• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nonni, Voihan ***kelen ***kele. Nyt meni poijjaat nuoli lyttyyn ja pahasti. Toivottavasti joku teistä vois suoristaa sitä. Tosiaan löin ton Leon SBK Evolution II kiinni ja alkuun kaikki näytti ruusuiselta. Sitten lähinki tossa ajelemaan ja mietin heti pihasta kurvatessani, että onpa mahtavat saundit. Hetken ajettuani ihmettelin miten pyörä tuntuu jotenki oudolta........
Aika oudolta tuntuu et pelkkä slipari tekis ton, en oikeen jaksa uskoa. Kannattaa tarkistaa ettei ole mitään perunaa pakoputkessa
wink.gif

Mjoo ei kyllä tuommosta pitäis tapahtua pelkällä sliparinvaihdolla. Kato tosiaan, että ei sitä pottua ole siellä putkessa...eli testaa pistämällä se orggis takasin. Zetan ruiskun pitäisi säätyä tiettyyn pisteeseen asti automaagisesti, notta siitä se ei ainakaan ole kiinni.

Antakaapa samalla joku hyvä mesta missä mittauksen ja säädön voi suorittaa täällä pk seudulla ja mitä suunnilleen maksaa.
V***ttaa niin ankarasti, etten malttanu ees ettiä vastaavia topicceja vaan päätin turvautua teihin, arvon heimoveljet. Auttakaa aloittelija urpoa, kiitos  
bowdown.gif

bowdown.gif

withstupid.gif
käynti viaberilla järvenpäässä auttaa,se kaveri kun on vieläpä erikoistunut kwaakkuihin  
thumbs-up.gif

niin ja tässä vielä:   http://www.viaber.com

Just, eli en tiennykkää et perunoita kasvatetaan pakoputkissa
biggrin.gif
. Mitä V***ua

Aika vikkelä kaveri on saanu olla jos on kerenny käydä laittamassa potun putkeen, ku oon sliparia asennellu. Saman tien ajoon kyl lähin ku pönttö oli kii.

Lähtee kyl toi slipari justiinsa vaihtoon jos toi on tulos ku panee kii. Ei varmaan auta ku panna orkkis takas kii ja rupee miettii mitä sit tekis.

Eli Leo Vince SBK evolution II High, myynnissä. Pannaan ny ihan sitte pilkka hintaan, eli 390 e.

Ostakee ostakee!!

V***tta ku pientä ankkaa. Paan koht koko pyörän myyntiin.
ISO P**KELE!!!

edit: pikku laskukänni iski euroviisujuhlien jälkeen. Mut silti oikeesti.
Mulla on leo vincen carbon slipari zetassa. Mitään tuommoisia ongelmia ei ole ollut. En ole säätänyt ja hyvin pelittää.

Just, eli en tiennykkää et perunoita kasvatetaan pakoputkissa  
biggrin.gif
. Mitä V***ua

Aika vikkelä kaveri on saanu olla jos on kerenny käydä laittamassa potun putkeen, ku oon sliparia asennellu. Saman tien ajoon kyl lähin ku pönttö oli kii.

Lähtee kyl toi slipari justiinsa vaihtoon jos toi on tulos ku panee kii. Ei varmaan auta ku panna orkkis takas kii ja rupee miettii mitä sit tekis.

Eli Leo Vince SBK evolution II High, myynnissä. Pannaan ny ihan sitte pilkka hintaan, eli 390 e.

Ostakee ostakee!!

V***tta ku pientä ankkaa. Paan koht koko pyörän myyntiin.
ISO P**KELE!!!

edit: pikku laskukänni iski euroviisujuhlien jälkeen. Mut silti oikeesti.
Ei voi sanoa kuin HARD ROCK HALLELUJA
smile_org.gif

Olisit ostanut Akrapovicin mulla pelitti hyvin zetassa.
en tiedä oli commanderin vakioohjelmalla sit merkitystä kun heti sen asensin pyörään..mut zeta myyty jne..
Nyt on hondaan virit mielessä sais sen 50 hv edes koneelta
smile_org.gif

kattele nyt vielä se asennus läpi siitä sliparista... muuttelet pikkusen asentoa jos on kamalasti "vuotoja" liitoksissa... mitään mömmöjä sinne on turha laittaa,,,oikeassa asennossa ei pitäisi falskata... kiristele samalla ne löystyneet pakosarjan mutterit
tounge.gif

Zetan ruiskun pitäisi säätyä tiettyyn pisteeseen asti automaagisesti, notta siitä se ei ainakaan ole kiinni.
Ei se ruisku siitä mihinkään itsestään säädy... Vain ruiskut, joissa on happi(=lambda) tms. antureita pakoputkessa voivat säätää itseään. Se menee käytännössä aina laihemmalle, kun vaihdetaan avarampi putki. Sen huomaa myös siitä, että käyntilämpötilakin nousee (pari astetta).

