• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
en löytänyt haun avulla juttua zx10r öljyistä niin tuli tossa mieleen et mitä öljyä porukka käyttää? ihan sitä mitä ohjekirjassa suositellaan vai onkos porukka koittanut jotain muuta?
Castrol R4 10W-50
JA Castrolin Gps..

R4 Käyttö kielletty.. Tai niin ainakin sumekolta tuli viestiä, että poistaa sylinterin pinnasta jotakin..Ei suositella.

R4 ne yrittää kawasakiin tunkea Allrightissa, mutta kawan R pyörissä sen käyttö on ainakin "kielletty"! En kyllä usko, että mitenkään tavallisessa ajossa vaikuttaa, mutta itse en ainakaan käytä sitä! Vain Castrollin GPS joka on halvempaakin (ainakin 4 euroa).. Ja kytkin kyllä pitää ihan hyvin eikä "pala"
tounge.gif
OHO!
omg.gif

Aika uskomatonta. Jos tuossa olisi jotain perää niin eiköhän Sumeko olisi tiedottanut asiasta jälleenmyyjiään ja huoltopisteitään, sekä pyörien omistajia. Myös Castrol valmistajana olisi varmasti reagoinut ongelmaan. Eikä kawan sylintereissä varmaankaan ole mitään pinnoitusta mitä ei muilla pyörämerkeillä ole.

Itse olen ajanut ko. rasvalla kymmeniä tuhansia kilometrejä, sekä katua, että rataa ilman mitään ylimääräisiä kulumisia. Kytkimen kanssakaan ei ole ollut mitään ongelmaa.

Nyt olisi mielenkiintoista kuulla Sumekon virallinen kanta asiaan.
Eipä ainakaan huollossa pistetä sitä R4 sinne, kun näin on ohjeistettu. Muihin merkkeihin kyllä.

Sumekoltahan sitä voi kysäistä, mutta sielläkin on vähän vastaukset mitä on. Riippuu siitä ihmisestä joka sattuu vastaamaan
wink.gif
Jokaisella on mielipiteet ja tieto on rajattua sekin.
No niin. Nyt on messuilta saatu Sumekon kanta Castrolin R4 öljylle.

Mitään rajoituksia R4:n käytölle EI OLE
cool.gif
Keneltä kysyit?

Sumeko sano, että kiillottaa sylinterin pinnoitetta jolloin se kuluu nopeammin ja ei suositella.

Hmm.. Puhuvat ristiin siellä.
Juurikin samasta syystä eivät muuten Heinollakaan suositelleet huollon yhteydessä mitään huippua täyssynteettistä 0w öljyä kympin koneeseen vaikka olisinkin heiltä ostanut isolla rahalla. Eli kyllä niillä joku ohje tuosta on joltain taholta.

en löytänyt haun avulla juttua zx10r öljyistä niin tuli tossa mieleen et mitä öljyä porukka käyttää? ihan sitä mitä ohjekirjassa suositellaan vai onkos porukka koittanut jotain muuta?
Castrol R4 10W-50
JA Castrolin Gps..

R4 Käyttö kielletty.. Tai niin ainakin sumekolta tuli viestiä, että poistaa sylinterin pinnasta jotakin..Ei suositella.

R4 ne yrittää kawasakiin tunkea Allrightissa, mutta kawan R pyörissä sen käyttö on ainakin "kielletty"! En kyllä usko, että mitenkään tavallisessa ajossa vaikuttaa, mutta itse en ainakaan käytä sitä! Vain Castrollin GPS joka on halvempaakin (ainakin 4 euroa).. Ja kytkin kyllä pitää ihan hyvin eikä "pala"
tounge.gif
OHO!  
omg.gif

Aika uskomatonta. Jos tuossa olisi jotain perää niin eiköhän Sumeko olisi tiedottanut asiasta jälleenmyyjiään ja huoltopisteitään, sekä pyörien omistajia. Myös Castrol valmistajana olisi varmasti reagoinut ongelmaan. Eikä kawan sylintereissä varmaankaan ole mitään pinnoitusta mitä ei muilla pyörämerkeillä ole.

Itse olen ajanut ko. rasvalla kymmeniä tuhansia kilometrejä, sekä katua, että rataa ilman mitään ylimääräisiä kulumisia. Kytkimen kanssakaan ei ole ollut mitään ongelmaa.

Eipä ainakaan huollossa pistetä sitä R4 sinne, kun näin on ohjeistettu. Muihin merkkeihin kyllä.

Sumekoltahan sitä voi kysäistä, mutta sielläkin on vähän vastaukset mitä on. Riippuu siitä ihmisestä joka sattuu vastaamaan
wink.gif

cool.gif
Keneltä kysyit?

