Kun sulla putki, softa ja jarrut on kuosissa, mun mieltymysten mukaan seuraavana listalla on sit alusta ja renkaat.
Tai siis renkaat ehdottomasti(jos orig), jouset jos niille kokee tarvetta.
Renkaista:
Originaalit Bridgestone BT 010 ei vaan oo millään muotoa kilpailukykyinen uusien mallien kanssa.
Pilot power 2CT toimii hyvin, muutkin tuoreet mallit eri merkeiltä toimii yhtälailla. Henk koht tosin vältän Bridgestonen tarjontaa ihan kokemusperäisten mieltymysten takia.
Alusta: (jouset e+t n 300e, takaiskari n800+e)
tuolla enemmän:
Daytonan jousitus
Etujouset tukevampiin ensiksi (mun mielestä D:n suurin heikkous, oe renkaiden ohella). Hyperpro, Öhlins, ja muut tekee sopivia.
Hyperpron setissä tulevä öljy tosin tekee keulasta kovan, parin kokeilun jälkeen Motorex 7.5W (vastaava ku orig Showa ss-8) tuntui aika hyvältä. Tosin ehdin tuolla öljyllä vain muutaman km ajoa kylmällä kelillä ennen talvea.
Takajuosi (esim Hyperpro) lähinnä siksi että saa tasapainon paremmin kohdalleen etu- ja takapään välillä. Ei välttämätön luulisin. Koko iskarin vaihto parantaa tilannetta vielä, tosin maksaa enemmän.
Ohjausiskari.
Ei pakollinen/tarpeellinen jos ei revittele hulluna. Aika rauhallinen D on mut saattaa ravistella vähän jos sopivasti sattuu tiukka kiihdytys jonkun töyssyn, kuopan tai liukkaan kohdan yli tms.
Sit loput on kosmetiikkaa.
Vilkut sievempiin,Huggeri (tää on käytännöllinenkin), tuplakupla plexiä, ym ym.
Ihan yleisesti sit jo jarrut täristää niin mun pyörälle riitti riitti kun vaihtoi SBS Street excell palat ja putsas levyt jarrukleanerilla+ karhunkielellä vaihdon yhteydessä.