• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
herppes kaikille! mulla kans ollu n. kuukauden sininen -05 636 ja on kyllä ajo maittanut 650 sv:en jälkeen.... ja muijakin sano ekan reissun jälkeen että tolla saat ajella ihan itekses
smile_org.gif
ainoo miinus oli heti ekalla viikolla että rupes fi valo palamaan, jotai ongelmaa oli pakoservon kans. tosiaan pyörällä ajettu 16 000,varustettu yosin putkistolla ja powercommanderilla. ens viikolla ois tarkotus kokeilla penkissä et paljon löytyy poweria.

oisko jollai linkkejä mistä sais ohjekirjan??? entinen omistaja oli antanu liikkeelle sen mut yllättäen kadonnut...
Soita sumekolle niin laittavat sulle läpyskän ilmaiseksi postiin
wink.gif

Moikka kaikille 6r:ää kuskaaville!

Sain itseäni (tai oikeammin lompakkoani) niskasta kiinni vihdoinkin ja mp-koulu alkaa olla loppusuoralla.

Kuukauden päästä pääsen pyöräostoksille ja tällä hetkellä vaihtoehdoista konkreettisimmalta tuntuu 03-04 6r Ninja.

Kylmätyyppejä olen päässyt vain kortittomana ottamaan. Noh, pyörät nyt ei kuitenkaan ihan outoja kapistuksia ole, kokemusta kurapyöristä jonnin verran + kavereiden pärriä sivummalla joskus testannut (mökkitietä jne.).

Miksikö Kawan 6r? Ulkonäkö todella hieno mielestäni noissa 03+ -malleissa ja pikkupojasta asti on jo pelkkä sana "Ninja" jotenkin säväyttänyt. Yamahan R6 ollut myös pohdinnassa, mutta jo pelkästään Kawan tämänhetkiset käytettyjen hinnat kääntävät vaa-an sille puolelle.

Noh, itse kysymykseen.. eli mitä kannattaa tähän aikaan vuodesta (huonoin aika ostajan kannalta) tuommoisesta n. 15tkm ajetusta, esim. 03-mallia olevasta maksaa? Tuntuisi pyynnit seilaavan yksityispuolella 8000-9000€ välillä. Ajattelin joskos johonkin 8000€:n pintaan saisi soivan pelin, niin jäisi ajovarusteisiinkin tonnista pariin rahaa. Kyllähän niihinkin saa rahaa palamaan.. ajattelin heti alkuun laittaa kunnon nahat + kaikki muut hörtteet + goret huonompia kelejä varten.

Noh siinäpä tuota kysymystä.. kiitoksia vastanneille jo etukäteen!

- Perkele
No tossahan tulee jo niin monta muuttujaa matkaan, ettei voi kyllä sanoa mitään oikeeta hintaa.

Mukana tulevat kilkkeet, miten pyörää on pidetty/huollettu, renkaiden ja kuluvien osien kunto jne...

edit: noin vähän ajettuja ei tainnu olla yhtään myynnissä?
Moro,

juu, varustekikkailut toki vaikuttaa, mutta mulle riittää ihan "tuunaamaton" pelikin ensialkuun. Vaikkakin kyllähän se slipari sun muut yleensä halvemmaksi tulee, jos edellinen omistaja ne on jo hommannut.

Oli muutama kappale tuossa ainakin vielä viikko sitten vielä tuohon 15-17tkm väliin myynnissä.

Kaippa se 8500€ on sitten kohtuullinen hinta vähän ajetusta.

- Perkele
No älä saatana tee mies virheitä! Multa vois lähtee -05 6R 9000-9500€. Tällä hetkellä mittarissa 12tkm ja on Akran sliparia, Powercommanderia, WP:n ohjausiskaria, tuplakupla-plexi jne. Ketjut kunnossa, renkaat vaihdettu viime viikolla ja 12tkm huolto tehty.

Edit: http://www.nettimoto.com/468765

Kysellääs taas lissää. Onko kellään kokemuksia Muzzyn putkista? Tai saahan sitä muitakin suositella...mielellään muita kuin Akra tai Yoshi. Onkos kukaan vaihdellu ratastuksia pyöriinsä, saisko sillä minkämoisia vaikutuksia kiihtyvyyteen? Ei niin kauheesti tuu kuitenkaan noita huippunopeuksia ajeltua että on ruvennu mietityttään josko vaihtais vähän isompaa taakse ja pienempää eteen. Kokemuksia
062802jumpie_prv.gif

Kiitos ja anteeks, pyörähän on lajinsa viimeinen...
talktohand.gif

Moikka kaikille 6r:ää kuskaaville!

Sain itseäni (tai oikeammin lompakkoani) niskasta kiinni vihdoinkin ja mp-koulu alkaa olla loppusuoralla.

Kuukauden päästä pääsen pyöräostoksille ja tällä hetkellä vaihtoehdoista konkreettisimmalta tuntuu 03-04 6r Ninja.

Kylmätyyppejä olen päässyt vain kortittomana ottamaan. Noh, pyörät nyt ei kuitenkaan ihan outoja kapistuksia ole, kokemusta kurapyöristä jonnin verran + kavereiden pärriä sivummalla joskus testannut (mökkitietä jne.).

