• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1098 todistettavavasti onnistunut peli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja canepazzo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se on taas tätä perinteistä vääntöä.Mun isi vahvempi ku sun.Suurin osa tänkään foorumin kuskeista pärjää kuskille joka osaa ajaa vaikka olis 1000 heppainen GZX123rsuperkiller,se osaava kuski ajaa supermotolla perkele kovempaa....No ei ehkä suorilla....Hauska kun pyöristä tulee uus malli sen hakee heti kaveri joka 2v sitten osti uuden,koska uudessa 2 hp enemmän ja 700grammaa vähemmän painoa.Sit hehkutetaan niin saatanasti mutterilla.On niin v...n nopee,just ajoin munkasta tänne....Keulin tullipuomin shellin kohdas ja mun pieni muna melkein seiso.....
Niinpä... tuo kuvan tyyppi kiersi kahdeksikkoa kilo gixxereiden ympärillä Sunnuntaina Kemoralla - eli se siitä tehosta. Eihän ne kixxeri keulijat päässeet etes pääsuoralla ohi, kun konttaus vauhdilla pääsuoralle laahustivat . Pikemminkin se tehoon perustuva Fan Factory muuttui lähinnä häpeäksi
biggrin.gif

http://gallery.ducatibikes.com/index.p....mPic=40

Se on taas tätä perinteistä vääntöä.Mun isi vahvempi ku sun.Suurin osa tänkään foorumin kuskeista pärjää kuskille joka osaa ajaa vaikka olis 1000 heppainen GZX123rsuperkiller,se osaava kuski ajaa supermotolla perkele kovempaa....No ei ehkä suorilla....Hauska kun pyöristä tulee uus malli sen hakee heti kaveri joka 2v sitten osti uuden,koska uudessa 2 hp enemmän ja 700grammaa vähemmän painoa.Sit hehkutetaan niin saatanasti mutterilla.On niin v...n nopee,just ajoin munkasta tänne....Keulin tullipuomin shellin kohdas ja mun pieni muna melkein seiso.....
Niinpä... tuo kuvan tyyppi kiersi kahdeksikkoa kilo gixxereiden ympärillä Sunnuntaina Kemoralla - eli se siitä tehosta. Eihän ne kixxeri keulijat päässeet etes pääsuoralla ohi, kun konttaus vauhdilla pääsuoralle laahustivat . Pikemminkin se tehoon perustuva Fan Factory muuttui lähinnä häpeäksi  
biggrin.gif

Tuollai kun osaiskin avata mutkasta ja varsinkin tuollaisessa kallistuksessa! Voi vehnä! Ei meinaan ole paljoa pitoa enää etusella tuossa kohden.

Kuski näemmä tietää ja osaa hommansa. Siisti foto!

*REPS*
biggrin.gif
No näinhän me tehdään! Nähdään viimeistään siellä sitten!
Aattelin just samaa,
Sit ku sen saa 1200cc ärränä, niin josko se olis vaan 10hv lussumpi ku Gikseri
biggrin.gif

Reh.lop.huom. emmää uskalla tota nykystäkään ärrää juurikaan täysiä viedä, joten se siitä..
Tuosta tulikin mieleeni, että enkö mä udellut jossain vaiheessa talvihämärissä, että saakos sitä sun ärrääsi vuokrata.. Vai onko tämä vaan joku omituinen sikspäkin aiheuttama fläspäkki?
wink.gif
Saa sitä vuokrata. Mun vaan tarttee kuulemma ottaa sille jokin siihen tarkoitukseen varattu vakuutus. Koskas haluisit sen kanssa lenkille? Kokeilla sitä toki saat ilmaiseksikin, jotta tiedät haluatko vuokrata sen esim. viikonlopuksi tms.

biggrin.gif

Pesi kilogiksereitä hienosti. Mitenkähän olisi dukudukujen käynyt huomattavasti pienemmällä teholla gixuun verrattuna? Megahäpeä?

