• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Zumon viritykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kotka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Kotka
Eipä ollut tarpeeksi selkärankaa vaan tuli sitten Zumo 550 hankittua vaikka kirosin viime kesänä laitteet alimpaan helvettiin. Homma pelaa autossa hienosti, mutta onko niin että jos ostan piuhan Zumon ja autocomin väliin, kuulen sitten pyörässä ääniopasteet? Vai kannattaako ostaa joku nappikuuloke jolloin voisi kuunnella opastuksia toisenkin kypärän kanssa?
nixweiss.gif

Juu, näinhän se käy, siis piuhaa väliin niin jovain kuuluu.

Ainoo mihin olen Zumossa hiukan "pettynyt", on tuo Bluetooth systeemi. Äänenlaatu laskee aivan jumalattomasti, jos koitat luurin yhdistää Zumon kautta Autocomiin, verrattuna siis tietysti siihen, että luuri on piuhalla Autocomissa kiinni

Juu, näinhän se käy, siis piuhaa väliin niin jovain kuuluu.

Ainoo mihin olen Zumossa hiukan "pettynyt",  on tuo Bluetooth systeemi. Äänenlaatu laskee aivan jumalattomasti, jos koitat luurin yhdistää Zumon kautta Autocomiin, verrattuna siis tietysti siihen, että luuri on piuhalla Autocomissa kiinni
Tai kuulokkeet suoraan zumon telineeseen.

Oisko jollain suositusta kypärään sopivasta kuuloke+mikki systeemistä, jossa olis 3,5mm plugi kuulokkeille, ja 2,5mm mikille?

Olen tutkinut noita STARCOMIN sivuja, en vaan oikein tajua miten toi liitetään Zumoon.

Garminilla on oma mikkinsä Zümoon, maksaa muistaakseni jotain 18 egee. Pitänee varmaan hommata selainen jos en muuta keksi, kuulokkeet jo on kypärässä.

Ostin pöllö kokeeksi kuulokkeen, joka kivasti mahtui arain korvan kohdalla olevaan monttuun. Johdon toisen pään työnsin zumon telineeseen ja menoksi. Kuulokkeesta ei kuulunut pihaustakaan ja kun vauhti oli yli 80 km, johdon saatana lepatti joka suuntaan ja vei koko hommasta taas fiiliksen hevon v*****n.
withstupid.gif

Mun mielestä moinen laite ei tarvii mitään kuulokkeita, näytöltä näkee mihin on mentävä ja jos erehtyy laskee kone uuden reitin, ainakin mun laite ilmottaa metrit koska seuraava käännös siihen tottuu aika nopeesti, mulla toiminut näin ja alkaa toinen suvi GPS;n kanssa. Jos kuulokkeita välttämättä tarvii niin ainoa oikea on bluutuutti tsydeemi, noiden piuhojen kans menee varmaan hermo.
033102beer_1_prv.gif

Mun mielestä moinen laite ei tarvii mitään kuulokkeita, näytöltä näkee mihin on mentävä ja jos erehtyy laskee kone uuden reitin, ainakin mun laite ilmottaa metrit koska seuraava käännös siihen tottuu aika nopeesti, mulla toiminut näin ja alkaa toinen suvi GPS;n kanssa. Jos kuulokkeita välttämättä tarvii niin ainoa oikea on bluutuutti tsydeemi, noiden piuhojen kans menee varmaan hermo.
033102beer_1_prv.gif
Joo ei toi navi itsessään tarviikkaan niitä vereitä, mutta jos haluaisi käyttää sitä mp3:sta ja bluetooth puhelinta. Siihen mulla ne olisi tarpeen. No katsotaan nyt mitä keksitään, kunhan tänään saan ensin uuden pyörän kotia ja sitten pitää alkaa sovitteleen laitetta siihen.

Mä tilasin ton Starcomin, niiltä löyty sopiva tuote kysymällä, ei löydy listalta, hinta 39puntaa + 7,5 puntaa postille. Ainaski Zumo- foorumilla ne käyttää tota.

Kyllä toi Scala Rider toimii ihan jees, mutta äänet on kehnot mp3:iin ja Zumon bluetooth muutenkin epävarma pysymään päällä.

Prätkällä ohjeetkin on eduksi, ei tartte koko ajan vilkuilla Zumoa.

Kohta pääsee vertaamaan.

.

Prätkällä ohjeetkin on eduksi, ei tartte koko ajan vilkuilla Zumoa.

Kohta pääsee vertaamaan.
Tätä miekin ajattelin nimenomaan ulkomailla vieraissa kaupungeissa. Viime kesänä Questin ruutua ei Pariisin vilinässä kerennyt juurikaan seurailemaan, joten se ääniopastus ainakin toivottavasti helpottaisi.

Zumo juttuja on näköjään Mp-tallissa, Mp- varusteissa ja Matkailu-varusteista. No, väliäkö hällä.

Nyt on Stacom kiinni. Vetäisin jatkojohdon kiinteästi tankin alta. Hieman on johtoa enemmän kuin bluetoothissa, mutta ei se ajamista haittaa.

Jos haluat kuunnella musiikkia, Starcom on ylivoimainen Scala Rideriin verrattuna. Jos taas puhelin ja opasteet riittää, Scala on helppokäyttöisempi. Tosin mä en luota 100% että bluettooth pysyy päällä, mutta Zumohan kertoo kun se menettää yhteyden.

Back