• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt tarvittas pientä jelppiä muila 9r:n omistajilta, eli kun toi oma laitos nostaa lämpöjä aikalailla eikä rupea flektiä pyörittämään. Onko noita lämpötila-antureita mennyt vai enkö uskalla pyörittää konetta tarpeeksi kuumaksi että lähtisi flekti pyörimään. Äsken pyöritin konetta niin että tosta digimittarista jäi kolme tolppaa vaille täydet lämmöt ja ei vielä flekti pyöriny...

Mulla on -99 vuotinen ja siinä flekti lähtee kun 5 "tolppaa" palaa. Niitä taitaa olla yhteensä 7. Normi ajossa 3 tai 4 palaa.

Itellä kans rupiaa 5 pykälässä lekti huutaan ja normi ajossa 3 pykälää. Kylillä kun kurvailee niin joskus käy 4 tolppaa. Mopo -99 mallia.

Onks ketään joka olis vaihtanut ysiin zx10r keulaa? Mulla on sellanen projekti vielä kesken, ja kaverilla myös
buttrock.gif

-98 pyörään vaihtu jo talvella -02 swingi ja iskarikin.

Minulla on ratakäytössä Kawa ZXR 750 RR (-92), johon olen laittanut zx9r:n (-96) moottorin.

Koneeseen olen tehnyt alla olevat muutokset:

Wisecon 950-männät 13:1
Palotilan ja kanavien muotoilu
RST-kittiventtiilit (tasapohjaiset)
Kittijouset
Ti-retainerit
Kittinokat säädettävillä nokkapyörillä; in 102, ex 106 astetta
39 mm:n suoravetokaasarit (kittiosia sisällä), pääsuutin 152
Pelkät trumpetit (ei siis ilmanputsaria)
Termignonin racing-putkisto; vaihtoehtona avara- ja katu-vaimennin
Paksummalla välilevyllä jäykistetty kytkin
Dyna 2000 -syttyboksi, ennakko 41 astetta, rajoitin 12 000 r/min

Käytin koneen dynossa (MP-Mesta Heikkinen, Joensuu):

Tehoja oli 150,14 hv /11 000 ja vääntöä 101,25 Nm /10 000 takasella.
Vaimentimilla ei ollut käytännössä eroa. Se oli yllätys.

Kone tuottaa tehoa erittäin tasaisesti ja vääntökäyrä on äärimmäisen tasainen (käytännössä 100 Nm välillä 7800-10500)

Pauli

Paulillahan on siisti peli! Minkä verran on kilometrejä tullu tuolla setupilla ajettuu? Lähinnä ton 950kitin kestoikää mietin...

39fcr:är 950kokoisessa koneessa? Ihmetytti ku eiks ne käytä 41:siä jo 899 kokoisessakin?

Siilinjärvelläkö tuo pyörä on?

Viime kesänä ajoin radalla noin 2700 km. Kansi oli silloin vakio, mutta 950-männät olivat jo käytössä. Kannen pitäisi kestää hyvin, koska siinä ovat nyt osat, joita käytetään 750-kittikoneessa. Ja siinä on rajoitin 13 700 r/min:ssa. Alakerta joutuu kovemmalle. Todennäköisesti vaihdan laakerit tämän kesän jälkeen.

39 mm:n kaasarit toimivat erinomaisesti. Ne on myös helppo säätää. Itse asiassa säädät ovat samat kuin 750 -moottorin kanssa ajettaessa.

Pyörä on Siilinjärvellä.

Pauli

1tkm takana uudella 9r:lläni
062802jumpie_prv.gif

Kyllä on kiva peli...

Löytyisikö netistä/joltain videoita tjsp. eri putkilla oleviin 9r:iin?
Vakio putken äänet eivät oikein sävähdytä
confused_orig.gif

1tkm takana uudella 9r:lläni  
062802jumpie_prv.gif

Kyllä on kiva peli...

Löytyisikö netistä/joltain videoita tjsp. eri putkilla oleviin 9r:iin?
Vakio putken äänet eivät oikein sävähdytä  
confused_orig.gif
itellä on kans akraa ja noin 15cm lyhennetty pönttö. Omaa mielee just sopivat äänet eikä sanomista tullu edes konttorilla. Katsastussetä sano vaa "Eihän tällaset popovitsin putket laillisii oo mut kai siellä jotkut villat sisällä on."
smile_org.gif

Minun 9r,stä on ketjut ihan loppu.kävin tänään tilaamassa uudet,mutta otin piikkiä pienemmän kun normaali(16 hammasta),tulivaan mieleen kun sitä on pikkaisen piristetty ja se nokittaa nytkin aika helposti,niin miten kun on pikkaisen välitystiheämpi.Ettei satu konstaapeli viereen kun kiristää vaijerin tiukalle.
confused_orig.gif

Minun 9r,stä on ketjut ihan loppu.kävin tänään tilaamassa uudet,mutta otin piikkiä pienemmän kun normaali(16 hammasta),tulivaan mieleen kun sitä on pikkaisen piristetty ja se nokittaa nytkin aika helposti,niin miten kun on pikkaisen välitystiheämpi.Ettei satu konstaapeli viereen kun kiristää vaijerin tiukalle.
confused_orig.gif
Ööö mikä tuossa on nyt se kysymys?

