• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX6R 2007 omistajien kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Athene

Lady, Sexy Lady
Tällä hetkellä alla tonninen, mutta mietityttää, josko seuraavaksi ostaisi kuussatasen. Koeajon perusteella tämä uusi zx6r oli erittäin hyvän tuntuinen. Millaisia kokemuksia omistajilla tms. on ko. pyörästä? Millainen ajoasento pitemmällä matkalla. Vaivaako ohjausiskarin puute radalla? Onko esiintynyt jotain vikoja tai harmeja? Paljonko kuluttaa polttoainetta? Ja muuta nyt mitä mieleen tulee?

Ilmeisesti p*ska laite, kun kukaan ei edes tunnusta omistavansa
wink.gif
...?

Ilmeisesti p*ska laite, kun kukaan ei edes tunnusta omistavansa
wink.gif
...?
Niin, tai sitten onnelliset '07 6R:n omistajat ovat ajamassa niillä pyörillään eivätkä lue foorumia päivittäin...
biggrin.gif

Eikös tuosta ole aika mairittelevia kommentteja lausuttu erinäisissä yhteyksissä? Ainakin www.superbikeschool.com:ssa muistaakseni vannottiin noiden nimeen... Tosin en pääse tarkistamaan asiaa kun niiden sivut näyttävät olevan alhaalla.

Tässä ainakin jotain juttua:
http://www.superbike.co.uk/bikes....13.html

Ei ole ainakaan testeissä kovin hyvin menestynyt. Vääntöä ei ole ollenkaan samaan mallin kuin ennen ja alle kymppitonnin ei tapahdu oikeastaan yhtään mitään. Sitten painoa on tullut aikalailla lisää - painoa on nyt melkein yhtä paljon kuin 10R:ssä. Mutta tiedä sitten
nixweiss.gif

Jätti omasta koeajolenkistä hyvän filiksen. Nautinnollinen saundi rivakassa kiihdytyksessä ja luonteellaan Kawa pesi muut kokoluokan sportit...paitsi yammun ratakäytössä.
Helppo valinta jos ulkonäkö sopii silmään.

Ei ole ainakaan testeissä kovin hyvin menestynyt. Vääntöä ei ole ollenkaan samaan mallin kuin ennen ja alle kymppitonnin ei tapahdu oikeastaan yhtään mitään. Sitten painoa on tullut aikalailla lisää - painoa on nyt melkein yhtä paljon kuin 10R:ssä. Mutta tiedä sitten
nixweiss.gif
Testeissä on nimenomaan menestynyt tosi hyvin, parhaasta päästä ollut melkeinpä jokaisessa brittilehdessä.

Tällä hetkellä alla tonninen, mutta mietityttää, josko seuraavaksi ostaisi kuussatasen. Koeajon perusteella tämä uusi zx6r oli erittäin hyvän tuntuinen. Millaisia kokemuksia omistajilla tms. on ko. pyörästä? Millainen ajoasento pitemmällä matkalla. Vaivaako ohjausiskarin puute radalla? Onko esiintynyt jotain vikoja tai harmeja? Paljonko kuluttaa polttoainetta? Ja muuta nyt mitä mieleen tulee?
No jooh. Mulla oli tuo 1900 kilsan ajan. Mielestäni ulkonäkö on mitä parhain ja pyörä taittuu kurveihin hyvin. Ajoasennon itse ainakin löysin hyvin(186 cm kuski) mutta mikään matkapyörähän tuo ei kyllä ole. Tehoa tuossa on aivan tarpeeksi, oli mulle ja joka tehonpuutetta valittaa niin kyllä valehtelee. Muista kusiaisista ei ole kokemusta mutta jäi silti jälkimakuna, että aika pieni pyörä kooltaansa. Tosin, niinhän ne taitaa olla kaikki kusiaiset. Näin ainakin jos tähän nykyiseen pyörään vertaa mutta on ehkä enemmän ulkonäkö kysymys.

Lyheästä virsi kaunis; Parhaimman näkönen kusiainen, parhaimmalla teholla, ajettavuus loistoluokkaa. Jos pitäisi nyt vaihtaa kuussatkuun, niin valinta ei olisi vaikea. Mietippä nyt itsekkin; Hondan vastaava= huono teho, Suzuki=näyttää aivan kärpäseltä eestäpäin, yamaha= vittu mitkä putket, harvinaisen ruma pyörä.

Itte kurvaillut tuollaisella joku 7000km niin rataa kuin matkaakin. Runko on erittäin vakaa, aivan toista maata kuin 03-04 mallissa. Eli ohjausiskari ei ole ihan välttämätön, tosin nopeimmille radoille suositeltava.
Vaihteisto on todella hyvä aiempiin verrattuna. Samoin jousituskomponentit ovat parantuneet. Myös moottori käy aiempia pehmeämmin.

Tosiasia on että tonnisen jälkeen vääntöä jää kaipaamaan mutta se nyt ei johdu mallista vaan kuutioista. Mitään ongelmia ei ole tullut vastaan. Joten erittäin passeli laite ollut mun käyttöön.

