• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha R1 virta ongelma.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turbomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs mulla on Yamaha R1 vm.2002
Siinä on mystinen ongelma, olen ladannut akun täyteen ja seuravana päivä lähteny liikkeelle ja se on toiminu ihan ok. mut sit ku se oli ajon jälkeen seisonu yön yli ni eipäs enään ollutkaan tarpeeks virtaa et olis lähteny käyntiin... Et olisko kellään mitään hajua et mihen se sitä virtaa oikein hukkaa? ps. akkuki on vast viikon vanha.
sad_orig.gif

lataako kunnolla (myös lämpösenä) mulla oli ainakin lataussäädin omassa sökönä kylmänä toimi hyvin mutta lämpösenä ei ladannut tarpeeksi

älä käännä virta-avainta liian pitkälle kun jätät pyörän seisomaan. menee parkit päälle
tounge.gif

ja jos äsköisestä ei ollut kyse niin kannattaa todella mitata se latausjännite kun pyörä on kylmä ja sitten kun se on lämmin. onnistuu ku runttaat vaan yleismittarin akun napoihin kiinni ja sen PITÄS olla jotain 13-15V välillä valot päällä ja pyörä tyhjäkäynnillä.

oliko kyseinen ongelma jo ennen kuin vaihdoit akun?
meinasin vaan että ei ole viallinen uusi akku...

En tiedä oliko ennen ku pistin uuden akun heti ku ostin sen pyörän. Nyt kävin hakees siihen takuuseen taas uuden akun ja tostaina varmaan näkee et millais se sit pelittää
smile_org.gif
Mut juu pitää koittaa sitä mittausta kyl viel et mitäs se mulle mahtaa sanoo
tounge.gif

Tuli vaan nyt tässä mieleen jotta onko sulla mitään hajua onkos ko rykköseen tehty mitään fiksauksia esim. vaihteiston osalta?

Oli nääs myös ongelmia sähköjen kanssa viimekesänä. Vika löytyi lähes irti olevasta magneetosta..

Kyllä nyt suosittelen ihan semmoista että asennat yleismittarin akun napoihin kiinni ajon ajaksi ja tarkkailet jännitettä ajon aikana.. MP-tallin puolella kiinnitettynä hyvä ohje latausongelmien hoitoon!
Noin 14 VDC @4000rpm pitäis tulla...

Vika löyty! Se oli starttimoottorin maajohdossa ja se oli sit niiiiiin ruostees et ei mitään rajaa
biggrin.gif
mut nyt pelittää hyvin. Kiitos kaikille avusta!
062802jumpie_prv.gif

Back