• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vaihdenäytön (acumen) just kävin asentamassa ja sitä säätäessä huomasin että bensavalo palaa, vaikka tankki on täynnä.
Vaihdon ilmaputsarin viime viikolla. En avannut takimmaista pultti (löysäsin vain) ja nostin tankin pystyyn. Missähän siellä on tämä anturi ? vioittunut tms, kokemuksia muilla, neuvoja ??
Ota huoltomanuska tuolta
http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
ja findiin "fuel reserve" niin loytyy kaikennäköstä infoo

Terve , 1. postaus ja ihan tyytyväinen zx6r C:N (2006) omistaja.

vaihdenäytön (acumen) just kävin asentamassa ja sitä säätäessä huomasin että bensavalo palaa, vaikka tankki on täynnä.
Vaihdon ilmaputsarin viime viikolla. En avannut takimmaista pultti (löysäsin vain) ja nostin tankin pystyyn. Missähän siellä on tämä anturi ? vioittunut tms, kokemuksia muilla, neuvoja ??
mistä ootte hommannu noita vaihdenäyttöjä? onko miten hankala asentaa? ois ihan hyvä olla olemassa..

No itellä ei Acumen näyttöä ole mut oman GPT:n oon hommannu oitraconilta www.oitracon.fi. Asennus ei mullistavan vaikee mut ei kyllä ihan helppokaan. Tai ainakin jos haluaa hyvin homman tehdä nii joutuu johtojen kans touhuu aika paljonki

Omana vaihdenäyttönä toimii kierrosluku suhteessa nopeuteen
baaa.gif

Ei ratastus sekoita sitä, ja toi kaveri vitsaili...

acumen näytön hommasin EAI store

toinen paikka on motoring

Scuuballe, olen ladannut ton manuaalin joskus aikoinaan. sitä joutuu aika tarkkaan selaamaan. kiitos vinkistä - löysin kohdan !!

Ymmärsinkö oikein et toho Acumenin näyttöö pitää viel eriksee tilata pyöräkohtane johtosarja? Eli 95e näyttö + 60e johdot?

Ymmärsinkö oikein et toho Acumenin näyttöö pitää viel eriksee tilata pyöräkohtane johtosarja? Eli 95e näyttö + 60e johdot?
Ei tarvi, mutta helpottaa pirusti asennusta.

Siinä on 5 johtoa jotka tarvii kytkeä
Acumen manuaali
^^ 2-kohdassa näkyy kuinka johdot menee.

Asennussarja helpottaa työn, klik klik vaiheeseen eli mittarista johtonippu irti ja väliin tämä asennussarja. Todella helppo homma.

Attitude: totta, silloin se pitää opettaa uudestaan (nopea tehdä niin unohdin tai en ajatellut, kuvittelin kai että näyttö jää silloin käyttökelvottomaksi)

Ahaa just just.
smile_org.gif
Aika hintava tosta kyllä tulee jos ottais ton johtosarjan kans. Oma gpt maksoi n.85e tienoilla kun ostin viimekesänä

En vitsaillu  
biggrin.gif

Jos katson nopeutta ja kierroksia voin päätellä kokemuksen pohjalta vaihteen.
biggrin.gif
oon siltikin lähes varma että joskus maantiellä etit vaihdetta numero 7 ?  
tounge.gif
Hmmh...

Ehkä sitä vain ei ymmärrä, mutta mitä ihmettä sillä näytöllä tekee?

Kiinnostavat vaihteet oikeastaan ovat ensimmäinen ja viimeinen ja toki sitten se vaihteettomuus.
Ensimmäinen löytyy kun jaksaa vaan polkea valoissa, viimeinen löytyy kunhan matkavauhtiin pääsee ja vapaan tuntee kyllä tai näkyyhän se valostakin...

Jos taas haetaan "optimivaihdetta" radalla tahi mutkapätkällä niin eipä se näyttö sitä kerro...

Onko teillä autoillessakin tapana katsella vaihdekepin asennosta että mikäköhän vaihde siellä olis sisällä, vai olisiko sittenkin vaihde senhetkisen tilanteen mukainen numerostaan riippumatta?

En vitsaillu  
biggrin.gif

biggrin.gif
tounge.gif
Hmmh...

Kiinnostavat vaihteet oikeastaan ovat ensimmäinen ja viimeinen ja toki sitten se vaihteettomuus.
Ensimmäinen löytyy kun jaksaa vaan polkea valoissa, viimeinen löytyy kunhan matkavauhtiin pääsee ja vapaan tuntee kyllä tai näkyyhän se valostakin...

Jos taas haetaan "optimivaihdetta" radalla tahi mutkapätkällä niin eipä se näyttö sitä kerro...

Onko teillä autoillessakin tapana katsella vaihdekepin asennosta että mikäköhän vaihde siellä olis sisällä, vai olisiko sittenkin vaihde senhetkisen tilanteen mukainen numerostaan riippumatta?
Onhan se loppujenlopuksi aika turhamainen kapistus, mut itse oon ainaki sen verran hightech sielu, että mitä enempi kaikenlaisia valoja ja numeroita näkyvissä, sen parempi.
tounge.gif

En vitsaillu
biggrin.gif

biggrin.gif
tounge.gif
Hmmh...

Itse kyllä olen miettinyt vaihdenäytön asentamista nimenomaan kätevyyden kannalta. Kiinnostavat numerot näytössä olisi 1, 2, 5 ja 6. Noista on välillä epäselvyyttä, ja mittari kertoisi suoraan mikä on sisällä. Ei se mittari siinä leipää huuda & ei varmaan haittaa muita, joten suotakoon sen käyttö niille jotka sellaisen tahtoo?

Autossa ei tarvi kelata vaihteita ihan siihen tahtiin kuin kusiaisessa, ja vaihdekepin asento antaa vinkkiä siitä millä mennään.

Itse kyllä olen miettinyt vaihdenäytön asentamista nimenomaan kätevyyden kannalta. Kiinnostavat numerot näytössä olisi 1, 2, 5 ja 6. Noista on välillä epäselvyyttä, ja mittari kertoisi suoraan mikä on sisällä. Ei se mittari siinä leipää huuda & ei varmaan haittaa muita, joten suotakoon sen käyttö niille jotka sellaisen tahtoo?

Autossa ei tarvi kelata vaihteita ihan siihen tahtiin kuin kusiaisessa, ja vaihdekepin asento antaa vinkkiä siitä millä mennään.
Toki suodaan, mikäjottei.

Tämä oli vain tyhmän kysymys, kun ei itse keksimälläkään keksinyt, että mitä hittoa moisella oikeasti tekee
nixweiss.gif

Jos vaihde tuntuu liian isolta/pieneltä sitä vaihtaa isompaan/pienempään ei niillä numeroilla oo mulle ollu mitään merkitystä koskaan.
Vähän sama ku vaatteissa, vanhat käy pieneks niin ostetetaan uutta, sovittaen, kun ei koskaan muista vaatekokoaan
biggrin.gif

Back