• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Allekirjoituksen pyörästä alkoi kytkin luistamaan kovissa kiihdytyksissä tapahtuvissa vaihdoissa.

Pyörällä rullattu 73tkm joten alkaako kytkimen levyt olla vaihtokunnossa? Pyörässä öljynä käytetty motul 5000 10w40.

Onkohan ko. operaatioon jossain hyviä ohjeita? Tarkoituksena siis vaihtaa kitkalevyt, teräslevyt? ja jouset.

Huoltokokemuksia Tallinnassa. Käytin 2004 ZX-6R:n 48tkm huollossa, kun kilometrejä jo kertynyt sen verran. Vein pyörän siis huoltoon Tallinnaan (kun sukulaisia ja muutenkin tulee käytyä usein siellä) "hyvän maineen omaavaan" Bikepoint nimiseen liikkeeseen, joten jos joku haluaa vertailukohdetta, niin tässä olisi (voi olla huonosti käännetty). Huolto sisälsi mm. venojen säädön. Öljyn ja filtterin vaihtoa en halunnut, kun tein sen keväällä itse.

zx6r48tkmhuolto.jpg

Huomaamani epäkohdat:

- Jäähdytysjärjestelmään oli jäänyt ilmaa, jolloin kone kävi hyvin kuumana. Sain kuitenkin ongelman poistettua itse.
- Sivussa oleva tyhjäkäyntiruuvi on "hävinnyt". Liikkeen arvaus on, et mekaanikko on sen huonosti kiinnittänyt ja se on tankin alla.

Liike olisi mielellään hoitanut puutteet, mutta olin jo tullut Suomeen huomattuani ne.

Itse huollossa meni yksi päivä, mutta venttiilikannen tiivistettä sai odotella kaks viikkoa, kun tilasivat sen ulkomailta. Tuntityön hinta on 20€ (muualla Tallinnassa jo keskimäärin ~30€), mutta antoivat sen pienellä alella.
No tuossahan ei ole säädetty venoja koska eivät ole laskuttaneet säätöpaloista, ovat suomessa sovh. n.10€ kpl ja muutenkin askarruttaa työhön käytetty aika 3h... Ja jos ovatkin unohtaneet laskuttaa venojen säädöstä niin öljyt pitäisi vaihtaa kun käyttää nokkia irti ihan vaan varmuudenkin vuoksi ettei mithn mujua jää sinne pyörimään...
Halpa on kyllä tuolleen perushuolloksi.

Huoltokokemuksia Tallinnassa. Käytin 2004 ZX-6R:n 48tkm huollossa, kun kilometrejä jo kertynyt sen verran. Vein pyörän siis huoltoon Tallinnaan (kun sukulaisia ja muutenkin tulee käytyä usein siellä) "hyvän maineen omaavaan" Bikepoint nimiseen liikkeeseen, joten jos joku haluaa vertailukohdetta, niin tässä olisi (voi olla huonosti käännetty). Huolto sisälsi mm. venojen säädön. Öljyn ja filtterin vaihtoa en halunnut, kun tein sen keväällä itse.

zx6r48tkmhuolto.jpg

Huomaamani epäkohdat:

- Jäähdytysjärjestelmään oli jäänyt ilmaa, jolloin kone kävi hyvin kuumana. Sain kuitenkin ongelman poistettua itse.
- Sivussa oleva tyhjäkäyntiruuvi on "hävinnyt". Liikkeen arvaus on, et mekaanikko on sen huonosti kiinnittänyt ja se on tankin alla.

Liike olisi mielellään hoitanut puutteet, mutta olin jo tullut Suomeen huomattuani ne.

