• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko -00 mallissa mitään eroa -01 malliin? Tässä pohdiskelen kumman ottaisin. -01 ajettu vähän enemmän vai -00 ajettu vähemmän. Hinta sama.

Miten onko tuo tekniikka tms. sitten paljon muuttunut noista kahdesta viimeisimpään -04 malliin?

Ilmoitaudutaan nyt tänne... zx9r vm.-99 ja vihree. Ostin tos pariviikkoa sitten turusta. Tykänny oon kovasti, edellinen pyörä oli suzuki GR650... eli on aiva eriluontoinen  
buttrock.gif

Tohon oli ruuvailtu kiinni DEVIL - putkisto, joka laulaa kivasti ja kovaa. Vähä rikkaalla käy, laitan käppyrän ja kuvaa ku kerkeen.

kuva tuolla http://personal.inet.fi/surf/mopo/

Ilmoitaudutaan nyt tänne... zx9r vm.-99 ja vihree. Ostin tos pariviikkoa sitten turusta. Tykänny oon kovasti, edellinen pyörä oli suzuki GR650... eli on aiva eriluontoinen
buttrock.gif

Tohon oli ruuvailtu kiinni DEVIL - putkisto, joka laulaa kivasti ja kovaa. Vähä rikkaalla käy, laitan käppyrän ja kuvaa ku kerkeen.

kuva tuolla http://personal.inet.fi/surf/mopo/
Onks tohon muuta laitettu kun putkisto? Mä vähän petyin oman lukemaani, 138 renkaalta. Odotin, että olis nyt ainakin 140 tullut. Oli tosin hellepäivänä penkki. Mopotin on sama c-malli ja siinä on Acran täysputki, Factory ja BMC:n filsu

122.6 hp vain takanakilla???
omg.gif
Jotain on vialla?

Itse kropasin pari päivää sitten ride heightia lisää. Laitoin takaiskarin kiinnityksen ja rungon väliin 3mm paksun prikan, mikä nosti takarungon korkeutta 15mm. Modifikaatio teki pyörästä aika tavalla kevyeemmän taittaa mutkiin ja helpomman heitellä S-mutkissa. Tuntuu, että painoa lähti 5kg. Ja koko projekti maksoi vain 10 centtiä ja 20 min aikaa. Suunnitelmissa on vielä nostaa etuputkia 2-3mm ja ehkäpä testata, onko toinen prikka liikaa eli muuttuuko pyörä liian rauhattomaksi. Silloin ride height lisääntyisi jo 30mm..

Onko -00 mallissa mitään eroa -01 malliin? Tässä pohdiskelen kumman ottaisin. -01 ajettu vähän enemmän vai -00 ajettu vähemmän. Hinta sama.

Miten onko tuo tekniikka tms. sitten paljon muuttunut noista kahdesta viimeisimpään -04 malliin?
Tietääkseni suurimmat mallimuutokset olivat 99 ja 00 mallin välillä, sitten taas 01-02 mallin välillä.

Eli samanlaisia ovat 98-99, 00-01 ja 02-03. Vain värit vaihtuivat + jotain pientä aina. Tiemmä -03 mallissa on vahvempi takahaarukka kuin -02 mallissa, mutten ole varma.

Niin ja 2003 oli viimeinen vuosi, kun tuota 9R:ää valmistettiin. Ei ole olemassa -04 9R:iä. Tekniikassa ei tapahtunut viimeiseen (02-03) malliin hirvittäviä muutoksia tuosta 00-mallista. Aikalailla faceliftejä olivat. Ajelin kaverin -99 mallisella viimekesänä ja kyllä se pelottavan samanlaiselta tuntui kuin oma 2003-mallinen. Hieman raskaamman oloinen ehkä, muttei todellakaan paljoa. Radalla eroa toki voisi olla enemmänkin, mutta sitä en päässyt kokeilemaan.

