• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R 2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bullet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsellä painoa todennäköisesti enemmän ja ajotaitoa vähemmän kuin testikuskeilla. Pitääpä alkaa säätelemään.
Sitten nuo voivat toimia, mutta muuten kuulostaa tosi tiukoilta keulasäädöiltä. Kun en tiedä esijännitystä, on vaikea kommentoida, mutta suositussäädöissä on aika paljon paluuvaimennusta, jolloin keula voi muuttua aika herkäksi jakelemaan kadulla. Jos nuo laittaa, niin suosittelen ohjausiskaria.

Kannattaa muistaa, että ratasäädöt eivät välttämättä johda haluttuun lopputulokseen kadulla.

Sitten nuo voivat toimia, mutta muuten kuulostaa tosi tiukoilta keulasäädöiltä. Kun en tiedä esijännitystä, on vaikea kommentoida, mutta suositussäädöissä on aika paljon paluuvaimennusta, jolloin keula voi muuttua aika herkäksi jakelemaan kadulla. Jos nuo laittaa, niin suosittelen ohjausiskaria.

Kannattaa muistaa, että ratasäädöt eivät välttämättä johda haluttuun lopputulokseen kadulla.
No rataakin on tarkoitus jonkinverran käydä ajamassa, mutta pääosin pikku mutkateitä. Ohjausiskarina on säädettävä WP ja se kyllä rauhoitti menoa melkoisesti.

Oliskohan kellään tiedossa/muistissa hyvät alustansäätövinkit ZX10R:ään vaikka Performance bikesistä tai Fast bikesistä tms. Itellä oli joku lehti jossa oli perussäädöt, joista sitten vois alkaa hakeen, mutta lehti hukassa.
Eipä sitä turhaan kannata mopoonsa ruveta minkään lehden "suositus" säätöjä laittamaan...

Aloita tehtaan säädöistä...
Säätele siitä moposta "sagit" mitan kanssa hollille, ja mee sen jälkeen ajelemaan radalle ja hae säädöt kohilleen, yksi säätö kerrallaan.

Hommaa jeesaa muuten kummasti kun otat jonkun alustansäädöistä tietävän rataketun tai mekatsun avuksi  
thumbs-up.gif

Kyllä ne radalla haetut säädöt toimii kadullakin ihan hyvin.

Varmasti paremmin kuin tehtaan perussäädöt, tai jonkun lehden "suositukset"...

Ainakin meikäläisen mopot on aina säädetty radalla, ja samoilla säädöillä ajellaan myös kadulla
tounge.gif

Kyllä ne radalla haetut säädöt toimii kadullakin ihan hyvin.

Varmasti paremmin kuin tehtaan perussäädöt, tai jonkun lehden "suositukset"...

Ainakin meikäläisen mopot on aina säädetty radalla, ja samoilla säädöillä ajellaan myös kadulla
tounge.gif
Juuri näin!
No onnea sitten vaan. Voihan sitä kai crossiakin ajaa rataprätkällä, mutta ei se siihen tarkoitukseen mitenkään optimaalinen ole. Itse en ainakaan jaksaisi ajaa ratasäädöillä kadulla. Hakkaa käsille jonkislailla paljon.

Ehkä olen itse jonkin verran vässykkä, mutta katunopeuteni on huomattavasti alle ratanopeuden ja kallistuskulmat ovat pienemmät. Myös tienpinta ja pito on täällä takahikiän kaduilla huonompi kuin esim. Motoparkissa. Ajoturvallisuuden ja tuntuman vuoksi itse herkistäisin vaimennuksia aika reippaasti, ja se ei vaadi kuin pari ruuvarin vääntöä radalle tullessa ja sieltä poistuttaessa.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että itse luotan mieluummin perstuntumaan kuin lehden säätöihin.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että itse luotan mieluummin perstuntumaan kuin lehden säätöihin.
No ei kai se auta kun alkaa lukemaan säätöohjeistusta ja alkaa testaamaan ja ruuvaamaan. Selväähän on että säädöt riippuu kuskin painosta, ajokokemuksesta, tottumuksista, radoista, renkaista jne... eikä mitään jokapaikan optimisäätöä ole olemassakaan.
Koskapa tässä näyttäis olevan joukko kymppikawakuskeja jotka lienevät pyöränsä säädelleet, niin mielenkiintoista ois kuulla millaisiin säätöihin itse kukin on päätynyt.
Minkäslaisella rengastuksella pyöränne muuten nykyisin kulkevat. Tarkoitus olis käydä lähiaikoina radalla, mutta kyllähän sitä joutuu välillä maantietäkin mittaamaan. Onko kokemusta Michelin Pilot Powereista , Pirellin Diablo Corsista, Metzlerin Rennsporteista tai onko muista hyviä kokemuksia?

