• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1000-600 vääntö: Mikroautorata

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Et ole hakenut sitä tietoa luotettavalta sivustolta. Selvennykseksi se että yksikään katupiikki ei ole tuollaista varttia mennyt kuuna päivänä, eikä tule menemään. Vähiten derbi gpr.
No yritetään saada noi pyörät jonnekin testiin kesällä ja katsotaan kumpi on oikeassa. Otetaan vielä joku veto päälle niin on mielenkiintoa? Lähdetkö mukaan? Ihan kiva päivä varmasti olisi.

edit:tohon sun edittiin sen verran, että 15 hevosella taittuu varttimaili 16 sekuntiin.

Et ole hakenut sitä tietoa luotettavalta sivustolta. Selvennykseksi se että yksikään katupiikki ei ole tuollaista varttia mennyt kuuna päivänä, eikä tule menemään. Vähiten derbi gpr.
No yritetään saada noi pyörät jonnekin testiin kesällä ja katsotaan kumpi on oikeassa. Otetaan vielä joku veto päälle niin on mielenkiintoa? Lähdetkö mukaan? Ihan kiva päivä varmasti olisi.
Jos joku hommaa nuo pärrät testiin, niin mikä ettei  
tounge.gif

Ja 15-hevosella ei taitu varttimaili 16-sekuntiin, se täytyy korjata. 250-heppainen Volvo v70 t5 liikahtaa 15-16s välille, ja loppunopeuden pitää olla jo 140-155km/h. Siinä ei 15-hepalla pysy mukana vaikka tahtoisi.

Totuus se, että spekulointi loppuu vasta kuin kyseinen mittelö on toteutettu käytännössä
biggrin.gif

Jos joku hommaa nuo pärrät testiin, niin mikä ettei  
tounge.gif
Selvä. Yritän saada jonkun noista piikeistä täyitehoisena ja tommosen kawasakin, jollekin radalle ja katsotaan. Kawasaki voi olla vaikeampi saada, mutta yritän. Mitä laitetaan panokseksi?

Voitaisiin myös vertailla omia kierrosaikojamme jotain panosta vastaan, eikö?

Olet ymmärtänyt väärin. Missään vaiheessa en ole sanonut että tuollainen 250 kawa voittaisi Miton tai Rs:n radalla. Vain sen, että suoralla se on nopeampi. Joten itseäni ei henk. koht kiinnosta kuinka nopea olet radalla, tai kuinka hidas itse olen. Kiihdytyskisaan voin lähteä, jos joku antaa tuollaisen 250 ninjan käsiin. Silloin saa vastassa olla vaikka Valentino Rossi Mitolla, silti uskon voittavani.

Olet ymmärtänyt väärin. Missään vaiheessa en ole sanonut että tuollainen 250 kawa voittaisi Miton tai Rs:n radalla. Vain sen, että suoralla se on nopeampi. Joten itseäni ei henk. koht kiinnosta kuinka nopea olet radalla, tai kuinka hidas itse olen. Kiihdytyskisaan voin lähteä, jos joku antaa tuollaisen 250 ninjan käsiin. Silloin saa vastassa olla vaikka Valentino Rossi Mitolla, silti uskon voittavani.
ok saatoin olettaa väärin puolustaneesi alkuperäistä vastaväitettä juuri tuosta radasta. Mutta myös kiihdytyskisa käy. Varmaan helpoimmin pystytään toteuttamaan alastarossa vaikka orgin päivällä? Mikä on panos jos saan ne pyörät?

En lähde Alastaroon(~500km päähän) asti tätä väitettäni puolustamaan, se ei ole kuitenkaan niin suuri juttu itselleni. Mikäli haluat välttämättä kisan toteuttaa, kuskaa pyörät vaikka puoleen matkaan esim. johonkin m-auto radalle tai jonnekin keskelle ei mitään. Sillon voisin kuvitella tulevani puolustamaan väitteitäni asiasta. Veikkaan, että lähempää löytyy monta halukasta toisen pyörän puikkoihin
bowdown.gif

