• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6r '03

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bullet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Löytyykö hyviä videopätkiä uudesta kutosesta jostain?

Nimim. Vaihtokuume kovana...
Ei kait siihen mitään videoita tarvii...?
tounge.gif

Kävelet kauppaan , tai mopoilet, lähdet koeajolle, palattuasi lasket eurot myyjän käteen ja ajat onnellisena ja tyytyväisenä sinne minne nokka näyttää.
idea3.gif
buttrock.gif

On muuten kohtuullisen monta kertaa luettukin tätä kyseistä aihetta.
033102beer_1_prv.gif

Onhan toi niin makee peli, että ei ihme jos kiinnostaa. Nykyisellä -01 ajettu vasta vajaa 6tkm mutta on siinä sen verran muutksia notta pistää miettimähän vaihtua! Maanantaina täytyis lähtee kattoon liikkeeseen vaihtomielellä... Opintotuella on kiva elää... Onneks alkaa tulla edes kesätöistä rahaa niin jos sitten vaikka rahoituksella!
biggrin.gif

Aikoinaan väki jutteli, et zx6r 03 keulii lähes vahingossa, itse en ole moista huomannut ja nyt tekisi mieli vähän koitella suljetulla alueella keulimista. Miten te muut olette keulineet zx6r:llä vm. 03. Siis en halua keulia kytkimellä vaan kaasulla, meneekö pelkällä kaasulla ympäri vai nostaako vain muutaman sentin.

Kannattaisiko koittaa vanhaa kiihdytys/jarrutus/nykäisy/kiihdytys temppua vai miten?

No joo myönnetään menee hivenen teinimäiseksi tuo kysely, mutta kivaa se silti on.

Keuliminenhan riippuu monesta asiasta, kuskin painosta, onko painopiste siirretty eteen vai taakse, takarenkaan pidosta, tien kaltevuuudesta ymym. Mutta ei se kaasulla kyllä varmasti kovin helposti ympäri mene (jos edes nostaa enempää kuin muutaman sentin). Sitä kannattaa kokeilla vähän kerrallaan. Itse en kyllä ole keulimista harrastanut suuremmin kuin monttukoneilla (kauan sitten) ja 250cc Honda kyllä nosti keulaa hienosti kaasulla jos vain takanen otti tarpeeks pitoo (olin kovin kevyt). 80cc RM piti nostaa kytkimellä ja sillon meni niin että loppumatkasta pidin tangosta kiinni ja roikuin perässä. Mutta kyllä minua tuollainen uus kutonen kyllä himottais kovasti kun on lukenu noita "keulii lähes vahingossa" juttuja.
buttrock.gif

hepaa lainatakseni :

Aikoinaan väki jutteli, et zx6r 03 keulii lähes vahingossa, itse en ole moista huomannut ja nyt tekisi mieli vähän koitella suljetulla alueella keulimista. Miten te muut olette keulineet zx6r:llä vm. 03. Siis en halua keulia kytkimellä vaan kaasulla, meneekö pelkällä kaasulla ympäri vai nostaako vain muutaman sentin.

Kannattaisiko koittaa vanhaa kiihdytys/jarrutus/nykäisy/kiihdytys temppua vai miten?

No joo myönnetään menee hivenen teinimäiseksi tuo kysely, mutta kivaa se silti on.

ihmettelen vaan että miten oikein saatte tuon 636:n keulimaan vielä kakkosella??

itsellä kun tuollainen vanha ja ylipainoinen -02 vessa, kilo gixu jossa 163 rwhp viritettynä, eikä se vakiona 151 rwhp:llä keulinut kuin 1. vaihteella kaasusta. ettei vain olisi vähän laitettu 'lisää' noihin ylistysteksteihin mitä on tuosta uudesta kusiaiseta kirjoitettu. itse ajanut vain kerran tuollaisella, ja silloin jäi päälimmäiseksi tunteeksi vedon puute.

mutta...hieno laite tuollainen maailmanlopunlaite on jokatapauksessa...jos ajaisin vain rataa niin alla olisi juuri tuo uusi 636...siinä on hinta/laatu/ominaisuudet kohdallaan.

No kyllä sen ykkösellä pystyy ympäri vetämään pelkällä kaasulla jos siltä sattuu tuntumaan että niin pitää tehdä.
tounge.gif

Ykkösellä keulii siis helposti. Kakkosella en kaasulla kyllä keulaa saa irti. Mutta jostain 80-90 vauhdista on hyvä vetää pienellä kytkimen avulla keula ylös.
buttrock.gif
Tai voihan se kakkosellakin kaasusta sen sentin nousta.
biggrin.gif

Nosta ykkösellä kierrokset 8000 tuntumaan. Siitä kun pikkasen pyöräytät tuppea ni johan lähti.
buttrock.gif

tiedä nyt sit vähän offtopic mutta, kysynpähän kuitenkin kun täällä tuota liikennettä tuntuu piisaavan. Eli kun olisin ensi vuonna katselemassa 25kW pyörää (papereihin siis 25
thumbs-up.gif
) niin mites tuo liikkeiden laita on että päästääkö koeajolle. Kun olen aikaslailla tuohon kawaan vihkiytynyt niin mites koeajo puoli? tuskin joka puljusta tuota löytyy 25?
withstupid.gif

hepaa lainatakseni :

ihmettelen vaan että miten oikein saatte tuon 636:n keulimaan vielä kakkosella??

