• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu. Jos ne johdot menevät kohokammioon niin ne tosiaan katkaisevat syötön kun niihin kytkee virran. Eli jätä vaan kytkemättä.
Ne syötönkatkaisusolenoidit on kattimalleissa ja katkaisevat syötön silloin kun mennään rajoitinta vasten, ettei kattiin mene bensaa.

Niin ja on noita ainakin kotimaan F (02 ja 03)malleissakin.

Hyvä homma, kiitos paljon tiedosta
062802jumpie_prv.gif

Onks kenellä kokemusta FCR 41 säätämisestä ysissä, akran kokoputkiston kanssa? Lähinnä kaiken maailman suuttimien kokoja ja neulojen mallia...

Ostin käytetyt FCR:ät ja ne pitäs tosiaan kiinni lyödä.. ja sit jos joku penkkipaja suostuis ne säätääki vielä.

Tiedoksi vaan kaikille 9R C-mallin rakentelijoille että 10R keula menee "heittämällä" paikalle kun prässää vanhasta keulasta emäputken irti ja laittaa sen 10R keulaan.  Pyörän akselit ovat halkaisijaltaan samankokoiset mutta holkkien kanssa joutuu luultavasti vielä tekemään pikku "säätöjä" että saa pyörän keskelle.  Jarrulevyissä taisi olla kokoeroa n. 4mm joten tuskin tarvitsee edes jarrulevyjä vaihtaa.  Voin kirjoitella lisää kun projekti etenee.  Tällä hetkellä hommat seisoo, koska maalarilla on kiireitä.

Sledge, pitää sen verran korjata että myös ohjaus stoppareiden kanssa joutuu hieman "rakentaa", kympin alakolmiossahan ne on eripuolella ku ysissä.... Mut sen mitä itse katselin niin sen pystyy rakentaa rungon puolelle helposti.

Terve!

Tässä uusi 9R kuljettaja. Viikon olen ajellut ja kyllä hymyilyttää kun kahvasta kääntää. Yhden kerran olen ikävä kyllä joutunut kysymään virkavallalta kirjallisia ohjeita...
sport05.gif

Terve,

nyt on mulla suzuki vaihtunu 2001 Kawa 9R:ään. Vaihdoin tänään Yoshimuran Sliparin ja soundit parani kivasti .
033102beer_1_prv.gif

ainoo mikä vähän mietittyttää on tuo venttiilien nakutus. Tiedän että Kawaan kuuluu tietty mekaaninen kolina koneeseen, mutta saako venttiilien nakutus kuulua kuinka hyvin vai pitäskö käydä säädättämässä?

hakusessa olis siistit kaatumatapit
minivilkut
undertray jossain vaiheessa
jne

saa ehdottaa ja suositella

Moro,
Hyvän valinnan olet tehnyt
062802jumpie_prv.gif

Ja tuosta venojen nakutuksesta sen verran että kyllähän tuo mullakin nakuttaa aika kivasti ja on nakuttanut aina.
Venat on säädetty 10tkm sitten ja hyvin nakuttaa
biggrin.gif

Mutta kuitenkin olen tuossa miettinyt että ihan vaan mielenkiinnosta käytän venttilikopan auki ja tarkistan väljykset jossain vaiheessa kesää, ja tarvittaessa säädän uusiksi.Olen tutustunut tuohon mekaniikkaan ja en pidä sitä mitenkään ylitsepääsemättömämä hommana vaan pikemminkin mielenkiintoiselta. Mut tuonnempana kesää katotaan se homma.

Terve,

nyt on mulla suzuki vaihtunu 2001 Kawa 9R:ään. Vaihdoin tänään Yoshimuran Sliparin ja soundit parani kivasti .  
033102beer_1_prv.gif

ainoo mikä vähän mietittyttää on tuo venttiilien nakutus. Tiedän että Kawaan kuuluu tietty mekaaninen kolina koneeseen, mutta saako venttiilien nakutus kuulua kuinka hyvin vai pitäskö käydä säädättämässä?

hakusessa olis siistit kaatumatapit
minivilkut
undertray jossain vaiheessa
jne

saa ehdottaa ja suositella
biggrin.gif
biggrin.gif
Jos 9 R:n kone ei nakuta / kalkata , niin se EI ole kunnossa , vaan todennäköisesti venttiilit kantaa ja siitä seuraa ajan myötä ongelmia .... näin sanoi mulle eräs tunnetuimmista virittäjävelhoista Suomen kamaralla ..
nixweiss.gif
nixweiss.gif
Ps. Niitä venttiileitä on siellä niin monta ...
eek.gif
eek.gif

Moro,
Hyvän valinnan olet tehnyt
062802jumpie_prv.gif

Ja tuosta venojen nakutuksesta sen verran että kyllähän tuo mullakin nakuttaa aika kivasti ja on nakuttanut aina.
Venat on säädetty 10tkm sitten ja hyvin nakuttaa
biggrin.gif