Miksikö Kawan 6r? Ulkonäkö todella hieno mielestäni noissa 03+ -malleissa ja pikkupojasta asti on jo pelkkä sana "Ninja" jotenkin säväyttänyt. Yamahan R6 ollut myös pohdinnassa, mutta jo pelkästään Kawan tämänhetkiset käytettyjen hinnat kääntävät vaa-an sille puolelle.

Noh, itse kysymykseen.. eli mitä kannattaa tähän aikaan vuodesta (huonoin aika ostajan kannalta) tuommoisesta n. 15tkm ajetusta, esim. 03-mallia olevasta maksaa? Tuntuisi pyynnit seilaavan yksityispuolella 8000-9000€ välillä. Ajattelin joskos johonkin 8000€:n pintaan saisi soivan pelin, niin jäisi ajovarusteisiinkin tonnista pariin rahaa. Kyllähän niihinkin saa rahaa palamaan.. ajattelin heti alkuun laittaa kunnon nahat + kaikki muut hörtteet + goret huonompia kelejä varten.

Noh siinäpä tuota kysymystä.. kiitoksia vastanneille jo etukäteen!

- Perkele
No tossahan tulee jo niin monta muuttujaa matkaan, ettei voi kyllä sanoa mitään oikeeta hintaa.

Mukana tulevat kilkkeet, miten pyörää on pidetty/huollettu, renkaiden ja kuluvien osien kunto jne...

edit: noin vähän ajettuja ei tainnu olla yhtään myynnissä?
Moro,

juu, varustekikkailut toki vaikuttaa, mutta mulle riittää ihan "tuunaamaton" pelikin ensialkuun. Vaikkakin kyllähän se slipari sun muut yleensä halvemmaksi tulee, jos edellinen omistaja ne on jo hommannut.

Oli muutama kappale tuossa ainakin vielä viikko sitten vielä tuohon 15-17tkm väliin myynnissä.

Kaippa se 8500€ on sitten kohtuullinen hinta vähän ajetusta.

- Perkele
No älä saatana tee mies virheitä! Multa vois lähtee -05 6R 9000-9500€. Tällä hetkellä mittarissa 12tkm ja on Akran sliparia, Powercommanderia, WP:n ohjausiskaria, tuplakupla-plexi jne. Ketjut kunnossa, renkaat vaihdettu viime viikolla ja 12tkm huolto tehty.

Mitä virheitä?

Komea peli sulla, mutta menee oman budjetin yli, kun pitäs jäädä ajovarusteisiinkin rahaa. maksimissaan olen suunnitellut tuon 8500€ pistää pyörään.

mä soittelin viimeviikolla kans ja sanoivat että löytyy. tänään sit tuli sumekolta kirje jonka sisällä oli kawasaki manuaali vuosimalliin 95.
smile_org.gif
tänään soitin uuestaan ja sanoivat että ei löydy. pdf:kin helpottais tiedonjanoa

jees tänks latauksessa on. onks se suomenkielinen se 06 manuska minkä sait sumekolta? ei sillä ettei tuo lontoon tekninen sanasto ois hallussa.....
biggrin.gif

sininen -05 636
ainoo miinus oli heti ekalla viikolla että rupes fi valo palamaan
powercommanderilla.
Mulla ihan sama, sama, sama.

Mitä sun mopolle tehtiin?

Mulla sytty kans fi valo, ja oli pari päivää.
Yks päivä mopo vinku ku tulin bisneksiltä takas mopon viereen ja yritin kuunnella ett mistä päin se vinkuna kuulu. Sit se vinkuna vaan loppu. Ja fi valo ei enää palanu.  
nixweiss.gif
Vinkuna melko varmasti kuului kun tankki päästi paineita ulos.Mun ainakin teki sellasta ja nykyinen viä useammin..Eli se fi valo ei varmaan johtunu siitä.Ellei pyörälläsi ollut vatsa kovalla,siitä johtui valon palaminen ja sit kun sai päästettyä paineet pihalle olo helpoitti ja valo sammui..
biggrin.gif

oisko jollai linkkejä mistä sais ohjekirjan??? entinen omistaja oli antanu liikkeelle sen mut yllättäen kadonnut...
Soita sumekolle niin laittavat sulle läpyskän ilmaiseksi postiin
wink.gif
Soitin just, niil ei ollu -05 manuaalia, mut pyysin -06:en manuaalin. Onkohan nois paljoki eroo 05/06?

-05 Service manual multa löytyy pdf:nä, joten sinänsä ei niin suurta hätää.
Tietääkseni ei eroa mitenkään toisistaan 05-06

Mä oisin muute ostanu sun mopon mut ku se oli väärän värinen ja täält turuust sai baut saman (kilsat,varusteet).
Kympin maksoin...

