• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1000 k6 gigsun öljynsuodatin hajosi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jone25
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Spellrider taitaa olla syöny silokkeja liikaa tai on nenä valkoisena nurkassa tärisemässä.Soitan aamulla Suzukille ja kysyn että kuinka monta prässäystä on noista merkkisuotimista pettänyt ja kuinka kauan kone kestää pyöriä ilman öljynpainetta,ehkä en mainitse 15min siitä maahantuoja nauraisi varmaan päin naamaa.Sitten ei ainakaan tarvii enää arvailla ja lukea tätä foorumia onko kone entinen vai ei.Kyllä luulis maahantuojan tietävän ja osaavan sanoa korvaako kuka,mielluummin joku toinen kuin minä.Ehkäpä Suzuki on rikkoutumaton
biggrin.gif
.

Tällöin olisi hyvä olla paperi huoltoliikkeeltä todisteena, että pyörästä losahti öljyt koeajolla pihalle ja liike on vakuuttanut, ettei kone tästä pahaa tykännyt ja lupasi takuuseen jos jotain ilmenee. Tosin tällaista paperia ei yksikään liike luonnollisesti suostu kirjoittamaan.
biggrin.gif

Lisäksi vielä ihmiset vaihtuu organisaatioissa ja muisti on yllättävän lyhyt, joten ei kannata luottaa pelkkään puheeseen.

Itse ottaisin asian uudelleen pöydälle esim. juuri kuluttaja-asiamiehen kanssa, jos ei liike muuten liikahda. Tällöin myös jollekin ulkopuoliselle tallentuu kuvaa tapahtuneesta - ainakin sinun näkökulmastasi. Sähköposti on melko hyvä keino kommunikoida, jolloin siitä jää kirjallisesti faktaa. Maahantuojan kantaa voi olla myös mielenkiintoinen kysyä (eivät varmasti hypi riemusta).
Tämä nyt on vähän tämmöinen parjattu +1 viesti, mutta svahnm puhuu järkeviä tässä.

Jos perussyy _oikeasti_ oli valmistajan öljynsuodattimen pettäminen, niin jostainhan tuollaiseen tapahtumaan takuu löytyy, prätkässäkin vielä valmistajan takuu. Ei siinä parin minuutin ajelut sysää vastuuta yksinomaan käyttäjälle.

Spellrider taitaa olla syöny silokkeja liikaa tai on nenä valkoisena nurkassa tärisemässä.Soitan aamulla Suzukille ja kysyn että kuinka monta prässäystä on noista merkkisuotimista pettänyt ja kuinka kauan kone kestää pyöriä ilman öljynpainetta,ehkä en mainitse 15min siitä maahantuoja nauraisi varmaan päin naamaa.Sitten ei ainakaan tarvii enää arvailla ja lukea tätä foorumia onko kone entinen vai ei.Kyllä luulis maahantuojan tietävän ja osaavan sanoa korvaako kuka,mielluummin joku toinen kuin minä.Ehkäpä Suzuki on rikkoutumaton
biggrin.gif
.
No kerro nyt kaikille oliko pyörä yltäpäältä oljyssä episodin jälkeen ja savusiko kuin taitolentokone? Räjähtänyt suodatin tuppaa moisen efektin aiheuttamaan. Jos ei ollut, niin oli asentajalta tainnut unohtua laittaa öljyt koneeseen. Tai sitten porukka on muuten vain sekaisin ja kannattaisi tarkistaa lääkitys yhdessä lekurin kanssa.

Jone, voisitko jo kertoa mistä öljyt tarkalleen tuli ja oliko sitä se 3l takarenkaalla. Täällä on arvailtu kaikenlaista mutta mikä on fakta? Näitkö itse vuotokohdan? Otitko valokuvia öljyyntyneestä pyörästä turvaksesi?

t. S

Jone, voisitko jo kertoa mistä öljyt tarkalleen tuli ja oliko sitä se 3l takarenkaalla. Täällä on arvailtu kaikenlaista mutta mikä on fakta? Näitkö itse vuotokohdan? Otitko valokuvia öljyyntyneestä pyörästä turvaksesi?

t. S
Eikös Jone perunut jo koko jutun poistamalla oman tekstinsä topikin alusta.
Taisi käydä silleen että meni ns. jäniseläin pöksyyn.
Ja mitä sitä nyt oikeastaan omaa taitavuuttaan niin hirveästi kehumaan.
Mutta kyllä se kolme litraa öjyä pistäisi pyörän aika pirun öljyiseksi, olisipa jopa vaara että pyörä heittäityisi.

