Hyvää tekstiä! KiitosItse tulisin kyllä vaikka kesken jääkiekkopelin auttamaan, jos asuisin lähellä, mutta harmi, että näin ei ole (tulisin ilman pizzan tarjoamistakin.![]()
En tunne pyörä mallia kummemmin, mutta sanoisin, että se sulake jonka kotelossa lukee 30, tarkoittaisi ehkäpä 30 amppeerin sulaketta ja voisipa olla pääsulake sähköjärjestelmälle, eli hapettumat tuossa sulakkeessa voisivat vaikuttaa aikalailla juurikin kuvailemallasi tavalla.
valoille kulkenee sähköä riittävästi hapettumasta huolimatta, mutta esimerkiksi startatessa ei riitäkkään startin solenoidin vetämiseen sähkö ja näinollen hieman ehkä napsuu, mutta ei anna startille asti sähköä.
Puhdista/vaihda sulake ja koita saada se sulakerasia irti ja tarkasta sille tuleva/siltä lähtevä johto ja liitin hapettumien varalta.
Joku tuolla sanoi, että ei varmaan vielä -05 mallisessa pyörässä hapettumia ole, mutta kyllä vain voi kuin voi olla. (kuukauden vanhoja mersujakin on ollut koriltaan puhki ruostuneita)![]()
Hapettumien ei montaa hetkeä vaadi.
Itse siis lähtisin vikaa etsimään tuon sulakkeen suunnalta..
Halvan jännitemittarin voit tehdä vaikka H7 polttimosta, johto toisesta nastasta runkoon tai akun -napaan ja toisesta nastasta lähtevällä johdolla voipi sitten kosketella liittimiä jotka pitäisivät olla jännitteellisiä.
Esimerkiksi vaikka tuon sulakkeen rasian alta kumpaankin liittimeen vuorollaan, jos lamppu syttyy kirkkaasti kummastakin liittimestä, niin se paikka näyttäisi olevan kunnossa.
(H7 lamppu sen takia, että se tarvitsee virtaa reilusti enemmän, kuin vaikka joku parkkipolttimo, parkkipolttimo voi saada täyden virran hapettuneenkin liitoksen läpi, mutta H7:lle ei enää virta riitäkkään ja H7 lamppuun on helppo kytkeä johdot, kun siinä on 2 perus abikoliitin kokoista nastaa)
Edit:
uijui:n neuvo on aika kätevä, jos ei muuta keinoa ole, tarvitset jonkin metallinen jolla saat akun navat yhdistettyä, pitä esine kiinni akun toisessa navassa ja nopeasti tökkäät toisella päällä toiseen napaan, jos tulee kunnon kipinä ja kuuluu "tsäp" on akussa tehoa riittämiin, älä kuitenkaan pidä akkua pyörässä kiinni tällöin.
Itse olen Seinäjoelta kotoisin niin kyllä apu kelpaisi jos siellä olisin nyt
Se hapettuma ei ole siinä 30 amppeerin sulakkeessa vaan sen vierestä lähtevässä "pistokkeessa" sen yksi sakara on hapettunut.