• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Mitähän tuosta vielä vois olla löysällä??

Sivuseisontatuen pultti...

Ai mistä tiedän vai?
mad.gif

Jay

Joo, tarttee varmaan panna ittekki pieni kiristys tarkistus käyntiin. Edestä kuuluu töyssyssä sellanen ihme metallinen, ikäänkuin kilahdus. Mikä lie.

Ja ajokelit jatkuu
062802moto_prv.gif

onkos kellään ollut vaihteissa ongelmia? olin eilen ajelulla ja kun piti vaihtaa pienemmälle niin ei mennyt nelosta pienemmälle
bawling.gif
. piti oikein pysähtyy että sai pienemmälle. voisko johtuu öljyistä?

2000 km kokemuksella totean seuraavaa:

Metallinen kilke töyssyissä voi kuulua jarrupaloista - kuulemma ominaisuus.

Vaihteet takkuilee välillä - kuulemma ominaisuus. Tähän saattaa auttaa jos vähän nostaa kytkintä, vaihde loksahtaa sisään vaikka ei aluksi meinannutkaan mennä millään.

cool.gif

Mulla menee pysähtyessä melko usein kakkonen vahingossa päälle, vaikka pitäis mennä vapaalle. En tiedä auttaisko erilaiset öljyt.

Luulen että johtuu tästä kuumasta ilmasta toi vaihteiden "tökkiminen". Itsellä on mennyt ennen todella sulavasti vaihteet päälle, mutta nyt lähipäivinä on tullut paljon kovemmaksi(?). Siis entisen pehmeyden sijaan vaihteet kolahtaa paljon kovemmin. Muuten kyllä pelittänyt ihan kunnolla, vaihteet ovat menneet normaalisti päälle jne.
Ilmeisesti vaihteistoöljystä tulee vaan litkua näillä lämpötiloilla?! ...Täytyy varmaan pistää vaihtoon jossain välissä?!

Etupää tosiaan "kolisee" töyssyissä. Itse en huomaa sitä muuta kuin hiljaisissa vauhdeissa, pikku töyssyissä. Tiedä sitten liekö kyse jonkinlaisesta pintakovuudesta tms.
Etupään letkutkin tuntuvat vaikuttavan tähän ohjaustankoon välittyviin tärinöihin. Pistin hieman silikonia niihin muovisiin klemmareihin, niin tärinät pienenivät huomattavasti ---> letkut pääsevät liikkumaan vapaasti.

Jees, nyt ainakin on pakosarja kunnolla kiinni. Oli tosiaan löystyny aika paljon. Ihme juttu ettei oltu kiristetty huollossa. Kertoo taas jotain tarkkuudestaa joka usein on aika
033102ass_1_prv.gif

Joo, rupesin tossa ittekki miettimään että toi helinä saattaa tulla jarruista. Pikkusen samanlainen saundi lähti ku heilutin jarrusatulaa. Tiiä sitte
nixweiss.gif

Joo, rupesin tossa ittekki miettimään että toi helinä saattaa tulla jarruista. Pikkusen samanlainen saundi lähti ku heilutin jarrusatulaa. Tiiä sitte
nixweiss.gif
Mullakin etupää kilahtelee montuissa, paikallistin kilinän etujarrupaloihin. Ei vaikuta toimintaan, kawan "ominaisuuksia".

Tänään töistä kotiin ajaessa DB-killerin kiristyspultti lähti kävelemään ja koko killeri ampui puoliksi ulos putkesta motarilla
crazy.gif
Killeri taskuun pienen jäähdyttelyn jälkeen ja matka jatkui. Onneksi ei kuitenkaan kokonaan pudonnut kyydistä.
Näyttää olevan kawaan tarkoitetuissa tarvikeosissa kawamaisia "ominaisuuksia" niissäkin
biggrin.gif

Talvella pitää laittaa koko vessa osiksi. Molemmista päistä jousitus/iskunvaimennus uusiksi, minivilkut kiinni, lisää muovilirpakkeita ja ehkä vähän lisää papattia koneesta. Ehkä tossa nyt olis vähän alkua.

tietääkö kukaan mistä turun lähistöltä löytyisi hyllystä zetaan 14/46 rattaat... rupee toi kytkin kulumaan liikaa ku ei nouse muuten...
wink.gif
niin ja eikös noi sovi vanhojen ketjujen kanssa?