Tuolla Spellriderilla ja Jonella on vähän samantyyppinen kirjoitustyyli, hankala lukea/ymmärtää kumpaakin. Liekö kyseessä hyvinkin läheiset henkilöt? Ettei jopa sama kaveri molempien nickien takana
biggrin.gif

Soitin tänään maahantuojalle.Hän sanoi että haluuaa nähdä suodattimen ja aikoo ottaa yhteyttä henkilöön joka väitti että olisi prässäys pettänyt.Ei ole Suzuki kuullut mistään merkki/tarvike suodattimista jotka olis hajonnut prässäyksestä ja tuskin uuteen pyörään ihan halvinta ja huonointa suodinta laitetaan,olishan suodatin pitänyt lähettää Suzukille tai mikä firma sen tekikin ettei kellään henkilähde.Koneesta sen verran kun olin 300km jo ajanut niin olisi pitänyt laakereiden pitänyt ilmoitella itsestää.Mainitsemani maaginen 15min ei pidä paikkaansa parempi sanoo 15sekunttia ja kone hajoo meinaa heti jos kaikki paineet lähtee ja kolina pitäs alkaa heti kun paineet on hävinny(Liukulaakerit).Tässä mun tapaksessa paineita oli ollut jäljellä koska prässäys tuskin on pettänyt luultavasti entinen o-rengas on ollut kiinni koneessa ja uusi suodatin laitettu päälle. Loppu tulos onko vauriota koneessa luultavasi ei, on hyvin tapaus kohtaista miten koneelle käy onko öljyä minkä verran ja onko painetta minkä verran.Mutta jos kone on ottanut siipeensä ja ei nyt vielä ole laakerit hajonnu niin kesällä kyllä tietää koneen kunnon kuluvat kuulemma todella nopeasti.

Toivottavasti kaikki saa selvän.Mun kirjoittelu loppu tähän pysyn tästä edes lukemis puolella.

Tuolla Spellriderilla ja Jonella on vähän samantyyppinen kirjoitustyyli, hankala lukea/ymmärtää kumpaakin. Liekö kyseessä hyvinkin läheiset henkilöt? Ettei jopa sama kaveri molempien nickien takana  
biggrin.gif
Sama juttu mullekin tuli mieleen. Saattaapi oikeasti ollakin sama tyyppi!
idea3.gif

Molemmat nimimerkit ovat vieläpä vaienneet samaan aikaan...

Aika skitsoa, sanoisin?!
crazy.gif
tounge.gif

Edit: Sorry taas tämä aiheen vierestä kirjoittelu...

Soitin tänään maahantuojalle.Hän sanoi että haluuaa nähdä suodattimen ja aikoo ottaa yhteyttä henkilöön joka väitti että olisi prässäys pettänyt.Ei ole Suzuki kuullut mistään merkki/tarvike suodattimista jotka olis hajonnut prässäyksestä ja tuskin uuteen pyörään ihan halvinta ja huonointa suodinta laitetaan,olishan suodatin pitänyt lähettää Suzukille tai mikä firma sen tekikin ettei kellään henkilähde.Koneesta sen verran kun olin 300km jo ajanut niin olisi pitänyt laakereiden pitänyt ilmoitella itsestää.Mainitsemani  maaginen 15min ei pidä paikkaansa parempi sanoo 15sekunttia ja kone hajoo meinaa heti jos kaikki paineet lähtee ja kolina pitäs alkaa heti kun paineet on hävinny(Liukulaakerit).Tässä mun tapaksessa paineita oli ollut jäljellä koska prässäys tuskin on pettänyt luultavasti entinen o-rengas on ollut kiinni koneessa ja uusi suodatin laitettu päälle. Loppu tulos onko vauriota koneessa luultavasi ei, on hyvin tapaus kohtaista miten koneelle käy onko öljyä minkä verran ja onko painetta minkä verran.Mutta jos kone on ottanut siipeensä ja ei nyt vielä ole laakerit hajonnu niin kesällä kyllä tietää koneen kunnon kuluvat kuulemma todella nopeasti.

Toivottavasti kaikki saa selvän.Mun kirjoittelu loppu tähän pysyn tästä edes lukemis puolella.
Joku tollanen "pikku kömmähdys" mullakin tuli mieleen sen suodattimen asennuksen suhteen. Noista laakereista, etenkin liukulaakereiden osalta, ei liene mitään epäselvää sen asian tiimoilta, että ne eivät kestä kuin muutaman sekunnin ilman öljykalvoa. Sulla oli uusi kone, jossa vielä se "pehmein" aine liuskojen pinnalla, muutaman tuhannesosanpaksuinen, joka kylläkin esti sen että liuskat ei ole kampuran kauloilla, mutta ihan oikeasti, kömö se kone on jos se pyörii ilman öljyä. Aivan turhaa esittää mitään muuta jälkiviisastelua.. on olemassa yksi ainoa totuus, ja se on nimeltään FAKTA.
smile_org.gif

nii...unohtu vielä..että en tosiaankaan ole koskaan kuullut, että öljynsuodatin olisi revennyt stannauksistaan. Suorastaan mahdoton ajatus asiaa miten päin hyvänsä ajatellen.
tounge.gif

Back