Mutta kuitenkin olen tuossa miettinyt että ihan vaan mielenkiinnosta käytän venttilikopan auki ja tarkistan väljykset jossain vaiheessa kesää, ja tarvittaessa säädän uusiksi.Olen tutustunut tuohon mekaniikkaan ja en pidä sitä mitenkään ylitsepääsemättömämä hommana vaan pikemminkin mielenkiintoiselta. Mut tuonnempana kesää katotaan se homma.
Jep, nyt kun on putki kiinni niin kuuluu venttiilien kolina vähän vähemmän
062802moto_prv.gif

Jos venttiilit on säädetty ja tuntuu että vieläkin rolisee niin vois kai se kuulua myös nokkaketjusta pieni rallatus?? Elikkä perusnormaalia kilkattelua
thumbs-up.gif

Itsellä 9r vuosimallia -96. Se kivan vihreä.
Tehoputki löytyy.
Kysyisin nolona sellaista asiaa, että miten saan öljynsuodattimen vaihdettua, ettei tarvitsisi koko pyörää purkaa.
confused_orig.gif
withstupid.gif

Säädin venttiilit tuossa 500km sitten, ja ihan sama mekkala sieltä vieläkin kuuluu. Puppe 67:n kuulema teoria pitää kai paikkaansa. ;>

Talven aikana tuli myös hankittua yoshimuran kokorööri, dynojettiä sekä k&n:n putsari. Suutinsarjan mukana tulleilla suositussäädöillä käyrä näytti tältä:
http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/184553/cat/10873
E: linkki muutettu toimivaksi

Nyt on neulat säädetty pari pykälää alaspäin ja suuttimia pienennetty, eli penkkiaikaa odotellessa.. Pyörä tuntuu toimivan reilusti paremmin.
Kuitenkin vielä alle 3000 kierroksen tuntuu tukehtuvan eikä lähde vetämään kovinkaan tasaisesti pintakaasulla. Tekee kaupunkiajosta hieman ikävää.
Riittäisiköhän mahdollisesti seosruuveilla leikkiminen vai joutuuko puuttumaan tyhjäkäyntisuuttimiin?

Aattelin vähän täälläkin mainostaa,jos on ollut kysyntää tässä topicissa 9R:ään undertrayta, niin multa löytyisi nyt yksi täysin uusi
wink.gif

Tuolla lisää:
Linkki

Halpoja lisäheppoja tiedossa 9r omistajille
062802jumpie_prv.gif
Vaihtakaa se lakuperäinen pakosarjan ja vaimentimen välinen putki suoraan 2.5" kokoiseen ja kruunatkaa kakku vielä sliparilla. On tajuton ero alkuperäiseen. En olisi ennen koeajoa uskonut mmiten paljon se alkuperäinen yhdysputki ahdistaa. Miinuksena tulee sitten perkeleellinen meteli...

Onkos tietoa että millä veden lämmöillä pitäisi flektin lähteä pyörimään? Tänään meni 102 asteeseen eikä vielä pyörinyt..

Onkos tietoa että millä veden lämmöillä pitäisi flektin lähteä pyörimään? Tänään meni 102 asteeseen eikä vielä pyörinyt..
Jos en ihan väärin muista niin mulla pyörähtää 103-105 omassa 6r:ssä
biggrin.gif
120 jälkeenhän siihen pitäs tulla viivaa tai jotain muuta siihen näyttöön, ei muuta ku kokeilemaan. Itsekin säikähdin kun ei millään pyöriny ja sain sit kaverilta vinkkiä et pitää mennä 105 tienoille ja pitäs jo pyörähtää
thumbs-up.gif

Hei, onkos 9r-miehillä tietoa, onko takahäkissä paikkoja kyytiläisen kahvoille niinkuin 6r:ssä on...Tuossa ysissä ei näytä niitä olevan, mutta loisko toivoa edes paikat rungossa
confused_orig.gif
Ei viitsi muijaa ottaa olkapäille joka jarrutuksessa
wink.gif

Hei, onkos 9r-miehillä tietoa, onko takahäkissä paikkoja kyytiläisen kahvoille niinkuin 6r:ssä on...Tuossa ysissä ei näytä niitä olevan, mutta loisko toivoa edes paikat rungossa  
confused_orig.gif
 Ei viitsi muijaa ottaa olkapäille joka jarrutuksessa  
wink.gif
Varmaks en osaa sanoa koska takahäkki on aivan erilainen F-mallissa kuin E:ssä, jossa kahvat ovat. Mutta olen melkovarma ettei niitä siinä ole.

Se onkin sitten ihan eri asia tekeekö niillä mitään... Tai kai niihin vois potan sitoa kii mutta toivon oikeesti, ettei kukaan kyytiläinen pidä niistä kii ja kuvittele pysyvänsä vielä siellä takana
eek.gif

Back