• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olipas Pe*keleen hyvä vastaus ;) Kiitoksia.
bowdown.gif

Vähän fiftisixti että alanko tuota modailemaan kun tuosta ei niin suurta hyötyä tai haittaa ole. Talvella ehkä tekemisen puutteessa.

Nyt vaan pidellään sadetta .orgin äärellä... huomenna vasta lupas parempia kelejä.
blush.gif

Tervehdys!
Uutena 9R:n omistajana kehiin keskusteluihin ja nyt vähän päivitettynä: huggeri, underi, kilpiteline ja vilkut. Seuraavaksi tuplakuplaa meinailin...

Tässä pari otosta
062802moto_prv.gif
:
ennen
päivitettynä

Ebaysta tilailin Ermaxin underin ja huggerin suht edullisesti yhteishintaan 210€ ja toimitus n. viikkossa, tässä butiikki:<a href="http://stores.ebay.fr/SILVERSTONE-MOTOR_W0QQfcdZ2QQfciZQ2d1QQfclZ4QQfromZR10QQfsnZSILVERSTONEQ20MOTORQQfsooZ1QQf

sopZ1QQsaselZ512324660QQsofpZ0QQtZkm" target="_blank">Silverstone Motor</a>
Teretuloa! Hieno on ysi.. diggaan tuosta väristä kjyllä!

- P

Kleenistä ja sen poistosta:

1. tämä pois ensin

2. Venttiili kourassa ja alipaineletku venttiilistä irroitettu.

3. Alipaine imukurkulta
Tuo voidaan poistaa kokonaan ja tällöin sitten pitää imukurkkujen puolelta tulpata. Tulee muistaakseni 1.s ja 4.s sylintereiden annoilta tuo ohjaus tuolle venttiilille. Tai helpointa on tulpata itse letku vaikka pyörittämällä ruuvi sisään tuohon.

4. Tehdään sopivat lätkät ja voidaan myös tiivistää ne vielä jos oikein hifistellä haluaa..

5. Lätkä paikoillaan.

6. Alumiinikoppa päälle. Tein niin ohuesta pellistä, että katsoin parhaaksi tämän avulla kiristää, niin kirii tasaisesti ja ei varmasti vuoda..

7. Koppa päällä ja kiristetty. Oikea puoli nyt valmis.

Noin mä tuon tein. Olkaatte hyvät jos joku tuosta saa vinkkiä & apua.

- P

Olipas Pe*keleen hyvä vastaus ;) Kiitoksia.
bowdown.gif

Vähän fiftisixti että alanko tuota modailemaan kun tuosta ei niin suurta hyötyä tai haittaa ole. Talvella ehkä tekemisen puutteessa.

Nyt vaan pidellään sadetta .orgin äärellä... huomenna vasta lupas parempia kelejä.
blush.gif
Eipäs kestä. Mukava olla avuksi
smile_org.gif

Tuo on niin pieni modi tehdä, että samalla tekee kun tulee talvella tehtyä muita projekteja. Suosittelen jos vaikka venoja alat säätämään etc. ja tulis muutenkin purettua.

- P

Aijai nyt pännii! Lähdinpä ajamaan mopoa talon taakse pesupaikalle... Peruuttelin ja räks! Etulokasuoja rikki. Olin sitte unohtanut jarrulevylukon paikoilleen. Kaikista ironisinta tässä on se, että minulla on hälyyttävä lukko! Tottakai siitä oli mennyt patterit tyhjäksi justiin nyt! Onneksi lokasuoja pysyy kiinni, mutta uusi pitäisi jossain välissä saada. Varmaan jostain purkaamolta tai ebaysta. Vai mistä niitä kannataa kattella? Värikin on vielä tuo viininpunainen mitä tuntuu olevan harvemmin liikkeellä.

Aijai nyt pännii! Lähdinpä ajamaan mopoa talon taakse pesupaikalle... Peruuttelin ja räks! Etulokasuoja rikki. Olin sitte unohtanut jarrulevylukon paikoilleen. Kaikista ironisinta tässä on se, että minulla on hälyyttävä lukko! Tottakai siitä oli mennyt patterit tyhjäksi justiin nyt! Onneksi lokasuoja pysyy kiinni, mutta uusi pitäisi jossain välissä saada. Varmaan jostain purkaamolta tai ebaysta. Vai mistä niitä kannataa kattella? Värikin on vielä tuo viininpunainen mitä tuntuu olevan harvemmin liikkeellä.
Damn, juurikin tuosta syystä en enää laita ikuna levylukkoa.
Nimimerkillä: kerran kaatanut ja yhden jarrusatulan rikkoneena....
withstupid.gif

Paree on se ihan oikea hälytin ajonestolla varustettuna  
smile_org.gif

Lisäkiitos Perkelelle. Tässä nyt kun olen kuunnellut tuota käyntiääntä ja verrannut sitä tuohon C-malliin niin poksumisesta päätellen voi olla että Kleeni on jo blokattu... Mutta kohtapa se selviää kun 18k huolto lähestyy... 10 päivää 2,5k tullu mittariin, on se kivaa
smile_org.gif

Ja sitten, tapahtui accident
sad_orig.gif
Mistäs näitä sais uusia? Ja miksihän tuota jalkatappikolmiota kutsutaan niin osaa kysellä puhelimessa? Kyseessä C-malli jos sillä mitään väliä on...

