• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yksilölliset korvatulpat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kosander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hankin pari vuotta sitten Kuulonhuoltoliiton tulpat ja olen tyytyväinen.Ensi havainto oli että voiko moottoripyöräily olla näin hiljaista.Kalliimpien tulppien valmistajat selvittävät aina venttiilistä ja säädettävästä vaimennuksesta.En ole ongelmiin törmännyt,matkanteko on sopivan hiljaista.

olen ite käytellyt jo noin reilut kymmenkunta vuotta noita erilaisia halpoja euron tai kolmen korvatulppia. niillä olen pärjäillyt. siis häh?! mitäääh!!? ei kuuuluuu!!? sellaista se on siis kypärä päässä ja tulpat korvissa. ne kuitenkin leikkaavat sen äärimmäisen melupiikin sopivasti, vaikka olisivat huonotkin tulpat. parempi nekin kuin ei mitään. joskus nekin halvat tulpat ovat olleet korviin täysin muotoutuneet ja pikimustat, oltuaan samat kappaleet käytössä jo kolmatta kesää ja pyörittyään liivintaskujenpohjilla kaiken maailman guanossa. hehiö.

Tilasin helmikuun alussa Finfonicin muottien mukaan tehdyt kuulokkeet. Vielä ei ole näkynyt. Muotit otettiin diacorissa ja toimitettiin sieltä Ouluun. Hintaa tulee vajaa 250e.

Käyttökokemusta ei ole, mutta kovasti on kehuja kuulunut eri suunnista.
Alkaa kyllä meneen usko kyseisen firman tuotteisiin. Olen nyt odotellut tulppien saapumista 2kk. Itseasiassa aikaa on jo mennyt 3kk siitä kun otin ekan kerran yhteyttä diacoriin. Valokset siis tehtiin diacorissa. Eli kun soitin sinne, niin ajan sain parin viikon päähän jolloin havaittiin muottiaineen kovettuneen. Eli ei voitu ottaa muottia. uusi aika 2vko myöhemmin jolloin muotit otettiin. Tästä on jo yli 2kk aika.

Ihan uskomattoman pitkät toimitusajat!
Saksasta saa uuden autonkin nopeammin kuin oulusta tulpat!

Tilasin helmikuun alussa Finfonicin muottien mukaan tehdyt kuulokkeet. Vielä ei ole näkynyt. Muotit otettiin diacorissa ja toimitettiin sieltä Ouluun. Hintaa tulee vajaa 250e.

Alkaa kyllä meneen usko kyseisen firman tuotteisiin. Olen nyt odotellut tulppien saapumista 2kk. Itseasiassa aikaa on jo mennyt 3kk siitä kun otin ekan kerran yhteyttä diacoriin. Valokset siis tehtiin diacorissa. Eli kun soitin sinne, niin ajan sain parin viikon päähän jolloin havaittiin muottiaineen kovettuneen. Eli ei voitu ottaa muottia. uusi aika 2vko myöhemmin jolloin muotit otettiin. Tästä on jo yli 2kk aika.

Laitoin itse mailia finfonicille, kun ei tulppia kuulunut.. (2kk kesti lopulta). Seuraavana päivänä kaveri soitti perään ja sanoi tulppien olevan viimeistelyssä. Siittä pari päivää ja tulpat kolahti postiluukusta, eli ainakin noiden suunnalla palvelu pelaa. Taitaa olla tuo Diacor sössinyt jotain..

Mulla oli Earfoon tai joku.. Jäi työtakintaskuun ja hukkui siis pesureissulla.
confused_orig.gif

Hyvät ja kalliit oli, kun niitä pari vuotta ehdin käyttää.

Valumalleja kuulemma säilyttää pari vuotta, joten uudet saisi "halvalla" (120€).
sad_orig.gif

Kohta varmaan heiluu meikäläiselle häkki kun erehdyn arvostelemaan jotain firmaa täällä... itse tosiaan ostin omat FinnFonicit Vaasasta kun en kerta kaikkiaan saanut Oulusta minkäänlaista palvelua. Soittelin liikeesessn monen monta kertaa, ja edes muottien valuaikaa en saanut sovittua, työn ja tuskan takana oli edes saada ketään puhelimeen siellä.

Ajelin sitten Vaasaan, ja siellä sitten lekurin kanssa juteltiin pitkät pätkät tulppien käyttötarkoituksesta, ja lopulta päädyttiin tekemään minulle hieman tavallista lyhyemmät mallit jotta kosketuspinta kypärän täytteisiin jäisi mahdollisimman pieneksi.

Laitoin itse mailia finfonicille, kun ei tulppia kuulunut.. (2kk kesti lopulta). Seuraavana päivänä kaveri soitti perään ja sanoi tulppien olevan viimeistelyssä. Siittä pari päivää ja tulpat kolahti postiluukusta, eli ainakin noiden suunnalla palvelu pelaa. Taitaa olla tuo Diacor sössinyt jotain..
Tänään tulivat tulpat Vaasasta, kyselemättä vei näköjään 3,5kk.

Itsekin olen käyttänyt sekä Eareita että Finfonicin yksilöllisiä tulppia. Finfonicit hankin aikanaan lääkärin suosituksesta suojelemaan vielä jäljellä olevaa kuuloa musisoidessa. Tuotehan on siitä kätevä, että vaimennusta saa lisää suodattimia vaihtamalla ja olen sitten motskarilla ajaessa laittanut suodatusta lisää eli muistaakseni 25 dB. Tosin Pan Europeanissa ne ovat olleet sitten tarpeettomat, koska ääntä on todella vähän aiempaan Hondaan verrattuna.

Itse ostin apteekista korvakittiä.
On silikonia ja muotoillaan korvan reijän päälle ei työnnetä korvaan.
Erinomainen suoja, maksaa 5- 10 ekuu atpeekista riippuen.
Sopii herkillekin korville kun ei tartte tunkee korvaan.

muotoiltavana sopii kaikille korvatyypeille.

Ei tuo korvakitti kauaa kestä sellaisena, että pysyy korvassa sen vertaa että saisi kypärän päähän. Muutaman kerran se pysyy, mutta ihossa on sen verran rasvaa ettei sitten enää pysy, korvaan tunkematta. Kalliiksi tulee, vaikka tuota kittiä saakin muualta halvemmalla kuin apteekista.

Mulla on oman korvan mukaan valetut silikonitulpat ja oon ollut tyytyväinen. Tekijän kanssa sovittiin missä tulpat tehtiin, tunti meni et oli valmista. Melu väheni huomattavasti, hintakaan ei ollut päätä huimaava (50€).

lainaus:Tuollainen löytyi toisaalta foorumista:

-klik- ...on muuten sama kaveri joka teki mun tulpat
tounge.gif

tänään sain ELACIN muotoon valetut tulpat 25db vaimennuksella. työ käyttöön, mutta ajattelin tänään Posari matkalla kokeilla myös mopoilu käyttöön
smile_org.gif

tulpat on kyllä mukavan tuntuiset ja niillä jopa kuuleekin jotain, näähän on tarkoitettu muusikko ym käyttöön.
eli ei dumppaa ihan kaikkee sellaiseksi eari mössöksi. no illalla asiasta enemmän tietoa miten ne käyttäytyy ajellessa

Back