En lähde Alastaroon(~500km päähän) asti tätä väitettäni puolustamaan, se ei ole kuitenkaan niin suuri juttu itselleni. Mikäli haluat välttämättä kisan toteuttaa, kuskaa pyörät vaikka puoleen matkaan esim. johonkin m-auto radalle tai jonnekin keskelle ei mitään. Sillon voisin kuvitella tulevani puolustamaan väitteitäni asiasta. Veikkaan, että lähempää löytyy monta halukasta toisen pyörän puikkoihin  
bowdown.gif
Ei mua haittaa tuoda niitä sun luokse. Mulla on ihan oma pakettiauto ja tottunut noita laitteita viemään paikasta toiseen. Taidat vain olla näitä foorumien legendoja tai naukkiksia, joka kiistää toisten lähteiden luotettavuuden ja esittää teholukemia joita omissa lähteissä ei lue. Sitten jos tarjoaa mahdollisuuden hauskaan testiin, niin vedotaan kaikennäköisiin tekosyihin jo etukäteen, vaikka ei ole edes varmaa että saisin kyseisen kawasakin lainaan.

Kannattaa muuten tutustua tohon rotax 122 moottoriin ja etsiä siitä 20 heppaista versiota, jolle voi sitten kawalla näyttää perävaloja jo lyhyelläkin suoralla.

Eipä tullut aikoinaan kokeiltua, mihin aikaan nuo täysitehoiset piikit kerkiävät varttimailin, mutta yhdellä tielle merkatulle kilometrin mittasuoralle kokeiltiin satoja kertoja. Itselläni oli Gilera SP01 ja kavereilla NSR:iä. Gileralla sen kilsan pääsi parhaimmillaan 29,xx ja reippaasti viritetyllä hondalla paras aika oli 28,xx. Paljonko noista olisi sitten vartin aika, joku voi tietää?

edit. Vakio NSR:llä meni 32.xx s.

Eipä tullut aikoinaan kokeiltua, mihin aikaan nuo täysitehoiset piikit kerkiävät varttimailin, mutta yhdellä tielle merkatulle kilometrin mittasuoralle kokeiltiin satoja kertoja. Itselläni oli Gilera SP01 ja kavereilla NSR:iä. Gileralla sen kilsan pääsi parhaimmillaan 29,xx ja reippaasti viritetyllä hondalla paras aika oli 28,xx. Paljonko noista olisi sitten vartin aika, joku voi tietää?

edit. Vakio NSR:llä meni 32.xx s.
kuullostaa ihan oikeilta luvuilta.

Tuossa on video missä menee Aprilia RS125:lla noin 28s kilometriin matkamittarin perusteella. Ja jotain tollasia lukemia se Miton mittarikin valehteli aikanaan.

Ja joo, mulla oli myös se vanha ruma matalatuulilasinen nsr125, joka oli kyl aika hidas verrattuna muihin.

En ole sen kummemmin mikään " foorumin legenda". Kyllä uskallan noihin haasteisiin tarttua ja saapua paikalle, jos se vaan on järkevästi toteutettavissa. Matkamittarin lukemalla nyt ei hirveästi ole väliä, luultavasti siinäkin voi virhettä olla huomattavastikin. Suuntaa antavan tuloksen siitä voi lukea. Nimim. mittasin joskus evo2 Mitolle(kaasutin ja putkiviritteinen) 153km/h gps-nopeuden, ja mittari näytti silloin jo päälle 175km/h. Cagiva Raptorin mittarivirhe oli vieläkin suurempi.

On tullut muutamia kertoja ajettua Rotax #122 vauhdittamaa 2-pyöräistä, tutustunut tekniikkaan en sen lähemmin ole, ja tuskin tutustunkaan syvemmin. Oma persdynoni kertoi olevan lähempänä kahtakymmentä hepokattia kuin kolmeakymmentä. Tehoero on kuitenkin melkoinen ~35hp moottorilta työntäviin 125cc motocross- ja enduropyöriin. Tämä oli taas vain mielipide, joten ei välttämättä kokototuus.