Itse ottaisin mieluummin vähemmän ajetun 00:n, kuin enempi ajetun 01:n. Kannattaa kuitenkin tarkistaa hinta, kunto tms. Kilometrilukema ei aina kerro kaikkea.

Tattista Vode mielipiteestä. Itsekin vähän ajattelin, että mielummin tuo vähemmän ajettu vanhempi, jos ei ole mitään teknisiä eroja.

Jaa-a. En tiedä miten toi kyseisen firman penkki antaa arvoja, myyjä(ilmeisesti myös omistaja) kertoi tossa penkissä vakion antavan n.120 koneelta. Yritin kysellä hiukka enempi mut sanoi vain ettei pysty syöttään kerrointa tai vastaavaa korjauslukuu, koska penkki hoitaa kaikki itte, jonka "sää asema" antaa luvut... Mut ei toi ninja hitaalta / tehottomalta tunnu. Testasin kaverin Daytona 955i -02: sta just ja se tuntu jotenki hengettömämmältä. Väänti alempaa, mut potku puuttu ylempää. Vedättelin rajoittajaan asti ekoilla pykälillä ku kuullosti niin harva käyntiseltä  
biggrin.gif
...ja odottelin sitä heräämistä...    
wink.gif

Onko muita molitorilla penkittäneitä? Pakko kai mennä muuallekki ajeleen käppyrä, ja säädättää talven aikana viimeistään.

Kannattais melkein kokeilla jotain vastaavaa, tai mielellään vakiota. Siis vertailun vuoksi.

Tosin jos ammattinsa osaava penkkiäijä kertoo seosten olevan ok ja tehojen linjassa vastaaviin samassa penkissä penkitettyihin ja pyörä toimii ajossa hyvin niin en olisi huolissaan.

No niin. Sain minäkin sitten vuorostani mopedin kyljelleen, prkl.
Tosin kaatui paikaltaan kun takavannetta olin pesemässä. Ilmeisesti oli huonosti jalalla ja siihen meni pitkälleen pihalaatoille
sport05.gif

Kuitenkin mulla kerrankin kävi ihan hirvee munkki. Kaatumatappi otti sen verran hyvin vastaan, että ainoat vauriot olivat katkennu kytkinkahva, pieni naarmu peiliin, pieni naarmu kyytiläisen kiinnipitokahvaan ja katteeseen aivan mitätön naarmu jota ei oikein edes huomaa. Ai niin, ja kahvan päähän myöskin mitätön naarmu. Kaatumatapin ruuvi vääntyi tän lisäksi ja tappiin vähän naarmuja..

Ehdin joskus jo miettimään onko noilla mun kaatumatapeilla mitään virkaa kun on niin "heppoisen" oloiset. Nyt kuitenkin tuli havaittua, että hyötyä on vallan pirusti ainakin tuollaisessa paikallaan kaatumisessa.

Nyt on jo kaikki kunnossa, kytkikahva ihme kyllä maksoi vaan 18 ekua ja santapaperilla ja paikkamaalilla sain mopottimen oikeastaan virheettömään kuntoon taas
smile_org.gif

Muistakaapa varmistaa, että jalka on kunnolla ettei käy samanlailla
idea3.gif

No niin. Sain minäkin sitten vuorostani mopedin kyljelleen, prkl.
Tosin kaatui paikaltaan kun takavannetta olin pesemässä. Ilmeisesti oli huonosti jalalla ja siihen meni pitkälleen pihalaatoille  
sport05.gif
Tervetuloa kerhoon, tuon paikaltaan kaatamisen suoritin itsekin pari vuotta takaperin, vauhdista kaatamisesta jo viestiä laitoinkin.

Ja täytyy tietysti laittaa paremmaksi:

Lauantaina alkoi vesipumppu vuotamaan, hauska kesä.

Tulis jo se talvi, niin pääsis haistelemaan lasikuitua, silloin ei vituta yhtään...

