• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvä tietää, et ei pitäs vielä olla mitään
smile_org.gif

Mitä öljyy oot käyttänyt? kun sitä hondan öljyy ei tunnu löytyvän.. eikä noita muita mitä aikasemmissa keskusteluissa :S

Motul 5000 10W40 perusmineraaliöljy ja tuo aiemmin mainittu 5000km vaihtoväli suodattimineen, toimii varmasti ja eikä maksakaan juuri mitään.

Tuolla reseptillä olen omalla ajanut 40tkm siitä 90tkm:stä jota sillä on kokonaisuudessaan ajettu.

Turhia hiposteluja tuon öljyn kanssa ei kannata harrastaa, aiemmmin mainittu on täysin valmistajan vaatimusten mukaista ainetta ja on siten myös tarkoitettu toimivaksi tuplaäksän pannussa.

Mukavia kilometrejä vaan, heti kun kelit sallii.

-Harri-

mikä castrolissa sitten tökkii?
omassa hondassa kytkin pelittää moitteetomasti,eikä öljyä kulu....,ja ölpät ovat puhtaat 5 tonnin vaihtovälein,
tosin suodattimen vaihdan joka öljynvaihdon yhteydessä.

Honda kun on kyseessä, niin ei kannata pelleillä huonon akun kanssa. Heti jos rupee temppuileen, niin uusi akku kehiin. 3 kaverilla on hajonnut laturi akun (toivottavasti) takia. Eli halpaa "huoltoa" uusia paska akku.

Katsotaan eka tiettennin, millä entinen omistaja ajanut... jos ois vaikka merkitty h-kirjaan yms ja sit sen jälkee ruveta uutta öljyy ehtii
smile_org.gif

Tuota motulii tuntus aika edellusesti motonetistä löytyvän.

jarno73 sanoi:
mikä castrolissa sitten tökkii?
omassa hondassa kytkin pelittää moitteetomasti,eikä öljyä kulu....,ja ölpät ovat puhtaat 5 tonnin vaihtovälein,
tosin suodattimen vaihdan joka öljynvaihdon yhteydessä.

Liimautuva kytkin (jo yhdessä yössä) ja koliseva vaihteisto sai siirtymään aika nopeasti pois Castrollista.

Eilen tuli hommattua birdi.
Kaikinpuolin siistin näköinen vehje... Vikoja ja vuotoja tuli etittyy vaan ei löytynyt mitää :)
Näkeepä sit mitä on, kun ekan kerran pääsee ajelulle! mut myyjä oli ajellu, eikä valittamista kuulemma ollut.
Vaan puheitten mukaan motormanninen onkin rehti kauppamies :)

Tänään sit käynnistelin ja pistin bensansäilöntä ainetta ja luraus raakaa jäähdnestettä, kun voi kovilla pakkasilla laskee miinuksen puolelle tallissa.

Mut tuo jäähdytinnesteen lämmönnousu on kyl aika suolesta vai eikö sit kierrä tyhjäkäynnillä tjn Ominaisuus?
Ei pitkään tarvii olla käynnissä, niin lämmöt minuuteissa jo lähempänä 100C? ohan se syylari kyl suoraan pakosarjan ees, et sen puolee ihmettele jos vähä lämpii ja ilmakierrä.

j3k3 sanoi:
Ei pitkään tarvii olla käynnissä, niin lämmöt minuuteissa jo lähempänä 100C? ohan se syylari kyl suoraan pakosarjan ees, et sen puolee ihmettele jos vähä lämpii ja ilmakierrä.

eilen käytin pitkästä aikaa pelin kuumaksi pihalla. muutama minuutti tyhjäkäyntiä ja siinä lämmöt satasen pinnassa. yhtä nopeasti se ilmeisesti mulla lämpenee paikoillaan ku sullakin ja ihan normaalia.

j3k3 sanoi:
Tiiätkö monessa asteessa flekti lähtee pyörii ? tai onko kukaan mitannut?
Ei uskaltas hyvinpaljoo satasen päälle laskee :)

ja mitä mieltä oisitte tuollasesta akusta -> http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/honda/cbr1100xx/2005/dynavolt-dtz12-s-geeliakku/

Flekti lähtee pyörimään (muistaakseni) joissain 101-103 välillä. Helteellä liikennevaloissa lämmöot on minulla käyneet maksimissaan 107 asteessa, mutta pyörähän alkaa varoittelemaan ylikuumenemisesta vasta 120 tienoilla. Siinä mielessä ei mitään häätää, vaikka nousevatkin reilusti yli 100 asteen.

bug85 sanoi:
Flekti lähtee pyörimään (muistaakseni) joissain 101-103 välillä. Helteellä liikennevaloissa lämmöot on minulla käyneet maksimissaan 107 asteessa, mutta pyörähän alkaa varoittelemaan ylikuumenemisesta vasta 120 tienoilla. Siinä mielessä ei mitään häätää, vaikka nousevatkin reilusti yli 100 asteen.

No hyvä tietää.. On aina yhtä kuumottavaa, kun rupee lämmöt olee satasenpinnassa.. niino sepä tuo jähdnesteen idea onkin..

j3k3 sanoi:
No hyvä tietää.. On aina yhtä kuumottavaa, kun rupee lämmöt olee satasenpinnassa.. niino sepä tuo jähdnesteen idea onkin..

