• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos kellään tullut sellaista vastaan, että keulassa joku kohta resonoi tietyllä kierrosalueella? Keula ei siis varsinaisesti täristä käsille, vaan matalia kierroksia lukuunottamatta päästää sellaista ikävää resonanssiääntä, äänen voimakkuus vaihtelee kierrosten mukaan (en muista nyt tarkkaan millä kierroksilla voimakkainta). Olen koettanut jos ääni sammuisi pleksistä kiinni pitäen, mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta, joten en keksi mistä ääni voisi olla peräisin..

Kyseessä siis -04 10R.
Olikohan jollain virta-avain/lukko pitänyt jotain ääniä.. muistelen lukeneeni. Kokeile haulla.

Itselläkin tulee sellainen resonanssi n. 4krpm kohdilla, mutta enpä ole äänistä välittänyt kun osat pysyy kiinni.
tounge.gif

Onkos kellään tullut sellaista vastaan, että keulassa joku kohta resonoi tietyllä kierrosalueella? Keula ei siis varsinaisesti täristä käsille, vaan matalia kierroksia lukuunottamatta päästää sellaista ikävää resonanssiääntä, äänen voimakkuus vaihtelee kierrosten mukaan (en muista nyt tarkkaan millä kierroksilla voimakkainta). Olen koettanut jos ääni sammuisi pleksistä kiinni pitäen, mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta, joten en keksi mistä ääni voisi olla peräisin..

Kyseessä siis -04 10R.
Olikohan jollain virta-avain/lukko pitänyt jotain ääniä.. muistelen lukeneeni. Kokeile haulla.

Itselläkin tulee sellainen resonanssi n. 4krpm kohdilla, mutta enpä ole äänistä välittänyt kun osat pysyy kiinni.
tounge.gif
Mulla ainakin pärisee siihen malliin, että pitää kehitellä joku korjaustoimenpide siihen. Virtalukosta se ääni kyllä lähtee. Huomaat, kun painat virta-avaimesta eteenpäin samalla kun vaihtelet kierroksia ajaessa.

Takuuseenhan toi vielä menisi, mutta Sumekolla eivät olleet koskaan kuulleet moisesta joten sen korjauskin voi olla vähän hakusessa. Taitaa olla parasta hoitaa se itse
wink.gif

Putki vaihdettu, Akran täysputkisto
Bmc racing ilmansuodatin
Power commander ja säätö kx tampere

Orkkis 162,62 rwhp, nyt 174,30
Vääntö 102,5 -> 106,95
Paino -7 kg
Tehokäyrä loppuun asti nouseva kun orkkiksella loppu laskevaa.
Seuraavaksi rajoittajien poisto ja max kierrosten nosto +500 rpm
kuva036zg0.jpg

Bmc racing ilmansuodatin

Vääntö 102,5 -> 106,95
Paino -7 kg
Tavoite Joensuussa 2.8 ...hmmm katsotaan sitten.
smile_org.gif
bowdown.gif
buttrock.gif
bowdown.gif

Bmc racing ilmansuodatin

Vääntö 102,5 -> 106,95
Paino -7 kg
smile_org.gif
bowdown.gif
buttrock.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
Peilit pois ja mopo tonttiin ni voit ehkä vetää yli 287kmh,joka busallakin oli työn takana
wink.gif

Etu jarrupalat menee kohta vaihtoon, suositelkaas jotain hyviä paloja kymppiin.

Alkuperäispalat tuntuu kadulla ok ja kestävältä, mutta radalla teho mielestäni hiipuu kovissa jarruissa. Löytyisi joku aavistuksen radalla parempi pala millä yhtä hyvä katukäytös...

Mulla on ollut tämän kesän Ferodon XRAC palat ja mielestäni pitää kadullakin hyvin. Itse asiassa paremmin pitävät kuin vanhat kuluneet orkkispalat.

Muista ei kokemusta.

EDIT: malli taisi olla xrac 2164..

