• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itekin vaikutan Nykäskylässä, joten voi olla että jossain kohdataan.. kahden ysiärrän kokoontumisajot?
biggrin.gif
ABC:lle kahaville heh..

- P
Täällä kolmas ilmottautuu apsikahville..
033102beer_1_prv.gif

Avasin 17.4. ajokauden..
sport05.gif

Tuntuis tuo oma laitos toimivan aika hyvin, pikkasen trötää 2-3t kierroksilla, jos läristelee kaupungissa.

Vähän ärtsympi kuitenki ku tuo 1.6 carina.
biggrin.gif

Laitetaas sitten omasta pyörästä ne lupaamani paremmat kuvat. Etuvilkkuja en oo saanut aikaiseksi vielä vaihtaa. No, ehkä sitten ensi talvena.
tounge.gif

zx_9r_sivu.jpg

zx_9r_per%E4.jpg

PS. Tuosta takarenkaasta voivat tarkkasilmäiset tsekata kuinka paljon pyörällä on kehattu kantata.
wink.gif

Hieno on pyörä!

Minäkin oon ahkerasti ajellu omalla ysillä.

Ryhdyin alustaa säätämään ja huomasin, että vasemman etuiskarin paluuvaimennuksen säätö jotenkin jumittaa..
Sitä ei saa kuin kahdeksan naksua kiinnipäin (löysimmästä asennosta) ja sitten se alkaa purra kiinni johonkin..

Takaiskarin säädöt olivat liki löysimmillään ja keulassa oli KAIKKI eriparisäädöissä.

Nyt on keulan säädöt liki tehdassäädöissä ja molemmilla puolin samanlaiset. Takaiskari on nyt hieman tiukempi. Tuntuu että muutos edelliseen oli jo nyt valtava! Ei enää "notku" kurveissa

Täytynee ottaa tuo keula työn alle lähiaikoina, kun on vielä ne keulaöljytkin vaihtamatta..

On kelit kohdallaan...
biggrin.gif

Käytin tänään pyörääni dynopenkissä.
http://img76.imageshack.us/my.php?image=takarengasdynool3.jpg

Oli kuulemma seokset napissaan.
Kaikki kilkkeet on kiinni.
Kylä lähtee..
062802moto_prv.gif
omg.gif
omg.gif
No jopas nyt jotakin ... mitähän kilkkeitä sun härvelissä on oikein kiinni ...?? Pikkasen tuntuu toi vääntöpuoli olevan optimistinen tossa penkissä (mutu) ...
nixweiss.gif
Ps Väännön rundit ... löytyykö niitä ..???
Joo, tiedän tuon penkin.
Silti ihmettelen ,kun välillä lukee tätä 9R foorumia, että ihmiset ei saa 9R:n keulaa nousemaan...Minulla on välillä vaikeaa pitää se maassa 2 vaihteen loppukierroksilla.Kolmosellakaan ei parane olla pieniä kumpuja tiessä.Eli ykkösellä en hirveästi kiihdyttele.(itse painan 90kg)
Pyöräni on suht. paljon ajettu, silti pelaa hyvin.Olen sitä paljon omistusaikanani huoltanut/huollattanut.
Pyörässä on Yoshimuran täysputki,syttypyörä,BMC-race ilmafilsu ja suutinsarjaa en ole itse laittanut, mutta joku siellä kuulemma on.
Mittasivat seokset samalla kun penkittivät.Sanoi, että seokset ovat keski- ja yläkierroksilla ihan kuin kisasäädöissä.
Tyhjäkäynti oli kuulemma vähän laihalla.
Väännön rundeja ei ikävä kyllä löydy.
Vääntö on kyllä todella laaja pyörässäni, ihan näin perstuntumaltakin.

