• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli projekti tuli hommattua talliin talveksi ja nyt olis tarvetta seuraaville osille ja malli Z750 -04:
- Sisälokari
- Alakate
- Seat cover
- 14 ja 45 rattaat
- Kellerman tangonpää vilkut

Otan myös vastaan vinkkejä linkeistä, joista kannattaa kysellä ja tilailla.

Pyörä tulee muuttamaan muotoaan ja väriään jonkin verran mutta lopputulokseen palataan keväällä
smile_org.gif
Tarkoitatko sisälokarilla huggeria vai undertrayta? Minulla muuten olisi ylimääräinen huggeri.
Undertrayta etsitään..

mites löytyiskä täältä ketään ketä olis korottakunt z:tan peräpäätä onko vaikee operaatio ? ei tääl sattuis olee paikalla sitä joka omisti z1000 punasen missä oli turbo ja korotettu peräpää
Multa löytyis e-hyväksytyt koiranluut joilla perä nousee liki 3 senttiä.
Ne sopivat 6R, 7R, 9R, 10R ja Zetaan. Hintaa tarvis saada 50€.
nii alttidute onko sul viel noi koiran luut jäljellä voisin ostaa ne
Paljon noissa koiranluissa oli pituusero? Kun olen omaan tekemässä niitä niin tulis suoraan sopivan mittaiset. Kiitos jo etukäteen.

mites löytyiskä täältä ketään ketä olis korottakunt z:tan peräpäätä onko vaikee operaatio ? ei tääl sattuis olee paikalla sitä joka omisti z1000 punasen missä oli turbo ja korotettu peräpää
Paljon noissa koiranluissa oli pituusero? Kun olen omaan tekemässä niitä niin tulis suoraan sopivan mittaiset. Kiitos jo etukäteen.
en muista ulkoota mutta voin mittaa sen mutn en kyl saa tarkkaa lukemaaa ku vähän vaikee mittaa kun ne on jo kiinni

en muista ulkoota mutta voin mittaa sen mutn en kyl saa tarkkaa lukemaaa ku vähän vaikee mittaa kun ne on jo kiinni
juu mittaasin ne uudet koiranluut niin se on 18cm mutterin keskustasta toiseen

Mitenkä kallis operaatio on vaihtaa Öhlinsin etujouset ja 20W öljyt etupumppuihin (eli mitä porukka on joutunut maksamaan ja missä)?

Onko miten merkittävä parannus alkuperäiseen nähden? Vakio keula menee meikäläisen hennon vartalon alla pohjaan hitusenkaan kovemmassa jarrutuksessa.

juu mittaasin ne uudet koiranluut niin se on 18cm mutterin keskustasta toiseen
Paljonkos ne vakiot on siinä? Kun tässä uudemmassa mallissa on 175mm reikäväli, niin mietin että +5mm taitaa vaan laskea perää entisestään. Minun käsityksen mukaan lyhyemmillä luilla saadaan nousemaan.

Nuo koiranluut: muistaakseni 1cm lyhennys nostaa n. 3cm perää (oli jonkinaikaa ne kiinni, mutta sitten vaihdoin koko takaiskarin).
Ajo-ominaisuuksia tuo ei paranna, enkä menis aiankaan tuota enempää nostamaan... ei toimi takaiskari enää kunnolla kun geometria muuttuu.

Nuo koiranluut: muistaakseni 1cm lyhennys nostaa n. 3cm perää (oli jonkinaikaa ne kiinni, mutta sitten vaihdoin koko takaiskarin).
Ajo-ominaisuuksia tuo ei paranna, enkä menis aiankaan tuota enempää nostamaan... ei toimi takaiskari enää kunnolla kun geometria muuttuu.
juu samaa mieltä oon ei paranna ajoominaisuuksia tuntuu pyörä aikalailla huonommalta mut toi mun on kylillä rälläämiseen sillä ei ajeta enään radalla huippu aikoja ja löyty noi koiran luult niin niissä se reikä väli on joku 18.5-19

Jos joku haluaa luopua säädyllisen näköisestä kilpitelineestä ja vilkuista sopuhintaan, niin YV:tä tulemaan.

