• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1098 todistettavavasti onnistunut peli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja canepazzo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Mielenkiintoista.
No jaa, mites tuon nyt ottaa, ei minusta. Aika ennalta-arvattava tulos, myös kommenttien suhteen. Ei juuri riehaannuta puoleen tai toiseen ainakaan minua. Kyllä moni muukin valitsisi samoin.
Mutta eiköhän tästäkin ketjusta taas saada ajan kanssa aikaan joku tavanomainen ihq insinöörivääntö sutsukeineen. Onneksi pyöriä on monenlaisia ja kaikenlaisille kuskeille mieleisensä. Mullekin se ois noista vaihtoehdoista ilman muuta toi 1098. Toivottavasti pääsee koeajolle lähiaikoina.

Enpä tiedä, ei paljon innosta ainakaan itseäni kommentoida näihin viesteihin mitään - pikkuinen provon yritys on mopo1000:lla, mutta säälittävä sellainen. Luin kyllä Fast Bikesin ja samoin PB:n jossa oli vastaava testi. Tulos oli aikalailla sitä mitä odotinkin.

sanoi:
Tuleepi vaan mieleen että jos 1098 on kokemani hyvä, kuinka hyviä ovat nuo testissä edelle rankatut?
Niistä kahdesta muusta saat parhaiten tietoa ja kommentteja sieltä sutsuki- ja jamaha-talkeista, kas kun ne on siellä juuri sitä varten. Tämä tukaatti-talkki on väärä paikka juuri niistä kyselyyn ja niiden arviointiin.

sanoi:
Niitä kumpaakaan en ole kokeillut.
Noitahan liene suht helppo päästä koeajamaan kotimaassakin. Siitä vaan kokeilemaan. Kyllä se omaperstuntuma aina org-insinöörien vaahtoamiset voittaa. Sittenpähän olet taas kokemusta viisaampi.

sanoi:
Inssiväännöissä yleensä on jotain perää (numeroissa ainakin).
Niinhän ne org-insinöörit itselleen täällä uskottelevat juu, ikävä kyllä. Numerot sinänsä ovat asia erikseen ja niille on paikkansa, mutta se onkin sitten vähän eri juttu. Ei liity suoraan tähän yhteen orgismin olomuotoon.

Noh, meitä on moneksi. Onhan noita "insinöörejä" monella muullakin alalla. Siihen mittarimiesten hiukan surkuhupaisaan touhuiluun voi törmätä moottoripyörien lisäksi muuallakin, mm. äänentoiston ja vaikka naisten ominaisuuksia määritellessä, ja kaikissa niissä se pelkkien mittatietojen tuijotus on yhtä hölmöä. Samoin kuin toisten valinnoista vaahtoaminen niihin mittatietoihin perustuen. Mutta kukin taaplaa tyylillään juu. Onneksi mopojakin on monenlaisia.

sanoi:
Junttihetero (=minä) ei noista ymmärrä
talktohand.gif
Juu nou hätä, kukaan ei epäillyt ymmärryksesi tasoa.
wink.gif

Tulos oli aikalailla sitä mitä odotinkin.
Aivan totta! Kun pyöriä testaa puolueettomat lehdet/kuskit, niin tulos on juuri se mitä on odotettukkin.
Selitäpäs nyt TPM mikä on kommenttisi pointti.

Viittaat mitä ilmeisemmin kommentillasi 1098S:n Motociclismon testin voittoon ja muutamaan muuhun testiin jossa 1098 on ollut yleensä keskikastissa, ainakin yhdessä testissä oli kaksi japsia edellä ja kaksi takana.

Mielestäsi Motociclismon testi ei siis ole realistinen mutta muut ovat. Eikö siis mielestäsi perus- ja S mallilla pitäisi olla mitään eroa?

mullaki on "vanha" fast bikes-lehti missä on 1098 koeajo ja siinä itse jokin technical director, ducatilta varmaa, kertoo että radat missä on pitkiä suoria on vaikeampi V-twinille.

mikähän oli tälläkin tarkoitus, nooh, tulipahan sanottua.

jos motociclismon(vai mikä ny olikaa) testissä rata oli erittäin mutkainen niin kyllä sitten uskon ducatin olevan nopein.

mullaki on "vanha" fast bikes-lehti missä on 1098 koeajo ja siinä itse jokin technical director, ducatilta varmaa, kertoo että radat missä on pitkiä suoria on vaikeampi V-twinille.

mikähän oli tälläkin tarkoitus, nooh, tulipahan sanottua.

