• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha XJ600, putkisto, tehoputet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamashiro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei

Ajattelin täältä kysäistä tälläistä asiaa. Olen ajattellut laitella vähän järeämmät putket omaan xj600:seen. Muttas, mistään manulaalista en oikein ole löytänyt mittoja, oisko kellään? Lähinnä sen takia että osais hahmotella millaiset uudet laittas, että tulee alaosan putkiristeys kohilleen.

Sanokaahan kokeneemmat että oisko mitään hyötyä/järkeä laittaa avarammat putket ihan alustalähtien? Tai saisko mistään tilattua ihan pärän vakion pakosarjan/pakoputkiston. On sen verran tukkosessa kunnossa edellisen omistajan jäljiltä, polttamalla kokeillu aukasta niin ei oikein auennut... Millaisia takapönttöjä suosittelisitte tähän pärrään, vai oisko ihan suoraan tähän malliin olevia tehoputkia? Pitäs saada ääntä myös vähän lisää...

Kiitän vastauksista ja hyvistä neuvoista etukäteen.
smile_org.gif

Haulla etsin tälläistä aihetta mutta en löytänyt...

Piti piruuttaan katsoa mitä ebaystä löytyy ja vastaan osui <a href="http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-XJ600-XJ-600-DIVERSION-EXHAUST-SILENCERS-NEW_W0QQitemZ130291031849QQcmdZViewItemQQp
tZUK_Motorcycle_Parts?hash=item130291031849&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1689|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318" target="_blank">tuommoiset</a>

Vaikea kuvitella, että sillä pelkällä putkella hirveesti ihmeitä saat aikaan tuonne tehopuolelle, tietenkin jos ihan umpikarstaa, niin virtaukset paranee.

Itsekkin joskus putkia etsinyt puolivakavissani, mutta ainoa joka on sattunut silmään on muistaakseni motad 4-2-1 putki, joka ei siis ole se tehoputki. Löytyy varmaan jostain Englannista kohtuuedullisesti tällä punnan kurssilla. Myydäänhän tuota muistaakseni Stormillakin. Taitaa olla niin, että jos tuon putken laittaa ei voi käyttää keskiseisontatukea, se on kuitenkin sellainen josta en ajatellut luopuvani.

Niinkään periaateessa tehon tuonnilla ei ole väliä, kunhan vain virtaus paranisi ja pärrä toimisi paremmin. Tosin eihän se mikään haitta puoli ole vaikka sitä tehoa lisää toisi. Tosiaan itsekkään en ajatellut keskituesta luopua, on sen verran kätevä kapistus.

Pitää mittailla ja tuumia vielä miten tämän projektin tekisi. Varmaan kaikista paras ja järkevin vaihtoehto olisi hommata uudet alkuperäiset ja niihin jotkut erilaiset ääntä tai tehoa tuovat pöntöt taakse.

Enemmän ehkä minulle se ääni on tärkiämpi kuin se tehon tuonti, mutta ehkä jotain pientä virikettä teen pärrään konepuolellekkin saa nähdä. Kunhan ensin saisi sen kunnolla kuntoon.Tässä ensiviikonpuolella kiikutan sen huoltoon.

Saako tota motadia tai laseria tuplaputkina? Tietäskö kukaan? Kuvista päätelleen on vaan yhellepuolelle... Ois kiva kumminkin jos sais kummallekin. Onkos mitään kokemuksia, tuleeko hyvin ääntä yms?

Kiitos vastauksista... kertokaa lisää ideoita ja tuumauksianne, otan kaikkea tietoa vastaan mielelläni.  
smile_org.gif

Heip.

Olen ajatellut ostella (ehkä) tollaset Motadit XJ 600:taseeni. Ainut vaan mikä minua mietityttää on se, että tuleeko tossa kummallekkin puolelle putket vaiko pelkästään toiselle? Kun tossa on tuollainen 4-1 merkintä? Ois siistimpi jos tulis kummallekkin..

Jos se tulee vaan yhdelle puolelle niin saakos sitä sitten erikseen tilattua mistään kahdelle puolelle tulevana? Tuleeko millasia hankaluuksia asennuksessa? En tarviis koko putkistoa, pelkät sliparit vain. Tosin kyllä ajattelin että vois noi vakiot muokata, tulis halvemmaksi.

4-1 merkintä vähän meinaa kyllä sitä että yhdelle puolelle tulee vaimennin pelkästään.
Mutta mieti sitä painonsäästöä!
biggrin.gif

4-1 merkintä vähän meinaa kyllä sitä että yhdelle puolelle tulee vaimennin pelkästään.
Mutta mieti sitä painonsäästöä!  
biggrin.gif

Niin no joo.  
biggrin.gif
Käyhän se niinkin jos ei ulkonäöstä tingi. Mut jos en oikein muuta vaihtoehtoa keksi niin voishan sen pelkästään yhdellekkni puolelle ottaa. Pääasiahan siinä on että ääntä tulis.  
wink.gif

Ainakin tuolta M and P löyty muutamia vaihtoehtoja Diversioniin.
Laitahan sitten kokemuksia jos putket hommaat..

Itte tilailin tuolta kasan osia ja hyvin pelas. Kaikki tuli ja vieläpä vajaassa kahdessa viikossa. Saattaa tehdä edullisia löytöjä! Esim. takajarrulevy divukkaan 40€. Putkia en nyt tähän konkurssii tilannu...

