G
Guest
Guest
Joo, ainahan näistä on kaikilla omia mielipiteitä. Mut eiköhän toi fagta muuta monen näkemyksii..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa kerrotaan nakuttamisesta, eli detonaatiosta. Siellä mainitaan myös nakutuksentunnistin (Knock sensor):Voi olla tyhmä kymysys.. mut mikä he***** on nakutuksen tunnistin?? onko mun kympissä esim. sellanen?
Kiitän!! Lepoo!!Tuossa kerrotaan nakuttamisesta, eli detonaatiosta. Siellä mainitaan myös nakutuksentunnistin (Knock sensor):Voi olla tyhmä kymysys.. mut mikä he***** on nakutuksen tunnistin?? onko mun kympissä esim. sellanen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking
En usko, että kympissä on sellaista. Ohjekirjassa yleensä mainitaan jos sellainen löytyy.
Niissä pyörissä/autoissa, joista se löytyy, on usein hyödyllistä käyttää 98:a. Siis pieni tehonlisäys.. Ihan muutamista hepoista puhutaan kuitenkin.
Ohjekirjassa tai tankin päällä kyllä kerrotaan oktaanivaatimus. Kuten sanottua, jos se on 95, niin on täysin turhaa tankata 98:a...
Tää on nyt sitten pelkkää teoriaa, kun en noita käytännön ihmisiä ole......on nakutuksen tunnistin?? onko mun kympissä esim. sellanen?
Kokeile, nakuttaako se sillä 10 asteen perusennakkolla 95:llä. Jos ei nakuta, saat saman suorituskyvyn ja kulutuksen 95:llä.Kotilossani manuaali suosittaa käyttämään 98-oktaanista ja perusennakko 10°. Mikäli käytetään 95-oktaanista, täytyy perusennakon olla 7°. Testasin taannoin molempia versioita ja totesin, että 98:lla (ennakko 10°) oli kulutus pienempi. Vaikka 98 on hieman kalliimpaa, tulee sen käyttö kuitenkin halvemmaksi. Autossani ei ole nakutuksen tunnistinta.
Octane Boosteria saa ainakin US-Partsista. Ne on muuten meinaa alkaa panostamaan pyörähommiin oikeen kunnolla!Nyt kun on gason oktaani keskustelua, niin millä/mitä noita aineita jolla pystyy nostamaan oktaania.. jos sitä nyt tarvii yleensä sitten keväällä. Luulen, että ei tarvitse mutta onhan se varmuuden vuoksi hyvä laittaa aluksi.![]()
Jep, kyllä nakutti vedätettäessä matalilla kierroksilla (olisin tietysti voinut mainita asiasta jo edellisessä potauksessa). En ole kylläkään vielä koittanut, voiko ennakkoa lisätä 98:lla tuosta 10 asteesta. Tosin jossakin vaiheessa alkaa tietysti alavääntö kärsimään.Kokeile, nakuttaako se sillä 10 asteen perusennakkolla 95:llä. Jos ei nakuta, saat saman suorituskyvyn ja kulutuksen 95:llä.Kotilossani manuaali suosittaa käyttämään 98-oktaanista ja perusennakko 10°. Mikäli käytetään 95-oktaanista, täytyy perusennakon olla 7°. Testasin taannoin molempia versioita ja totesin, että 98:lla (ennakko 10°) oli kulutus pienempi. Vaikka 98 on hieman kalliimpaa, tulee sen käyttö kuitenkin halvemmaksi. Autossani ei ole nakutuksen tunnistinta.
Mä säädin tossa just autosta sytkää. Jos sen vetää käyttöohjekirjan mukaiseen ennakkoon, toimii ihan paskasti. Lisäsin vaan korvakuulolla ennakkoa niin johan toimii. Eikä silti nakuta 95:llä. Periaatteessa ohjekirjan mukaan pitäis nyt käyttää vähintään 98:a, mutta enpä käytä, kun ei tartte.
Tuohan on lähes kaikissa vanhemmissa autoissa ihan samalla tavalla. Kun lyijytön 95 tuli markkinoille, niin autoja "säädettiin" toimimaan tuolla 95:llä, ja tehot hiukan tippui. Suurimmassa osassa autoista tuo säätö tehtiin ihan turhaan; ei se olisi sillä 95:lläkään nakuttanut samalla ennakolla. Tietysti joissain autoissa tuo säätö tuli ihan tarpeeseen.
Jos koneelle ei ole talven aikana tehty mitään radikaalia, ei boosterin käyttöön ole mielestäni mitään syytä keväällä tai muulloinkaan.Nyt kun on gason oktaani keskustelua, niin millä/mitä noita aineita jolla pystyy nostamaan oktaania.. jos sitä nyt tarvii yleensä sitten keväällä. Luulen, että ei tarvitse mutta onhan se varmuuden vuoksi hyvä laittaa aluksi.![]()
Kwakin turboprojektin edistymistä seuranneena suosittelen kyllä pistämään alussa oktaaniboosteria tankkiin ja sitten, jos savujen ottamisen seurauksena ei ole TÄLLAINEN savunmuodostus, vähentämään määrää pikkuhiljaa, kunnes selviää sen mahdollinen tarve. Niitähän saa ihan oktaaniboosterin nimellä autotarvikeliikkeistä.Jos koneelle ei ole talven aikana tehty mitään radikaalia, ei boosterin käyttöön ole mielestäni mitään syytä keväällä tai muulloinkaan.Nyt kun on gason oktaani keskustelua, niin millä/mitä noita aineita jolla pystyy nostamaan oktaania.. jos sitä nyt tarvii yleensä sitten keväällä. Luulen, että ei tarvitse mutta onhan se varmuuden vuoksi hyvä laittaa aluksi.![]()
hehKwakin turboprojektin edistymistä seuranneena suosittelen kyllä pistämään alussa oktaaniboosteria tankkiin ja sitten, jos savujen ottamisen seurauksena ei ole TÄLLAINEN savunmuodostus, vähentämään määrää pikkuhiljaa, kunnes selviää sen mahdollinen tarve. Niitähän saa ihan oktaaniboosterin nimellä autotarvikeliikkeistä.