Mikäpä siinä, onhan se varmaan kivaa elvistellä kilokyykyn puikoissa ja esim. huoltoasemalla kertoa pikkupojille, että pyörä kulkee 290 km/h.
*Nips*
Jos ollaan rehellisiä, kukaan meistä ei sellaista oikeasti tarvitse, vaan 600:sen suorituskyky riittäisi kaikille.
Monta vuotta olen jorissut siitä, miten kukaan ei tarvitse kuussatkua isompaa peliä... Kukaan ja kukaan, tarkoittaen sitä, että matkapelit ovat erikseen, ja custompyörä-kokeiluni ovat jääneet niihin risteilyalusten ja kauppakeskusten vehkeisiin, millä yhdellä eurolla saa ratsastaa kaksi minuuttia.
Eli, kyllä radalla on kiistatta paras ajaa kuussatkulla. Noh, itse käyn radalla kolme kertaa kesässä. Muun ajan kesästä ajelen maanteillä ja kaduilla, päivittäin.
Neljä kesää olen ajanut kuussatkulla. Nyt on se aika, että isomman pyörän osto on mahdollista. Kilovehkeistä olen ajanut Firebladella, Gixxerillä, Ducatin 999:llä, Suzukin SV:llä, Yamahan Thunderilla... Unohtuiko joku? Hauska oli aina kokeilla isompaa peliä, ja hypätä kuussatkun päälle takaisin. Hokien itselle, että kyllä tämä oma pyörä sentään on jotain.
Monta vuotta todistelin kuussatkulla ajamisen hauskuutta, ja myös sitä, etten tarvitse enempää tehoa. Ihan hyvin se riittikin, jos ei tarvinnut lastata takapenkille kolmen viikon reissukamppeita, eikä ollut tehojen tarvista vaan esim ohitellessa oli aikaa odotella vauhdin kiihtymistä. Ja pinnaa polkea vaihteelta vaihteelle...
Kukapa ei haaveilisi uudesta pyörästä, jonka saa itse avata pahvilaatikosta ja laittaa kasaan? Tämä on itselleni ensimmäinen pakasta vedetty ostos, ja ensimmäinen uusi pyörä. Kyllä jännittää, ja varsinkin kun kukaan ei ole kertomassa onko ostos hyvä vai ei. Sen tiedämme parin kuukauden sisällä.
Näillä fiiliksillä tällä hetkellä. Ja eikös sitä jotkut ole sanoneet myös niin, että ne jotka ei osaa ajaa, tarvitsevat kilovehkeitä, taitaville riittää pienempikin teho?
?
Edit: piti vaan lisätä, että silloin kun vannoin-vannoin
kuussatkun nimeen, ei mulla ollut varaa isompaa ostaa. Silloinhan pitää pysyä omissa joukoissaan.