Oudolta tuo kuitenkin kuulostaa, mulla on Leo Vincen SBK-putki. Ja ihan sama mikä se putki on, ei ne avarat putket toisistaan niin paljoa eroa. Mulle tulee mieleen, että Marshalilla on muutenkin jotain koneessa/seoksissa pielessä ja se tulee esiin nyt kun putken vaihtaa... Minä mittauttaisin äkkiä seokset ja tehot.

Mulla seokset mitattiin penkissä putken vaihdon jälkeen, eikä mennyt liian laihalle. Täyskaasulla jopa vähän rikkaalla, tasakaasulla pienillä kierroksilla meni ehkä aavistuksen laihalle. Helposti huomattavat erot on se, että että tyhjäkäynti "soutaa" ja 6-8rpm alueella vetää paljon paremmin.

Just tänään muuten sovittelin lambdan kiinni Zetaan ja seokset on ihan ok tyhjäkäynnillä, vaikka se soutaa. Kun käänsiin seosta rikkammalle (Techlusionin boksista) niin tyhjäkäynti vaan huononi entisestään.

Nyt sitten olen ilman zetaa..
meni tänään uudelle omistajalle..
jatketaan tolla er6n harrastamista sit.
Saako kysyä että miksi sen möit?
Näin tänään sen sun entisen zetan noin klo. 16:30 riistaveden tienoilla olevalla linja-autopysäkillä jonkun harmaan auton kanssa.
harmaa auto? ettei olisi vaan harmaa skoda joka on kerännyt kortteja ihan urakalla...
cool.gif
Ei se ollut miliisi auto ja oli jannut pysähtynyt siihen tupakalle.

Nyt sitten olen ilman zetaa..
meni tänään uudelle omistajalle..
jatketaan tolla er6n harrastamista sit.
Saako kysyä että miksi sen möit?
Näin tänään sen sun entisen zetan noin klo. 16:30 riistaveden tienoilla olevalla linja-autopysäkillä jonkun harmaan auton kanssa.
harmaa auto? ettei olisi vaan harmaa skoda joka on kerännyt kortteja ihan urakalla...  
cool.gif
joo no sinne iisalmeen se zeta tulikin
smile_org.gif

Oudolta tuo kuitenkin kuulostaa, mulla on Leo Vincen SBK-putki. Ja ihan sama mikä se putki on, ei ne avarat putket toisistaan niin paljoa eroa. Mulle tulee mieleen, että Marshalilla on muutenkin jotain koneessa/seoksissa pielessä ja se tulee esiin nyt kun putken vaihtaa... Minä mittauttaisin äkkiä seokset ja tehot.
Jos käy laihalla, ni onks siitä mitään isompaa riskiä hojottaa jotain? Ajattelin et täs varmaan kuitenki hetki ny menee ennen ku säätämään pääsen. Jos nyt kerran sitte meen säätämään, ni kandeeko samalla lyödä fiiltterit vapaammin hengittäviks?

Mulla kans tyhjäkäynti soutaa. Nyt taas ku eilen ajelin pikkusen pitempään, rupes tuntumaan et ei tää nyt niin pahasti itseasiassa hyydykkää. Osittain varmaan äänet teekee tepposia.

Saakeli ku ei pääse torstaina ajoihin, ni ois saanu joku zetanisti koeponnistaa ja kertoa mielipiteensä.

No, eiköhän tää tästä. Pitää ny viel kattoa, jos ton putken vaik pitäiski. Tuli vaan pikkusen hermostuttua tos eilen.  
buttrock.gif
Sori.. ajattelin jo että kirjoitin kaiken tarpeellisen kun tuli pitkä teksti. Liian laihalla ajaminen on koneelle vaarallista, kone voi palaa pilalle (tulpat, venttiilit, tjps. en niin hyvin tunne että osaisin tarkemmin sanoa). Se kone voi siis leipoa vaikka kiinni...

Ja ennenkuin menet "säädättämään" niin sun pitää hommata se säätöboksi (PC, Techlu tms.). Sinuna käyttäisin eka vain nopeasti penkissä mitattavana, alle 30min homma ja maksaa ehkä joku 50-60 euroa. Sitten kun saat tulokset, niin tiedät että pitääkö hommata säätöboksi ja viedä säädettäväksi.
Nimittäin sun pyörässä voi olla ihan jotain muutakin vialla mikä ei (säätöboksista) säätämällä korjaannu... niin oudolta tuo toiminta kuulostaa.

sanoi:
Jos nyt kerran sitte meen säätämään, ni kandeeko samalla lyödä fiiltterit vapaammin hengittäviks?

