• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6r '03

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bullet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No oli se hinta jenkkilän puolella satakunta euroa halvempi  
wink.gif
  sit olis tietty tullu postituskulut...mut joo, turha sitä on murehtia ku ei lähetä ni ei lähetä!

Tuli varattua Viaberille 6000 km:n huolto ja saavat samalla laittaa ton TFi:n ja Acran putken...jos ei muuta ni ainakin äänet on kohta kohdallaan  
cool.gif
Kyllä siinä muutkin, kuin pelkät äänet paranee(7 hummaa
lisää takarenkaalta!!+Vääntökin parani pikkasen koko alueella!)
Bensan kulutus laski 0,5l
biggrin.gif

Boxi ja Yosimuran slipari TRS(ostettu Suomesta) 250 ja 460 ekua!
Kerro sitten kun osat on kiinni, että paljonko autto!
062802jumpie_prv.gif

Hitsi en tahdo saada mistään aikaa techlusionin säätöön ja asennukseen joten nyt pitää turvautua muihin. Katsokaa mihin teidän techlusionin potikat on väännetty. Eli potikka 1,2,3 ja 4. Siitä saisin ainakin suuntaa antavaa tietoa jolloin voisi jo uskaltaa lähteä ajamaan. Sit kun saisi penkkiajan niin voisi tehdä loppu säädöt.

Jukka Rastas on ongelma tapaus sinne en vie enää ikinä mitään, mikään ei toimi ja äijä vaan vittuilee, tämä kokemus siitä kun kevatia siellä käytin...muutenkin äijä neuvoo väärin jos siltä jotain kysyy. Jos haluutte pitää pyörän kunnossa, niin kiertäkää kaukaa koko räkätti:)
No kyllä mulla ainakin on homma toiminut ihan kiitettävästi. Tosin joutu "Juken" kanssa käymään parista jutusta vähän baarikeskustelua(mm. tavaran toimituksista). No tuota keskustelua kun taas on seurannut täältä niin taitaa olla enemmänkin kiinni tavaran toimittajista (Duell, Storm..)Nykyään kaikki toimii loistavasti, tosin aina se ei ehkä ole ihan sitä ollut.
Pari kertaa on reissu painanut päälle, kun mopoon on tullut jotain häikkää. Molemmilla kerroilla mopo haettu himan pihasta pajalle ja laitettu kuntoon ennen reissua.

hei poijjaat... säksättääkö teidän 636:set kun ajetaan ja kone on lämmin ?

Siis sellasta nakutuksen tapasta, mut ei kuitenkaan samanlaista jota tapahtuu aina kun kone on kylmänä. Sirinää, tai surinaa miten sen nyt sanoiksi voisi pukea. Asia alkoi hämäämään kun kaverillani, jolla on täysin sama pyörä, ei ilmene kyseistä ääntä...

Ja sit toinen asia mikä ihmetyttää on se, että kun oma pyörä oli 6000km huollossa, ei siihen vaihdettu öljyjä ollenkaan. (oisko pitänyt sanoa ja vaatia??
omg.gif
)Sumekon mukaan ei pidäkkään kuin vasta 12000 kohdilla. Mut sit taas kaverilleni, jolla siis identtinen mopo, vaihettiin öljyt ja suodatin... mites muilla on öljynvaihtojen kanssa ?

hei poijjaat... säksättääkö teidän 636:set kun ajetaan ja kone on lämmin ?

Siis sellasta nakutuksen tapasta, mut ei kuitenkaan samanlaista jota tapahtuu aina kun kone on kylmänä. Sirinää, tai surinaa miten sen nyt sanoiksi voisi pukea. Asia alkoi hämäämään kun kaverillani, jolla on täysin sama pyörä, ei ilmene kyseistä ääntä...