On kelit kohdallaan...
biggrin.gif

Kylä lähtee..
062802moto_prv.gif
omg.gif
omg.gif
No jopas nyt jotakin ... mitähän kilkkeitä sun härvelissä on oikein kiinni ...?? Pikkasen tuntuu toi vääntöpuoli olevan optimistinen tossa penkissä (mutu) ...
nixweiss.gif
Ps Väännön rundit ... löytyykö niitä ..???
Joo, tiedän tuon penkin.
Silti ihmettelen ,kun välillä lukee tätä 9R foorumia, että ihmiset ei saa 9R:n keulaa nousemaan...Minulla on välillä vaikeaa pitää se maassa 2 vaihteen loppukierroksilla.Kolmosellakaan ei parane olla pieniä kumpuja tiessä.Eli ykkösellä en hirveästi kiihdyttele.(itse painan 90kg)
Pyöräni on suht. paljon ajettu, silti pelaa hyvin.Olen sitä paljon omistusaikanani huoltanut/huollattanut.
Pyörässä on Yoshimuran täysputki,syttypyörä,BMC-race ilmafilsu ja suutinsarjaa en ole itse laittanut, mutta joku siellä kuulemma on.
Mittasivat seokset samalla kun penkittivät.Sanoi, että seokset ovat keski- ja yläkierroksilla ihan kuin kisasäädöissä.
Joo, kyllä toi vääntökäyrä näyttä aika hurjalta! Kyllähän toi koko ränni tuo lisää puhtia tonne yläpäähän, joten ei se nyt sinänsä ihmetytä, että keula tykkää pompata. Kateeks käy, omastani löytyy korkeammat huippuarvot, mutta eipä niistä piikeistä ole paljoa iloa.

Jes, no nyt on ajokausi korkattu täälläkin perällä
062802jumpie_prv.gif

Piti siinä käydä tankilla ja hieman ravotella tuossa kylillä. Voi hemmetti että tuntukin mukavalle.
Pitää vaan opetella ajamaan noila uusilla ajosaappailla ku ei saamari millää meinannu osata nostella vaihteita ylöspäin.Tai sitte säätää tuota vaihdevipua pikkasen ylös.

Mut mukavaa oli, ja kyllä noilla 16/45 välityksillä on kiva kiihytellä ku keula on höllässä, ei meinaa millään pysyä ykösellä ja kakosella tiessä
tounge.gif

Mut nyt pitää mennä tarkastaan että kaikki pultit ja osat on suurinpiirtein tallella ja kireällä ku tuohan oli ihan atomeina talvella.

Itse valittelin aiemmin (viime kesänä) ettei keula nouse. Pyörästä löytyi juurikin ne epäilemäni kuristukset, eli 72kw:lla sitten ajelin. Tilasin siinä sitten vittuuntuneena Yoshimuran race-rännin, K&N:n, Dynojetin suutinsatsin, 520 16/45 rattaat&ketjut jne. Tuon jälkeen, kun purin pyörän atomeiksi, huomasin, että imukurkuissa saatana kuristukset!

Hahah, kyllähän mä lennän viikonloppuna kunnolla perseelleni, kun lähden tuolla "ei kuristetulla" ja aika kovasti piristetyllä liikenteeseen + välit on melko nopeat, joten kolmosella varmaan keventää.. no ei sentään
biggrin.gif
mutta kuitenkin

- P
Ajatella, että sulla on ollut VAAN about 30 kw tehoista hukassa.
tounge.gif
Mutta sulla tosissaan alkaa aivan uusi ajokausi, kuin uudella pyörällä aloittaisist!
biggrin.gif

Itse käytin penkissä juuri siksi, että tulee selvyys pyörän toimminnasta. Ja kunnossahan se oli.
smile_org.gif

Vielä pitää joko tehdä / tai tilata (Pyramid) seat-cowl
- P
Mistä mahtaa löytyä noita seat-cowleja?
Alkuperäinen (ja ihan #%tun kallis)..

Jenkkilästä harvemmin Pyramidia, mutta esim Targaa löytyy ja on myös kallis.

Ebay UK -> Pyramidia kohtuu usein myynnissä, mutta hinnat nousevat usein liian koviksi.

