• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
paljonkos noi buellin tapit kustansi..? ite tilasin jawsilta laskupalikat ja posteineen olivat 40e..
60e
wink.gif
, mut elämä on
sad_orig.gif

Lämpöjä kannattaa seurata, sillä useilla tuntunut olevan ongelmia sen kanssa (termostatti sokönä?).
Mikä on normaali käyntilämpötila tupla-X:ssä? Ohjekirja ei ottanut tähän suoranaisesti kantaa.

Hankin viikko sitten vm-05 tupla-X:n ja siinä lämmöt on ollut maantieajossa 80-90 astetta ja kaupungissa lämmöt menee hieman päälle 100:n asteen. Kaupungissa myös tuuletin tuntuu käyvän melkein koko ajan. Kovin kuumalta tuntuu.

Lämpöjä kannattaa seurata, sillä useilla tuntunut olevan ongelmia sen kanssa (termostatti sokönä?).
Mikä on normaali käyntilämpötila tupla-X:ssä? Ohjekirja ei ottanut tähän suoranaisesti kantaa.

Hankin viikko sitten vm-05 tupla-X:n ja siinä lämmöt on ollut maantieajossa 80-90 astetta ja kaupungissa lämmöt menee hieman päälle 100:n asteen. Kaupungissa myös tuuletin tuntuu käyvän melkein koko ajan. Kovin kuumalta tuntuu.
Siinähän nuo on pari kesää keikkunut samoilla lukemilla eli about 80 maantiellä ja 100 kaupungissa. Ja flekti hurisee kohtuu mukavasti. Ei muuta ku...  
062802moto_prv.gif

Kertokaas paljonko ootta ajanu tai ajaa vielä kun syttyy bensavalo?
Mulla on -98 mallinen xx.
Totta se syttyy kun bensa rupiaa loppuun? On meinaan jo aika kuiva tankki eikä vieläkään valopala.

Kertokaas paljonko ootta ajanu tai ajaa vielä kun syttyy bensavalo?
Mulla -00 XX, ruiskumalli mutta vielä vanhalla mittaristolla. Jos tankkaan suurinpiirtein heti kun se valo syttyy niin tankkiin menee 18-18,5 litraa eli on siellä vielä muutama litra ollut (H:ki-Porvoo menee hyvin). Olen kyllä ajatellut heittää takaboksiin täyden 5 litran varakanisterin ja oikeasti ajaa tankki tyhjäksi jotta saisin varmemman kuvan siitä paljonko reserviä on. Ajotavasta riippuen kun olen ajanut tankin varalle noin 260 kilsassa, mutta myös himmaillen päässyt melkein 400km tankillisella.

/MarcusB

Olen ajatellu hankkia seuraavaksi renkaaksi Michelinin Pilot road 2:t, niin oletteko käyttäneet jäykempi runkoisia malleja, vaan ihan tavallista.?Tuli asia mieleen, kun ainakin Metzelerin Z6 käyttävät suosivat jäykistettyä mallia.

no niin.bagster on nyt asennettu ja aika "pala kakkuahan" se oli. Istuu kyllä tosi hyvin paikalleen, ja luulen että vaan paranee, kun on jonkun aikaa paikallaan..

Nyt sitten taas häiritään uudella kysymyksellä.
sad_orig.gif

Eli mikä navigaattori on helpoin asentaa xx:ään (koon yms. suhteen) ja mihin se tulee?Asennus pitäis olla sellainen, että reikiä ei tarvis porata ja muutenkin navin pitäis istua paikalleen hyvin. Onko sellainen mahdollista, että navi ei tulisi mittareiden tielle ja ei töröilis pleksin takaa mitenkään..
Itellä scotch:n dual lock "tarra" nauhaa yläkolmiossa ja siihen samallatarralla alumiini lätkä missä navigaattorin teline. Teline helppo napata irti kun ei tarvi ja tuo dual lock ei kerää mitää nöytää kun se on täynnä sellaisia sienen mallisia tappeja ja sama vastakappaleessa. Muistaakseni tuolla on suoran vetovoiman kesto noin 3kg /cm^2. Samat nauhat ollut käytössä noin 5 vuotta joten hyvin kestää kovempaakin kyytiä.

