Pakkoko siellä on asua? Suomi on täynnä tyhjää tilaa. Teretulemast tänne missä ei meteliä kuulu*, voin vaihdossa tulla majailemaan ahveniston viereen.7Kurko hei, jos viet minut H:gin parhaisiin tuulipukumestoihin, minä näytän sulle Apparan sellaisena kuin se on.Olipa taas ohjelma. Apparallahan on parasta mitä nukkumalähiö-Hlinnassa on (Kultakeskuksen ja Kultasuklaan myymälöiden lisäksi). Olisivat vaan kybällä ratayrittäjän tukena ja apuna.
Mutta sammakosta olen sen yhden haastellun kanssa kanssa samaa mieltä: toki sitä on suojeltava. Heti kiellettävä kaikki moottoriajoneuvot, polkupyörät ja rullaluistelut kaikilla Ahveniston harjun lähiteillä ja ulkoilupuistossa, koska voihan se samppi loikkia muuallakin kuin kilokikserin ilona Tarun mutkassa. Vain h-i-d-a-s kävely pehmeillä crocseilla sallitaan. Kävelysauvat kiellettävä. Olympiapuiston uimaranta heti käyttökieltoon, sillä mistä sitä tietää missä se sammakko kutee.
Tosiasiassa se meteli on saatanallinen koko kesän ja joka päivä. Apparalla ajetaan aamusta ehtooseen joka armas kesäpäivä. Naapureilla ei ole pahaakaan rauhaa. Ihmisasutus oli nurkilla paljon ennen rataa toisin kuin korpiradoilla. Apparalla ajetaan koko ajan, kun siellä ei hiihdetä, eikä pelkästään moottoripyörillä.
Itse asun yli kilometrin päässä ja radalta kantautuva ääni on todella häiritsevä. En ole mitenkään yliherkkä äänelle. Olen roudannut bändejä ja puuhannut sitä sun tätä. Pyöräni ei ole vakio.
Jostain ihme syystä Ahvenistolla on löysemmät melurajat kuin muualla ja sen lisäksi roimasti pidemmät ajoajat. Ehdottomasti veren kaivuuta omasta nenästä. Kaipa toiminnan harjoittaja maksaa hyvin kaupungille tai jotain. Varmasti löytyisi joku sopiva kompromissi, jos sitä haettaisiin, mutta tällä hetkellä ja näillä näkymillä Ahveniston radan toiminta on täyttä sikailua.
Siinä ei silloin paljon auta Sumppa mikinvarressa.
*Öisin ajaa melkein pelkästään bussit ja taksit talon ohi. Päivällä liikenteessä on muitakin.