T: Perkele, maksoinko liikaa?
biggrin.gif
Haha, taisit maksaa. Meinaan tää meni halvalla. Oikein sylettää...mutta ei kai tässä auta enää itkeä, kun kaupat on jo tehty. Saas nähdä mitä sitä tilalle, vaiko mitään. Harmi kun kawalla ei ole supermotoja....
confused_orig.gif

Iltapäivää, olis tarvetta hankkia slipari ja mahdollisimman äkkiä. Mopo on vm. 2006.

Onko eri valmistajien välillä paljoakin eroa (äänissä)? Micronin tai Leo Vincen sliparia olen ajatellut, ainakin näyttävät olevan halvimpia. Ulkonäöllä ei niin väliä kun ei se pahemmin tuolta penkin alta näy, tosin joku shotgun-tyyppinen vois olla aika makee.

Suosituksia?
smile_org.gif

Iltapäivää, olis tarvetta hankkia slipari ja mahdollisimman äkkiä. Mopo on vm. 2006.

Onko eri valmistajien välillä paljoakin eroa (äänissä)? Micronin tai Leo Vincen sliparia olen ajatellut, ainakin näyttävät olevan halvimpia. Ulkonäöllä ei niin väliä kun ei se pahemmin tuolta penkin alta näy, tosin joku shotgun-tyyppinen vois olla aika makee.

Suosituksia?
smile_org.gif
Eiköhän ne äänet oo aika lailla samat ilman db-killeriä, eroa ei ainakaan paljon ole.
Ittellä on vince ja ääntä lähtee ihan riittävästi ja kunnon moottorijarrulla puskee vähän lieskaa putkesta
eek.gif

Selkeet ohjeet tuli vincen messissä ja sain poropeukalona sen kolmessa tunnissa kiinni.

Onko Kawasakilla olemassa tavallaan "hovivalmistajaa" jonka putket passaa parhaiten ks. olevan merkin kulkuneuvoihin...?

Tuntuu että pyöräni kävisi vähän kuumana. Maantieajossa lämmöt 70-80 astetta ja heti kun pitää vaikka kaupungilla pysähdellä nousee lämmöt satasen hujakoille. Vaikuttaako huolestuttavalta vai normaalilta?

Jäähdytysnesteen tarkistussäiliön pohjalla on jotain valkoista töhnää. Ja pyörällä (vm 2003) on ajettu 15 tkm. Jäähdytysnesteen edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Ei ainakaan normaaleihin huoltoihin kuulu vielä.

Tarkoitus oli nesteet vaihtaa tuossa 18 tkm huollossa, mutta kannattaisikohan se tehdä jo ennemmin?

Itsellä lämmöt maantiellä 65-70, ja kaupungissa sama homma kuin sulla, että lämmöt pomppaa aika ylös. Nämä kuumat kesäpäivät kaupungissa ja kawa eivät sovi yhteen. Heti kun pääsee kaupungista ajamaan vähän aikaan ilman pysähdyksiä niin lämmöt tippuu aika nopsaan sinne alle 80 asteen. Kerran olen saanut lämpömittariin "HI" tekstin tulemaan. Sit jäätiinkin jo hetkeksi jäähdyttelemään. Tuo 100 astetta ei tuskin haittaa edes mitään. Kawan lämpömittari alkaa vilkkumaan varoittaakseen ylikuumuudesta jossain siinä 115 asteen jälkeen muistaakseni.

EDIT: Eikä se ainakaan haittaa tee jos jäähdytysnesteet vaihdat.

Tuntuu että pyöräni kävisi vähän kuumana. Maantieajossa lämmöt 70-80 astetta ja heti kun pitää vaikka kaupungilla pysähdellä nousee lämmöt satasen hujakoille. Vaikuttaako huolestuttavalta vai normaalilta?

Jäähdytysnesteen tarkistussäiliön pohjalla on jotain valkoista töhnää. Ja pyörällä (vm 2003) on ajettu 15 tkm. Jäähdytysnesteen edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Ei ainakaan normaaleihin huoltoihin kuulu vielä.

Tarkoitus oli nesteet vaihtaa tuossa 18 tkm huollossa, mutta kannattaisikohan se tehdä jo ennemmin?
Ihan normi lämpöja noi on.Itellä maantieajossa 68-80 ilman lämmöstä riippuen.Ja kaupungissa kuumalla tosiaan päälle sata...

Ihan normi lämpöja noi on.Itellä maantieajossa 68-80 ilman lämmöstä riippuen.Ja kaupungissa kuumalla tosiaan päälle sata...
Selvä homma. Taidan vaihtaa sitten samalla kun öljyt suodattimineen menee vaihtoon.

Onko Kawasakilla olemassa tavallaan "hovivalmistajaa" jonka putket passaa parhaiten ks. olevan merkin kulkuneuvoihin...?
En "hovivalmistajasta" tiedä, mutta Kawasaki Racing Team näyttää käyttävän Akrapovicin putkia kisavehkeissään. Mutta enpä usko että ihan samanlainen suhde on kyseisillä firmoilla kun esim. Suzukilla ja Yoshimuralla.
nixweiss.gif
Oli muuten Performance Bikes lehdessä juttu kun kävivät Akran tehtaalla, haastattelussa itse firman pomo Igor Akrapovic totesi että parhaat "kiksit" saavat Kawasakeista.

Back