Eilen sain oman pyörän ajoon
Kylläpäs se ajo taas maistuukin näin pitkän talven jälkeen
Nyt vasta, noh onhan tässä vielä kesää jäljellä.
Jooh itse yleensä tässä vapun aikoihin haen pyörää ajoon. Itselläni oleellisena osana ajonautintoon kuuluu lämmin kesäinen sää. Ei hirveästi innosta ajella alle 10c lämpötiloissa
NYT SITTEN ON KEPALLEKKIN SOPIVAT AJOKELIT
tarkoitan (yli 10 celsiusta)
ps.Keskiviikkona on iskarien huolto laitetaan uudet stefat ,öljyt tarkastetaan typet ym /säädellään hieman jousitusta,asentoa samalla(taidan hieman madaltaa keulaa?) operaatio 10 R isku kuntoon !
Terveisin -KK
Joo nyt tarkenee
Niin kyllä tarkenee, joskin on pikku sateita kyllä tulossa.Iskari hommelit meni pulkkaan.On kuin toisella pyörällä ajelis, joutuu vain pikkasen hienosäätään ajotavan mukaan.On tuo toinen olkapää vielä sen verran kipeä että taitaa rajummat vedot siirtyä keskikesän puolelle.Kyllä näköjään KYB:itkin saa toimimaan kun viitsii hieman nähdä vaivaa!
Parhain terveisin -KK
Itse olen kanssa miettinyt alustan säätöä, mutta olen jättänyt sen ainakin toistaiseksi tehdassäädöille, koska ei ole tarpeeksi tietotaitoa alkaa säätämään alustaa.
Moikka kepa !
Ei jousitusen säätö niin paljon tieto taitoa vaadi !
Sun 10 R:ssä on takaiskarissa ylhäällä Comp pistä ruuvi kiinni ensin ja sitten 1- 2 kierrosta auki(iskunvaimennuksen jäykkyys)
Alhaalla rebound (paluu vaimennuksen säätö) pistä aluksi kiinni ja sitten 1- 1 1/2 kierrosta auki sitten lisää tarpeen mukaan testaan vain sitten jos et ole kerran säätöjä ennen peukaloinut.Jos ei ole hyvä niin kierrä ruuvit takaisin.
Etupään (KYB) säädöt toisin päin,siis rebound ylhäällä(yläsäätöruuvit)naksuilla
ja comp alaruuvit naksuilla aloita vaikka sun tehdas säätöjä muutamalla kokeileen esim. ylä(rebound) 1 naksu kiinni ja alhaalla(comp) 2 naksua kiinni päin katso ajossa miten 10 R sitten käyttäytyy.., jos ei hyvä palauta ennalleen !!!
Tietenkin molemmat etuputket samoihin säätöihin !
On vain vaikeaa säätää kamun pyörää netissä..... toivottavasti tämä homma ei kuse kintuille.
-Täytyy hommassa olla tietenkin mukana liimatuubi ja kokoamis ohjeet ( tarvit vain kapean talttakärkisen pikku ruuvimeisselin ja hieman asennetta..)
-Mun mielestä jos kuski ei ole mikään 50 kiloinen kukkakeppi niin ainakin takajousta olis ehkä tarve hieman kiristää(vakiojousi) vaikka myöhemmin sitten kun homma toimii ja vähän ollaan jo säätämisestä jyvällä..
ps STD Factory settings``it on perseestä....
- etupään 15 mm pudotus ja takapään nosto samalla on mielestäni bull Shittiä... (kts fun factory,hauska ajaa tms teemat ..) funny fiilikset loppuvat sitten kun voimakkaasti etujarrua käyttäessä rengas ottaakin etulokasuojaan kiinni helposti..
HUOM!
Ainoa poikkeus tietenkin on vain Jauhiksen 06-07" Lussu" 10 R mallien hinaukseen customoitu Gikseri....XxX Tietenkin kukkis ajelee niin hiljaa... että jousitusta tuskin paljon täytyy säätää kuin softimpaan suuntaan (kokonaan auki joka säätöruuvi) Jees...Ei muuta kuin testaileen fillaria .... ei se siitä hajoa... !
Parhaat terveiset kaikille -KK