Onko joku hankkinut -04/05 10r:ään uusia katteita? Mitähän kustantaa?

Tai vetänyt pienet ratalipat (ei mitään totaali mälliä)? Paljonko on remppa maksanut?

Mietin vakuutusyhtiön vaihtoa, kun nykynen yhtiö ei korvaa ratalippoja (kuitenkin halpa: 800e koko vuosi). Uusi yhtiö korvaisi ratalipat vähintään 600e/15% omavastuulla, mutta vuosi maksu olisi 300e kalliimpi kaikilla alennuksilla.

Elikkäs lipan pitäisi kustantaa väh. kiloeuro, jotta tuosta vaihdosta tulisi jotain kotiin päin mahdollisen lipsun kohdalla. Ei kuitenkaan mitään hajua mitä noi pikku lipsujen paikkomiset kymppiin tyypillisesti tekee, että osaisi päättää vaihtaako yhtiö vai maksaa omasta pussista vahingon sattuessa?
opettelet nyt vaan oikeasti ajamaan. Sulla on ihan liian hyvä pyörä, niin sun ei oo tarvinut oikeasti opetella ajamisen tekniikkaa.
tounge.gif

Ei tommosen pyörän perässä voi pysyä vanhalla ysillä, ellei osaa oikeasti ajaa, mutta yritetään kuiteskin
wink.gif

Kyseessä siis -04 10R.
Kokeileppa painaa katetta etuvalojen välistä tai sitten siitä sauma kohdasta joka nousee valojen kohdalta ylös!

Bmc racing ilmansuodatin

Vääntö 102,5 -> 106,95
Paino -7 kg
smile_org.gif
bowdown.gif
buttrock.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
Peilit pois ja mopo tonttiin ni voit ehkä vetää yli 287kmh,joka busallakin oli työn takana
wink.gif
Pitäis mennä 300 km/h! mulla meni pari vuotta sitten
297km/h joensuusa akran slipari muuten täysin vakio ja peilit käännetty!

Mulla on ollut tämän kesän Ferodon XRAC palat ja mielestäni pitää kadullakin hyvin. Itse asiassa paremmin pitävät kuin vanhat kuluneet orkkispalat.

Muista ei kokemusta.

Pienellä googletuksella nuo voisikin olla loistavat palat varsinkin jos toimivat vielä kadullakin...

Onko noita jossain ollut edukkaasti tarjolla?

Tai vetänyt pienet ratalipat (ei mitään totaali mälliä)? Paljonko on remppa maksanut?

Mietin vakuutusyhtiön vaihtoa, kun nykynen yhtiö ei korvaa ratalippoja (kuitenkin halpa: 800e koko vuosi). Uusi yhtiö korvaisi ratalipat vähintään 600e/15% omavastuulla, mutta vuosi maksu olisi 300e kalliimpi kaikilla alennuksilla.

Elikkäs lipan pitäisi kustantaa väh. kiloeuro, jotta tuosta vaihdosta tulisi jotain kotiin päin mahdollisen lipsun kohdalla. Ei kuitenkaan mitään hajua mitä noi pikku lipsujen paikkomiset kymppiin tyypillisesti tekee, että osaisi päättää vaihtaako yhtiö vai maksaa omasta pussista vahingon sattuessa?
opettelet nyt vaan oikeasti ajamaan. Sulla on ihan liian hyvä pyörä, niin sun ei oo tarvinut oikeasti opetella ajamisen tekniikkaa.
tounge.gif

Ei tommosen pyörän perässä voi pysyä vanhalla ysillä, ellei osaa oikeasti ajaa, mutta yritetään kuiteskin
wink.gif
Olipas asiallinen kommentti aiheeseen "taivaalta"
omg.gif
Vai kävikö se hermoille, kun humauttaa kierroksella ohi jo toistakertaa samalla setillä
tounge.gif

^ joo maukkaalta alkaa tuntumaan. Mietin onko nokkien vaihdosta hyötyä ja minkä verran. Kierrosrajaa tullaan kuitenkin nostamaan mutta jos siinä samalla ..