Harvemmin noita "nätin" näköisiä.. yleensä jotain Ermaxin penkin peittävää (ei korvaavaa) mallia tarjolla..

Tuosta ensialkuun..

- P

Edit: alimpaan vielä lisäkommenttia. Jonkun mielestä tuo penkin peittävä malli on ihan ok (tulee siis penkin päälle vielä lisäksi), mutta mun mielestä tuo pelkkä takapenkki on melko isokokoinen hökötys (hyvä kyytiläiselle kylläkin), mutta kun tuon peittää vielä muovinpalalla niin lopputulos on vielä massiivisempi. Noi Pyramidin on ihan helvetin hyvännäköisiä ja jos on undertray ja perusplastiikat muutenkin veks, niin "vanhasta rohnosta" alkaa kehkeytyä ihan oikeasti huomattavasti sirompi. Itse olin ihan yllättynyt kun underin heitin talvella + perä muutenkin uusiksi ja noi muut kilkkeet niin ihan erinnäköinen pärrä alkaa olla. Vielä tuo takapenkki veks, niin hyvä tulee.

Edit2: ainiin myös nuo takana olevat kauhukahvat lähtee hyvin nopeasti poies tuolta. Ajattelin tylysti vetästä reiät umpeen ja ehkä sitten joku soppeli tarra päälle. Ans kattoo mitä keksii.. Ihan taakse jää väkisilläkin ne kohdat peittämättä, missä menee suoraan läpi ja takavalon kautta runkoon kate kiinni. Eli joko F-mallin perällä kokonaan piiloon, tai sitten vain noi etummaiset reiät piiloon ja tyytyy lopputulokseen. Oon nähnyt muutaman 6r:n siten että tehty yllämainittu -> ja taas kerran perä on huomattavasti sirompi.

- P

- P

Ebay UK -> Pyramidia kohtuu usein myynnissä, mutta hinnat nousevat usein liian koviksi.

Harvemmin noita "nätin" näköisiä.. yleensä jotain Ermaxin penkin peittävää (ei korvaavaa) mallia tarjolla..

Tuosta ensialkuun..

- P

Edit: alimpaan vielä lisäkommenttia. Jonkun mielestä tuo penkin peittävä malli on ihan ok (tulee siis penkin päälle vielä lisäksi), mutta mun mielestä tuo pelkkä takapenkki on melko isokokoinen hökötys (hyvä kyytiläiselle kylläkin), mutta kun tuon peittää vielä muovinpalalla niin lopputulos on vielä massiivisempi. Noi Pyramidin on ihan helvetin hyvännäköisiä ja jos on undertray ja perusplastiikat muutenkin veks, niin "vanhasta rohnosta" alkaa kehkeytyä ihan oikeasti huomattavasti sirompi. Itse olin ihan yllättynyt kun underin heitin talvella + perä muutenkin uusiksi ja noi muut kilkkeet niin ihan erinnäköinen pärrä alkaa olla. Vielä tuo takapenkki veks, niin hyvä tulee.

Edit2: ainiin myös nuo takana olevat kauhukahvat lähtee hyvin nopeasti poies tuolta. Ajattelin tylysti vetästä reiät umpeen ja ehkä sitten joku soppeli tarra päälle. Ans kattoo mitä keksii.. Ihan taakse jää väkisilläkin ne kohdat peittämättä, missä menee suoraan läpi ja takavalon kautta runkoon kate kiinni. Eli joko F-mallin perällä kokonaan piiloon, tai sitten vain noi etummaiset reiät piiloon ja tyytyy lopputulokseen. Oon nähnyt muutaman 6r:n siten että tehty yllämainittu -> ja taas kerran perä on huomattavasti sirompi.

- P
Kiitti linkeistä.

Miten on, mahtaako noi -01 seat-cowlit käydä myös 02-03 malleihin?

Joo, kalliita ovat
sad_orig.gif

- P

Tuosta ensialkuun..

- P

- P
Kiitti linkeistä.