Sumeko sano, että kiillottaa sylinterin pinnoitetta jolloin se kuluu nopeammin ja ei suositella.

Juurikin samasta syystä eivät muuten Heinollakaan suositelleet huollon yhteydessä mitään huippua täyssynteettistä 0w öljyä kympin koneeseen vaikka olisinkin heiltä ostanut isolla rahalla. Eli kyllä niillä joku ohje tuosta on joltain taholta.
Nyt on asia tarkistetty (7.2-08 klo 08.40) Sumekon huoltopäälliköltä ja TODELLAKIN... Kawasakin tehdas ei Suosittele 10R:n/6R:n koneeseen täyssynteettistä R4:ää, eikä mitään muutakaan täyssynteettistä öljyä.

Kieltoa sen käyttöön ei kuitenkaan ole.

Nyt on asia tarkistetty (7.2-08 klo 08.40) Sumekon huoltopäälliköltä ja TODELLAKIN... Kawasakin tehdas ei Suosittele 10R:n/6R:n koneeseen täyssynteettistä R4:ää, eikä mitään muutakaan täyssynteettistä öljyä.

Tällä hetkellä delvac-miehet hymähtälee tyytyväisinä partaansa..
talktohand.gif

Tällä hetkellä delvac-miehet hymähtälee tyytyväisinä partaansa..
talktohand.gif
hymm, hymm.. hymmmm,,, hymmmmmmm,,, hymmmiiiöömmm,,
parta, parta, parta, hymmm,, hymm,, delvacmies, hymm,, hymm,,

Castrol R4 10W-50
JA Castrolin Gps..

tounge.gif
OHO!
omg.gif

wink.gif

cool.gif
Keneltä kysyit?

Hyvä, että tuli selvitettyä vaikka en sitä ole ennekään sitä kawoihin laittanut.. Itse olin joskus ostamassa omaan pyörään öljyä niin sanoivat Allrightissä, että ei mikään muu toimi, kun R4 siellä pyörässä
tounge.gif

Onneksi jätin ostamatta vaikka ei isoa virhettä olisikaan tapahtunut!

Tulipa heikkona hetkenä vaihdettua '00 busa kymppikawaan vuosimallia 2005. Upee, hopee ja tosinopee. Hopeiset on kuulemma kaikista nopeimpia eikös niin
idea3.gif

Anyway, mitäs mieltä olette ohjausiskarista. Onko pakkohankinta ?

Anyway, mitäs mieltä olette ohjausiskarista. Onko pakkohankinta ?
ON !!!

Ei 04-05 mallia turhaan ole nimetty uudelleen... "The Widow Maker".  
crazy.gif
No, jos radalla pyörii, mutta kyllä mä pärjäsin ilmankin pari kesää. Tosin en mä sitä enää pois antaisi..
tounge.gif
No jos etupyörä pysyy tiellä kiltisti maassa kiinni niin ei hätää, mutta...

Nimimerkillä:"Jarrutusjälkiä kalsareissa".  
omg.gif

edit: Typottaa

Sehän siinä onkin, ettei pysynyt, mutta se on tietysti tuuristakin kiinni milloin lähtee sopivastaa hakkaamaan..

Mitä näistä kympeistä on tehoja penkitetty? Ittee kiinostas lähinnä se, että onko 06-mallissa yhtään eroa 04-05-malliin? Jos jollain ois tuloksia kertoa, niin olis kiva tietää millä kilkkeillä ja missä penkitetty.

Onko näissä kympeissä commanderi välttämätön, jos on asennettu sliparit ja KAT:in poistava väliputki?

Mitä näistä kympeistä on tehoja penkitetty? Ittee kiinostas lähinnä se, että onko 06-mallissa yhtään eroa 04-05-malliin?  Jos jollain ois tuloksia kertoa, niin olis kiva tietää millä kilkkeillä ja missä penkitetty.

Onko näissä kympeissä commanderi välttämätön, jos on asennettu sliparit ja KAT:in poistava väliputki?
Erot on käsittääkseni aika minimaaliset 04/05 -- 06/07 välillä, käytännössä olemattomat.

Viisaat väittää että commanderi pitäis laittaa jo pelkällä sliparin vaihdolla, alkaa kuulemma käymään liian laihalla. Ehkä ois kuitenki viisaampi kysyä esim. jostain sellasesta firmasta joka penkittää pyöriä, näistä esson baarin asiantuntijakommenteista (joita itekin edustan) kun ei koskaan voi varmaks tietää.

Back