• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Zx-6r vai z750?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aavikko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei niitä käytännössä kiinosta paskan vertaa... Eikä kyllä poliisejakaan, kunhan lapussa lukee 25kw ja nyökyttelee päätä kun kysyvät että kai on kurit paikallaan.

Ainakaan mun tietoon ei ole tullut yhtään tapausta että olis joko vakuutusyhtiö tai polizai alkanut pyörää penkkaamaan/purkamaan kurit tarkistaakseen.
Mutu... Mutu... Mutu...

Muuten "aikuistenoikeesti" vakuutustarkastajaa kiinnostaa kyllä aina, kun vaan on mahdollisuus pienentää korvauksia. Provikkapalkka nääs.

Varsinkin jos kyseessä on kuristettu laite kiinnostaa, onko pyörä vakuutusehtojen mukainen. Pienempitehoisessahan on alempi vakuutusmaksuluokka...

...Ettei mene ihan mutusatuiluksi...

... ja mä tiedän tapauksia, kun mp poliisia on kiinnostanut...
Ok.

Mä en ole yhtäkään tapausta mistään ikinä spotannut, joten siinä uskossa elänyt ettei niitä kiinnosta.
Ei pysty olemaan kirjoittamatta, vaikkei tämä nyt sitten suorannaisesti ensimäiseen viestiin liitykään. Niiiiiiiin

Olen kuullut että poliisi on vienyt katsattevaksi pyöriä... Legendaa tai ei... Tuolta motot.net sivuilta varmasti löytyisi heti jotain juttua siis JUTTUA kyseisestä asiasta, mutta ei kai ne samana päivänä käske katsastusasemalle. Meinaan vaan sitä, että kerkeis periaatteessa laittamaan kurit kii enne sitä.
Itse en kyllä näe kovinkaan todennäköiseksi tilannetta, jossa vien pyörää katsastukseen kyseisen asian takia, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Vakuutusyhtiöt tuskin syynäävät kovinkaan tarkasti kilowattirajoja, ai sori unohdin täysin IF:n. Siellä ne varmaan kattoo renkaanpaineetkin kolarin jälkeen.

Jep tästä on mullakin kokemusta. Kaverilta eivät kytät vieneet kilpiä eivätkä sen kummemmin paikanpäällä pyörää tarkistaneet, mutta käskivät näyttämään asemalla loppuviikkon mennessä...

Tämä siis kun olivat todenneet jo pyörän täysitehoiseksi. (Kuristus kaasukahvassa ei paikallaan)

Yllättävän rentoa toimintaa poliisilta
062802jumpie_prv.gif

Tuurillahan ne laivatkin seilaavat. Joka tapauksessa päätin kirjoittaa, kun meinasi ryöpsähtää keskustelu tyyliin anna palaa vaan, ei kukaan kuitenkaan huomaa/välitä "laittomalla" pyörällä ajamisesta.

En välttämättä ole ihan kaikkein kukkahatuimmasta päästä, mutta sen verran ikä ja vuodet koulineet (kantapäänkautta yleensä), ettei verta kannata nenästä ihan väkisin kaivaa.

Kyllä sen ensimmäisen vuoden jaksaa 25kw:llakin ajaa. Ei niitä loppuja kw:tä kauheesti pääse (laillisesti) käyttämään myöhemminkään kuin kiihdytyksissä. Tosin omasta mielestäni tuo 25 kw vois ihan yhtähyvin olla laissa esim 50 kw tai jotain teho/paino suhteeseen liittyvää järkevämpää...

ps. Itse ottaisin z750 ja otinkin.

Ninja alle noista kahdesta. Z750 on ylipainoinen halvemmista osista kasattu lehmä Ninjaan verrattuna. Jos tosissaan aiot vain kaupungissa ajaa, niin katsastaisin myös supermotot. Niillä jopa ruuhkassa ajo on kivaa.

Ninja alle noista kahdesta. Z750 on ylipainoinen halvemmista osista kasattu lehmä Ninjaan verrattuna. Jos tosissaan aiot vain kaupungissa ajaa, niin katsastaisin myös supermotot. Niillä jopa ruuhkassa ajo on kivaa.
niin minustakin tuntui, kun ajelin mankilla josta oli nokiläppä poistettu, mutta sitten löysin oikeasti hienosti käyvän koneen ja jossa oli jopa 3 mäntääkin enemmän siellä..(Ninja) Eli ei kannata ostaa motoa jos ajelee kauemmaksi joskus.. Voipi alkaa ärsyttämään.. Tämä nyt oli vain oma mielipide siitä!!

Osta vain se minkä tunnet rakkaamaksi.. kyllä niitä voi sitten vaihdella! Yhden kesän ajelee melkein millä vain..

Tietenki toi zx-6r on ainaki naisten mielestä makeempi ja kyllä omastakin  
biggrin.gif
Tämä pisti vähän silmään, itse oon kyllä saanut enimmäkseen erisuuntaista palautetta neitosilta nakut vs katetut "seksikkyydestä".  
nixweiss.gif
Kyllä ne tytöt antaa jos ovat antaakseen, vaikkapa sitten Ladalla ajelisit. Kuskista kai se loppujen lopuks on kiinni tuleeko sitä toosaa vai ei...
biggrin.gif

Jo kysymyksestä käy selville, että oikeasti haluat sen 6-ärrän. Osta se, muuten ostat sen kuitenkin ensi keväänä!