jos motociclismon(vai mikä ny olikaa) testissä rata oli erittäin mutkainen niin kyllä sitten uskon ducatin olevan nopein.
Niin, eiköhän lienee loogista, että suuremmalla huipputeholla eli nelareilla, saa kierrosaikaa paremmin alas, jos rata on esim. kaksi pitkää suoraa kuin jos se on mutkainen syherö.
smile_org.gif

PS. Onkohan tästä topikista siivottu kaikki alun oleelliset viestit, kun ei tässä ole oikein päätä eikä häntää..
wink.gif

sanoi:
PS. Onkohan tästä topikista siivottu kaikki alun oleelliset viestit, kun ei tässä ole oikein päätä eikä häntää..
wink.gif
Joo, on näköjään taas 'moderoitu' perinteisen lahjakkaasti, tai sitten ketjun aloittaja on itse poistanut omat viestinsä. Oli kummin vaan, tämmöiseksi rusikoituna sais nyt sitten poistaa koko ketjun, tai oikeastaan se pitäiskin poistaa. Noinkohan tuo onnistuis? Omasta puolesta joutaa poistamaan kokonaan.

Joo voi tämän minunkin mielestäni poistaa. Tässä nyt taas vaihteeksi näkee miten selkärangatonta porukkaa jotkut ovat, tänne tullaan provosoimaan ja kun alkaa kaduttaa niin ei muuta kuin viestit pois. Mikäli siis kirjoittaja ne itse poisti.

Mielenkiintoinen ja asiallinen keskustelu Ducateihin liittyen on todellakin tervetullutta, sitä lisää. Erityisesti tekniikkaan liittyvä asia. Suomessa kun ei Ducatisteille oikein muuta toimivaa tiedonvälityskanavaa ole kuin tämä. Tämä toisaalta on aika pieni hiekkalaatikko, mutta on se jo jotain. Parempi ettei jokainen tee samoja virheitä tallissaan
biggrin.gif
.

Sitten kun Tampereella pääsee testaan niin heti menen. Käännetään tuppi nuri ja katsotaan miten kerkee. Sitten näkee tietääkö nää foorumin poskensoittajat mopon kulusta mitaan mutta odotellaan.

Klaukkalassa tuli testattua nyt 1098S virikitillä. Todella hieno peli kaikenkaikkiaan. Jarrut on aivan käsittämättömän tehokkaat ja pyörä taittu kyllä mutkiin kuin unelma. Tehosta jos puhutaan niin sitä on aivan hullusti ja nimenomaan vääntöä on todella paljon. Pyörä pyrkii kevyesti 3.vaihteellakin nostamaan keulaa vaikka kuinka nojaa eteen. Noista vauhdeista kun bremboilla pistää stopiksi ni pistää oikein hymyilyttämään
wink.gif

Pakko sanoa että paras kyykky, jolla olen ajanut ja vielä hienoimalla ulkokuorellakin. Jäi erittäin laadukas kuva pyörästä, mitä se onkin. Luulisi myyvän nyt.
smile_org.gif

e:noilla tehoilla kerkeää aivan varmasti. Täälläkään foorumilla tuskin yksikään osaa noita kaikkia hyödyntää. Eikä puhuta mistään kilometrin suorista!

Kai se täytyy itsekkin kommentoida, kun kävi Hailacilla koittamassa 1098ässää.

Oli kieltämättä helvetinmoinen pettymys, kun vajaalla 30kilo eurolla ei saa muuta, kuin status arvoa, hyvän etujarrun, äänet ja ensiasennusrenkaat.

itsellä jos olisi 30kiloa ylimääräistä en ottaisi kyllä 1098ässää

Ja mikä oli se vääntö josta kaikki puhuu??? ja paskat sanon minä, ei siinä sen enempää ole, mitä rivinelosessa. kierroksia tarvi ennen kuin rupee jotain tapahtumaan kuten nippon.

Ja oli laiskakin, vaikka oli vielä joku teho "kittikin" kiinne, tuskin
oli edes 150hp takapyörällä, ennen en usko kunnes faktat on pöydällä...

Raskas-soutuinen (oma taittuu s-mutkiin paremmin) ravistaa aika vitusti normi ajo nopeuksilla, kilvan ajossa sillä nyt ei ookkaan väliä... ajoasento oli ihan jees (loiva polvikulma) ja etujarru oli julma.

Naisten pyörä, kun täristääkin ihan simona.
itseä rupee vain kusettamaan ja amalgaanit lähtee hampaista...