Eikös noi kaikki "vanhan koulukunnan" piikit ollu about 30 heppasia? Toiset yli ja toiset vähän ali. Kyllä noi cagivan mitot ja rs apriliat ainakin ihan hyvin kesti silloin 90-luvun loppupuolella kun niillä itsekkin kadulla ajeli ja monella tutulla samanmoisia vekottimia oli. Muistaakseni ei omasta kaveripiiristä yhteenkään piikkiin joutunut tekeen koneremppaa, tai edes mäntää vaihtamaan.
No japsit oli sen 5-10 heppaa tehottomampia ja todella paljon kestävämpiä.

Ne Aprilian Af-ykköset ja Cagivan Mitot mitä täällä kavereilla oli oli kyllä levällään vähintään kerran kesässä.

En sitten tiedä oliko käyttäjässä vikaa vai missä.

Jos puhutaan "järkevästä" pyörästä, niin kyllä siinä kakspuokki nelari pesee kireäksi vedetyn 2-tahtisen aika kirkkaasti.

Rata-ajoon se täysteho-piikki varmaan kyllä kelpaa hyvin.

Onhan nuo nykypiikit kyllä enemmän sellaisia "halpis"-malleja, mutta käytön huomioon ottaen se ei ole mikään paha asia.

En ole sen kummemmin mikään " foorumin legenda". Kyllä uskallan noihin haasteisiin tarttua ja saapua paikalle, jos se vaan on järkevästi toteutettavissa. Matkamittarin lukemalla nyt ei hirveästi ole väliä, luultavasti siinäkin voi virhettä olla huomattavastikin. Suuntaa antavan tuloksen siitä voi lukea. Nimim. mittasin joskus evo2 Mitolle(kaasutin ja putkiviritteinen) 153km/h gps-nopeuden, ja mittari näytti silloin jo päälle 175km/h. Cagiva Raptorin mittarivirhe oli vieläkin suurempi.

On tullut muutamia kertoja ajettua Rotax #122 vauhdittamaa 2-pyöräistä, tutustunut tekniikkaan en sen lähemmin ole, ja tuskin tutustunkaan syvemmin. Oma persdynoni kertoi olevan lähempänä kahtakymmentä hepokattia kuin kolmeakymmentä. Tehoero on kuitenkin melkoinen ~35hp moottorilta työntäviin 125cc motocross- ja enduropyöriin. Tämä oli taas vain mielipide, joten ei välttämättä kokototuus.
hohhoijaa.. puuttumatta mitenkään tuohon videoon, jonka alkuperästä ei ole mitään tietoa, niin voit ihan omassa mielessäsi laskeskella noita vmt:n aikoja. Jos kilometri taittuu alle 30s, niin 400 metrin kohdalla kellohan on sinun mukaan väkisin näyttänyt vähintään 17 sekuntia ja loppupätkälle on sitten kova myötätuuli puhaltanut ...Ja pakkohan sen olla totta kun sinun persdyno niin väittää, mitä nyt toisten kellotukset sen rinnalla muka olis
biggrin.gif

Se persdyno on aivan yhtä tarkka mittausmenetelmä, kuin tuo kellotus Aprilia Rs:n matkamittarin mukaan. Sekin kertoo paljon, että jonkun 150km/h todellista menevän pyörän mittari huitelee lähemmäs 2 markkaa. Ei matkamittariltakaan kovin suurta tarkkuutta voi odottaa. Ja onhan nuista muutama mittaustuloskin tullut nähtyä, Husqvarnan 125 wre:n/sms:n moottori täysitehoisena yltää vain 23-25hp renkaalta, ja se on kyllä tehokkaampi kuin rotax122. Se on tullut käytännössä koettua ja nähtyä. Yamaha Dt 125 arrowin putkella oli n.18hp renkaalta. Odotan innolla sitä päivää, jos tuollaisen 250 kawan alle saa ja pääsee näpäyttämään "30hp+" Rs:ää.

