• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Zumon karttapäivitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja (poistettu tili)
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
P

(poistettu tili)

Guest
Garminilta on tullut Mapsourcen MAC versiot, joten siirsin kartat Windowsista Macciin. Samalla aloin päivittää Zumon karttaa, mutta uusi kartta ei mahdu Zumoon vaan menee lisämuistiin. Nyt on sitte Zumossa sekä City Navigator Europe NT 2008 että Europe v9.

Osaako joku karttansa päivittänyt sanoa miten ton vanhemman saa pois Zumosta? Ei kai sitä mihinkään tarvitse? Nyt on muistit niin täynnä ettei sinne muuta mahdukkaan.

Muistaakseni kylmästi vaan poistin koko vanhan karttatiedoston Zumon muistilta ennenkuin siirsin uudemman kartan MapSourcella sisään.

Karttatiedosto on se suurikokoisin filee (jotain 1 - 1,5Gb) kun katsot Zumon sisältöä suoraan tiedostonhallinnassa. En muista tähän hätään oliko juuressa vai /Garmin hakemiston alla.

Jos poisto epäilyttää niin voit ennen poistoa kopioida tiedoston kompuutterillesi talteen.

Noinhan se menee että vanha kylmästi kortilta pois ja uusi tilalle! Olin lievästi sanoen pettynyt uuteen update 2009:iin(vanha oli europe v9) laittelin sen tossa perjantaina zumo 500:seeni Todetakseni ettei suomen osalta ollut karttaa päivitetty yhtään. Ei edes kotitieni näkynyt ollaan sentään rakennettu -03 ja muilla naveilla se näkyy ei vaan Garminin kartalla sekä ei kuntaliitosten yhteydessä tulleita teitä ollut muutettu???!!!!
omg.gif
Joo Joo en mä kotimaassa navia juuri tartte saati kotitielleni, mutta olisin 100egelle toivonut jotakin muutosta.....oon kuiteski pitäny Garminia jeesusnavina mitä se on ainakin hintansa puolesta....

Eipä siellä taida olla Turun uutta motariakaan. Eikä Länsiväylän Ison Omenan rampeista voi vieläkään kääntyä länteen vaikka ramppi on on ollut olemassa useita vuosia.

Miltähän firmalta Garmin noi Suomen karttansa ostaa? Voisi kotimaan ärsyttävimpiä virheitä raportoida suoraan sinne missä niitä tehtaillaan.

Miltähän firmalta Garmin noi Suomen karttansa ostaa? Voisi kotimaan ärsyttävimpiä virheitä raportoida suoraan sinne missä niitä tehtaillaan.
Eipä tarvii mennä vettä edemmäs kalaan 
biggrin.gif
Garminin mainospuheissa taisi olla peräti n. 60 muutosta vuodelle -09. Massiivista uudistumista  
omg.gif
mm. Vuosaaren tunneli
Maanmittauslaitos
Wiki Navteg Garmin
Sinne vaan sivut turvoksiin palautetta, unohtamatta Garminia, joka ostaa päivityksiä. Ostanut tietysti Suomesta jonkin riisutun version
cool.gif
Eli ennenkuin massiivisesti haukkuu kannatta katsoa MML:n Karttapaikasta onko asia siellä kunnossa? Jos on, ketju katkeaa maailmalla.... tai rahaan.

Kotikatuni löytyy maanmittauslaitoksen sivuilta joten homma on hoidossa, paitti Garminissani mutta en ainakaan huomannut esim viljakkalantie--->kyröskoskentie nähny koko tien nimeä kartalla eikä se löytänyt sellasta ees haulla....voi olla että oon vain
withstupid.gif

Back