• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R 2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bullet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Melkein sanoisin ja sanonkin ,että kannattaa laittaa joko Rennsport tai joko Diablo Corsa tai sitten Dragon Super Corsat 10 R alle. Ei tule niitä ylläri ylläri hetkiä tiukoissakaan paikoissa. Tuntuvat myös pitävän hyvin märällä. Tietty noi kuluu nopeemmin, mutta voipa ainakin luottaa renkaaseen.
Mulla on Diablo Corsat Gixxerissä nyt, radalle en ole niillä vielä kerinnyt, mutta tuntuu joka tapauksessa kaikin puolin paremmilta renkailta kuin BT-012 oli...
Minulla on Bladessa Diablo Corsat ja täytyy sanoa, että pitoa löytyi radalla tosi hyvin. Maantieajossakin voi kallistaa mutkaan kunnolla, johon saattaa myös vaikuttaa vuorenvakaa pyörä.
biggrin.gif
Bridgestonesta ei hyviä kokemuksia; BT 010 eturengas kului aikanaan pahasti pykälille.

erään pyöräliikkeen kauppias sanoi kaverilleni kun se empi 1000rr ja zx10r:n ostossa:

Miksi ostaisit kuminauhan ? -niitä saa Tiimarista

heh.

Nyt on ruuvattu kybään ohjausiskari kiinni
smile_org.gif
Eipähän tarvitse ressailla liikoja etupään vatkailusta.. Diabloa alle ens vkolla ni sit onkin enää putkea vailla, joka katellaan sit lomareissun jälkeen
wink.gif

Onkos kellään ollu probleemaa ducktailin istuvuuden kanssa? Mokoma hankaa takakatteeseen, pitää virittää siihen jotain lisäkumisuojaa ennen kun tekee enemmän jälkeä. Mielenkiintoista sinänsä et yks takakate maksaa yli puolet vähemmän kun se muovihärpäke-ducktail, et sama se vaikka ostais uutta katetta tilalle
tounge.gif

erään pyöräliikkeen kauppias sanoi kaverilleni kun se empi 1000rr ja zx10r:n ostossa:

Miksi ostaisit kuminauhan ? -niitä saa Tiimarista

heh.
Makuasioista ei passaa kiistellä sanoi mäyräkoira kun muniaan nuoli. Ehkä 10R:llä on varmaan Bladeen, Gixxeriin ja R1:een verrattuna paljon "jännempää" ajella.
smile_org.gif
Tähän viittaa se, että tässä viestiketjussa yhden kuskin 10R meni sen tuhannen p*llun päreiksi radalla (tärkeintä, että kuskille ei käynyt pahemmin, sillä vakuutuksesta saa aina uusia fillareita). Kawalla on perinteitä arvaamattomasta ajokäytöksestä; muistetaanpa vain seiskapuokki Mach IV eli "Leskentekijä" 1970-luvun alkupuolelta, jolla moni kuski tappoi itsensä. Itse arvostan sitä, että voima tulee lineaarisesti kautta koko kierrosalueen, jolloin pyörä pysyy lapasessa paremmin, ja tuon ehdon Blade täyttää.

Kawalla on perinteitä arvaamattomasta ajokäytöksestä; muistetaanpa vain seiskapuokki Mach IV eli "Leskentekijä" 1970-luvun alkupuolelta, jolla moni kuski tappoi itsensä. Itse arvostan sitä, että voima tulee lineaarisesti kautta koko kierrosalueen, jolloin pyörä pysyy lapasessa paremmin, ja tuon ehdon Blade täyttää.

Nyt täytyy osallistua tähän keskusteluun. Ihmettelen todella minkälaisia laseja tuo Bomber käyttää ?

Honda on hyvä ja Kawa huono. Näin siis sinun mielestäsi. Ok, hyväksyn mielipiteesi mutta en sulata tuota kun moitit Kawasakin ajo-ominaisuuksia käyttäen tilastona leskentekijää - 70 luvun alkupäiviltä.

Minne unohdit Tuutin. Väitän että Tuutin sarvissa kuoli silloin enemmän porukkaa. Tämä siksi että niitä myytiin enemmän kuin Kawaa. Mutta käyttäen sinun lyhytnäköistä ja puolueellista logiikaasi, väitän että Hondassa on siis vieläkin huonommat ajo-ominaisuudet kuin Kawasakissa koska sillä kuoli -70 luvun alkupuoliskolla enemmän motoristeja kuin Kawasakilla.

