Morjens,Et maininnut pyörän ikää. Manuaali väittää että 98-99 mallin pyörästä olisi olemassa ns saksan malli D1, jossa olisi tehoa 72 kw. Tällöin pyörä olisi siis kuristettu!Taittuu taittuu.. kiitän vielä kerran linkeistä.Parhaat 9R jutut löytyy http://www.zx-9r.net/phpBB2/index.php jos lontoon kieli taittuu.
Nyt sitten väliin kaikille vähän tyhmempi kysymys (älkää teilatko)![]()
Mutta siis, olen tuolla 9r:llä ajellut nyt kolmisen viikkoa ja muutamaan otteeseen kokeillut, mitä rupeaa tapahtumaan korkeilla kierroksilla.
Pyörän historia kertoo sellaista, että on ollut kuristettu johonkin 70+ KW:iin joskus aiemmin. Myyjä kuitenkin meinasi, ettei mitään kuristuksia pitäisi enää olla.
Pyörä vetää kivasti rajoittimelle ekat vaihteet, mutta keula ei kevene, ei sitten millään.. tai kevenee, muttei tuo syliin pyri nousemaanEi sillä, että se minua hirveämmin haittaisi -> pysyypä amatööri paremmin hengissä, mutta tullut vain mieleen, että miten muilla vakio ysin omaavilla? Lyijykeulaksihan tuota on joku joskus haukkunut, joten ajattelin olisko tuo sitten vain ihan normaalia vakioysiä, vai pitäisikö keulan kaasusta kevetä reippaamminkin ykkösellä?![]()
vetomies en ole, mutta mietityttää vain ettei ole mitään kuristuksia jäänyt ahdistamaan tuonne koneen puolelle? Vääntöä kyllä tuntuu olevan oikeinkin kiitettävästi.
Mites vakion pitäisi kelata vauhtia ensimmäisillä vaihteilla / eli minkälaiset välitykset noissa on?
Kiitoksia jo etukäteen viisaammille vastauksista.
- Perkele
Osaisiko kukaan kertoa onko EE Mallista tehty saksaan kuristettiua versiota?
No anyway. Se keulan kevennys. Ei se keuli kaasulla kuin ykkös vaihteella, mutta kylläkin ihan kirkkaasti keula hyppää ylös!![]()
Eli otat sen 50 km/h perusvauhtia ja käännät nopeasti kahvan nurin (eli loppuun saakka), Jäät sitten varpahillas odottelemaan ja keula nousee pystyyn kun nopeus mittari ylittää 80 km/h! Kokeile jos et usko!
Sitten se varoituksen sana! ÄLä tosiaankaan pidä sitä jalkaa jarrulla. Se on ihan turhaa. Ensinnäkin kun keula meinaa nousta, painat huomaamattasi sitä jarrua ja keula ei nouse. Ja kun olet vetänyt n. neljä yritystä, niin alat ihmettelemään että mikä täällä käryää....![]()
Eli miksi siis ei sitä jarrua?
sinulla on siis ykkösvaihde päällä ja nopeutta 100 - 120 km/h. Toisin sanoen kun hölläät kaasun nopeasti niin etupyörä suorastaan kolahtaa asfalttiin. Joka ei kylläkään ole kovin terveellistä. Eli jo pieni kaasun kevennys korjaa tilanteen.
Mutta tämän teet tietysti suljetulla alueella.![]()
Tuo mun yksilö on vm. 2001 oleva 9, joten tiedä sitten tuosta kuristushommasta. Pyörän papereista löytyy kylläkin sellainen historiatieto muistaakseni, että juurikin olisi tuon 72kw ollut, mutta on tuo kyllä sen verran pirtsakka peli kuitenkin, etten oikein usko että ainakaan tällä hetkellä tuollaisissa kw-tehoissa olisi..
Keulimisesta:
opastamaasi tyyliin olen muutamaan otteeseen juurikin keulaa ykkösellä yrittänyt keventää, mutta mulla se ei nouse silleen "selvästi" syliin vaan keventää kyllä aika rajusti, muttei nouse.. mahtaakin olla osastoa "et vain osaa"
Tuskin tuo tosiaan kuristettu on, kun eilen suljetulla alueella kakkosella nappasi mittarinopeutta jonnekkin 170km/h (sen mitä ehdin vilkuilemaan) tuntumaan eikä vielä nakuttanut rajoitinta vastenkaan?
Hehe, hauska arpoa näitä.. "onkohan tämä kuristettu.. nääh ei ole.. tai no jospas se onkin?!?!"
Kiitoksia edelleen vastauksista. Hyvä foorumi tämä!