Kerran kyllä säikäytti pahasti: olin käyttänyt pyörän huollossa, jolloin vaihdettiin mm. jäähdytin nesteet. No huoltomies oli täyttänyt nesteet kylmänä ylärajaan, vaikka ne pitää olla ylärajassa kuumana. Sen jälkeen, kun lämmöt nousi 106 niin alkoi mukavasti valua vihreää nestettä ylivuotoputkesta keskelle liikennevaloja. :D
Hyvä puoli oli se, että ei tarvinnut enää miettiä onko nesteen pinta oikealla tasalla --> nyt siellä on just sen verran, kun siellä kärsii olla.:orgmp:

siinä 102 asteenpaikkeilla rupes pyörii ja tiputti johonkin 96 asteeseen :)

Tiiättekö mitää hyviä varaosasivuja pyörään? sellasia mistä löytyisi laaja osalista.. missä oisi staattorit, ketjunkiristimet yms. ite oon jo tuon löytänyt > http://www.storm-motor.fi

Hankala tää keskustelu, kun kaikki samassa ketjussa nii vaikee ehtii tuolta :D pitäs olla oma foorumi mikä osioitu..

Viimeksi muokattu:
j3k3 sanoi:
Tiiättekö mitää hyviä varaosasivuja pyörään? sellasia mistä löytyisi laaja osalista.. missä oisi staattorit, ketjunkiristimet yms. ite oon jo tuon löytänyt > http://www.storm-motor.fi
QUOTE]

Tuolta enkuista vaikka:
Esim 1. Wemotolta

Esim 2. Jawsilta

Tuolta taas voi katsoa rakenne/hajoituskuvia Ronayers vaikka onkin 03 malliin asti, niin muutokset malliin 05 minimaalisia :)

j3k3 sanoi:

Hankala tää keskustelu, kun kaikki samassa ketjussa nii vaikee ehtii tuolta :D pitäs olla oma foorumi mikä osioitu..

Kyllä tän illassa(tai parissa) kahlaa läpite, ni ei tarvi kysyä jokaista asiaa erikseen... :D

Ja laitetaas vielä varaosalinkkiä http://www.davidsilverspares.co.uk/

Viimeksi muokattu:
Mulla on -99... Haynesin opuksesta ainakin selviää aivan yksiselitteisesti mikä kaavio pätee, kunhan tietää vuosimallin ja onko US- vai muu maailma-versio.

Mutta siis vielä kerran, meneekö tässä päättelyssä jokin pieleen: Xenon sarjan mukana tuli johtosarja, missä 20A sulake. Ja johtosarjan kautta siis tarkoitettu sytytettäväksi KAKSI xenon-polttimoa YHTÄ AIKAA. Meitin sovelluksessa EI KOSKAAN sytytetä KAHTA polttimoa YHTÄ AIKAA. Ts. systeemi ei mun mielestä ota missään vaiheessa virtaa yhtä paljon kuin autoon asennettuna?
Pyörän omassa (alkuperäisessä) sulakerasiassa myös "vain" 20A sulake. Ja koko sähköjärjestelmä luultavasti mitoitettu siten, että sulake on se heikoin kohta.
Päättely: Mun mielestä ei pitäis olla huolta, vaikka valosysteemi olisi, niin kuin vanhassa mersussa: kaikki valojen virta kiertäisi valokatkaisijan kautta. Ilman minkäänlaista relettä.

Missä meni pieleen?

Jaa mutta: ei luulisi olevan kummonen homma laittaa virtamittari väliin ja kattoa kuinka paljon ottaa virtaa sytytysvaiheessa...

Ite oon kanssa xenoneita suunnittelemassa... Eikö tuo kaikkein helpoin ole, kun rakentaa vaan pluspiuhan väliin oman katkasijan :) ja laittaa valot päälle vasta sit kun pyörä käynnissä, niin ei sammuksissa vejä sitä kovaa virtapiikkii.. Ei tarvii releitä ja tälläsii.. ainut vaan et muistaa pistää valot päälle :)

^ ei siihen kannata alkaa mitään ihmeitä virittelemään, kyllä tuo järjestelmä kestää xenonit ihan normaalisti kytkemällä.

Sitä pitkän valon xenonin tarvetta kannattaa miettiä kaksi kertaa. Itsellä on, mutta jälkeenpäin ajateltuna vähän turha sijoitus..melkein väittäisin, että kunnon halogeenilla saa paremman valokuvion. Toki jos tuninkimielessä ajattelee, niin molempiin vain xenonit!:D

Ps.yks joutava H7R- xenonsetti vois olla kaupan.

vanha sanoi:
^ ei siihen kannata alkaa mitään ihmeitä virittelemään, kyllä tuo järjestelmä kestää xenonit ihan normaalisti kytkemällä.

Sitä pitkän valon xenonin tarvetta kannattaa miettiä kaksi kertaa. Itsellä on, mutta jälkeenpäin ajateltuna vähän turha sijoitus..melkein väittäisin, että kunnon halogeenilla saa paremman valokuvion. Toki jos tuninkimielessä ajattelee, niin molempiin vain xenonit!:D

Ps.yks joutava H7R- xenonsetti vois olla kaupan.

Kyllä se munkin mielestä pitäs kestää ihan heittämällä vaan.. Akku jos kutaa ja pitää virtansa nii ei pitäs olla ongelmia..

Onko sulla normaalista kytketty sinne ja ei mitää ongelmia oo ollut? Ja en ainakaa toistaseksi oo pitkille pistämässä :) ja voisin vaikka sit ostaa, jos tuo tuleva ei kestä tai muuten vaa susi..

Back