Cafe taisit ymmärtää hieman väärin Bomberin kirjoituksen.

Se mitä Bomber yritti sanoa on se että Kawasakilla on aikaisemminkin ollut pyöriä joissa teho ei nouse tasaisesti vaan pyörä antaa "potkun" jossakin vaiheessa tehokäyrää...mielestäni se ei ole vika tai moite että tehdään sellaisia pyöriä jotka on värikkäämpiä kun "tasaisesti voimaa tuottavat".  Mutta...itsekkin päädyin bladeen, tosin en päässyt kawaa kunnolla kokeilemaan  
biggrin.gif

Se mitä Bomber yritti sanoa on se että...
Eiköhän tässä olla ymmärretty bomber ihan oikein, niin monta Honda vs. Kawasaki -postausta häneltä aiheesta on...
tounge.gif
Mä ainakin uskon jo, että blade on aivan tolkuttoman hyvä pyörä, antaa tehoa tasaisesti ja on luotettava, kuten Hondat yleensä  
smile_org.gif
. Sen sijaan kawasakit on vähän äkkivääriä ja hajoileekin välillä (varsinkin jos ajaa radalla ulos...)  
crazy.gif

Mä olen intohimoisesti rakastunut mun waakkuun (tosin vain 6R, ei kymppi). Kävin koeajamassa myös 600RR:n, ihan kiva...
wink.gif

Mut tykkään myös tulisesta ruoasta, erilaisista ihmisistä ja jännittävästä elämästä. Rutiinit ja tasaisen tappava elämä on kauhistus. Ja olisihan se ihan tolkuttoman tylsää, jos kaikki pitäisi samoista asioista (ja kaikilla olis samanlainen pyörä), eikä koskaan pääsis kinastelemaan, et mun mopo on parempi ku sun  
biggrin.gif

(Taitaa mulla olla tosi tylsää duunissa juhannusta odotellessa, ku vaivauduin tähänkin provotopiciin avautumaan  
lookaround_orig.gif
)

Se mitä Bomber yritti sanoa on se että...
Eiköhän tässä olla ymmärretty bomber ihan oikein, niin monta Honda vs. Kawasaki -postausta häneltä aiheesta on...
tounge.gif
Mä ainakin uskon jo, että blade on aivan tolkuttoman hyvä pyörä, antaa tehoa tasaisesti ja on luotettava, kuten Hondat yleensä  
smile_org.gif
. Sen sijaan kawasakit on vähän äkkivääriä ja hajoileekin välillä (varsinkin jos ajaa radalla ulos...)  
crazy.gif

Mä olen intohimoisesti rakastunut mun waakkuun (tosin vain 6R, ei kymppi). Kävin koeajamassa myös 600RR:n, ihan kiva...
wink.gif

Mut tykkään myös tulisesta ruoasta, erilaisista ihmisistä ja jännittävästä elämästä. Rutiinit ja tasaisen tappava elämä on kauhistus. Ja olisihan se ihan tolkuttoman tylsää, jos kaikki pitäisi samoista asioista (ja kaikilla olis samanlainen pyörä), eikä koskaan pääsis kinastelemaan, et mun mopo on parempi ku sun  
biggrin.gif

(Taitaa mulla olla tosi tylsää duunissa juhannusta odotellessa, ku vaivauduin tähänkin provotopiciin avautumaan  
lookaround_orig.gif
)
Hyvä asenne!!
Jos kaikki pyörät olisivat samnlaisia niin se olisi aivan sama minkä rassin sitä talliin ottaisi...kävin maanatina kokeilemassa pikaisesti kawan kymppiä...ei riittävästi että mitään faktoja voisin laukoa mutta riittävästi oman mielipiteen muodostamiseen, se oli räväkkä!!!

Juhannuksia kaikille !!
062802jumpie_prv.gif

Onkos kellään ollu probleemaa ducktailin istuvuuden kanssa? Mokoma hankaa takakatteeseen, pitää virittää siihen jotain lisäkumisuojaa ennen kun tekee enemmän jälkeä. Mielenkiintoista sinänsä et yks takakate maksaa yli puolet vähemmän kun se muovihärpäke-ducktail, et sama se vaikka ostais uutta katetta tilalle
tounge.gif

Ducktailin mukanahan tulee pehmustepalat joita voi lämiä kiinni istuvuuden parantamiseksi. Niiden avulla ei mitään ongelmia.