onks kukaan repinyt katalysaattoria irti moposta? Jenkeissä harrastavat tota enemmänkin. Auttaakohan se mitään?

Kyllähän tuo lähti sliparin vaihdossa.. hyödystä tai haitasta ei ole tietoa kun ei käynyt penkissä vakioputkella.. slipari vaihdettuna ~158hp

Poishan se lähtee, jos putket vaihtaa. Voi kait sen tietysti vakiopöntöstäkin irti repia kun aukoo pöntön. Teholisäyksestä paha mennä sanomaan, mutta ei se ainakaan virtausta paranna.

Tulin just R.M. Heinolta,koe ajoin kympin ja kutosen. HOLY SHIT mikä pyörä tuo kymppi! Tehoa tuntui olevan todellakin riittävästi joka kierrosalueella ja vaihteella! Hirvee vaihtokuume nousi
inlove.gif

Ite kans vähä koeajelin noita pyöriä tänää... R6, R1, 6R ja 10R... 10R kyl säväytti, paras sana kuvaileen tota moottoria on raaka!!
062802moto_prv.gif
Vaikee sanoo kumpi on parempi R1 vai 10R...

En nyt jaksa lukea tätä koko topicia läpi, joten tästä on saattanut olla jo puhetta.. Eli eli, te ketkä olette vaihtaneet putken tai pelkän sliparin, niin ootteko hommanneet myös PC:n? Toisin sanoen, onnistuuko boksin säätäminen ilman PC:tä, vai ootteko sitten vaan lyöneet putken kiinni ja ajelleet uudelleen säätämättä?

Toisin sanoen, onnistuuko boksin säätäminen ilman PC:tä, vai ootteko sitten vaan lyöneet putken kiinni ja ajelleet uudelleen säätämättä?
Ei pysty omaa boxia säätämään. Toimiihan nuo säätämättäkin, mutta todellinen hyöty putkesta saadaan vasta PC:lla.. PC vakioputkellakin saattaa parantaa huomattavasti koneen käytöstä.

Kuinkas moni on vaihtanut 16 piikkisen eturattaan 10r:n? ja oliko työn takana? ite kun en saanu vetoakselin mutteria auki edes pulttipyssyllä. jaappanin poijjaat laittanu "vähän" liimaa kierteille.

Kiusaako muita katteiden räminä 3000-4000 kierroksen välillä?
Olen yrittänyt paikallistaa ongelmaa mutta enpä tiedä vielä mistä kohtaa äänet tulevat?

Onko kukaan tehnyt asialle mitään? Jos joo niin mitä?

se resonointi kuuluu mittaristosta tai sen takaa. Kokeile painaa sitä kädellä ajon aikana niin huomaat kuinka resonointi katoaa.

Kiusaako muita katteiden räminä 3000-4000 kierroksen välillä?
Olen yrittänyt paikallistaa ongelmaa mutta enpä tiedä vielä mistä kohtaa äänet tulevat?

Onko kukaan tehnyt asialle mitään? Jos joo niin mitä?
Eilen eka kertaa havaitsin räminää, ihmettelin, mistä tollainen sivuääni tulee, että onko jokin tipahtamassa jonnekin. Takuuseen se kai menee, jos on joku tyyppivika, joka ilmenee kuten minun 10R.ssä 7000 km:n kohdalla.
omg.gif

Back