Miten on, mahtaako noi -01 seat-cowlit käydä myös 02-03 malleihin?

Joo, kalliita ovat
sad_orig.gif
Eivät käy ainakaan ilman muokkausta. F-malliin meni persus kokonaan uusiksi (kahvat poistui ja muutenkin penkit jne. eri tavalla toteutettu). C & E menee yks yhteen, mutta F on sitten asia erikseen.

- P

On kelit kohdallaan...
biggrin.gif

Kylä lähtee..
062802moto_prv.gif
omg.gif
omg.gif
    No jopas nyt jotakin ... mitähän kilkkeitä sun härvelissä on oikein kiinni ...??  Pikkasen tuntuu toi vääntöpuoli olevan optimistinen tossa penkissä (mutu) ...
nixweiss.gif
Ps  Väännön rundit ... löytyykö niitä ..???
Joo, tiedän tuon penkin.
Joo, kyllä toi vääntökäyrä näyttä aika hurjalta! Kyllähän toi koko ränni tuo lisää puhtia tonne yläpäähän, joten ei se nyt sinänsä ihmetytä, että keula tykkää pompata. Kateeks käy, omastani löytyy korkeammat huippuarvot, mutta eipä niistä piikeistä ole paljoa iloa.
biggrin.gif
biggrin.gif
Nyt taitaa Sky puhua palturia , korkeammat huippuarvot ... hehehe.... eihän toi alkuperäinen savustuspönttö voi toimia viripalikoiden kanssa , on se sen verran ahdas sisältä ...
withstupid.gif

Huh. Alkaa tässä vähän polttelemaan jo päästä ajelemaan. Pyörä tosin vielä vähän osissa ja vasta tiistaina ajokortti pitäisi olla ajokortti taskussa
tounge.gif

Siitä siis kysymykseni. Tuli vähän kiireessä purettua muutama osa ja jostain typerästä syystä en painanut mieleeni kaikkien letkujen kulkureittejä. Eli, löytyykö keneltäkään valokuvia oman ysin spurguilusta kaasuttimen yms hilujen ympäriltä? Ei tarttisi ihan yritys-uudelleen setillä duunailla kasaan jos menee tiukaksi niiden imutorvien tms asettelun kanssa.
withstupid.gif

Niin ja mopedi on 2001 vuoden 9r.

Ihan mielenkiinnosta kyselisin et mitä te ootte saanu mittariin lukua jos on ollut piikkiä normaalia pienempi eturatas?

Kun mä äsken tossa koitin niin se kelas jotain 250-270 rajotinta vasten kutosella.. ihan tarkkaa lukemaa en tiä ku jännitti touhu muutenki jo
buttrock.gif

Ku meinasin ku mul on speed-o-healer siin et jos se ois jotenki vääril asetuksil et tjsp.. et mimmosta mötäkkää sen kuuluis mennä ?

Ihan mielenkiinnosta kyselisin et mitä te ootte saanu mittariin lukua jos on ollut piikkiä normaalia pienempi eturatas?

Kun mä äsken tossa koitin niin se kelas jotain 250-270 rajotinta vasten kutosella.. ihan tarkkaa lukemaa en tiä ku jännitti touhu muutenki jo
buttrock.gif

Ku meinasin ku mul on speed-o-healer siin et jos se ois jotenki vääril asetuksil et tjsp.. et mimmosta mötäkkää sen kuuluis mennä ?
Itellä on 4 piikiä isompi takarissa ja mittariin jää jäpittään lukema 310km/h 6:lla rajoittimen alkaessa paukkua
tounge.gif

Saman muuten näkyi menevän uudella mittarillakin(zx6r).
tounge.gif

Mulla on tuossa E-mallissa edessä jarruongelma. Toisenpuolen jarru jumittaa ja levy kuumenee selkeästi toista puolta enemmän.

Mikä neuvoks? Kiinnostaa jarrusatularemontti sitten pieniä kiviäkin.
mad.gif
Onneks on sentään paljon mukavammin saatavilla kuin autossa.

Back