Muista ei kokemusta.

Pienellä googletuksella nuo voisikin olla loistavat palat varsinkin jos toimivat vielä kadullakin...

Onko noita jossain ollut edukkaasti tarjolla?
Itse satuin talvella löytämään niitä kohtuuhinnalla täällä orgissa olleelta ilmoittelijalta. Allrightin hinnat on vähän karvaat.

tounge.gif

wink.gif
omg.gif
Vai kävikö se hermoille, kun humauttaa kierroksella ohi jo toistakertaa samalla setillä
tounge.gif
Piristä sitä ysiä, pelkällä putken vaihdolla (tietenni suutinsatsit etc. + säädöt) tulee niitä lisäkaakkeja ja herkkyyttä + myös kevennystä oikein kivasti. Välit myös uusiksi, noista vakioista ei ole oikein mihinkään muuhun kuin lentokentälle
tounge.gif
Ei se noilla kympiksi muutu, mutta ihan eri pyöräksi kuitenkin ja ihan hyvin voi "underdogina" heilua..

Ehkä myös sitä ajotekniikkaa eli lisää reeniä? Jos menee samalla setillä useesti ohi..

Minä noista mitään tiedä ja varsinkaan en itse osaa ajaa, mutta ei se vika välttämättä aina pyörässä ole. Tiedän ettei kympille pärjää jos kuski osaa vähänkään ajaa, mutta ei sitä nyt liikaa pidä jäädä kuitenkaan, ei ne vakio kympitkään mitään kuuraketteja ole.

- P

tounge.gif

wink.gif
omg.gif
tounge.gif
Piristä sitä ysiä, pelkällä putken vaihdolla (tietenni suutinsatsit etc. + säädöt) tulee niitä lisäkaakkeja ja herkkyyttä + myös kevennystä oikein kivasti. Välit myös uusiksi, noista vakioista ei ole oikein mihinkään muuhun kuin lentokentälle
tounge.gif
Ei se noilla kympiksi muutu, mutta ihan eri pyöräksi kuitenkin ja ihan hyvin voi "underdogina" heilua..

Ehkä myös sitä ajotekniikkaa eli lisää reeniä? Jos menee samalla setillä useesti ohi..

Minä noista mitään tiedä ja varsinkaan en itse osaa ajaa, mutta ei se vika välttämättä aina pyörässä ole. Tiedän ettei kympille pärjää jos kuski osaa vähänkään ajaa, mutta ei sitä nyt liikaa pidä jäädä kuitenkaan, ei ne vakio kympitkään mitään kuuraketteja ole.

- P
Rankasti menee off topikiksi (modet voi siivoilla kun jaksaa), mutta tässä tapauksessa noi kilkkeet ei auta (ei ahvenistolla tehoa tarvita...). Rohkeasti vaan lisää vaan vauhtia
buttrock.gif
Tekniikan puolesta taivas tulee polvi maassa vaikka kävely vauhdissa
tounge.gif

Juu,kyllä se niin on että,kyllä rajat tulee vastaa ennemmin kuskilta kun pyörältä,okei ei siinä mitään,jos joku haluu rakentaa pyörää,kyllähän se niin on että nyky pyörät kun niistä ei edes kuulu mitään,ni on ihan perseestä.Mutta jos joku joka nostaa tehoa vaikka 10% ja saa sen siirettyä kierros aikoihin on muuten tosi ÄIJÄ!Mä itte olen sen verran tumpelo,että ei olisi mitään madollisuuksia,mutta kaikki kunnia TEHOLLE.Virittäkää se on hieno piirre kun jaksaa paneutua asiaan
cool.gif

Kenelläkään tarvetta 04/05 mallisen kympin takapenkille, etujarrupuristimelle, orggis äänenvaimentajalle ja peileille? Olis ylimääräisenä ja luopuisin pientä korvausta vastaan.

Back