• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

100 tkm ajettu LT, uskaltaako...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juffe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ttdriver sanoi:
Saattaapi olla pieni järkytys pikku-Gessun jälkeen... Niin se oli minullekin, vaikka olinkin omistanut isoja matkapyöriä ennen LoTjaa. LT kun ei ole iso, vaan tosi-ISO. Me kun vaimon kanssa oltiin LT:llä reissussa, kokonaispaino oli lähemmäs 600 kiloa...

Mutta tosiasiahan on, että paino tuntuu vain paikallaan. Kytkimen kun nostaa, niin ei tuo kamalasti eroa pienemmästään. Toki massalla on hitausvoimansa, joka ajossa tuntuu mutta ei lainkaan niin pahasti kuin voisi kuvitella. Kuitenkin itse juuri tuon huomasin, että RT1100 on "pikkupyörä" LT:n jälkeen.

Kiitos pojjaat kehuista !:respect: Juu, màà en tiijà mikà muhu men mut tàmmòsen "Reservilàesen Sportin" otin talliin ja toisesta laijasta meinasin alkaa sità tyhjààmààn....tuo LT ny sattui siinà ny ekaksi seisomaan......(màà tiià sen hukkaamisesta mut....?)

l.jpg

:orgmp:

vink-vink:
hmmmm... jotenki o tuo varastosaldo mulla pielessà et esim RT:t (R1200) nàyttàs nollaa....K-sarjalaisia on...

Jotenkin toi RT-pää alkoi taas meikäläistäkin kiinnostamaan tuon LT:n korvaajan hankittuani. 1200-sarjan messevämmällä koneella tuo on varmasti ikupyörä siinä kuin LaaTikko.

ttdriver sanoi:
Saattaapi olla pieni järkytys pikku-Gessun jälkeen... Niin se oli minullekin, vaikka olinkin omistanut isoja matkapyöriä ennen LoTjaa. LT kun ei ole iso, vaan tosi-ISO. Me kun vaimon kanssa oltiin LT:llä reissussa, kokonaispaino oli lähemmäs 600 kiloa...

Se on vähän se järkytys kiinni siitä miten päin mopoilun aloittaa...:grin:

Itse aloitin (oikeaoppisesti:p) LoTjalla ja parin vuoden ajon jälkeen kokeilin ekan kerran muuta pyörää, joka sattui olemaan Iso-Gessu. Järkytys ei ollut pieni vaan iso...Totesin itsekseni, että jos olisin tämmöisillä aloittanut moottoripyöräilyn tuolloisessa lähes viidenkympin iässä, niin olisi takuulla jäänyt koko homma aloittamatta. Kauhea tärinä, tuuli repi ja paiskoi, tuli kylmäkin ja kaiken kukkuraksi oikea käsi alkoi puutua heti puolen tunnin jälkeen cruisen puutteessa...
Se (suhteellinen) keveyskään ei yhtään lohduttanut vaikka hyvin Gessulla(kin) autojen ohi pääsi. Oli päässyt tuo mukavuusbakteeri pahasti puraisemaan, mutta toki pitää samaan hengenvetoon todeta, että jokainen hankkii pyörän omien tarpeidensa mukaan.

Ei LT mikään kylilläpyörimiskapine ole. Itsellekin se on talviajan rakentelupohjan lisäksi työreissukulkine maaliskuusta marraskuulle ja muutaman pitkän lomamatkan kulkuneuvo. Muu ns hupiajelu ei vaan nappaa.

t. pozo

:orgmp:

Ohhoh, tässähän on tullut paljon ajattelemisen aihetta.

Yksi käyttötarkoitus minulla on, että ajelen Kaarinasta Turun keskustaan töihin aina kun ilmat sallii. Matkalla on paljon valoja ja satunnaisia ruuhkia. Pikku-Gessu on kuin tehty tuollaiseen, mutta voipi tosiaan olla, että LT on vähän turhan järeä moiseen.

Noh, kuten sanottu, pitääpä se nyt käydä koeajamassa ensteks.

Ei tuo LT ole sen kummempi kaupungissa kuin muutkaan. Minä olen ajanut kaikki työajot, asiointiajot kaupungissa viisi vuotta LT:llä, ja edelleen 1600 GTL:llä. Siihen tottuu ja oppii aika nopeasti, ja sen jälkeen liikkuminen on aivan luontevaa. Kaupunkiajon takia ei LT:tä kannata hylätä.

jowin sanoi:
Ei tuo LT ole sen kummempi kaupungissa kuin muutkaan. Minä olen ajanut kaikki työajot, asiointiajot kaupungissa viisi vuotta LT:llä, ja edelleen 1600 GTL:llä. Siihen tottuu ja oppii aika nopeasti, ja sen jälkeen liikkuminen on aivan luontevaa. Kaupunkiajon takia ei LT:tä kannata hylätä.

Juurikin näin. Cityjutauksessa vaan laitetaan HighFidelity-näppäimet kaakkoon ja Dazed And Confused soimaan 8:sta kauittimesta.....:WAZAAP:

Tuli sitten pudottua terassityömaalla niin, että kylkiluu murtui. MP-haaveet jää koeajoineen nyt varmaan ainakin kuukauden päähän ja sitten tuleekin jo syksy. P*kele.

No talveksihan se Lotja pitää ostaakin. On niin paljon muovikuoren alla ihmeellistä tutkittavaa, ja vaikka vain pintapuolisesti "suojamuovit" purat pois ja kasaat takaisin, niin alkaa talvi olla jo ehtoopuolella, ja voi ajoilmoja alkaa odottelemaan.

Mare

Tsekkasin tuon Juffen himoitseman LT:n ennen juhannusta. Luotaantyöntävän kamalassa kunnossa. Naarmuinen, sivareille katkaistuja johdonpäitä roikkui katteiden välistä, penkeissä viiltoja, takajarru kirskui karmivalla tavalla ym. kaiken kruunasi kyläsepän tekemä tavarateline boxin päällä. Oli ollut kuulemma moottoripyörämakaanikolla ennen, "varmasti kunnossa" Just... Taisi onni potkaiska Juffen kylkiluuhun :D

Back