Itse huollossa meni yksi päivä, mutta venttiilikannen tiivistettä sai odotella kaks viikkoa, kun tilasivat sen ulkomailta. Tuntityön hinta on 20€ (muualla Tallinnassa jo keskimäärin ~30€), mutta antoivat sen pienellä alella.
No tuossahan ei ole säädetty venoja koska eivät ole laskuttaneet säätöpaloista, ovat suomessa sovh. n.10€ kpl ja muutenkin askarruttaa työhön käytetty aika 3h... Ja jos ovatkin unohtaneet laskuttaa venojen säädöstä niin öljyt pitäisi vaihtaa kun käyttää nokkia irti ihan vaan varmuudenkin vuoksi ettei mithn mujua jää sinne pyörimään...
Ei niitä säätöpaloja tartte laittaa jos venttiilinvälykset ovat ok.

Turha niitä säätämisen ilosta on purkaa, kasailla ja vaihtaa shimmilevyjä jos sille ei ole tarvetta.

Onko pitkä matka esim Tallinkin terminaalista toimipisteelle?
Tuo Tallinnan kaupungin tuntemus ei ole maailman parasta minulla.

Mulle arvioitiin pelkkä venojen säätö ja tulpat töineen 350 euroa täällä halvassa koto Suomessa!!!

Suomessa ei siis koskaan löydy mitään paikkaa, missä olisi edes kohtuullisella tasolla hinnat.
Noin 4km ja ei tosiaankaan ole vaikea mennä, kun isoja teitä pitkin mennään. Sijaitsee hieman keskustan ulkopuolella, ihan Ülemiste kauppakeskuksen vieressä.

Jeps, näinhän se valitettavasti menee. Suomesta, kun kyselin, ni arvio 48tkm huollosta oli kaikkialla 500€ pintaan (sis. öljynvaihto).

zx6r48tkmhuolto.jpg

Huomaamani epäkohdat:

Ei niitä säätöpaloja tartte laittaa jos venttiilinvälykset ovat ok.

Turha niitä säätämisen ilosta on purkaa, kasailla ja vaihtaa shimmilevyjä jos sille ei ole tarvetta.
Antoivat mukaan myös tämmöisen lapun. Eikös tämä liity jotenkin venoihin?

48tkmhuoltoliite.jpg

Tuo lappu kertoo venttiilinvälykset millin sadasosina. Eli "25" on 0,25mm. "EX" on pakoventtiilit ja "IN" on imuventtiilit.

Eilen Ahvenistolla koulutusryhmässä ja viimeisillä kierroksilla FI-valo syttyi. Pyöränä -06 Ninja. Mitenkäs kiireesti tässä pitäisi pyörää kuskata johonkin? Ne valot kun ei taida luulostani huolimatta olla siinä vaan koristeena?

Lisäksi portilla huomauttivat, että ketjut paukkuu pahasti (meluraja muuten alle, mutta ketjujen pauke yli?). Ei se nyt yllätys ollut, että ne on löysällä, jopa minä olin asian päätellyt. Peukalo on tosi pahasti keskellä kämmentä, jos siinäkään, mutta tuosta kai pitäisi selviytyä itse?

nim. jos autosta kuuluu outoa ääntä, laitan stereot lujemmalle.

Eilen Ahvenistolla koulutusryhmässä ja viimeisillä kierroksilla FI-valo syttyi. Pyöränä -06 Ninja. Mitenkäs kiireesti tässä pitäisi pyörää kuskata johonkin? Ne valot kun ei taida luulostani huolimatta olla siinä vaan koristeena?

Lisäksi portilla huomauttivat, että ketjut paukkuu pahasti (meluraja muuten alle, mutta ketjujen pauke yli?). Ei se nyt yllätys ollut, että ne on löysällä, jopa minä olin asian päätellyt. Peukalo on tosi pahasti keskellä kämmentä, jos siinäkään, mutta tuosta kai pitäisi selviytyä itse?

nim. jos autosta kuuluu outoa ääntä, laitan stereot lujemmalle.
Ei ne ketjut paukkunut yli melurajojen, mutta itse lippupisteellä vain kiinnitin huomiota asiaan kun varsin ikävän näkösesti ketjut roikkui ja vatkasi. Kannattaa kiristellä pikimmiten jos ketjut eivät vielä ole vaihto kunnossa
smile_org.gif

Ei ne ketjut paukkunut yli melurajojen, mutta itse lippupisteellä vain kiinnitin huomiota asiaan kun varsin ikävän näkösesti ketjut roikkui ja vatkasi. Kannattaa kiristellä pikimmiten jos ketjut eivät vielä ole vaihto kunnossa
smile_org.gif
No hyvä kun laitoit viestiä. Pakotti tämmösen torvenkin uskomaan, että pitää tarttua asiaan.

