehon lisäämiseen tähtääviä virityksiä olemassa? Vitsi!
niin, lähinnä ajattelin ihan noita perusjuttuja, vilkkujen vaihtoa, rekisterikilpitelineen vaihtoa ja muita parannuksia ulkonäköön..

Itsellä on sellainen sekopäinen ajatus modata gsx1400:aan ketjun tilalle remmiveto. Olen jo saanut kuulla olevani hullu kun edes suunnittelen tuollaista.
muhaha.gif

ilmeisesti ei ole välttämättä ihan yksinkertainen homma..
pelle.gif

Mut ei se mitään, ainahan saa suunnitella ja miettiä
plur.gif
vink.gif

biggrin.gif
nixweiss.gif
Hankkiudu ihmeessä eroon vakiovaimentimista, jotka painavat tosiaan yli "tonnin". Pelkkä äänen muutos tuo pyörään luonnetta. Suosittelen! Älä kuitenkaan odota lottovoittoa. Lottovoitto on syntyä suomalaiseksi jne jne!
Nooh tuohan on ollut jo pitkään suunnitelmissa, mutta paalua ei juuri nyt ole tuohon sijoittaa. TUossa vähän juttua: Putki suitsaan...
Tässä on mielessä pyöritelty 4-1, 4-2 ja jopa penkinalusputkea
cool.gif
, mutta taitaa tuo viimeinen jäädä toteuttamatta. Ei oikein sovi tuohon mopoon - tietty samanlaista ei heti tulisi vastaan.. Joten "perinteiseksi" valinnaksi tullee lienee akran tyyppinen putkisto. Arvon gsx1400-veljeskunnassa on varmaan aika monella akran putkisto mopossaan? Onko mahdoton ajatus, jos mittaisitte putkistonne strategisia mittoja ja pistäisitte ne vaikka priva-viestinä?

niin, lähinnä ajattelin ihan noita perusjuttuja, vilkkujen vaihtoa, rekisterikilpitelineen vaihtoa ja muita parannuksia ulkonäköön..

Itsellä on sellainen sekopäinen ajatus modata gsx1400:aan ketjun tilalle remmiveto. Olen jo saanut kuulla olevani hullu kun edes suunnittelen tuollaista.
muhaha.gif

pelle.gif

plur.gif
vink.gif
Katsokaapa sivut http://www.thunderbike.de. Siellä on jo tehty remmiveto GSX:ään. Siisti näyttääpi olevan.

Sain kanssa äskettäin ajoon GSX1400K5:n. Kilometrejä on takana vasta 450 joten en ole vielä yli 4000 kierroksen vedättänyt. Mutta jo nyt täytyy sanoa, että voimaa on
buttrock.gif
Odottelen vain, että pääse antamaan kunnolla hanaa.
Vielä pyörä on täysin vakio. Suunnitelmissa kuitenkin on putkiston kohdalta halvin ratkaisu eli vakiot 4-1 käyrät ja perään BOSin vaimennin. Hintaa alle 500€. Olisihan Yoshimuran tai Akran kokoputkisto hieno, mutta maksaa
blush.gif
Päälle ruiskun säätö ja Ivanin kalikka niin eiköhän siinä taas hetkeksi aikaa iloa ole.

Montaa pyörää olen tosiaan ajanut, mutta jo alakierroksilla oleva teho on jotain, mitä ei ole ennen tullut vastaan. Ja muutenkin on tunne, että alla on MOOTTORIPYÖRÄ eikä singeri
biggrin.gif

Tulipa mieleen sellainen asia, että jos -05 malliin (vakiona 4-1-putket) ja vanhempiin (vakiona 4-2-putket) vaihdetaan pelkät pöntöt, niin mitkä on erot? Voisi kuvitella, että tuo 4-1-putkisto antaa paukkuja enemmän?
Hmm... -05-malli painaa muka 17kg vähemmän kuin aikaisemmat (211kg vs. 228kg) Kts. linkki -> -05 tietoja Ei prkl... tuossa on pakko olla typo? Jos akralla paino tippuu jotain 15kg ja siinäkin poistetaan seisontatuki, niin ei tuo 4-1-putkisto voi millään olla niin paljon kevyempi? Oikea paino varmaan ennemmin 221kg kuin 211kg...
Niin ja mitähän tälläkin tiedolla muuten tekee
nixweiss.gif
Ei yhtään mitään... Pitäiskö mennä
033102beer_1_prv.gif
ja sitten
kaboom.gif