Liekö se kesä vielä kaukana? Tänään rullasi Zeta talliin toimittamaan ensipyörän virkaa, eikä yhtään liika aikaisin. Vastahan tässä on haaveiltu kuusi vuotta omasta mopottimesta.
sport05.gif

Jos joku haluaa luopua säädyllisen näköisestä kilpitelineestä ja vilkuista sopuhintaan, niin YV:tä tulemaan.

Liekö se kesä vielä kaukana? Tänään rullasi Zeta talliin toimittamaan ensipyörän virkaa, eikä yhtään liika aikaisin. Vastahan tässä on haaveiltu kuusi vuotta omasta mopottimesta.
sport05.gif
Olikos kenties punanen -04?

juu samaa mieltä oon ei paranna ajoominaisuuksia tuntuu pyörä aikalailla huonommalta mut toi mun on kylillä rälläämiseen sillä ei ajeta enään radalla huippu aikoja ja löyty noi koiran luult niin niissä se reikä väli on joku 18.5-19
Juu no täytyy vielä passata nuiden luiden tekeminen. Mutta onpahan hyvä tietää että n.5mm-10mm kannattaa lähtee lyhentämään jos tarve tulee.

Mitenkä kallis operaatio on vaihtaa Öhlinsin etujouset ja 20W öljyt etupumppuihin (eli mitä porukka on joutunut maksamaan ja missä)?

Onko miten merkittävä parannus alkuperäiseen nähden? Vakio keula menee meikäläisen hennon vartalon alla pohjaan hitusenkaan kovemmassa jarrutuksessa.
Kiinnostaa myös itseäni. Laitoin äsken mailia tänne-> http://www.mp-racing.fi. Kyselin Öhlinsiä ja siihen sopiva litkuja.

Voisko joku pistää kuvan ZX6R '03-'04 takaiskarista? Olen hankkimassa sellaista ulkomailta ja haluaisin nähdä minkä näköinen se on, jotten tule kusetetuksi.

Onko muuten tietoa sopiiko '05-''06 ZX6R takaiskari zetaan?

Tässä kuvia iskarista. Tuo on muistaakseni -03 iskari. -04 oli ihan samanlainen, -05 on kai jo ihan erilainen.

Keulasta: Veikkaan että 20W öljyt on turhan paksut. Mulla oli 12,5W ja 15W. Ihan ensiksi kokeilkaa laittaa joku 10-15mm holkit joilla saa lisää esijännitystä. Mulla oli Öhlinsin jouset+10mm holkit+12,5W öljyt, se toimi jo ihan hyvin vajaa 80kg kuskin alla.

Juu no täytyy vielä passata nuiden luiden tekeminen. Mutta onpahan hyvä tietää että n.5mm-10mm kannattaa lähtee lyhentämään jos tarve tulee.
Kannattaa muuten tsekata jousituksen säätöjä ja nimenomaan painumaa. Itse kun mittasin takajousituksen painuman kuskin kera miinus jousi vapaana ääriasennossa, niin erotus oli liki 5 senttiä.
Esijännitystä lisäämällä painumaksi tuli 3cm, joka pitäisi olla ihan käypä arvo.
Eli ko. toimenpiteellä takapää nousi ylemmäs, kun etupään painuma oli jo valmiiksi kohdillaan (3cm)
smile_org.gif

Tässä kuvia iskarista. Tuo on muistaakseni -03 iskari. -04 oli ihan samanlainen, -05 on kai jo ihan erilainen.

Keulasta: Veikkaan että 20W öljyt on turhan paksut. Mulla oli 12,5W ja 15W. Ihan ensiksi kokeilkaa laittaa joku 10-15mm holkit joilla saa lisää esijännitystä. Mulla oli Öhlinsin jouset+10mm holkit+12,5W öljyt, se toimi jo ihan hyvin vajaa 80kg kuskin alla.
KIITOS!

Samaltahan tuo näyttää ku mitä olen ostamassa...

sanoi:

Jaa sä oot tommoinen pystyynjäätynyt pulkan-naru  
biggrin.gif
Arvaappa nöyrtyykö vakio zetori meikäläisen 117kg alla...  
wink.gif

sport05.gif
Olikos kenties punanen -04?
biggrin.gif
Olipa vainenkin. Joltain hämärältä pitkätukkahiipparilta tuli ostettua..

No jokos se uus pyörä alkaa olla siellä tallissa?

Back