• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

yamahalta tulossa uus piikki ens kesäks

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SALOMON
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
semmoinenku yamaha YZF-R125

YZF-R125 - Nerokkuuden inspiroima
Odotus on päättynyt - täysin uusi YZF-R 125 tuo Yamahan huippulaadukkaan R-sarjan myös kevytmoottoripyöriin Tämä radikaalin, kovia kierroksia ottavan, ruiskumoottorilla varustetun 125-pyörän ovat suunnitelleet samat insinöörit, jotka loivat supersport-legendamme YZF-R1:n ja YZF-R6:n. Se myös sisältää MotoGP-teknologiaa. YZF-R125 on saapunut tarjoamaan ällistyttävää R-sarjan muotoilua ja tehokasta sporttisuorituskykyä, koska elämä on urheilua, ja siitä täytyy nauttia. täytyypä sanoa et muistuttaa yllättävän paljo R-kuutosta. vertailu

ja motot.netin piikki puolella onjo menneillään ainaki yks keskustelu liittyen kyseiseen pyörään =o)

Onhan se hieno piikki.
thumbs-up.gif
Ainoa vaan, että tuo nelitahti-kone pilaa tunnelman. :/ Kulkupuoli kun ei tahdo olla aivan huippuluokkaa. (tässä kohtaa joku sanoo, että varmasti turbolla kulkee täyziä).

Luulen, että cbr125 on saanut kovan vastustajan, jos yammu tuota myy kilpailukykyiseen hintaan.
smile_org.gif

http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=1337

ei tuo piikki vielä mitään mutta samaa laatua ja muotoilua saa myös TZR50 mopedina. missä tälläiset oli silloin kun minä piiskasin viilattua Raisu MM-78:a ? (prkl sehän on ensi vuonna 30v... museopeli ja tallessa miltei orkkiksena  
biggrin.gif
)

sorry vanhemmat Yamaha-tietäjät mutta onko niin että TZR tarkoittaa aina 2-tahtista ? tästä voisi päätellä että YZF on aina nelitahtinen - vai voiko ?

Kawamiehet on tuoneet messuilla esiin 4-tahtisen 250cc katu Ninjan. ihan Japonian meininkiä tarjolla eurooppaankin

Luulen, että cbr125 on saanut kovan vastustajan, jos yammu tuota myy kilpailukykyiseen hintaan.
smile_org.gif
Mä en taas ole koskaan edes ymmärtäny miks porukka ostaa tuota Hondan 125CBR:ää. Uskaltasin sanoa, että toi malli otti reilusti takapakkia NSR:ään verrattuna. Mutoilu on jotain hirveän ja oksettavan välimaastosta, ja tehoa taitaa olla saman verran kun keskiverto ruohonleikkurissa, eikä ajettavuuskaan lyhyen kokeilun perusteella herättäny luottamusta.

Toivon mukaan toi jammu ei nouse ylihintaiseksi, että Hondan joutuisi uusimaan piikkinsä edes vähän enemmän moottoripyörää muistuttavaksi. Pianovalmistajalta kyllä onnistunu veto muotoilun puolesta tuo uusi piikki.

Jos ei noilla saa vastakkaisen sukupuolen jakamatonta huomiota osakseen, niin täytyy olla habituksessa jotain pahasti ..turallaan. Itse ei olisi voinut edes haaveilla moisista menopeleistä, eikä tästä nyt ole "kuin" 15v. aikaa...No, eipä mennyt satunnaiset onnistumiset tällä saralla ainakaan kaksipyöräkaluston piikkiin
tounge.gif

smile_org.gif
Mä en taas ole koskaan edes ymmärtäny miks porukka ostaa tuota Hondan 125CBR:ää. Uskaltasin sanoa, että toi malli otti reilusti takapakkia NSR:ään verrattuna. Mutoilu on jotain hirveän ja oksettavan välimaastosta, ja tehoa taitaa olla saman verran kun keskiverto ruohonleikkurissa, eikä ajettavuuskaan lyhyen kokeilun perusteella herättäny luottamusta.

Toivon mukaan toi jammu ei nouse ylihintaiseksi, että Hondan joutuisi uusimaan piikkinsä edes vähän enemmän moottoripyörää muistuttavaksi. Pianovalmistajalta kyllä onnistunu veto muotoilun puolesta tuo uusi piikki.
Off-topiciksi menee, mutta..

Itsekin olen tätä ihmetellyt, miksi helvatussa ihmiset ostaa tuota cbr125:a, kun se on a) ruma, b) tehoton ja c)naurettavan pieni.

Voiko muka olla totta, että kun on hondan tarra kyljessä ja hintalapussa pieni luku, niin ihmiset ajattelevat löytäneensä halvan ja hyvän tuotteen? Toisaalta, onhan se hyvä varmasti jollekin pienikokoiselle tytölle, joka ei pyörien kanssa vielä paljoa ole pyörinyt, mutta kun kuulee että 190cm jätkä ostaa sen, niin ihmettelenpä suuresti. Kuitenkin tuolla vajaalla 4000€ saa aika hyväkuntoisen käytetyn 2-t piikin.

Mutta, toivotaan parasta, että tämä yammu tulee valtaamaan piikkimarkkinoita hondan sijaan. Toisaalta, täytyyhän tuota italialaista kannustaa..
smile_org.gif

Komean näköinen tosiaan! Ei tota saa millään muulla kulkemaan samalla tavalla kuin 2t:a paitsi hommaamalla suuremman sylinterin. 2t piikissä kun pystyy jo hieman aistimaan kiihtyvyydestä yläkierroksilla. MotoGP teknologiaa tossa ei varmaan ole muuta kuin samanlainen Yamahan logo mitä M1:sessä.

En itsekään pysty ymmärtämään tuota CBR125:n menekkiä. Taantuma tai oikeastaan harppaus taaksepäin oli hirvittävä. Mutta mitä muutakaan voi odottaa kuin pyörä tehdään Thaimaassa tai Taiwanissa. Ulkonäkö on jo lapsellinen, mutta annas olla kun ajat sillä. Itsellä on meinaan ajokokemusta sekä siitä, että 94 NSR:stä. Jälkimmäistä voi jopa kutsua moottoripyöräksi ja sillä pärjää sentään moottoritielläkin saatikka ohituksissa. CBR:llä tasaisen nopeuden ylläpitäminen mutkapätkällä vaati ainaista kepittämistä. Ei puhettakaan voimasta, vaikka kierrokset lähenteli punarajaa. Vanhalla meni kutosella ihan kivasti. Liikkeellelähtö vaati jo 5000rpm ettei sammunut. Tuolla ajaminen on samanlaista kuin mopoilla: aina kahva auki, että pysyy muun liikenteen seassa. Varsinkin kiihdytyksissä. N. 80km lenkin jälkeen hartiat ja selkä olivat jumissa muutaman päivän johtuen pyörän erittäin pienestä koosta ja stongan kapeudesta, vaikka olenkin vain n.180cm hukkapätkä. Jotkut jopa ajavat tuolla 2 päällä! Koomisen näköistä ja kuuloista. Kyllä Honda parkuu. Jos olisin hankkimassa piikkiä, niin eipä tarvitsisi paljoa miettiä. Mutta onhan siinä muutama hyväkin puoli: kevyt ja helppo käsitellä sekä matala istuinkorkeus -> passeli opetuspyörä autokouluun, jolla pärjää aloittelevat pienikokoiset tyttelitkin.

CBR:lle tuo tosiaan luo aika pahan vastuksen.
Ottakaa myös huomioon, että, GPR, RS sekä Mito siirtyvät 4-tahti peleiksi.

Back