• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

14 ah akku Aprilliin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motohtori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Talvisäilöstä yritin omaani herätellä mutta eipäs jaksanut starttailla. Jos ei piuhastakaan lähde niin se on sit uusi 14 ah akku kiitos. Mites noi isommat on sinne mahtunut? Ei jaksaisi mitään vuolemista...Suositelkaahan! Kiitos...
Mulla on ollu nyt viimesten italiaanojen kanssa aina toi kiinteesti asennettu Ctec-laturi kiinni...

Kun vien mopon parkkiin nii piuha kiinni. Ei ole ikuna mitään ongelmia akun jaksamisen kanssa vaikka paljon starttivirtaa noi tartteekin. Akku ja mopo tykkää eikä omistajakaan saa harmaita hiuksia virtavajeen takia
smile_org.gif

Talvisäilöstä yritin omaani herätellä mutta eipäs jaksanut starttailla. Jos ei piuhastakaan lähde niin se on sit uusi 14 ah akku kiitos. Mites noi isommat on sinne mahtunut? Ei jaksaisi mitään vuolemista...Suositelkaahan! Kiitos...
Mulla on ollu nyt viimesten italiaanojen kanssa aina toi kiinteesti asennettu Ctec-laturi kiinni...

Kun vien mopon parkkiin nii piuha kiinni. Ei ole ikuna mitään ongelmia akun jaksamisen kanssa vaikka paljon starttivirtaa noi tartteekin. Akku ja mopo tykkää eikä omistajakaan saa harmaita hiuksia virtavajeen takia  
smile_org.gif
Arvaa vaan, mikä mulla on pyörässä kiinni ;) Ei tosin aina, enkä ajatellut ruveta joka stopilla sitä kiinni pitämäänkään. Mielummin sitä satsaisi kunnon akkuun kun jatkuvan lisävirran etsimiseen jostain tolpasta. Toisaalta - mopossahan pitäisi olla kunnon akku & koko sytytspuoli kunnossa jo tehtaalta tullessa mutta ei kai sitä Italian suunnalta voi ihmeitä toivoa
biggrin.gif

Mulla on vissiin sitten asiat hyvin, tai toi vanha koppanen mille on varmempi - samahan se on kun Tuono.

Ei tarvi seisottaa laturissa ja sähköt säilyy; nyt olen talvella pari kertaa kytkenyt Cteckkiin muuten on ollut itsekseen ja lauantaina kyllä lähti kun palmun alta ;)

Juu tiedä sitten paljonko se jeesaa, mutta ei ollut huolia vanhalla Yasallakaan eikä releellä, mutta kyllä se releen vaihto piristi starttia.
Sitä voin suositella hyvä modi eikä kovin tyyriskään.

smile_org.gif
Arvaa vaan, mikä mulla on pyörässä kiinni ;) Ei tosin aina, enkä ajatellut ruveta joka stopilla sitä kiinni pitämäänkään. Mielummin sitä satsaisi kunnon akkuun kun jatkuvan lisävirran etsimiseen jostain tolpasta. Toisaalta - mopossahan pitäisi olla kunnon akku & koko sytytspuoli kunnossa jo tehtaalta tullessa mutta ei kai sitä Italian suunnalta voi ihmeitä toivoa
biggrin.gif
Juu totta joka sana, et ei sais olla lisälaitteiden varassa mopon toimivuus!

Ei se mullakaan kyllä ihan aina kiinni ollu, eikä sillonkaan mielestäni ollu mitään niin suurta ongelmaa käynnistämisessä, et olisin harkinnu isompaa akkua... mutta niinku joku viisas on joskus sanonut; "tuntemattomia ovat italialaisten tiet"
biggrin.gif

Edellisen Millen kanssa kyllä meinas usko loppua Ahvenistolla koulutuksessa, ku joutu sammuttamaan ja starttaamaan varmaan 20 kertaa lyhyen ajan kuluessa. Mut siitäkin se selvis vaikka sillon olisin (tai siis mopo olis) kaivannu lisäpotkua taukojen aikana
smile_org.gif

JussiM:ää lainaten: "Vaihdoin myös akun keväällä YTX14BSsään kun R-millessä on alunperin pienempi, mutta mahtuhan toi isompi sinne penkin alle."

Itseäni kiinnostaa se että moniko akunvaihtaja on vaihtanut solenoidin 150 ammpiseen ja tehnyt ruskean-liittimen modin?

Itsekun eilen pistin koneen tulille liitinmodin jälkeen, tuntui tosi helpolla käynnistyvän, vaikka akkua en ole aikoihin ladannut ja se on alkuperäinen 12 amppinen. Onkohan toi helppo käynnistys vaan korvienvälissä vai todellista?
Ruskean liittimen modi? Itellä -04 Tuono, akku vaihtui jo viime kesänä tohon yxt14... Hyvin mahtuu

Ei ilmeisesti ole mitään vaaraa hajottaa mitään, vaikka akkua lataisi siten että se on pyörässä kiinni (ohjekirjahan ohjaa irroittamaan akun ennen latausta)? Innoissani laitoin akun talvisäilöstä kiinni pyörään näemmä (perkeleen lumisateet) hiukan ajoissa ja ajattelin ladata sen vielä kertaalleen täyteen. Ctek on laturina ja akussa Ctekin mukana tullee piuhat valmiiksi kiinni.

Ei haittaa.
Omassa Ctek hoitaa homman ja laturin liitin on "takapenkin" alla niin saa helposti kiinni purkamatta mitään.

RSVZONEssa pojat tuntuvat pitävän aina ylläpitolaturissa kiinni kun mopo seisoo.

Lähti kuin lähtikin talvisäilöstä nyt sitten eka yrittämällä eilen. Ctekki oli ilmeisesti riittävän kauan kiinni toisin kuin viimeksi. Hyvä näin ja kauden ekakilsat korkattu
smile_org.gif

Nätisti lähti juu eilen Itävallan ihme käymään ;)

Tuo brown connector probleemi voi muuten olla näissä ennen 2004 malleissa, mutta pitämällä liittimet hyvässä kunnossa ne eivät hapetu eivätkä näin ollen kehitä lämpöä ja sula pois.

Ton Ctekin liittimestä junailin gps:ssälle virran ulostulon. Tarvittaessa liitin kiinni ja gps sen perään.

Kuulin tuosta ongelmasta, ja minulle taas kerrottiin sen koskevan uudempia malleja, kun kyselin omasta -03:stani. Sitä liitintä ei tosin tullut tutkittua vaikka oli esille siellä katteen alla takarungossa viimeksi tällä viikolla kun asentelin hälyä ja ketjuvoitelijaa.

Eipä tosin ole vielä vehkeestä kauheita kokemuksiakaan, kun ostin sen vasta.
Tosin täytyy todeta, että viimeiset kokemukset italian ihmeestä ajoittuvat vuoteen 1981 ja palaneeseen Fiat Super Mirafiori Racingiin  
omg.gif

Back