Bomberweekendissä
bowdown.gif
lauantaina todistettua;
10R vs KiloGixxer, molemmat -04, ajettu samanverran, täysin vakioita, peräkkäiset vedot samassa penkissä.
10R: 154,8hp
Gixxer: 145,6hp
Kumpikohan penkki oli kyseessä. Edestäpäin vasemmanpuoleinen kullemma näytteli enemmän kuin oikean puoleinen. Kaverin vakio 10R antoi oikeanpuoleisessa 148hp, Busa Devilin putkilla heti perään 158hp. Piru kun olis ollut se yks heppa lisää niin olis päässyt palkinnoille.  
sad_orig.gif
Nuo vedot tehtiin juuri siinä vasemmanpuoleisessa penkissä.
Hyvä pojat. Niin sitä pitää.
Tehopenkki väittelyt, jotka eivät johda mihinkään,ovat lempiaiheitani.
B-weekendissä paikalla olijat huomasivatkin varmaan tällaisen pienen yksityiskohdan: Täysin vakio busa ensin kemi mc:npenkissä 146hv renkaalta. Heti perään sama pyörä viaberin penkkiin ja 175 hevosvoimaa renkaalta. Pienen hymyilyn jälkeen harri sääti penkkiä näyttämään vain reilut 150 heppaa renkaalta.
175*1.13(oletettu teho häviö kampiakselilta renkaalle 13%)=197.75 hevosvoimaa koneesta vakiona?
confused_orig.gif

Oooonnn mulla hauska täti tuo täti moonikaaa..
Hienosti menee... Mulle noita punaisia vielä kourallinen...

eli vakio 10r:ssä olisi samassa penkissä perätysten mitattuna takapyörillä 9,2hv enemmän kuin vakiossa kilokiksussa, sehän vastaa aikalailla tehtaiden ilmoituksia tehoeroista.

Päivän aviisin mukaan ZX-10R ois tänään RM-Heinolla Tampereella koeajettavissa, uskaltaiskohan tota käydä kokeilemassa  
confused_orig.gif

Jos vaikka tykästyy  
lookaround_orig.gif

eli vakio 10r:ssä olisi samassa penkissä perätysten mitattuna takapyörillä 9,2hv enemmän kuin vakiossa kilokiksussa, sehän vastaa aikalailla tehtaiden ilmoituksia tehoeroista.
Yksilöissä on kuitenkin niin paljon eroja, ettei voi sanoa mitään tiettyä tehoeroa. Monissa mittauksissa Gixxeristä on saatu enemmän tehoa..
Ainakin noissa kawan 9R:ssä saattaa kuulema olla tehoissa melkoisia heittoja yksilöiden välillä, isot pojat kertoi kaverille mopoa ostettaessa, en tiedä että pitääkö paikkaansa...

jenkkilässä huhuillaan, että olis kympeistä tulossa takaisinkutsu eturenkaan osalta... tiedä sitten. Tiedoksi vaan.
smile_org.gif

Eli näyttäis siltä, että muutamissa kympeissä olisi ollut etuvanteessa valuvika tms. tässä lisää englanniksi:

To all Kawasaki Ninja ZX-10R owners, please understand this is preliminary, to get this information to Ninja ZX-10R riders as soon as possible. Furthermore, I ask you to give US dealers and Kawasaki time to clarify the situation. GIVE US ONE WEEK'S TIME BEFORE YOU COME TO US WITH QUESTIONS PLEASE!

Recall Action.

Kawasaki stated that on some ZX-10R front wheels an error arose with the casting procedure at the supplier. Only a small number of ZX-10R wheels are affected by it . However, to ensure the absolute safety of our customers, we decided to replace all front wheels free of charge - regardless of their condition.

Rear wheels are not affected by this recall.

Although we have observed this casting defect with only three front wheels world-wide so far, we instruct customers to not use their motorcycle until the front wheel is replaced.

We believe the majority of the motorcycles that were delivered to Europe will be repaired by the start of September. The replacement action begins in the middle of August. Customers are asked to contact immediately their dealer (implies the one they bought from) in order to start the replacement action. This recall action only concerns the Ninja ZX-10R, other Kawasaki models are unaffected.

"Eli näyttäis siltä, että muutamissa kympeissä olisi ollut etuvanteessa valuvika... .

Although we have observed this casting defect with only three front wheels world-wide so far..."

Muutamassa (so. kolmessa) maailmanlaajuisesti ??!! Mp-foorumin mukaan ainakin kaksi on jo löytynyt pelkästään Suomesta, että silleen ...

Back