Ei pysty olemaan kirjoittamatta, vaikkei tämä nyt sitten suorannaisesti ensimäiseen viestiin liitykään. NiiiiiiiinOk.Mutu... Mutu... Mutu...Ei niitä käytännössä kiinosta paskan vertaa... Eikä kyllä poliisejakaan, kunhan lapussa lukee 25kw ja nyökyttelee päätä kun kysyvät että kai on kurit paikallaan.
Ainakaan mun tietoon ei ole tullut yhtään tapausta että olis joko vakuutusyhtiö tai polizai alkanut pyörää penkkaamaan/purkamaan kurit tarkistaakseen.
Muuten "aikuistenoikeesti" vakuutustarkastajaa kiinnostaa kyllä aina, kun vaan on mahdollisuus pienentää korvauksia. Provikkapalkka nääs.
Varsinkin jos kyseessä on kuristettu laite kiinnostaa, onko pyörä vakuutusehtojen mukainen. Pienempitehoisessahan on alempi vakuutusmaksuluokka...
...Ettei mene ihan mutusatuiluksi...
... ja mä tiedän tapauksia, kun mp poliisia on kiinnostanut...
Mä en ole yhtäkään tapausta mistään ikinä spotannut, joten siinä uskossa elänyt ettei niitä kiinnosta.
Olen kuullut että poliisi on vienyt katsattevaksi pyöriä... Legendaa tai ei... Tuolta motot.net sivuilta varmasti löytyisi heti jotain juttua siis JUTTUA kyseisestä asiasta, mutta ei kai ne samana päivänä käske katsastusasemalle. Meinaan vaan sitä, että kerkeis periaatteessa laittamaan kurit kii enne sitä.
Itse en kyllä näe kovinkaan todennäköiseksi tilannetta, jossa vien pyörää katsastukseen kyseisen asian takia, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Vakuutusyhtiöt tuskin syynäävät kovinkaan tarkasti kilowattirajoja, ai sori unohdin täysin IF:n. Siellä ne varmaan kattoo renkaanpaineetkin kolarin jälkeen.