No niin no, kyllähän äänet aika tuhnut on verrattuna vanhaan pyörään: 1640cc viritetty Intruder 2-1 putkilla ja Supertrapp perässä. Mutta fiilikset on kyllä sellaiset, että kyllä tälläkin vielä naapureita kiusataan!!

Tuntuu painoero kyllä aika hurjalta. Jos K4:n kaksi pönttöä on aika isot niin tämä K5:n pönttö on aivan helvetin iso. Luulenpa, että vaimentimen vaihdolla painoakin tippuu aika monta kiloa. Ajattelin, että nykyinen 4-1 alkukäyrästö voisi olla tehojen kannalta ihan hyvä. En ajattelisi sen liiemmin ahdistavan virtauksia. Vaimennin se on, joka tukkoinen on. Slip-oneja on vain aika vaikea löytää K5:een. BOS on ainoa, jonka löysin. Mielelläni laittaisin Yoshimuran.

Onpas nokat tosiaan miedot. Yoshimuralta saa virinokkia, mutta nekin maksavat sen toimintatonnin. Pirun kallista kaikki!!!

Mutta odotetaan nyt ensin niitä tehoja siellä 6500 kierroksen toisella puolen.

...ja mikä helvetti tätä konetta taas vaivaa, kun ei hymiöitä saa enää lisättyä. Baariin, kaljalle ja turpaan.

Itse ajattelin tääsä joskus myöhemmin tutustua k5 putken sisuskaluihin,jos saundi vähäsen muutus ja hengitys parantus,onhan siellä kat ja sen semmosii turhakkeita
wink.gif
.Niin ja ei viittis irrotella kunnon trumbettii pois ja pistää tilalle jotain rumaa"teho"putkee.
biggrin.gif
.Toi k5 ja k4 painoero oli mulle uusi juttu.Mut ei kai kukaan näitä painon pienuuden takia osta,ainakin suzukilla olis valmiikski kevyempii malleija.

muhaha.gif

pelle.gif

plur.gif
vink.gif
Katsokaapa sivut http://www.thunderbike.de. Siellä on jo tehty remmiveto GSX:ään. Siisti näyttääpi olevan.

Sain kanssa äskettäin ajoon GSX1400K5:n. Kilometrejä on takana vasta 450 joten en ole vielä yli 4000 kierroksen vedättänyt. Mutta jo nyt täytyy sanoa, että voimaa on
buttrock.gif
Odottelen vain, että pääse antamaan kunnolla hanaa.
Vielä pyörä on täysin vakio. Suunnitelmissa kuitenkin on putkiston kohdalta halvin ratkaisu eli vakiot 4-1 käyrät ja perään BOSin vaimennin. Hintaa alle 500€. Olisihan Yoshimuran tai Akran kokoputkisto hieno, mutta maksaa
blush.gif
Päälle ruiskun säätö ja Ivanin kalikka niin eiköhän siinä taas hetkeksi aikaa iloa ole.

Montaa pyörää olen tosiaan ajanut, mutta jo alakierroksilla oleva teho on jotain, mitä ei ole ennen tullut vastaan. Ja muutenkin on tunne, että alla on MOOTTORIPYÖRÄ eikä singeri
biggrin.gif
Eikös 05 mallissa ole heppoja vain alle 75 hv. Kysyn vaan että MIKSI. Aikas lussulta vaikuttaa. Vaikka vääntöä on niin hevosten puute vaikuttaa eniten. Tarkoittaa sitä, että moposta loppuu paukut kesken.

Back