Pyörässä on Yoshimuran slipari nyt noise killerillä Ahveniston takia.

Kylläpäs exiden akku meni tekemään tepposet tänään, kun meinasin normaalisti lähteä duunin pihasta kotimatkalle.

Wou wou, ja siihen jäi naksumaan.

Olihan tuo tiedossa, että kohta on akun vaihto edessä, mutta menipä agressiivisesti akku polvilleen. Maanantaina vielä ihan näppärästi starttasi.

Noh, kävin Motonetista hakemassa uuden akun ja laittelin sen paikoilleen.

Onhan se ero huomattava. Nyt on kuin sähköporakone. Sekunnissa käynnissä.

Mikäs muuten on latausjännite, jos mittaan varuiksi navoista, kun mopo käynnissä? Että varmasti oli akku, eikä mitään muuta.

-Hessu-

Kurkaa etupenkin alle, onko servomoottorin vastakappale (tämännäköinen) tallella. Siitä johtui meikäläisen FI-valon syttyminen. Valon palaminen ei sinänsä haittaa, jos tiedät ettei mitään muuta ole vialla, mutta kannattaahan tuo korjata.
Ja toi rajotin voi olla edelleen kiinni kuten aina ennenkin ja silti fi voi välillä palaa, ja toisinaan sitten taas ei.

Mikäs muuten on latausjännite, jos mittaan varuiksi navoista, kun mopo käynnissä?
Alternator:
Type Three-phase AC
Rated Output 22.5 A/14 V @5 000 r/min (rpm)

....

Start the engine, and note the voltage readings at various
engine speeds with the headlight turned on and then
turned off. (Disconnect the headlight connector in the upper
fairing.) The readings should show nearly battery voltage
when the engine speed is low, and, as the engine
speed rises, the readings should also rise. But they must
be kept under the specified voltage.

Charging Voltage:
14.2...15.2V

Kurkaa etupenkin alle, onko servomoottorin vastakappale (tämännäköinen) tallella. Siitä johtui meikäläisen FI-valon syttyminen. Valon palaminen ei sinänsä haittaa, jos tiedät ettei mitään muuta ole vialla, mutta kannattaahan tuo korjata.
Ja toi rajotin voi olla edelleen kiinni kuten aina ennenkin ja silti fi voi välillä palaa, ja toisinaan sitten taas ei.
Joo, siis tuo vastakappale on koko toi kuvassa 6 sentin mittainen kapistus? Sen tyyppinen istuimen alta löytyi.

"Jos tiedät ettei mikään muuta ole vialla". Laareppi, jos mies ei tajua kiristää ketjuja ajoissa, ei se taatusti tiedä onko mopossa jotain muuta vialla.

Tosta ketjujen kiristyksestä vielä. Manuaalin mukaan se ei näytä ihan mahottoman hankalalta. Ohjeissa lukee kuitenkin, että laita new cotter pin, pitääkö siis hankkia uusi sellainen?

Ohjeissa lukee kuitenkin, että laita new cotter pin, pitääkö siis hankkia uusi sellainen?
Kyseessä on siis se taka-akselin mutterin lukkosokka. Jos ei muuta korvaavaa keksi, niin siihen voi vääntää varmistuksen vaikkapa rosterilangasta.

Enpä ole itse koskaan sellaista käyttänyt. Ja toisaalta; ajanut pari päivää ahvenistolla rataa toi taka-akselin mutteri sormikireydellä. En toki suosittele kokeilemaan.

Back