Olen ajatellu hankkia seuraavaksi renkaaksi Michelinin Pilot road 2:t, niin oletteko käyttäneet jäykempi runkoisia malleja, vaan ihan tavallista.?Tuli asia mieleen, kun ainakin Metzelerin Z6 käyttävät suosivat jäykistettyä mallia.
Mikäköhän ton Metzelerin vahvistettu/jäykistetty malli on? Mulla on alla eturengas (Metzeler Roadtec Z6) merkinnällä M/C ja olisko kantavuusluokka ollut 58W. Myyjän mukaan kyseessä on vahvistettu malli. Kuitenkin nopeudessa 60-80km/h kun laskee kädet irti tangosta niin etupää alkaa ravistaa. Kun laittaa edes toisen käden paikoilleen niin rauhoittuu heti.

Normaalia vai ei?

Mikäköhän ton Metzelerin vahvistettu/jäykistetty malli on? Mulla on alla eturengas (Metzeler Roadtec Z6) merkinnällä M/C ja olisko kantavuusluokka ollut 58W. Myyjän mukaan kyseessä on vahvistettu malli. Kuitenkin nopeudessa 60-80km/h kun laskee kädet irti tangosta niin etupää alkaa ravistaa. Kun laittaa edes toisen käden paikoilleen niin rauhoittuu heti.

Normaalia vai ei?
Jep jep, Renkaasta, niin eikös tuo M/C tarkoita motor cycle? Muistaakseni jostain sen luin. Mulla on kans vahvistetut Z6 metselerit ja niissä on sellaset elefantit kuvat ulkoreunoissa.
Ja tuosta ravistelusta ei kuulemma kannata huolestua niin ravistaa monella muullakin ja myös mulla näkyy hieman ravistavan ainakin takalaukut kiinnitettyinä. kokeilin sen hiljakkoin. Ja renkailla ei oo ajettu ku n.500km etu/taka.

Kysytäänpä vielä että tietäskö joku mistä sais tuplax:ään tuuninki osia?
Eli Mustia kateruuveja ois hakusessa noiden kirkkaiden tilalle. Ei haittaa vaikka menee ulkomaan tilaukseksi kunhan jostain löytäis.

Mulla on menny vähän reilusta 5l -> hieman yli 8l satasella riippuen miten on kahvaa väännelly.

Digipolttoainemittari kun vilkuttaa viimistä palkkia ni oon päässy jotai 50 km viel.

Jep, mutta kun tuossa vanhemmassa mallissa ei oo digimittaria. Ihan analoginen ja sitte näkyy olevan ledi jonka ilmeisesti pitäs varoittaa bensan vähyydestä. Nyt on 260km tripissä ja vieläkään ei ledi pala vaikka viisari on aikaski alhaalla. No katotaan millon syttyy
biggrin.gif

Nyt on 260km tripissä ja vieläkään ei ledi pala vaikka viisari on aikaski alhaalla. No katotaan millon syttyy
biggrin.gif
Mun laitteessa se ledi syttyy vasta kun viisari on p*llukarvan verran viimeisen pykälän alapuolella, ja silloin tripissä on keskimäärin 275-285km, arkiajossa.

/MarcusB
aha, paljonko oot sitte ajellu tuon valon syttymisen jälkeen, ennen ku bensa loppuu? Tai uskaltaa ajaa?

-97 kaasari xx täällä, mulla valo syttyy siinä 290 km+ puolella, olen kyllä matka-ajossa ajellut parhaillaan yli 320 km valon palaessa. Tankissa olis vielä tavaraa ollut mutta parempi laittaa lisää kuin jäähä tien poskeen  
biggrin.gif
Jep, jep. Kyllähän tuolla sitte ajaa vielä pitkän siivun ennen ku valo edes syttyy. Eikö, ois vaan mukava tietää jos joskus tuolla hevonkuusessa ajelee ja bensiini uhkaa loppua niin tietää sit vähän osviittaa kilometrien suhteen paljoko vielä pääsee.

P..kele! Mökkitiellä oli sen verran nyppyä, että ryykkäs XX:n öljypohjaan kiinni ja nyt sitten pohja märkänä ja pieni lammikko alla.

Onko kokemusta hitsaamalla korjaamisesta?  
withstupid.gif

P..kele! Mökkitiellä oli sen verran nyppyä, että ryykkäs XX:n öljypohjaan kiinni ja nyt sitten pohja märkänä ja pieni lammikko alla.

Onko kokemusta hitsaamalla korjaamisesta?  
withstupid.gif
Kokemusta ei ole, mutta sanoisin et ei saa pitämään.

Materiaali jonkunsortin seosta vaikea löytää korjaus menetelmää
luulisin että tig. Seosmetalli yhdistettynä tärinään, öljyyn ja lämmönvaihteluun, ei kestä.

Ja niinkuin alussa jo kirjotin ei kokemusta kaikki vaan omaa mielipidettä.

Viisaammat kertokoot lisää.

Back