Onko kenelläkään sitä kuussatkua oranssina / ootteko nähneet livenä? Itse olen kovasti vannonut, että ninjan pitää olla vihreä mutta mutta... oranssi väri kolahtaa kyllä meikäläiseen aika kovin. Ainut vaan, että Kawan nettisivujen perusteella jotenkin aneemisen näköinen. Eli ootteko nähneet sellaista mopotinta ja miltä väri näytti livenä?

Muuten pyörä on kyllä
inlove.gif
Pitäisi vaan päästä koeajamaan...

Tällä hetkellä alla tonninen, mutta mietityttää, josko seuraavaksi ostaisi kuussatasen.
Miksi vaihtamassa pienempään?
eek.gif
kyselee nimimerkki Utelias.
Ihan huvin vuoksi. Nyt on viimeisimmäksi alla ollut pari kilokyykkyä ja tuntuu, että vaihtelu vois virkistää...?

Ja olen nähnyt oranssin värisen livenä. Melko kirkas. Muistutti niitä huoneistokeskuksen yms. värejä, mitä on aina jossain farmariopeleissa
biggrin.gif
. Ei sytyttänyt.

Onko kenelläkään sitä kuussatkua oranssina / ootteko nähneet livenä? Itse olen kovasti vannonut, että ninjan pitää olla vihreä mutta mutta... oranssi väri kolahtaa kyllä meikäläiseen aika kovin. Ainut vaan, että Kawan nettisivujen perusteella jotenkin aneemisen näköinen. Eli ootteko nähneet sellaista mopotinta ja miltä väri näytti livenä?

Muuten pyörä on kyllä
inlove.gif
Pitäisi vaan päästä koeajamaan...
Eipä oo livenä tullut nähtyä mutta kuvissa ainakin näyttää perhanan hyvältä:

2007%5C05%5C14%5Cbikepics-898470-full.jpg

Lyheästä virsi kaunis; Parhaimman näkönen kusiainen, parhaimmalla teholla, ajettavuus loistoluokkaa. Jos pitäisi nyt vaihtaa kuussatkuun, niin valinta ei olisi vaikea. Mietippä nyt itsekkin; Hondan vastaava= huono teho, Suzuki=näyttää aivan kärpäseltä eestäpäin, yamaha= vittu mitkä putket, harvinaisen ruma pyörä.
Korjaa jos olen väärässä mut eikös Hondassa ollut enemmän lyöntiä kun Kawassa (erot onnettomia mutta kuitenkin). Lisäksi Honda tais olla vielä yli 10 kg kevyempi kuin kawa.
nixweiss.gif

Korjaa jos olen väärässä mut eikös Hondassa ollut enemmän lyöntiä kun Kawassa (erot onnettomia mutta kuitenkin). Lisäksi Honda tais olla vielä yli 10 kg kevyempi kuin kawa.
nixweiss.gif
Ei, kyllä Kawassa on enemmän löylyä. Ilmoitetut tehot: Kawa 124hp, Honda 120hp. Myös testeissä on Kawasta löytynyt enemmän tehoa, tosin tuo ero on melko pieni eli muutaman hevosen.

nixweiss.gif
Ei, kyllä Kawassa on enemmän löylyä. Ilmoitetut tehot: Kawa 124hp, Honda 120hp. Myös testeissä on Kawasta löytynyt enemmän tehoa, tosin tuo ero on melko pieni eli muutaman hevosen.
Eikös viimeisimmän Biken "Masterbike" sessiossa mitatuissa takapyörätehoissa Hondassa ollut vähän enempi? Siis nimenomaan huipputeho ja ero jotain luokkaa 106,7 vs 107,0.. Eli käytännössä saman verran ja voi olla yksilöstäkin kiinni (tai ehkä Honda oli virittänyt omaansa tuota varten..
tounge.gif
).

Saatikka Bike 4/07

Yamppi 109,9 hv
Kawa 111,0 hv
Trumppa 112,9 hv
Honda 113,3 hv
Suitsa 114,1 hv

Mun henk.koht. valinta ois Trumppa, siinä on makeiten voimaa
wink.gif

Ok, noinkin päin näköjään.Mun lukemat testit on ollut lähinnä noita brittilehtiä, PB, TWO, Fast Bikes...

Heh, taas alkaa säätö tehoista. Paras pärrä jossa eniten ja ihmeellistä kun eri testeissä tulee eri tulokset...muutenkin helvetin oleellisia eroja.  
ghostface.gif

Millähän sen selittää että kusiainen hakkaa kilosen radalla...  
biggrin.gif

Jos tehot olis pyörässä pääasia, niin tuskin tonnisesta kuussataseen lähtisin vaihtamaankaan
wink.gif
... Joten lopetetaan tuo tehovertailu alkuunsa. Enemmän kiinnostaa ajettavuus ja pyörän antamat fiilikset.

Kaikki kusiaiset on Suzukia lukuunottamatta koestettu. Siitä ajoin 750 kokoisen. Kawa antoi vaan parhaat fiilikset. Ja järjellähän ei ikinä ole mitään tekemistä pyöräkaupoissa
tounge.gif
!

Back