Kysyin tuota samaa juuri tänään Viaberista kun oma mopo on menossa sinne säädettäväksi ensiviikolla (sliparit + pcIII) ja kuulemma ei mitään hyötyä ole heidän penkissä huomattu stock -filttereiden ja esim. k&n -filttereiden välillä. Eli taitaa olla rahan haaskausta, kylläkään ei filsua pidä uusia niin tiheästi jos tuollaisen esim. k&n:n hommaa...

-o-

Vaihdevuodet?
wink.gif
Nojoo... Puhutaan kuitenkin miehen tärkeimmästä kumppanista (*tarkistaa selustansa*) ja armastaan tulee tarkkailtua suurennuslasilla, jokainen erikoinen kolahdus ja rohina saa pahimmatkin painajaiset pintaan (miksi omistan sitten Kawan?). Onneksi on nämä foorumit, pystyy jakamaan epäilyksensä...

-o-

Kysyin tuota samaa juuri tänään Viaberista kun oma mopo on menossa sinne säädettäväksi ensiviikolla (sliparit + pcIII)
Laitappa tiedot mitä viaberin penkki näytti pelille. Kalibrointi on tiukka. Joku ~5-6% tiukentunu vielä viimevuodesta ja oli jo silloin sellainen että sieltä saatuja lukuja ei ainakaan alitettu toisissa dynoissa. Mielenkiintoista sinänsä, missä mahtaa olla jarrutettu esim. uuden biken testipyörät. Pikku zeta antoi kytkimeltä 104 hv eli takaselta abaut 92-93 hv. Onko penkit tiukempia vai valmistusjutuissa tapahtunut muutoksia, en tiedä mutta uutena ko. malli testattiin pari vuotta sitten (mikähän dyno?) jonkun lehden toimesta ja kytkinteho oli 117 hv.  
omg.gif

Todennäköisesti penkit heittävät tosi rajusti keskenään. Lisäksi kalibroinneissa on tapahtunut ilmeisimminkin tiukennusta a`la viaber.
Kävin eilen viaberin jarrussa techlussionin boxin säädättämässä. Peli potki tasan 100 takapyörältä eli kykältä n. 112hv. Pyörässä on techlu ja acran slipari lyhennettynä.
Vääntökäyrä aivan loistava ja tehokäppyrä siloinen kuin vauvan peppu.
tounge.gif

Laittakaan lukuja ja paikkoja missä testattu ja milloin testattu/ pyörän vuosimalli. Tänks.
smile_org.gif

Z750 -04, Leon slipari ja penkitetty Kouvolassa (liikkeen nimeä en nyt muista). 105hp takapyörältä, jonka pitäisi olla aika lähellä tosi lukemaa. (Koska lukema oli enemmän kuin mitä parista kusiaisesta lähti samana päivänä mm. -99 R6).

Uusia renkaita täytys alkaa hommailemaan. Mitä renkaita käytätte ja mitkä on todettu hyväksi zetassa? Michelinin Pilot Roadit kiinnostaisi ja jos joku tietäisi mistä saisi halvan satsin tilattua, vaikkapa sitten ulkomailta. Tosin Org. shopissa näytti takanen olevan jonkunlaisella alennuksella mutta mutta...?
withstupid.gif

Uusia renkaita täytys alkaa hommailemaan. Mitä renkaita käytätte ja mitkä on todettu hyväksi zetassa? Michelinin Pilot Roadit kiinnostaisi ja jos joku tietäisi mistä saisi halvan satsin tilattua, vaikkapa sitten ulkomailta. Tosin Org. shopissa näytti takanen olevan jonkunlaisella alennuksella mutta mutta...?
withstupid.gif
jos tommoseen 260€ saat setin niin osta ihmeessä... reifenversand:ilta tilasin toissakesänä ihan ok nakit Zetaankin... kestää ja kyllä noilla rataakin kiertää...

näkyy olewan 240e setti My Webpage

withstupid.gif
Alkuperäisiin verrattuna ainakin Pirellin Diablot toimi todella hyvin. Tosin kulutuskestävyys ei taida ihan kärkiluokkaa olla, mutta radalla meni kuin liimattuna ;)

Mistä Zeta kuskit on hommanneet minikilpitelineitä. Istuuko joku yleismallinen minikilpiteline siihen hyvin? Mallikohtaiset telineet on ihan törkeen hintaisia.

Jos joku on tehnyt pellistä sellaisen itse, ja omistaisi valmiin mallin tai muotin koneella, voisi tarjota sitä foorumilla muillekin...

auttakaa miestä mäessä ja kertokaa miten noi huollot menee zetassa? miten usein pitäs käyttää ja mitä niissä tehdään? annetaanko valohoitoa vai tehdäänkö oikeesti jotain?

ja toinen juttu. onko kellään muulla havaintoa oudosta äänestä sadekelillä ajettaessa? vaikee määrittää tarkemmin, mutta joku sellanen julputus/pumputus sieltä kuuluu.

Back