Otit piikkiä pienemmän etusen ja entä sitte?

Jos tarkoitat keuliiko herkemmin , niin kyllä se keulii. Mutta eikös se ole mukavaa
062802jumpie_prv.gif

confused_orig.gif

Jos tarkoitat keuliiko herkemmin , niin kyllä se keulii. Mutta eikös se ole mukavaa
062802jumpie_prv.gif
No joo oli vähän huonosti esitetty kysymys.Meinasin vaan sitä että onko joku todennut että välitys menee liian tiuhaksi,kun esimerkiksi ajelee maantiellä normaali nopeuksilla.Tuo Leonvinsen putki pitää jo nyt aika muhkeet murinat,osa talon naapureista vihjas jo viime vuonna,että on "siinä aika kova ääni".no minä tietysti näytin sitten parikertaa että kyllä ääntä piisaa jos kerran sitä haluatte.Meinaan vaan että tän ikäsen ei enään tarttes saada huomautuksi ainekaan äänistä,

confused_orig.gif

062802jumpie_prv.gif
No joo oli vähän huonosti esitetty kysymys.Meinasin vaan sitä että onko joku todennut että välitys menee liian tiuhaksi,kun esimerkiksi ajelee maantiellä normaali nopeuksilla.Tuo Leonvinsen putki pitää jo nyt aika muhkeet murinat,osa talon naapureista vihjas jo viime vuonna,että on "siinä aika kova ääni".no minä tietysti näytin sitten parikertaa että kyllä ääntä piisaa jos kerran sitä haluatte.Meinaan vaan että tän ikäsen ei enään tarttes saada huomautuksi ainekaan äänistä,
Jep,jep

Ei se varmaan vielä mene liian tiuhaksi tuo välitys.
Itellä on vaihdettu takanen 41->45:een ja ihan hyvin toimii.
Keulii herkemmin ja jaksaa mennä 6:lla rajottimelle asti
tounge.gif
(310km/h mittariin
tounge.gif
)

confused_orig.gif

062802jumpie_prv.gif
Jep,jep

Ei se varmaan vielä mene liian tiuhaksi tuo välitys.
Itellä on vaihdettu takanen 41->45:een ja ihan hyvin toimii.
Keulii herkemmin ja jaksaa mennä 6:lla rajottimelle asti
tounge.gif
(310km/h mittariin
tounge.gif
)
Ok homma selvä.Ei kun hyviä ajokelejä. Tänään Mp kerhon ajokauden avajaiset,voi sitä pärinää ja pauketta.
033102beer_1_prv.gif

Hei, nyt visainen kysymys. Kenellä menee -98 -99 vuotiseen kaasariin johtoja? Ja osaako joku kertoa mikä on näiden johtojen tarkoitus?

Ostin 41mm keihinit ja nyt pitäs saada ne asennettua. Silloin aloin miettimään että mitäs ihmettä teen niille johdoille mitkä menee vakiokaasareihin??
nixweiss.gif

Joissakin malleissa ei kuulemma ole näitä johtoja?
nixweiss.gif
Onks mun saksan tuontipelissä jotain saaste härpäkkeitä sitten?

Hei, nyt visainen kysymys. Kenellä menee -98 -99 vuotiseen kaasariin johtoja? Ja osaako joku kertoa mikä on näiden johtojen tarkoitus?

Ostin 41mm keihinit ja nyt pitäs saada ne asennettua. Silloin aloin miettimään että mitäs ihmettä teen niille johdoille mitkä menee vakiokaasareihin??
nixweiss.gif

Joissakin malleissa ei kuulemma ole näitä johtoja?
nixweiss.gif
Onks mun saksan tuontipelissä jotain saaste härpäkkeitä sitten?
Olen miettinyt ihan samaa,mulla menee oikean puoleiseen kaasariin joku piuha?
confused_orig.gif
?? mikä lie.kertokaa joku.!

joo, oikeen puoleiseen kaasariin menee kaasuläpän asentotunnistimelle piuhat. Mutta mulla menee jokaiseen kaasuttimeen piuhoja...

Edit: Kaveri just tutki Haynesin manuaalia ja oli sitä mieltä että Californian, saksan ja sveitsin malleissa kaasuttimissa on Fuel Cut Of valve...

Seuraava kysymys, onko kenelläkään kokemusta tällaisten irtikytkemisestä?

Liekkö näiden toiminta on sellainen että jos pyörän lippaa niin anturi tunnistaa kaatumisen ja katkaisee kaasuttimissa polttoaineen kulun? Ja liekkö niin että kun pyörään kytkee virran niin tällöin venttiili avaa syötön, eli siinä vaiheessa venttiileille menee virta? Vai onko niin päin että kun anturi päättää niin sit vasta virta menee venttiileille ja syöttö katkeaa?

Back