E:Googlaamalla kyllä näytti jotain vajaa 30s 0-1000m aikoja olevan, tiedä sitten paikkansa pitävyyttä. No oli miten oli alle 15,5s varttimailiin en kuitenkaan millään usko.
biggrin.gif

Niinpä,se tiukin Gaciva oli kuitenkin C 12 jolle ilmoitettiin koneesta 37 hp.Seitsemän vaihdetta joten välityksetkin oli himpun paremmat.Eli "Lucky Explorer"-värityksissä ollut mopo.Periaatteessa ne tärkeimmät hilut siitä moottorista sopii suoraan Mitoihin.Ei ainakaan Hondan 250 Rs (se nelitahtinen) kyennyt sille minkäänlaiseen vastaanpanemiseen.

On se vaan hyvä, kun ei enää tartte ajaa 2-t piikeillä, kun on päässyt käsiksi parempiin laitteisiin...
biggrin.gif

Ei silti, jos 250-kuutioinen nelari olisi se toinen vaihtoehto, niin se olisi kyllä sitten skootteri.

Niinpä,se tiukin Gaciva oli kuitenkin C 12 jolle ilmoitettiin koneesta 37 hp.Seitsemän vaihdetta joten välityksetkin oli himpun paremmat.Eli "Lucky Explorer"-värityksissä ollut mopo.Periaatteessa ne tärkeimmät hilut siitä moottorista sopii suoraan Mitoihin.Ei ainakaan Hondan 250 Rs (se nelitahtinen) kyennyt sille minkäänlaiseen vastaanpanemiseen.
Tuo "kisacagiva" on tullut jo legendaksi toisella foorumilla, erään henkilön hehkutuksien vuoksi. 250 honda rs nelitahtinen? Itse olen aina siinä luulossa ollut että Honda Rs on kireä 2-tahtinen RR-peli. Ehkä viilaan pilkkua, mutta onko tosiaan käsitykseni Rs hondista ollut näin heikko  
omg.gif

250 honda rs nelitahtinen? Itse olen aina siinä luulossa ollut että Honda Rs on kireä 2-tahtinen RR-peli. Ehkä viilaan pilkkua, mutta onko tosiaan käsitykseni Rs hondista ollut näin heikko  
omg.gif
Kyllä sitä yksipyttyistä 250-kuutioista yksipyttyistä nelaria myytiin tuolla nimellä 80-luvun alussa.

Tehoilmoitus ei kyllä tainnut olla edes kolmeakymmentä heppaa?

Ei muuten tartte 2-tahtisen katukevarin olla säätöjen tai kunnon suhteen paljoa pielessä, kun tehot on poissa.

Toki sitä voi sitten hommata jonkin dt-Jammun, jossa tehoa ei ole alunperinkään, mutta onpahan sitten ne kaikki vähätkin kotona eikä laitumella...

Asiahan ei minulle kuulu, mutta 28.5 kw KTM 690 kiihtyi TM:ssä 0 - 400 m 16,2 s ja loppunopeus 132 km/h. Että täysteho piikki pesisi sen kevyesti
confused_orig.gif
(46.5 kilowattisena 13.6 s ja 154 km/h).
wink.gif

Tuo "kisacagiva" on tullut jo legendaksi toisella foorumilla, erään henkilön hehkutuksien vuoksi. 250 honda rs nelitahtinen? Itse olen aina siinä luulossa ollut että Honda Rs on kireä 2-tahtinen RR-peli. Ehkä viilaan pilkkua, mutta onko tosiaan käsitykseni Rs hondista ollut näin heikko  
omg.gif
Ei siitä mitään legendaa saa aikaiseksi millään muotoa,se on kuitenkin tehokkain piikki mitä suoraan kaupasta oli hankittavissa kadulle ennenkuin niiden tehoja alettiin rajoittaa.Olen itse ajanut sellaisella yhden ainoan kerran kun koetimme todellisen nopeuden poliisin tutkaan.Jäi kilometrin tai pari alle 160.Ja olen sentään yli 80-kiloinen. Tämä ei koske crossivehkeitä,siellä oltiin kuitenkin eri lukemissa.Kysykää vaikka Veräväisen Pekalta Brandtilta.Hän taisi aiheuttaa sääntömuutoksen ettei crossilla voinut osallistua radalle kun pyykkäsi muutamana kautena crossi-Hondalla katettujen rr-rivistön.En muista enää oliko mitaleilla saakka,joku voi tonkia asian esiin jos kiinostaa.

Back