itsellä kun tuollainen vanha ja ylipainoinen -02 vessa, kilo gixu jossa 163 rwhp viritettynä, eikä se vakiona 151 rwhp:llä keulinut kuin 1. vaihteella kaasusta. ettei vain olisi vähän laitettu 'lisää' noihin ylistysteksteihin mitä on tuosta uudesta kusiaiseta kirjoitettu. itse ajanut vain kerran tuollaisella, ja silloin jäi päälimmäiseksi tunteeksi vedon puute.  

mutta...hieno laite tuollainen maailmanlopunlaite on jokatapauksessa...jos ajaisin vain rataa niin alla olisi juuri tuo uusi 636...siinä on hinta/laatu/ominaisuudet kohdallaan.
Kyllä mullakin eilen pikku GSXR keuli ihan vahingossa vielä kolmosellakin kun tulin nyppylän jälkeen alamäkeen ja avasin hanan niin kyllähän se siitä nousi
biggrin.gif

Joo, mä bongasin sillon joskus kun tää posti alkoi, AMERIKKALAISEN artikkelin jossa joku spederäggääjä oli sitä testannut ja tehnyt artikkelin siitä. Se vakuutti, että ykkösellä ja kakkosella keulii halus sitä tai ei... Olen jo moneen kertaan halunnut kakkosella, mutta jäännyt vain pieneksi nypytykseksi...  
confused_orig.gif

nixweiss.gif

Kyllähän tuolla pyörällä ihan hauska on aja kahdellakin pyörällä,
siihen kai se on tarkoitettukin(vaikka kaikki sillä yhellä pyörällä
näköjään yrittää ajaa jutuista päätellen)
Niin muteen toi pyörä toimiikin paremmin molemmat pyörät maassa(Heh Heh)
smile_org.gif

Onko ollut mitään lastentauteja,kun on niin paljon uudistunut.
Itellä ei oo ilmennyt kyllä vielä mitään.
En kyllä oo kerinnyt ajaan 4000km enempää eli jos on ollut jotain vikoja niin kertokaamme.

ei ole vielä mitään ilmennyt. 6000km huolto olis kohta edessä.
062802moto_prv.gif
Onko 6000 km "turha"huolto=Rahastus!
Ei meinaan kirjan mukaan muutakun tarkistellaan kaasu/kytkinvivut ja renkaat.
Noihan kuuluu viikottaiseen oma aloitteeseen/pakolliseen
toimiin.
Ohjekirjan mukaan Ei edes öljyjä/suodatinta vaihdeta 6tkm!
Ite kyllä ölyt meinaan 6tkm välein vaihtaa!
Muutenkin noi huollot vaikuttaa kummilta(ilmansuodatin 18tkm)
Se on jo 12tkm vaihtokuntoinen!
Eli jos kirjan mukaan öljyjä ei tarvi vaihtaa 6tkm,niin miksi
tarvitsee maksaa "tarkisteluista"
Vasta 12tkm huolto on järkevä!
talktohand.gif

No en mä niistä huolloista päätä.
Takuun takia ne tehtävä,vaikka 6tkm ei muutakun pyörä pestäis!

No niin, nyt on taas uusi onnellinen 636 omistaja...Lueskelin noita sisään ajo ohjeita, niin mulle kerrottiin RM Heinolla , että ekat 800 ajetaan alle 6000rpm ja sit seuraavat 800 alle 8000rpm??? mitenkäs teillä.

Kertokaaspas hämeenlinnan lähistöltä huoltopaikkoja, missä kantsis tonnin huolto teettää ja paljonko kannattaa maksaa..

Taas manchesteriin yks pikku ninja... jumankauta jätkät... sinne pitää jättää yks musta tai sininen, että voin sen ostaa syksyllä halvalla pois sieltä kun saan isomman mopon korttia.

Mutta noin muuten onnea erittäin hienon ja kuulemman mukkaan toimivan pärrän johdosta
bigok.gif

Ohjekirja ilmoittaa sisäänajosta 800km max. 4000 kierrosta ja seuraavat 800km max. 6000 kierrosta joten tiukkaa on.

No niin, nyt on taas uusi onnellinen 636 omistaja...Lueskelin noita sisään ajo ohjeita, niin mulle kerrottiin RM Heinolla , että ekat 800 ajetaan alle 6000rpm ja sit seuraavat 800 alle 8000rpm??? mitenkäs teillä.
Sama homma!
Kirjassa toi 4000rpm tuntuu kyllä mahdottomalta
yhtälöltä jopa suomen nopeus rajoituksilla
crazy.gif

(Ei meinaan 4000rpm kierroksilla paljoo viitti moottori tielle mennä.)
Tärkeintä on ettei tee voimakkaita kiihdytyksiä ja niin
pois päin ja ajelee vaihtelevilla nopeuksilla.

Tulipa nyt sitten kokeiltua hiukan pitempää matkaa mopolla. Tänään ajelin sellaisen n.450km, ainoa paikka joka alkoi puutua oli hartiat. Tosin mulla olikin selässä tollainen iso ja painava reppu, joten siinä syy.
Ja seuraavaksi joku kirjoittaa, että laita laukut, niin ei tarvi reppua kantaa
omg.gif
, mutta reppu on ainoa jossa tavara kulkee.  
buttrock.gif

Elikkäkyllä tolla reissuun lähtee vaikka pitemmälle, kunhan ei ota mukaan muuta kuin luottokortin.  
bowdown.gif

Tulipa vielä mieleen, että joko ootte käyneet 6000km:n huollossa? Minkäslaista hintaa joutunut maksamaan?
Meni meinaan reissussa 6000 rikki, huoltokin on jo varattu torstaille.
biggrin.gif

Back