• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oletteko pultanneet Zetorin satulat kymppiin vai mitä?
Tjuu-u. Grosse ja dYNY ovat näin jo tehneet ja itse suunnittelen tekeväni tässä lähitulevaisuudessa.

Ns. "Ämeeriikäntemppu" siinä mielessä, että tietääkseni keskustelut ja testaamiset jarrujen parantamisen suhteen ovat alkaneet laajemmalti www.zx-10r.net puolella. Kyseiseltä foorumilta löytyy paljon luettavaa mm. jarruihin liittyen. Hyvä foorumi muutenkin kymppiin liittyen.

- P

Oletteko pultanneet Zetorin satulat kymppiin vai mitä?
Tjuu-u. Grosse ja dYNY ovat näin jo tehneet ja itse suunnittelen tekeväni tässä lähitulevaisuudessa.

Ns. "Ämeeriikäntemppu" siinä mielessä, että tietääkseni keskustelut ja testaamiset jarrujen parantamisen suhteen ovat alkaneet laajemmalti www.zx-10r.net puolella. Kyseiseltä foorumilta löytyy paljon luettavaa mm. jarruihin liittyen. Hyvä foorumi muutenkin kymppiin liittyen.

- P
Best fix ever!

Siis jarrupalojen hinnalla uudet toimivat satulat + jarrupalat
omg.gif

jarruista sen verran että noi ferodon palat siis ihan ostamisen arvoiset? toisekseen missä vika kun kytkin alkaa pitämään kun kahva on sentin kaks irti kliparista? mahtuuko muilla nimetön ja pikkurilli väliin? itellä ei mahdu ja muistaakseni tälläistä häikkää ei ollut ennen kuin kytkin levyt vaihdoin viime kesänä nyt on vaan ruvennut häiritsemään...
033102ass_1_prv.gif

1000km huolto lähestyy. Mitä huoltoliikettä suosittelette Tampereelta tai sen lähialueilta?

Mitä öljyä muuten olette käyttäneet kymppiärrässä?

Rm-Heinolla itsekin käyttänyt. Aina on homma pelannu.
Tosin muutaman viikon voi vapaata aikaa joutua jonottaan...

viime vuonna 6tkm huollon 750 Zetaan teetin Haaralan Topilla, kun heinolla ei ollu oikein vapaita aikoja. Vahteristo sano että ns. välihuollon voi teettää missä vaan ja takuut säilyy.

Rm-Heinolla itsekin käyttänyt. Aina on homma pelannu.
Tosin muutaman viikon voi vapaata aikaa joutua jonottaan...
Ok. Joku tuossa suositteli Kalevan MP-huoltoa. Onko teillä siitä kokemuksia?
Ei oo kokemusta ku Heinolta, koska on vasta eka huolto tehtynä. Mutta vien varmasti myös kuuden tonnin huoltoon Heinolle. On siä vaan niin asiallinen meininki.
Tässä on vaan tullut sellainen epäileväinen olo kaikkia huoltamoita kohtaan, kun on saanut kuulla sitä sun tätä ja lukea TM:stä kuinka päin percettä noita huoltoja moni liike tekee.

jarruista sen verran että noi ferodon palat siis ihan ostamisen arvoiset? toisekseen missä vika kun kytkin alkaa pitämään kun kahva on sentin kaks irti kliparista? mahtuuko muilla nimetön ja pikkurilli väliin? itellä ei mahdu ja muistaakseni tälläistä häikkää ei ollut ennen kuin kytkin levyt vaihdoin viime kesänä nyt on vaan ruvennut häiritsemään...
033102ass_1_prv.gif
Brembon palat... Aivan huiput.
wink.gif

Mulla on LSL Stormilta.
Noita oon laittanut 6R ja 10R eri malleihin.
Istuu hyvin, menee ohjeiden mukaaan.

Mutta. Mutta...
Hienoa että todellista hyötyä ei ole tarvinnut todistaa.

Ulkonäkö toimii.

Onko kukaan ostellut kymppiin (vm. 06-07) crash padeja? Itse ajattelin laittaa jos pyörä vaikka joskus kippaisi.

Aika kohtuu hintainen setti ebaysta:

http://tinyurl.com/2vcuy7d
En laittas, jos ois kasko. Enkä laita omaani, vaikka ei olekkaan kaskoa:)
Saisko tähän vielä jotkin perustelut? Yleensä kun, varsinkin kunnolla esim. moottorin kiinnityksen yhteydessä toimivia tatteja pidetään prior. 1. juttuina. Tjuu, on ollut kuulopuheita, että voi runko mennä joissain tilanteissa yms. mutta kyllä kunnon tateilla säästyy rahaa lipoissa aika varmasti.

Ja Kaskosta vielä sen verran, että kyllähän se korvaa, mutta omavastuut kirpaisee kuitenkin jonkin verran ja joskus tatit voi autaa aika paljonkin, kun injurea olis tulossa just omavastuun verran tai hieman enemmän.. tämäkin tietenkin riippuu hieman omavastuun määrästä. Lisäksi on varmasti mukavaa kun bonarit tippuu, kalliiksi se kaatuminen tuppaa aina tulemaan.

Lisäksi, jos tatit säästävät isommassa mällissä edes jonkin verran osia = hyvällä tuurilla ehdit vielä samalle kesälle ajamaan. Kun kunnolla menee osaa ja ei mene kuitenkaan lunariin, niin osia joutuukin pahimmillaan odottamaan koko hemmetin kesän. Mukava kun saa sitten pyörän alle 5kk lipasta
sad_orig.gif

- P

Edit: ja kysyjälle.. laita ihmeessä, mutta satsaa joku oikea sarja. Osa noista ebay "tekeleistä" on aikamoista kuraa ja eivät kestä liukuessa vaan jäävät matkan varrelle. Katso esim. LSL, Puig, Woodcraft.. Itse ajattelin hommata woodcraftit vaikka pitää C:ssä sorvata myös katteita, jotta tulee oikein kiinni. C:n kate on hankalahko ja tuohon löytyy enemmän ns. no-drill - malleja. Asennuksen kannalta kyllä helpompia, mutta antavat sitten helpommin myös periksi lipoissa.

033102ass_1_prv.gif
Brembon palat... Aivan huiput.  
wink.gif
mistäs näitä brembon paloja saa mallikohtasesti?

Mulla on LSL Stormilta.
Noita oon laittanut 6R ja 10R eri malleihin.
Istuu hyvin, menee ohjeiden mukaaan.

Mutta. Mutta...
Hienoa että todellista hyötyä ei ole tarvinnut todistaa.

Ulkonäkö toimii.
Noi LSL:t on ihan sikamageen näköset
cool.gif
. Ja toimivat. Gixerissä oli semmoiset
smile_org.gif
!
Miq:a lainatakseni: "no ettekai te nyt aijo alkaa kaatuilemaan niillä pyörillänne? Kuulostaa ihan niinkuin olisitte lähdössä kaatuilemaan... Pyörällä on tarkoitus pysyä pystyssä"
tounge.gif
biggrin.gif
wink.gif

Nimin kerran katupyörällä kontannut...

Back