Ja sit toinen asia mikä ihmetyttää on se, että kun oma pyörä oli 6000km huollossa, ei siihen vaihdettu öljyjä ollenkaan. (oisko pitänyt sanoa ja vaatia??
omg.gif
)Sumekon mukaan ei pidäkkään kuin vasta 12000 kohdilla. Mut sit taas kaverilleni, jolla siis identtinen mopo, vaihettiin öljyt ja suodatin... mites muilla on öljynvaihtojen kanssa ?
No, Kawasakin myllyt on aika karkeeäänisiä muutenkin,jos ver-
taa vaikka Hondan 600cc(omakin Kawasaki "rohisee")
No tosta huollosta, toi 6000km huolto on aivan rahastus huolto!(on mun mielipide!)
mad.gif

6tkm huollossa ei muutakun tarkistellaan ketjut, renkaat yms.
Nehän kuuluu joka viikottaiseen "itse" tarkisteluun!
Ite vaadin tossa 6tkm huollossa, että pelkät ölpöt ja suodatin!

Joo, kyllä minäki oon kuunnellut että jotain nakutusta kuuluu, mutta kai se sit o iha normaalia ku muissakin sitä esiintyy..(toivottavasti)  
confused_orig.gif

6000km huollossa kyllä öljyt vaihdettii... oishan se muute ollu iha pelkkää rahastusta, eikä mitenkään edullinen huolto ollut, 150eur, mitä sitte öljyjen lisäksi tehtiinkään..
nixweiss.gif

Kyllä minäkin vaihdatin öljyt ja suodattimen 6000km huollossa. Castrol R4 Superbiket tuli annettua asentajalle.
idea3.gif

Kyllähän se pata kolinaa/rahinaa/mitälieääntä antaa,
nixweiss.gif
ja lisäks on alkanut nyt etukate resonoimaan siitä peilien kohdasta. Ilmeisesti vaan löystyny pultit. Tarttis varmaan tehrä jotain...
nixweiss.gif

Tänään vein siten mopon myös takakumin vaihtoon. Lupasivat 15 € alta alle.
buttrock.gif
Ei paljoo jaksa ruveta alkaa näppejä paskaamaan.
biggrin.gif

Ave: oon huomannut, että etupeilien "vierestä" tuleva resonointi johtuu (mulla ainakin) kytkinkahvasta...  
mad.gif

thumbs-up.gif

Hei poijjat, jos jollain on techlusion asennettu voisiko joku ottaa kuvan kytkennästä voisi helpottaa asentamista.

Kyllä mulla pitää sen päivästä nakutusta, et tuntuu (siis vain äänen puolesta) et ajaisi jollain diesel vehkeellä
biggrin.gif
.
Nakutus ei kuulu aina enkä ole varma onko se kylmänä vaiko kuuman... jne...

Kytkin tuntuu hivenen erikoiselta nyt en osaa oikein kuvailla mutta aikast oudolta verrattuna siihen mitä se oli alussa.

Mulla on varattu 30.6 6000km huolto jossa pyydän tsekkaamaan kytkimen.

Vaihteistokin tuntuu vähän "karhealta" välillä.

Mites muilla?

Sama juttu.. kytkin tuntuu tosi kummalta, jopa 6000 huollon jälkeen... ja vaihteistokin tuntuu karhealta... Mut kuulemma kawoissa tuppaa olee tollaset "karheet laatikot"...

Ajellaan vaan ja sit ku hajoo ni takuu korvaa !  
wink.gif

No niin nyt tuntuu pyörä taas mukavalta kun 6000 km huollossa kiristettiin ketjut jotka olivat päässeet hivenen löysiksi ja kytkin säädettiin paremmaksi.

Eilen tuli myös asennettua techlusion TFi ja wolfin putki paikoilleen. Äänet ovat ainakin komeat jollei muuten heh...

Tilasin pyörään 2 kpl renkaita kun tuntuu pilot sportit olevan aika hupaa tavaraa.

Mitäh? Etkö ite kiristele ketjujas? Entä rasvaus? Ei mikään ihme kun jengillä kestää ketjut 15tkm!

Totta hitossa mä rasvaan ketjut n. 200-400 km välein. Ketjuja en huomannut kiristää, koska en huomannut niiden olevan kovin löysällä, mutta jatkossa tarkkailen enemmän kireyttä.

Mulla oli kytkimessä välystä, joka säädettiin niin taas tuntui paremmalta.

Mites usein teitin mielestä ketjuja pitäisi kiristää?