biggrin.gif

Tuosta tulikin mieleeni, että enkö mä udellut jossain vaiheessa talvihämärissä, että saakos sitä sun ärrääsi vuokrata.. Vai onko tämä vaan joku omituinen sikspäkin aiheuttama fläspäkki?
wink.gif
Saa sitä vuokrata. Mun vaan tarttee kuulemma ottaa sille jokin siihen tarkoitukseen varattu vakuutus. Koskas haluisit sen kanssa lenkille? Kokeilla sitä toki saat ilmaiseksikin, jotta tiedät haluatko vuokrata sen esim. viikonlopuksi tms.
Kiva ja hienoa!
smile_org.gif

Katsotaanko tuossa joskus ensi kuun aikana vaikka? Jahka tämä Suomen suvi kunnolla pääsisi alkuun ja epävakaat säätilat ja +9 astetta kelit vähän hellittäisivät. Laitan sulle vaikka privaattipostia tuossa myöhemmin, niin pähkäillään sillä tavalla lisää ja sovitaan ajankohta jne.?

*REPS*
biggrin.gif
No näinhän me tehdään! Nähdään viimeistään siellä sitten!
Aattelin just samaa,
Sit ku sen saa 1200cc ärränä, niin josko se olis vaan 10hv lussumpi ku Gikseri
biggrin.gif

Reh.lop.huom. emmää uskalla tota nykystäkään ärrää juurikaan täysiä viedä, joten se siitä.. Hankin varmaan seuraavaks HD:n.  
062802moto_prv.gif

Lukasin nuo koeajot läpi ja sieltähän se ero näkyy, eli tuo on vähän sellainen välimalli. Uusittu ulkokuori ja tekniikka. Sitten seuraavassa varmaankin peilit korjattu ja tehoa lisätty, jotta silleen.

Selvä se on ettei tolkuttoman tasaisesti käyvän ja kymmeniä kaakkeja enemmän antavan nelosen voittanutta ole, jos tehoja ja hyvää käytettävyyttä haluaa. Niin, no miksi hitossa sitten ei kuiteskaan maistu kuin tuo italian jytky. No se on itse asiassa helevetin hyvä kompromissi, kun haluaa yhtä hyvät tai paremmat saundit kun HD:ssä mutta erinomaisen ajettavuuden ja jopa tehojakin jonniin verran.

Desmoseditsi olisi sitten se unelmapeli, mutta varmaan siinäkin big bangina tyrät rytkyy, peilit putoilee ja kuski kuluu aalloille yli 100km ajorupeamalla.

Odotellaan niitä desmoärrän koeajoja.. Ööh. Tarttee käydä vissiin taas kokeilemassa uudet japskinelikot, jotta saa hiukan vertailukohtaa. Josko sit hommaiskin sen uuden Hondan yleiskoneen kun tuli tuo Tuuttikin jo myytyä. Pitäis kai perheessä yks Hondakin olla vai?
biggrin.gif
Älä nyt Italo masennu, vaikka R:äsi ei kunnolla tehoa annakaan. Eiköhän sitä ole kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi tehoa 99,9 %:lle kuljettajista. 2-sylinterisen vahva puoli on nimittäin juurikin ajettavuudessa, teholukemia ei kannata liiemmälti tuijotella.

Niin joo... ja oma 749:ini kyllä antaa ihan kiitettävästi potkua verrattuna vaikka perus japsimoottoreihin 600-luokassa. Että eivät ne nyt aina niin lussuja ole. Ja jos jostain syystä kuitenkin oma pyöräni osoittautuu vaikka kilpailussa hitaaksi, niin siinä tapauksessa minulle kuitenkin jää selittelyn varaa koska ajan twinillä.  
tounge.gif

Uusimmassa kotimaisen Bike-lehden testissä kehuivat vuolaasti uutta 1098-perusmallia. Sanoivat jokseenkin, että Ducatin ei tarvitse välittää pistetaulukosta, koska se on aivan fantastisen valloittava omanlaisensa twini. Pyörähän sai vähiten pisteitä, mutta siitä pidettiin eniten. Tehokakin oli täysin riittävästi.  
cool.gif
Emmää näillä ajotaidoilla masennu muusta ku siitä, että en osaa viedä ees 50 heppasta mopoa kunnolla. ..Enkä usko ikinä oppivanikaan kun tuota vapaa-aikaa ei tahdo löytyä kesäaikaan jostain kumman syystä.
tounge.gif

Tuutissa oli joku 67 heppaa ja se oli just sopivasti paljon sekä yllätyksetöntä vaikka pyörän ajo-omituisuudet seitkyt-luvulta.