Lisäkiitos Perkelelle. Tässä nyt kun olen kuunnellut tuota käyntiääntä ja verrannut sitä tuohon C-malliin niin poksumisesta päätellen voi olla että Kleeni on jo blokattu... Mutta kohtapa se selviää kun 18k huolto lähestyy... 10 päivää 2,5k tullu mittariin, on se kivaa
smile_org.gif

Ja sitten, tapahtui accident
sad_orig.gif
Mistäs näitä sais uusia? Ja miksihän tuota jalkatappikolmiota kutsutaan niin osaa kysellä puhelimessa? Kyseessä C-malli jos sillä mitään väliä on...
Mitenkä sä oot tuon onnistunut rikkomaan?
omg.gif

Tere! Jaa rikoit sitten tuon kolmion
biggrin.gif

Hmm, varmaan pystyy tosiaan osaava kaveri hitsaamaan helpostikin jos vain tosiaan tietää (osaako ammattilainen sitten päätellä vähän testailun kautta?) tuon seoksen kuten Sky mainitsi.

Mä vaihtasin koko osan. Ihan vain sen takia, että ei voi tietää onko nuo 2 muuta kiinnikettä kärsinyt jotain hiusmurtumaa jne. jota ei silmällä näe, mutta vaikuttais kuitenkin kestävyyteen.

Vois olla ikävä kyllätys jossain mutkapätkällä, oikealle kääntyvässä mutkassa kun siirrät painoa kunnolla sivulle ja lähtee yhtäkkiä jalkatappi alta..

Mä ehkä kävisin jossain osaavalla kyläsepällä hitsauttamassa tuon kuntoon ja samalla esim. jostain ebaystä tai vastaavasta uusi(käytetty) tilaukseen.. vähän väliä noita purettuja pärriä myydään siellä osina pois ja ei tarvitse paljoa köyhtyä esim. tuommoisesta osasta.

- P

Noita jalkatappikolmioita saa myös Sumekolta maltilliseen 140e hintaan
crazy.gif

Itselläni hakusessa se toisen puolen etutapin käikäle. Meillä duunissa alumiiniekspertti hitsasi tuon vanhan ja aika hyvä tuli, mutta niinkuin ***kele totesi kyseessä on aika vaativassa paikassa oleva osa ja siksi suositeltavaa uusia. Ei vain tunnu käytettyä löytyvän.

On muuten tosi heppoinen esitys nuo kolmiot, mulla hajosi kun mönkkäri vähän kolhaisi, ei edes mennyt mopo syrjälleen.

Uusi kawakuski ilmoittautuu joukkoon. Tänään tuli taloon vaaleansininen 9r kawa vm-2003. Varsin mukavan tuntuinen peli. Nyt takas
062802moto_prv.gif

Pitäis jostain keksiä ne jalkatappien siirtolevyt -01:een. Ei kehtaa koko tappisarjaa ostaa vanhaan supersporttiin.

Jahas, elikkä hitsaushommiksi menee... muutenhan joutus kiillottamaanki uudestaan
biggrin.gif
siihen hommaan en ihan heti ala.
Eipä tuo vaimoke vielä ainakaan ajele polvi kadussa =) oma pyörä ehjänä onneksi.

Itellä lähenee 18k huolto... 17900 mittarissa. (19.6 tuli pyörä taloon 15200 mittarissa... )

Moro!

Nyt se sitten alkoi taas kiukuttelemaan, elikkäs mistähän mahtaisi johtua kaasua annettaessa koneesta kuuluu voimakas nakutus? Vähän samantyyppinen kuin diisel autoissa
omg.gif
Yhtäkkiä alkoi pitämään tälläistä ääntä. Venttiilien säädätyksien jälkeen ajettu noin 2tkm.

Olisiko tästä mihinkään? Kellään tällaista?

"Racing plexi" = tuplakupla?

Ei olis pahan hintainen...

http://www.dragrace.fi/catalog....d629f6b

Tietenkin jos jollain on ylimääräinen korkeempi savu tai kirkas pleksi josta haluaa päästä eroon niin saa tarjota...
Löysinpä sattumalta tuolta mielenkiintoiset jalkatapit:

v_rasten.gif

jalkatapit
Löytyykö keltään kokemusta noista? Ainoa asia mikä noissa pohdituttaa on jalkatapin pituus.

Back