Jaahas, jatkuu näköjään
Tuossahan koitin sanoa, että se voi olla silti nopea radalla. Veikkasin moneen otteeseen, että se voi olla jopa nopein radalla. Ilmeisesti ilmaisin itseni jotenkin epäselvästi?
Osin juu, tuon asian ymmärtäminen mulle ei ollut ongelma.
sanoi:
Se ei vaan muuta sitä tosiasiaa, että siinä on melko surkea tehorekisteri, vasta ihan ylhäällä tapahtuu. Sama on tullut ilmi testeissä; kapeata tehoaluetta valitellaan.
Niin. Nämä testit on tehty katu-ajoa silmälläpitäen, mikä on sinällään ihan hyvä. Ilman sarvia ja hampaita; kuinka orjallisesti uskot eri testejä? Vai kaivatko sieltä itsellesi oleelliset asiat ja teet omat johtopäätöksesi?
Koitan suodattaa sieltä ne asiat, jotka näyttäisivät toistuvan testistä toiseen. Eli kun on nähnyt monta testiä aiheesta, niin voi muodostaa jonkunlaisen kuvan, ja "pisteyttää" itse painottaen niitä asioita mitä itse haluaa.
Tähän mennessä tuo on toiminut, moni pyörä on ollut lähes juuri sellainen kun olen ennakoinut.
Dynokäyriä on helpompi uskoa, kun ne ei perustu mutuun tai jonkun mielipiteeseen, vaan ne ovat mitattua faktaa!
Eli tiivistettynä, ettei tule vääriä käsityksiä: yksittäistä testiä en tietenkään usko sellaisenaan, vaan koitan katsoa sieltä niitä asioita mitkä koen tärkeiksi, ja sitten täytyy perehtyä aiheeseen tarpeeksi, esim lukemalla monta testiä samasta aiheesta.
sanoi:
sanoi:
Radalla ei välttämättä haittaa, kunhan tosiaan pitää sen neulan ihan ylhäällä. Kadulle ei välttämättä mikään ykkösvaihtoehto, melko työläs ajaa reippaammin.
Hankala sanoa kun ei ole itse vielä ajanut ko. laitteella. Veikkaan ettei se työläämpi ole ajaa kuin esim. mun edellinenkään... voi olla jopa helpompi. Muut osa-alueet kun on paljon paremmalla tolalla uudessa R6:ssa... testien ja olettamuksien perusteella.
No tilanne ei radalla kauheesti muutu kuitenkaan sun edellisestä. Eiköhän siinä tule olemaan siinä "käyttöalueella" radalla enemmän tehoa kuin sun vanhassa (varsinkin preppauksien jälkeen), kun kierroksillahan siellä ajetaan, vai mitä olet mieltä? Siitähän tässä nyt ei ollut kyse; kukaan tuskin epäilee Yammun nopeutta sille suunnitellussa ympäristössä, eli radalla.
Edelleen, ainoastaan koneen kehnoa ala/keskirekisteriä voi mielestäni kritisoida katukäyttöön, jos ei sellasesta motista tykkää?
sanoi:
sanoi:
Olihan tuossa jo PC:llä säädetty vehje penkissä; ei parantunu alakierroksien vääntö. Eli ainakaan täysin metsässä olevalla polttoaineseoksella ei selity surkea ala/keskivääntö.
Nyt heräs uteliaisuus; missä oli penkissä? Oliko käytetty oxygen blockeria ECU:n omassa lambdassa vai miten oli tehty?
Oli jo tässä topikissa. Eli tämä:
http://www.gravesport.com/cgi-bin...._032STO
Siis siinä kokoputki ja siinä oli käytetty PC:tä ilmeisesti tätä karttaa:
http://www.gravesport.com/Tech_Support/fuel_maps.htm -> M418-002
Tuossa kartassa on ainakin O2 sensori kytketty pois (niin siinä sanotaan kun avaa kartan). Eiköhän ne tuonne sivuille ole laittanut sen parhaan käyrän, kysy ja varmista sieltä.
sanoi:
sanoi:
Dynossa ajetaan lisäksi isolla vaihteella. Olettaisin kyllä, että R6 antaa siellä kaiken takarenkaalle mitä tarjottavissa on. Ihan samaa on tosiaan testeissäkin valiteltu; vaatii pirun aktiivisen ajotyylin että sillä ehtii johonkin. Radalla ok, mutta kadulla en tykkäis tuollaisesta moottorinluonteesta.
Jos penkki sen sallii niin olen ymmärtänyt että isoimmalla ajettaisiin, olenko metsässä?
Mutta vastaa siihen mitä alunperin kysyin, mikäli sulla siihen on mielipide; eli onko sulla tietoa tai omia ajatuksia siitä mitä se ECU:n ohjelma / YCC-T voi tuollaiseen tulokseen vaikuttaa? Vai eikö vaikuta mitenkään?
Kaikki tämä on raapusteltu oikeasti ihan aidosta mielenkiinnosta aihetta kohtaan, ns. "oma lehmä ojassa" ja sillai.
Jos noihin vastaukset sais niin säästyis aikasta paljolta säätämiseltä, kokeilulta jne. Vois kokeilla heti kerralla oikealla tavalla tehdä asioita jne.
Sen perusteella mitä olen lukenut, niin R6:n ala/keskirekisteri on huono, tuntuu myös ajossa. Tuo on toistunut testistä toiseen sama asia.
Eli uskon, että se antaa isoilla vaihteilla dynossa todellakin kaiken. Tosiaan eihän siinä ole eturenkaan pyörimisnopeusanturia, joten ei se pyörä tiedä että oikeesti ollaan dynossa, mistä se vois tietää? Ja isoilla vaihteilla sen Yammun ECU:n pitäis antaa sitä "max power" ohjelmaa kuten mainostavat (ei tehoa rajoittavaa "luistonestoa" kuten 1-3 vaihteilla). Uskon melko vakaasti, että niin se on tehnyt myös näissä muutamassa dynotestissä, joita olen siitä nähnyt. Kun tuo on vielä vahvistettu perstuntumalla testaajien toimesta, niin kyllä uskon sen todellakin niin olevan. Täysi screameri siis!
Kerropa miten asia oli kun saat selvyyden. Mun veikkaus on, että nuo on ihan "aitoja" käyriä uudesta R6:sta. Eli antaa isolla vaihteella kaiken sinne takarenkaalle myös dynossa, en keksi edelleenkään syytä miksi ei näin tekisi.