Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole GeeÄssää, mutta kytkinhän näissä Ärrissä on kaikissa samanlainen. Ei tuossa mitään "tyyppivikaa" ole, mutta eihän tuollainen kuiva yksilevyinen ole tehty luistateltavaksi eivätkä nuo mitenkään legendaarisen kestäviä ole.Kun tässä threadissa tuntuu olevan kaikki gs-omistajat niin todistatteko touratech:n lausunnon että gs/+a:ssa olisi tyyppivikana kytkinlevyt jotka suositeltaisiin vaihdettavaksi keraamisiin levyihin, 340€ (mainoskikka)? Onko kellään tietoa noista keramiikkalevyistä?
Mistä ja kuinka paljon maksaa gsa:han merkkihäläri?
Koulukunnista tiedä - mutta ohjeen mukaan tehtynähän tuo tehdään niillä pronssisilla, isoilla ruiskurungoissa olevilla ruuveilla. Kaasuläppää avaavat vaijerit pitää olla taatusti löysänä, eli läpät kiinni. Tuo ruuvihan on se "by-pass", jota varmaan tarkoitit ohivirtauksella?Mites muuten koulukunnat sanoo tyhjäkäyntisynkan säätämisestä? Kannattaako ohivirtaus säätää mahdollisimman pienelle? Tyhjäkäynti saattaa silloin jäädä vähän alhaiseksi kun tyhjäkäyntiseos on rikkaahko. Mutta ei niin paljoa silloin vaeltele....?
Mullakin on säädön jälkeen tyhjäkäynnillä hyvä ja tasainen käynti, samoin 2 tonnista ylöspäin mutta välialueella 1-2 tonnin kierroksilla röpöttää ja käy miten sattuu. Ärsyttää vedättäessä pintakaasulla Kaivarin suoralla. Ei muualla.![]()
Kannattaa tsekata nopeasti tuo helinä. Ettei olisi lukitusmutteri löystynyt...Olin lukevinani, että synkatessa säädetään molemmat (tyhjäkäynti ja 3000rpm) vain oikeasta rungosta. Kaippa silloin oletetaan, että vasemmassa on säädöt jotakuinkin kohdallaan.
Sain muutes säädöt aivan nappiin. Juuri tulin tankin kestäneeltä reissulta. Ei oikeastaan minkäänlaista havaittaa surgingia.
Sitten lenkin jälkeen kotialueelle kurvatessa huomasin, että 2500 kohdalla kuuluu vasemmalta puolen helisevää naputusta (erilainen kuin ruiskusuuttumista). Kaippa se on otettava koppa huomenna pois ja säädettävä venttiilit uudelleen.![]()
Eipä uskoisi, että tuollainen iso enska vie 4.9L/100km ... no rauhallista matkaahan se oli mutta silti mielestäni aikas pieni kulutus. Eipä tuolla kulutuksella juuri merkitystä ole mutta eipähän tarvi pysähdellä joka mittarilla.
Tuolla maksoin 500e asennettuna Gemelistä.Mistä ja kuinka paljon maksaa gsa:han merkkihäläri?
Mulla oli huollon jälkeen samankaltainen havainto: noin sata kilsaa (öljynvaihdon ja) venttiilien säädön jälkeen alkoi nimenomaan vasemmalta puolelta kilkatus 1500 - 2000 rpm:n kohdalla. Olen kyllä tunnistavani äänen keinuvipuakselin päittäisvälykseksi, eli ei mitään hälyyttävää. Sitä normaalia rapinaa. Joskus se yltyy hetkittäin kilinäksi, mutta olen ollut huolestumatta. Mutta miksi se oli huollon jälkeen sata kilsaa ihan hiljaa, kun se kuului ennen huoltoa ja nyt sitten taas...?Sitten lenkin jälkeen kotialueelle kurvatessa huomasin, että 2500 kohdalla kuuluu vasemmalta puolen helisevää naputusta (erilainen kuin ruiskusuuttumista). Kaippa se on otettava koppa huomenna pois ja säädettävä venttiilit uudelleen.![]()