• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yksiosainen aluspuku/-asu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lunastar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun niceihminenkin joutuu käymään pissillä (ISOSTA hädästä puhumattakaan) aikas monta kertaa ratareissunkin aikana, niin eikös semmoinen 1-os. ole aikas tanan vaikea riisuttava ahtaassa huussissa?  
tounge.gif
Pitää tehdä takaluukku
smile_org.gif

Tulipa vielä mieleen että noissa juoksutapahtumissa olen nähnyt joillain naisihmisillä sellaisen "lycrahaalarin" eli teknisen juoksuasun, joka ainakin näytti yksiosaiselta. Ainakin lyhythihaista ja pitkälahkeista olen nähnyt viime syksynäkin, Suomessa. Juoksukamoissahan on liukas pinta, ainakin niissä kiiltävästä kankaasta tehdyistä.

En osaa oikein tarjota mistä lähteä hakemaan. Googleen jos lyö "spandex jumpsuit" niin alkaa tämmöisellä ukkomiehellä posket kuumottamaan... Mutta lätkävarustekauppojen lisäksi juoksuosastoilta voisi kysellä.

Vaatimukset:
- Yksiosainen
- Liukaspintainen (eli menee näppärästi ratapuvun alle -> tekniset alusasut yleensä "tahmeapintaisia" eli jotain muuta)

Kun ei oikein mitään nimiäkään tiedä, niin hankala googletella...
Mä en oo kyl koskaan törmänny "tekniseen alusasuun" joka ois ollu "tahmeapintainen".
Siis jos puhutaan tekokuituisista?
Puuvillaiset sit erikseen.

Onks sul nahkapuvussa ollenkaan "sisähaalaria"?
On noissa polypropyleeniasuissa (tms. keinokuituisissa) eroja liukkaudessa. Itsellänikin on karheampia ja aivan silkinliukkaasta kankaasta tehtyjä, paras lienee Haltin kaksiosainen ihanohut. Finnsvalan verkkomateriaalikin toimii hyvin, mutta tekee aika jännittäviä kuvioita iholle etenkin kun radalla enemmän jumppaa siinä mopedin päällä.

Reliatecin www-kaupassa ei näy nyt mutta viime kesänä oli jotakin kisa-alusasua hyllyssä, kysäise Kriisiltä.

No ainakin usein urheilukaupoista kun kokeilee niitä materiaaleja niin ne semmoista "tahmeapintaista" (osaa ny tarkemmin kuvailla) eli ei oikein kiinnosta, koska nahkapuvun vetäminen on päälle helpomaa sileää pintaa pitkin kuin sellaista "tahmeaa". Nimenomaan semmonen sileäpintainen, jonka päälle ois toi aluspuku näppärä vetää nimenomaan kiinnostaa. Ei vain ole oikeaa löytynyt vielä. Stormilla olis yks halutunlainen, mutta kokoa XL, joten ei käy eivätkä kuulemma sitä pysty tilaamaan.

Ja juuri tuon "paita rullautuu puolen selkään" -efektin vuoksi haluan sen yksiosaisen. Jos ei sopivaa löydy, niin sitten pakko ostaa edes se kaksiosainen, mutta ensin yritän löytää sen yksiosaisen vaihtoehdon.

Tuota jäkis-alusasuvaihtoehtoa en ole tajunnutkaan katsoa, joten täytyy tsekata se vaihtis. Kiitos vinkeistä
smile_org.gif
Kun niceihminenkin joutuu käymään pissillä (ISOSTA hädästä puhumattakaan) aikas monta kertaa ratareissunkin aikana, niin eikös semmoinen 1-os. ole aikas tanan vaikea riisuttava ahtaassa huussissa?  
tounge.gif
Kyllä apuja löytyy,luulen
tounge.gif

Bikeworldissakin myydään Tampereella Dainesea. Sieltä saanee niitä aluspukujakin. Paras aluspuku itsellä on ollut Bilteman aluskerrasto, tosin 2-osainen se. Se on ohut, erittäin ihonmyötäinen, liukas ja sileä
tounge.gif
...
lookaround_orig.gif

Partiokaupasta / vaellustamineita myyvistä kaupoista voi myös löytyä. Mulla käytössä halitin 2-osainen partiokaupan alelaarista löydetty ostos. Liukas on.

Tommosen tilasin broidille. Tarttis katsoa vielä minkälainen livenä.

<a href="http://cgi.ebay.co.uk/BIKE-IT-COOLMAX-INNER-1-PIECE-UNDER-SUIT-XXL-BIKEIT-2XL_W0QQitemZ310202337029QQcmdZViewIte
mQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item4839800705" target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/BIKE-IT....9800705</a>
smile_org.gif

Tommosen tilasin broidille. Tarttis katsoa vielä minkälainen livenä.

<a href="http://cgi.ebay.co.uk/BIKE-IT-COOLMAX-INNER-1-PIECE-UNDER-SUIT-XXL-BIKEIT-2XL_W0QQitemZ310202337029QQcmdZViewIte

mQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item4839800705" target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/BIKE-IT....9800705</a>
smile_org.gif
Toimivampi linkki
http://shop.ebay.co.uk/i.html?....ER-SUIT
Näyttäis jonkinsortin verkkomateriaalilta, vaikka coolmaxia sanotaan olevan..? Itse kyllä mieluummin olen käyttänyt 1-osaisten nahkojen alla 2-osaista aluspukua juurikin riisumisen helpottamiseksi. Onhan se hieman hankala 1-osaista kyllä ahtaissa tiloissa (wc) käsitellä. Pitää katsoa, ettei uita pöntössä/lattialla
baaa.gif
. Pukeminen ja riisuminen yksin on myös oma taiteenlajinsa. Varsinkin hikisenä
lookaround_orig.gif
. Siinä mielessä auttaa kyllä se, että alusvaatteet on mahdollisimman liukasta materiaalia.

No mut kai se yksiosainen tulee samalla vaivalla pois päältä kuin yksiosainen nahkapukukin? Pakko se nahkapuku melkein polviin on vetää et naisimmeinen pääsee puuteroimaan nenänsä kuitenkin, joten miksei se aluspuku samalla... Teoriassa en näe mitään vaivaa tuossa - todellisuus toki voi olla tarua ihmeellisempää
biggrin.gif
Kaksiosaisella ajopuvulla onkin sitten taas ihan eri juttu, mut nyt tulisi nimenomaan ratanahkojen alle tuo
smile_org.gif

Kiitos lisävinkeistä. Täytyy perehtyä niihin viikonloppuna
smile_org.gif

Back