Tonnisen gikserin koeajossa tuntui jotenkin siltä, että se olisi käynyt kovemmilla kierroksilla kuin se kävi, mutta murhaavasti siinä oli potkua. Sitä ei kyllä oikein uskaltanut kun suoralla kokeilla kahvaa kääntää. Vauhtiakin piti olla aika paljon, ennenkuin se ei vaikuttanut nousevan pystyyn suoraan kahvasta kääntämällä. Se kai on sitä funfactorya sitte jonkun mielestä.

Auton kera olen tottunut tehoihin eri tavalla, koska siinä se isokin teho tuntuu hyvin pieneltä. Ajonhallintajärjestelmät, joita prätkissä soisi olevan mutta ei vielä monessa ole, sen sijaan ärsyttää. Myös jos autossa ei ole lukko perää tai jos se on etuveto, niin hauskuutta puuttuu.

Mä en kyllä oikeesti käsitä miten jotkut uskaltaa noita kakspyöräsiä viedä silleen kuin niitä kisoissa viedään. Aika moni kuski on hakenut meidänkin puodista ratakaadossa tuhottujen tilalle uusia varusteita. Se pistää miettimään. Millaisethan ne varusteet oikeesti pitäis olla, että lipoissa ei mitään kävisi. Joku highsiden estosysteemi olis varmaan tosi kiva apu radalle ainakin aluksi. Sen verran hurjalta se näyttää kun se pito takasella katoaa ja palaa hetken päästä.

Miten sen ison tehon muutenkaan saa enää prätkän renkaalla siirrettyä kiihdytyksessä kunnolla tiehen kun kosketuspinta on niin olematon verrattuna esim. auton vastaavaan?

Uudet mopot ABS:n kanssa vaatisi vielä nuo muutkin ajonhallintasydeemit, niin sitten hommassa alkaisi olla järkeä.

Ducatissa on mun mielestä siis käytännössä vähintään riittävästi tehoa juuri kaikkeen muuhun kuin kiihdyttelyyn. Mutkatiellä tai radalla sitä tehoa ei varmasti yli puolentoista sadan kaakin oikeesti kukaan siviilipyöriin tartte.

Mullakin ärrässä on about puoli hevosvoimaa per kilo kun kuskin laskee mukaan ja autossa 0,2 heppaa per kilo. Ero on aika iso ja silti autokin menee johkin hiukan alle kuuteen sekkaan nollasta sataan. Tuntuu siltä, että mopoissa ei jonkun mielestä mikään ole koskaan riittävästi. Ja ei se mitään. Hauskaa. Tosimiehet on erikseen.
062802moto_prv.gif

wink.gif
Kiva ja hienoa!
smile_org.gif

Katsotaanko tuossa joskus ensi kuun aikana vaikka? Jahka tämä Suomen suvi kunnolla pääsisi alkuun ja epävakaat säätilat ja +9 astetta kelit vähän hellittäisivät. Laitan sulle vaikka privaattipostia tuossa myöhemmin, niin pähkäillään sillä tavalla lisää ja sovitaan ajankohta jne.?
Tuo soppii mainiosti.

Näin tehhään.

t Spagu

biggrin.gif

Pesi kilogiksereitä hienosti. Mitenkähän olisi dukudukujen käynyt huomattavasti pienemmällä teholla gixuun verrattuna? Megahäpeä?

biggrin.gif
Jukalla 2 kertaa enemmän tehoa ja silti meni viisi kierrosta ennen kuin pääsi pääsuoralla ohi:
http://gallery.ducatibikes.com/index.p....mPic=100

biggrin.gif

biggrin.gif
Jukalla 2 kertaa enemmän tehoa ja silti meni viisi kierrosta ennen kuin pääsi pääsuoralla ohi:
http://gallery.ducatibikes.com/index.p....mPic=100
Öööh, okei. Kaiketi.

biggrin.gif

Kukahan nuo on kuvannut? Kuvat alkuperäiskoossa kiinnostaisivat...

Edit: tuolta sivultahan se löytyi. Täytyy tarkistaa lääkitys
biggrin.gif

Back