Että semmoista, tämä on oma mieli pide. toinen tykkää tyttärestä toinen äidistä ja sillee. mä panen molempia...

Kai se täytyy itsekkin kommentoida, kun kävi Hailacilla koittamassa 1098ässää.

Oli kieltämättä helvetinmoinen pettymys, kun vajaalla 30kilo eurolla ei saa muuta, kuin status arvoa, hyvän etujarrun, äänet ja ensiasennusrenkaat.

itsellä jos olisi 30kiloa ylimääräistä en ottaisi kyllä 1098ässää

Ja mikä oli se vääntö josta kaikki puhuu??? ja paskat sanon minä, ei siinä sen enempää ole, mitä rivinelosessa. kierroksia tarvi ennen kuin rupee jotain tapahtumaan kuten nippon.

Ja oli laiskakin, vaikka oli vielä joku teho "kittikin" kiinne, tuskin
oli edes 150hp takapyörällä, ennen en usko kunnes faktat on pöydällä...

Raskas-soutuinen (oma taittuu s-mutkiin paremmin) ravistaa aika vitusti normi ajo nopeuksilla, kilvan ajossa sillä nyt ei ookkaan väliä... ajoasento oli ihan jees (loiva polvikulma) ja etujarru oli julma.

Naisten pyörä, kun täristääkin ihan simona.
itseä rupee vain kusettamaan ja amalgaanit lähtee hampaista...

Että semmoista, tämä on oma mieli pide. toinen tykkää tyttärestä toinen äidistä ja sillee. mä panen molempia...
Mielenkiinnosta ducatin 1098 kohtaan olen välillä lueskellut ko. pyörää koskevia topiceja ja ensimmäisenä tuli mieleen että taitaa olla kikserimiehen kommentti.

Itse en sipulin nahkaisen lompakon omistajana edes uskalla lähteä kokeilemaan kyseistä ducatia. Voisi olla pettymys ajaa nykyisellä laitteella sen jälkeen.

Ääh, tämä ketju lähti sitten kumminkin elämään omaa elämäänsä, no olkoon.
Jospa se nyt sitten jo kelpais poistettavaksikin, heh

Juu makuasioitahan nää ja jokaiselle on onneksi jotain, mutta tuota ipanan kommenttia tulee tosiaan mieleen jonkun rivinelkkumiehen kommentit ekasta v2 -kokeilusta. En sitten tiedä onko juuri näin, mutta tuo mainittu ravistus ja tärinä "normi ajo nopeuksilla," mitä se sitten lieneekään, tuo ainakin mulle mieleen vedättämiset pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella. Tyypillisesti alle 4t kierroksen. Silloin moni kaksipyttyinen tyypillisesti ravistaa herkemmin, enemmän kuin nelipyttyinen.
Enivei, tuohan vaikuttaa kivalta ja onnistuneelta pyörältä, kun kerran noinkin jakaa mielipiteitä, ja etenkin japsikyykkyihin tottuneet ei tykkää. Täytynee ruveta tosissaan vahventamaan sitä lompakon pintamateriaalia, jollain konstilla.
wink.gif

mutta tuo mainittu ravistus ja tärinä "normi ajo nopeuksilla," mitä se sitten lieneekään, tuo ainakin mulle mieleen vedättämiset pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella. Tyypillisesti alle 4t kierroksen. Silloin moni kaksipyttyinen tyypillisesti ravistaa herkemmin, enemmän kuin nelipyttyinen.
Mulla on sekä neli- että kakspyttynen tonninen. Ilman sarvia ja hampaita voin sanoa että ainakin näiden kahden kesken kun vertailee niin nelipyttysessä on laajempi käyttökelpoinen kierrosalue. Kaksmukisessa pitää olla noin 50% kierroksista käytössä että voi ajaa kuutosella, nelimukisessa riittää noin 30%.

Ylärekisteri on kummassakin "riittävä"
wink.gif

No täytyy sitä vähän avautua, kun oli noin provosoiva topicci "1098 todistettavavasti onnistunut peli"

Taitaa olla hirveä paikka aina ducati immeisille, kun ei se ollutkaan paras ja nopein...

Ja kävin vielä ajamassa laitetta, joka piti olla maailmanparas fillari (italilaisten mielestä) ja näitten henkeen vereen V2 vannovien miesten keskuudessa (ikinäajanutneloskoneella)
kaboom.gif

Kiitos ja anteeksi

Back