Tervetuloa kerhoon, tuon paikaltaan kaatamisen suoritin itsekin pari vuotta takaperin, vauhdista kaatamisesta jo viestiä laitoinkin.

Ja täytyy tietysti laittaa paremmaksi:

Lauantaina alkoi vesipumppu vuotamaan, hauska kesä.

Tulis jo se talvi, niin pääsis haistelemaan lasikuitua, silloin ei vituta yhtään...
Sulle on kyllä niin paljon sattunut tänä kesänä etten millään pääse lähellekään
tounge.gif

Tulipa otettua tietoinen riski ja kokeiltua hiljaisella motarinpätkällä miten nopeusmittarin viisari kiipeää. Moottoritievauhdista pudotin neloselle ja annoin mennä torvi auki niin pitkään kuin kantti kesti. Arvelin, että kiihtyvyys hidastuu dramaattisesti 250kmh jälkeen, mutta katin kontit. Viisari vääntyi sitkeästi n.280kmh kohtaan, jonka jälkeen sain kierrettyä mittariin vähän yli 290kmh. Kierrokset eivät vielä olleet punaisella, mutta edestä alkoi lähestyä autoja, sekä suljettu alue, jossa testasin alkoi myös päättyä, joten oli heivattava..
biggrin.gif
Pienellä vedätyksellä vielä olisi mennyt viisari tappiin saakka eli lukemaan 300kmh tai jopa yli.

Ja muistakaa, että tällaisiin kokeiluihin pitää olla suljettu alue sekä nimismiehen ja äidin kirjallinen lupa, muuten ei hyvä heilu.
wink.gif

Mitäs muut Ysikuskit ovat saaneet mittariin? Veikkaanpa, että aikalailla samoja lukemia.

Kyllä sen ton verran pitääkin mennä. Oma täysin vakio -02 636 kelas mietoon alamäkeen ilman nahkapukua ja kyttyrää sen 280km/h. Kyllähän siinä jo farkut lepattaa  
smile_org.gif

Seeber, oliko noi vauhdit vakiomittarin mukaan? Paljonko sait jäämään sigmaan todellisempaa nopeutta?

Missäs tää suljettu alue on jos itekkin tulis koittaan vakiokalustolla
wink.gif

Toi vedätys oli muuten sitten koko matkan ylämäkeen. "Suljettu" alue oli Salossa moottoritiellä Märyn ja Piihovin rampin välillä.  
biggrin.gif
Jos ajaisin toiseen suuntaan, niin luonnollisesti tulos olisi parempi. Kyllä siinä todellista nopeutta oli sen verran, että olisi Iltasanomiin päässyt, jos olisi joku ollut suorittamassa virallisen mittauksen?
smile_org.gif

Sigma jostain syystä jättää lukemaksi vain 227,6kmh oli mittarissa sitten 250kmh tai 300kmh. En tiedä mistä johtuu.  
nixweiss.gif
Hidas mopo.  
biggrin.gif

Noni... ite tuli tuossa jokin aika sitten pidemmällä reissulla tehtyä tuttavuutta paremmin pyöräni kanssa. Pari vetoa tuli tehtyä ja kokeiltua myös esim. miten jaksaa vääntää isoilla vaihteilla kiihdyttäessä. Nelosella kun vetäsi ja vitoselle vaihto, niin mentiin mukavasti oman mittarin mukaan 245 ja sigmaan jäi 220. Piti hiukan malttaa mieltä kun matkatavarat ois pian jääny kyydistä.

Varaa oli vielä vaikka kuinka ja noita lähdetään varmaan sit kokeileen kunnolla ensi kesänä lentokenttäajoissa.

Sigmasta huomasin sen verran, että noissa nopeukssissa toimi todella hitaasti. Numerot eivät päivity ja tuntuu ettei pysy oikein perässä.