Jos noita kahdesta jommankumman pitäis ottaa ottaisin ehdottomasti gikserin mieluusasti ilman kuritusta kiitosh..
tounge.gif

Eiku ihan okeesi 6r: ois makeempi mun makuun.
Kuristaako vai ei on ihan henk koht asia..lain ja asetuksien mukaan 25kw:sella pitäis ajella
baaa.gif

Kyllä sen ensimmäisen vuoden jaksaa 25kw:llakin ajaa. Ei niitä loppuja kw:tä kauheesti pääse (laillisesti) käyttämään myöhemminkään kuin kiihdytyksissä.
Sen verran voisin provota tähän väliin, että ei kyllä jaksa. Mutta mielipideasiathan ovat mielipideasioita. Tietenkin jos järkevästi ajattelee niin toki pitää ne kuristukset siellä paikallaan, mutta on se vaan niin tukkoista se meno...
sad_orig.gif
Huomattavasti turvallisempaa se kyllä varmasti on (jos ei lasketa sitä, kun löydät itsesi vastaantulleen Ladan takakontista yritettyäsi ohittaa rekkaa), eli sinänsä suosittelen kyllä.

Itsekin tuollaista valintaa pähkäilin, mutta päädyin sitten lopulta tuohon Zetaan. Ulkonäkö ja "mahtava" vääntö veivät voiton...
062802moto_prv.gif

Kannattaa tosissaan tarkkaan miettiä, että millaista se oma ajaminen on. Varmasti jos tykkää radalla vinguttaa harva se päivä, on Ninja fiksumpi vaihtoehto, mutta ns. arkiajoon uskaltaisin väittää Zetan olevan soveltuvampi. Toisaalta, miksipä Ninjalla ei voisi tällaista arkiajoa harjoittaa. Makuasioita, makuasioita sanoi koira, kun...
tounge.gif

No ei mut puhutaan kumminki nyt 10.000e - 12.000e niin sanotusta huonosta sijoituksesta
biggrin.gif
ni haluun osua nappii ekalla kerralla. Ni kyl se sit on toi ninja.

Totta kyl toi et turvallisempaa olis et toi kw raja olis vaik 50kw tai paino teho suhde.... muuten jää alle. Ei pidä ohitella tänäkesänä

ite ostin 6r:n aikoinaan ja se oli ihan mukava ekan vuoden, sit kun innostus laantu vähäsen ni alko kyykyn huonotki puolet tulemaan esiin ja alko mietityttää oisko sittenki se naku pitäny ostaa..
Sitten alko kiinnostamaan myös muut asiat kuten temppuilu joka
on tietysti helpompaa ralliratin kanssa. No tein sitten kyykystä nakun ja laitoni ralliratin auttamaan ajoasentoa. Ja nyt oon tyytyväinen.
smile_org.gif

Noilla tehoilla ei käytännössä oo väliä, kun keulii vähemmälläki eikä se huippujen ottaminen katteen alla oikeestaan ollu kivaa kun ekat kymmenen kertaa. Nyt on mukavampaa jopa ajella vähän hiljempaa, kun tuuli puhaltaa. Pysyypähän hengissä paremmin ja jos vaikka säästyis vielä ehdolliseltakin kun ei tuu väännettyä katteen alle 260 lasissa.

Kuristettuna pyörä ei ollut sekuntiakaan, olipahan oikee vehje vakuutettunakin. Pari kertaa jouduin puhaltamaan eikä kukaan ikinä papereja kysellyt.

Kyykkyhän on yhtä siisti ja yleinen kun toyota corolla. Ja kun kaikki liittyy naisiin kuitenkin, niin pyörällä en ole kertaakaan saanut kirjolohta, lähinnä vaan tehnyt mieli jättää menemättä kun ajaminen oli hauskempaa.
tounge.gif

niin kyllähän ne naiset antaa jos on antaakseen.. eipä siinä taida pyörällä paljon olla tekemistä asialla.. ellei sitten ole mikään "teinihoro"..
033102ass_1_prv.gif

No ei siin muuten mitää mut ton z750 on vaa z750... toi sentää on zx-6r NINJA
biggrin.gif
no ei toi on vaa bonus
tounge.gif

Mut jos vähän vaihdetaan kysymystä ni onko toi 2007 malli paljo parantunu tosta 2006 mallista?

jaa.a.. ei oo kokemusta tosta 2006 mallin pyörästä.. eikä vielä kauheesti oo tosta 2007 mallinkaan, vasta n.5000 km.. mut tähän mennessä ei oo valittelemista.. erittäin tyytyväinen oon ollu valintaani..
062802moto_prv.gif

Toisaalta Zeta on sentää Zeta, ku Ninja on vain Ninja  
wink.gif

Mut oikeesti, noilla tarpeilla, itse ostaisin Zetan, ehdottomasti.
Mut mä oon mä, sä oot sä, teet niinku ittelles parhaalta tuntuu.

Back