• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10r Läpät pakoputkessa vm. 05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huoppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ainakin mulla on 6 ärrässä yoshimuran pöntön vaihdon yhteydessä laitettu sinne servon päälle sellanen metalli palikka, mikä kuittaa sen servon rajat tms. aina kun laittaa virrat päälle. jouduin hieman perehtymään aiheeseen kun rupes viime kesänä FI valo palamaan kesken ajelujen.   eli siis läpät ja vaijerit otettu pois.
olisitko ystävällinen ja pistäsit kuvia jos onnistuu?

juup eli jos ottaa pelkät vaijerit irti ja EI laita sitä levyä(joka rajottaa servon liikettä) servomoottorin päälle nii syttyy FI. mut itellä 6r mivv:n slipari ja siihen ei saa koko läppää.

edit: tämä on kuulema vaan 6r:ssä

Tässä kuvia miten se läpän irroitus tehdään oikeen ja sivulla kaksi löytyy toiminta selvitys kuvien kera! kun pääsen töistä ja hetken nukun niin alan hommiin
smile_org.gif
ja niin kun sen tekee näin niin ei pitäisi syttyä varoitus valo! zx10r forums

Tulipa OTnä mieleen ett mitähän inssi on funtsinu kun se on vetäny noi vaijerit 90-mutkalla heti ton servon jälkeen. Eihä siin oo mitää järkee?

Nyt kun huomasit ni mäkin sitä kattoin se on varmaa joku *itun tärkee juttu.
bowdown.gif
otin itte tänää irti ja saundit on ainakin paremmat mut sitä en tie miten ajotuntumaan vaikuttaa.

suora lainaus huoltomanuaalista:

"Exhaust device system is designed to improve the engine torque at low engine rpms and to reduce the exhaust noise."

että semmonen perhonen..

suora lainaus huoltomanuaalista:

"Exhaust device system is designed to improve the engine torque at low engine rpms and to reduce the exhaust noise."

että semmonen perhonen..
olen tietoinen että vaikuttaa alakieroksilla mutta olen nähnyt zx10r foorumeilla dynotestejä eikä ne muutokset olleet kovin suuria lähes mittättömiä. että en usko että minun ajamisessani hirveästi vaikutaa. mutta jos huomaan eroa huonompaan niin se on 5min homma pistää ne takasi. perustelin vaan miksi teen sen ja haluan kovemmat äänet.

Mulle sanottiin kun käytiin ekaa kymppiä penkissä ko. läpästä et jos se olis väännön takia niin sen pitäisi aueta jo 4000rpm kokonaan.. mut sehän aukeaa jossain 8000-9000rpm välissä vasta kokonaan..
Ite olen ottanut jokaisesta vain sen lautasen irti servosta jolloin servo pyörii siellä omiaan ja boxi on tyytyväinen..

Olikos tälle -04/05 kympin läpälle putkessa jotain huolto tarvetta että pelaa ja kukkuu niinku pitää?

Itellä toi vielä paikalla, kun akran slipari ja tolla läpällä on yksi käytännön hyöty: läppä on ahveniston melumittauksissa (5000rpm) sen verta vielä kiinni, että menee läpi ilman killeriä
wink.gif

Vanhassa pyörässä jammun thunderrace oli tuollainen exup viritelmä ja se oli pirun tarkka siitä, että oli huollettu, muuten tunsi heti persdynossa ettei homma skulaa (se olikin sellainen alakierroksilla vääntö vehje). Sillä lähinnä funtsin jos tolle kympin läpällekin tarvis tarjota jotain korjaavia toimenpiteitä
nixweiss.gif

Ottakaa vaijerit veks servomoottorin päästä ja kytkekää oma solenoidi painonapin taakse, jolla voisi sitten melumittauksissa sulkea ks. läpän
blush.gif

toinen vaijeri palauttavan jousen jatkeeksi ja toinen solenoidin
perään.
Tosin joo. .solenoideissa ei taida riittää iskun pituus. Miten olisi pelkkä avautuva kytkin originaali-servomoottorin ohjauspuolelle..ja teippiä varoitusvalon eteen.

Toi olisikin hyvä idea pikkuisen huijata noissa melumittauksissa ja normaalisti sitten läppä täysin auki
wink.gif

Mut itse kysymys olikin se, että tarviiko mekanismille tehdä mitään huoltotoimenpiteitä, jos sitä ei oo poistettu?

Jos pyörän moottori käyttäytyy oudosti kannattaa zekata tuon läppä mekanismin toiminta (jos siis paikalla): oli meinaan mennyt "iso" sepeli möhkäle putken rinnalla olevan suojan ja läpänmekanismin väliin -> läppä ei päässyt liikkumaan
sad_orig.gif
-> ei oikein ottanut jenkaa.

Ihmettelin hetken, mutta onneksi hoksasin kattoo tuonkin paikan. En vaan tajua miten kivi oli sinne päässyt koska sitä ei saannut ulos ilman suojan irrottamista
nixweiss.gif

Omasta kans revitty vaijerit veks ja FI-vali alko palamaa sen jälkee ku servorajottime ruuvi löystyi ja servoboksi meni paskaks. Ostin servo eliminaattorin jolloin FI valo sammui. Kuiteki kierroste ollessa n.7k valo syttyy taas. En sit tiä pitäiskö vikakoodi nollata? Vähä ristiriitast tietoa et muistaisko ECU vian. Ja et miks valo palaa vaa tietyllä kierrosalueella edellee vaikka eliminaattorin pitäs kokonaa "poistaa" servo

Back