Ainakin tuolta M and P löyty muutamia vaihtoehtoja Diversioniin.
Laitahan sitten kokemuksia jos putket hommaat..

Itte tilailin tuolta kasan osia ja hyvin pelas. Kaikki tuli ja vieläpä vajaassa kahdessa viikossa. Saattaa tehdä edullisia löytöjä! Esim. takajarrulevy divukkaan 40€. Putkia en nyt tähän konkurssii tilannu...
Ahaa, kiitos. Pitää tutkailla sivua.

Olen nyt ajatellut sellaista, että ostan jonkin muun mallin tai muunlaiset vaimentimet taakse, tai sitten muokkaan vakioita. Tulisiko siitä miten iso homma jos ostaa toiseen malliin tulevat putket ja niitä muokkaa? Eihän se mikään mahdoton homma ole tietystikkään...

Mitä mieltä täällä ois porukkaa sellaista, että jos laittas SIMONS autonvaimentimet tuplana pakoputkiksi... Mietin vaan sitten että näyttäsköhän miltään.. saattas ihan jees. Äänistä taas sitten mietin, että tuleekohan liian kovat äänet.

Loppujenlopuksi varmaankin parasvaihtoehto olisi ostella jostakin toisesta pöyrän mallista siistit putket ja laitella ne kiinni. Tai sitten itse muokkailla alkuperäisiä. Tosin simonsista saa aika siistit äänet aikaan kun tossa kevarissa oli simonssi kiinni, mutta ulkonäöstä en oikein osaa sano.

Kertokaa mielipiteitänne vapaasti, kaipaisin vähän neuvoa, jos teillä on hyviä putki suosituksia niin niitä otan mielelläni vastaan.

Jees, eli päädyin loppujen lopuksi noihin simonsseihen (vaikka ovatkin auton vaimentimet), minulla oli aikanaan kevarissa (nelitahti) tuollaiset. Ihan kivat äänet tuli ja myös ihan hyvältä näyttivät. Taidan kokeilla samaa tähän, laitan kuvia remontista ja päivttelen tietoja tänne kun kerkeän. = )

Vaikuttako sen millään tavalla pärrään vaikko ovatkin auton vaimentimet?

Kiitoksia todella pajlon linkkauksista. Valotti todella paljon asiaa kun lukaisi noi. Ei muuta kuin simonssin ostoon ja remonttia tekemään. Pistän inffoa remontistani aina kun kerkeen, mikäli porukkaa vaan kiinnostaa..
smile_org.gif

Kyllähän se saattaa pikkasen vaikuttaa seoksiin, mutta käytän vaikka tossa naapurikaupungin dynossa säädettävänä jos on tarvista.

Noi takonit ois ihan kivat, mutta meneevät vaan minun budjetin yli. Taidan tyytyä noihin simonsseihin kerta niistäki saa hyvät.

joumarille kiitokset linkistä!

Tuli tossa mieleen, että kun alan laittamaan avarammat putket. Eikös pitäisi suuttimia vaihdella isompaan/säätää?

Koitin tossa ettiä netistä jonkin verran kyseistä suutinsarjaa, mutta ei oikein tuntunut tärppäävän. Osaisko joku vähän jelppiä tämän asian kanssa? Ja kertoa vähän lisätietoja tosta, että miksi ne pitäisi vaihtaa tai tartteeko niitä vaihdella ollenkaan?

Kiitoksia vastauksista.

Morop

Oisko kellään sanoa noita suositus rengaspaineita manuaalista? Hävitin erään hyvän manuaalin jonka latasin netistä ja nyt sekin on maksua vastaan ladattavista, probike foorumilta.

Joten ei kellään sattus olemaan tietoa? Kahenlaiset lukemat siinä oli muistaakseni, matka-ajoa varten ja sitten normi ajoa varten.

Kiitoskia paljon vastauksista.

Haynesin manuaalin saa ladattua tuolta osiosta minne on kerätty huoltomanuaalit.
Jos ei löydy ni voin kyllä tarkistaa kun saan oman manuaalin hollille...

Haynesin manuaalin saa ladattua tuolta osiosta minne on kerätty huoltomanuaalit.

Mä en saanu ladattua manuskaa vaikka pariinkin kertaan yritin... ilmottelee vaan jotain corrupt file  
crazy.gif

Ois tuota jo pariin kertaan tarviinu mut ku ei nää tietoverkot ja koneet suostu olemaan mun kavereita..
Jos mä keskityn vaan
062802moto_prv.gif

Nii, jos jollakulla on vinkata, mitä mahdollisesti meni ladatessa pieleen/lähettää mulle manuskaa niin privaviestillä saa kiinni..

Joo, se ois kiva jos voisit. Itekki yritin tuolta ladata, mutta ei oikein suostu tulemaan minun mukaan. Pitää koitella myöhemmin uudestaan.

Samoin jos jollaki ois lähettää minulle kunnon manuaalia XJ600 liittyen niin olisin kiitollinen. Privaatti viestillä vaikka yhteyttää ottaa.

Tänään se sitten alkaa. Rupean laittelemaan isännän kanssa noita simonsseja pärrään. Laittelen kuvia projektista kun kerkeilen tännekkin. Toivottavasti tulee sitä mitä haen tästä.

Back