Jos uuden 600:en ostaa niin 600rr cebari...siinä on peli.
smile_org.gif
Ja keulii...;) Toki keuliihan tää -00 f4:enkin, kakkosella tosin saa repiä ihan kunnolla. Ykkösellä onnistuukin jo "hieman" helpommin kun vähän kahvaa kääntää.
smile_org.gif
Joo eikai, kyl mä uskosin että noissa uusissä pyörissä noi kiihtyvyydet ja muut on aika samaa luokkaa kaikissa. Se on mikä istuu silmään ja perseeseen! Itse luin testiä niin oli ollu 0-1000m kiihdytyksessä suurin ero 0.9sekuntia ja testissä 4 uutta kuussatasta.. CBRrr, Zx6r 636, r6 ja Gsxr... Jos tehoa haluaa ENEMMÄN niin Gsxr750 on jo ihan toinen peli.
smile_org.gif

Jos uuden 600:en ostaa niin 600rr cebari...siinä on peli.
smile_org.gif
Ja keulii...;)  Toki keuliihan tää -00 f4:enkin, kakkosella tosin saa repiä ihan kunnolla. Ykkösellä onnistuukin jo "hieman" helpommin kun vähän kahvaa kääntää.
smile_org.gif
 Joo eikai, kyl mä uskosin että noissa uusissä pyörissä noi kiihtyvyydet ja muut on aika samaa luokkaa kaikissa. Se on mikä istuu silmään ja perseeseen! Itse luin testiä niin oli ollu 0-1000m kiihdytyksessä suurin ero 0.9sekuntia ja testissä 4 uutta kuussatasta.. CBRrr, Zx6r 636, r6 ja Gsxr... Jos tehoa haluaa ENEMMÄN niin Gsxr750 on jo ihan toinen peli.
smile_org.gif
jaah?
itse uutta pyörää valitessa koejaoin kummatkin, cbr600rr:n ja zx636r:n ja kyllä kawa keulaa keventää huomattavasti paremmin kuin cebari.
R6 taas tuntui huomattavan hengettömältä alakierroksilla verrattuna noihin kahteen.
Tämä siis minun mielipiteeni perustuen koeajoihin. Tuli sen myötä sitten se kawa ostettuakin.
062802jumpie_prv.gif

Eikä kyllä entinen pyörä eli cebari-00 kakkosella lähtenyt sitten millään keulimaan, ykköselläkin nykäisemällä ainoastaan. Vakiopeli tosin.

Juu, onhan nuo uudet hieman pirteempiä. Mutta kyllä tosiaan tuo -00 cebari ykkösellä kaasulla keulii, ei toki jos alhaalta asti suoraan vedättää ja tankin päällä makaa niin ehkä sen pari senttiä nousee, mut jos vähänki 6:n tonnin jälkeen höllää ja taas kääntää hanan kaakkoon niin nousee nousee.
smile_org.gif
Juu, ite tykkäsin RR-cebarista ehkä enempi kun 636:sta. Mielipiteitähän nää vaan on, suoritusarvoissa ei noiden kahden välillä taida kuitenkaan paljon ilmaa olla.

Kaikki on loppu peleissä pelkästään kuskista kiinni.

Niin pienet marginaaliset erot uusissa 600cc mopeteissa et enään piiskaajan taito tekee eroa todellisuudessa.

Tavalliset katumotoristit eivät saa mitään eroa, mut radalla eroa alkaa sitten jo tulemaankin huomattavasti.

Mulle sopisi 636 paremmn kuin 750 gsxr ajoasennoltaan, mutta toisaalta kaipaan 750 gixxerin alavääntöä varsinkin 2 päällä ajettaessa.

No-niin...nyt on slipari ja TFi kiinni...penkissä tehtiin säädöt ja takarenkaalta mitattiin 114,5hp...kelpaa taas ajella  
cool.gif
Nätti dyno-käppyrä, voisin liittää sen kans mukaan kuhan saan skannattua...

Eipä tuo järjettömiä tehoja tuonu, mut pers-tuntumalta voisin väittää että aika paljon vaikutti...tiedä sitten!! Ainakin äänistä tuli paljon katu-uskottavammat  
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

MArko, katoppas siitä TFi boksista mitkä asetukset sulle on laitettu niistä potikoista. Ensimmäinen on varmaankin nollissa, seuraava 3, kolmas 4 ja viimeinen 5-8 vai miten ne sulla menee?

Olisi kiva verrata vaan omaani.

Back