Mikä parasta, niin eilen tankin täyttetyä nollailin mittareita ja sattu silmään pistään sigmasta kohta max speed. Ruudussa komeilee rouheat 345.1. Kyllä se siis suurempiakin lukuja rekisteröi
wink.gif
*huokaus* Pystyispä oma pärrä oikeesti tohon
tounge.gif
Tainnu magneetti jäädä vaan sopivasti kohilleen valoissa tai muuta vastaavaa.

Oman 9R:n neula ei ole 260:n yli vielä kurkannut, ensimmäisellä kerralla loppui suljetun alueen suora kesken, toisella kerralla taasen suljetun alueen muut käyttäjät alkoivat uhkailla takavaloillaan.

Ensimmäisellä kerralla oli vielä vakiovälitykset, toisella kerralla vinguttelin piikkiä pienemmällä eturattaalla ja varaa tuntui vielä kierroslukumittarissa olevan tuon 260:n ylitykseen.

Joskus kokeilin suljetulla alueella 250:n vauhteja täydellä tankkilaukulla, suosittelen. Mikään ei voita tunnetta siitä, että pää repeää paikaltaan minä hetkenä hyvänsä. Nautinto saattaa olla verrattavissa anaaliseksin tuomaan nautintoon, kun itse on ottavana osapuolena ja antavan osapuolen miehisyys on höyryveturin kokoluokkaa, varmaksi en osaa kuitenkaan sanoa, kun pyllyni on vielä neitsyt.

Oman 9R:n neula ei ole 260:n yli vielä kurkannut, ensimmäisellä kerralla loppui suljetun alueen suora kesken, toisella kerralla taasen suljetun alueen muut käyttäjät alkoivat uhkailla takavaloillaan.

Ensimmäisellä kerralla oli vielä vakiovälitykset, toisella kerralla vinguttelin piikkiä pienemmällä eturattaalla ja varaa tuntui vielä kierroslukumittarissa olevan tuon 260:n ylitykseen.

Joskus kokeilin suljetulla alueella 250:n vauhteja täydellä tankkilaukulla, suosittelen. Mikään ei voita tunnetta siitä, että pää repeää paikaltaan minä hetkenä hyvänsä. Nautinto saattaa olla verrattavissa anaaliseksin tuomaan nautintoon, kun itse on ottavana osapuolena ja antavan osapuolen miehisyys on höyryveturin kokoluokkaa, varmaksi en osaa kuitenkaan sanoa, kun pyllyni on vielä neitsyt.
Sun pyllys mikään neitsyt oo
biggrin.gif
biggrin.gif
Oma ysi menee yli 200km/h.
wink.gif

Nimim.höyryveturi
biggrin.gif

Sun pyllys mikään neitsyt oo
biggrin.gif
biggrin.gif
Oma ysi menee yli 200km/h.
wink.gif

Nimim.höyryveturi
biggrin.gif
No on se nyt perkele, jos ei mies oman pyllynsä tekemisiä tiedä!

Kyllä siinä tähän mennessä on yksisuuntainen liikenne ollut, eikä kukaan oman muistini, käsitykseni ja tuntoni mukaan ole väärään suuntaan ajellut.

Vitullisia kännejä olen elämäni aikana "muutaman" kappaleen juonut, mutta kertaakaan en ole krapulassa havainnut, että pyllyyn koskee ja kakki tulee miten ja minne huvittaa, eli enpä usko, että minussa asuu piilohomo, joka pullahtaa esiin alkoholia nauttiessa.

Ja vaikkei nimimerkkisi pitäisikään paikkaansa ja sen kuuluisi olla "pumpulipuikko" niin aivan varmasti uskon, että jotain henkisiä tai fyysisiä vammoja jää pumpulipuikonkin vierailusta, olin sitten kuinka kännissä tahansa.

Eli sekoitat minut johonkin toiseen, olen pahoillani.

Terv. nimim: Neitsytpylly.

Pahoitteluni, ettei tässä viestissä käsitelty alkuperäistä aihetta ollenkaan, en kuitenkaan viitsi omaa ketjua perustaa oman ruumiinosani vuoksi...

Back