Etsin just itse, ei löytänyt 46 mistään varastosta. Ei muuten ollut 14-etustakaan, mutta mulla oli yks ylimääräinen onneksi.
Otin sitten taakse 43:sen. 14-46 ei sitten välttämättä mene vakioketjuille, näin joku täällä kirjoitti.
Niin mulla meni ketjusta pari lenkkiä ihan jumiin, oli pakko vaihtaa pikaisesti.
Ostin 114-lenkkisen ketjun ja ajatus oli laittaa samalla 15-46. En sitten saanut sitä takaratasta hyllystä joten ostin 43 ja laitoin 14-43 ja ajattelin tilata 46:n ja vaihtaa myöhemmin.
No tietenkin se ketju oli liian pitkä noille ja oli pakko lyhentää... Nyt sitten tuskin menee se enää se 46 enää taakse
confused_orig.gif

Kenellä on käytössä Techlusion. Laittakaapas kuvaa tai kertomusta missä asennoissa teillä on boxin potikat, miten säätö tehty ja mitkä virit on kiinni?

Yritin tilata viaberista tuon boxin, mutta ei ollu varastossa. Olis menny ainakin 2 viikkoa  
sad_orig.gif
Tilasin sitte sen rapakon toiselta puolelta. Kyselin suomesta myös PC III usbin hintoja säädettynä ja jotenki ihan käsittämättömiä summia pyytävät tuosta hommasta. Mä taidan olla väärällä alalla..

kyl 14/46 menee ainakin kuluneille ketjuille, myös 15/46 menee tosi hätäseen. Kokeilin itekin 14/46 välkkiä ja ovat kun crossilla ajelis tosi lyhyet, ei sovi yhtään normaali ajoon. Laita vaan jompi kumpi 14 tai 46 molemmat lyhentävät saman verran välityksiä ja keula nousee kyllä ykkösellä sen jälkee nätisti kaasulla ja 2 helpommin kytkimellä. Sopii paremmin normaali räppäilyyn mutta matka nopeuksissa kierrokset nousee 5500-6000.

Oon samaa mieltä Temezin kanssa, että 14-46 on varmaan liian lyhyet normiajeluun. Itse pidän mielummin vähän pidempää, ei tota keulimistakaan tule paljon harrastettua.

Mie ostin joskus Techlusionin kun halvalla sai (~150euroa).
Olen säätänyt sitä ihan vaan itse lambdan+mittarin avulla. Säätö ei onnistu kovin hyvin, koska osakaasulla pitäis rikastaa kunnolla, mutta ei täyskaasulla... Jos hyvän haluaa niin se on PC hommattava ja dynolinkilliseen penkkiin ajamaan. Mutta se sitten maksaa kunnolla tehtynä >500euroa.

Mulla ei hirveen isot odotukset ole, enkä ole tämän asian suhteen ns "hifisti", siksi commander + säätösession 500-600 euroa ei vastaa mun käsitystä hyvästä rahan käytöstä. Ennemmin halvempi boxi ja loput rahat vaikka kurkusta alas
033102beer_1_prv.gif

Kunhan sais tuonne ala ja keskikierroksille kaasuun vastaavuuden paremmaksi, niin olisin tyytyväinen. Techlusion.commin supportti foorumissa näytti olevan jotain valmiita potikan asento suosituksia zetalle, että pitää lähteä niistä liikkeelle.

Mun pyörä on just nyt kaverin luona, en pääse nyt katsomaan omia säätöjä. Voin kattoa joskus myöhemmin. Mikä putki sulla on, entä onko ilmaboksia avarrettu?

Putkena on Leovincen suora huilu ilman dB-killeriä. Ilmaboxi on toistaiseksi ihan vakio.

Mites teillä on seokset muuttuneet sliparin/putken vaihdon jälkeen? Käykö rikkaalla/laihalla ja onko tarvinnut säätää?

Ei mitään mutuja vaan ihan penkissä saatuja faktoja kiitos!

no niiin, ei löytyny mistään rattaita... "voidaan tilata, menee väh. neljä viikkoa"
nixweiss.gif
. vähän turhan pitkä aika. eli, jos jollain ois myydä ratas/rattaat, ni pistäkää privaa. 14,46,47 olis hakusessa olevat koot.

Olin eilen motoparkissa ja mulla oli tankkikamera mukana.
Joku täällä joskus kyseli noita videopätkiä, radalla kuvattua voi vaikka laittaakin jakoon:
Videoita

Kuski sitten ajoi ensimmäistä kerta eläessään polvipalojen kanssa, ja sn kyllä näkee, ajolinjat oli taas vähän hakusessa.
Diablotkin alkoi olla jo luistaa ja kamerakin vähän haittaa ajoa, eli vauhti ei ollut ihan kohdilllaan..seliseli, hidas mä oon kuitenkin  
confused_orig.gif

Niin ja mittarivirhe on tossa n.11%

Back