• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XX Tärisee ikävästi! Apuja!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kale79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis pyörä tärisee myös kun kytkin pohjassa nostaa kierroksia, ja kulkee tasaisesti jos valuttelee kytkin pohjassa tyhjäkäyntikierroksilla? Silloin sulkisin ketjut ja rattaat ja renkaat pois.. Eli tärinän lähde olisi moottori

Mulla tutisi koko laite prkleesti kun yksi sytytystulppa oli tullut tiensä päähän. Vaihdoin kaikki tulpat ja nyt kulkee vähemmillä tärinöillä

Juurikin näin. Itse miettiny kans sytytystulppia. Mutta nekin on vaihdettu edellisen omistajan mukaan hiljattain.

Kale79: Tunnustelin hieman omaa xx:ää ja täsmälleen samat oireethan siellä on. Mulla alkaa satasen kieppeillä kutosella täristää, kytkin pohjaan tai kaasun vähennys niin häviää kaikki vibrat. Aluksi ajattelin että ketjujen ja rattaiden vaihdolla siitä selviää mutta saapa nähdä. Lisäksi kutosvaihde pitää hieman erilaista ääntä kuin muut vaihteet. 24000 remppa olis kohta edessä ni selviää myös tuo jyk4:n mainitsema tulppien vaikutus.
Pistäkäähän huomioita jos syy selviää.

Mä vaihdoin tulpat talvella ja tärisee nyt. Ajettu jotain 7000 huollon jälkeen että tuskin tulpissakaan vika, mut kaikkihan mahdollista.

Hieman joo epäilyttää tuo tulppa-osasto, käynti on kuitenkin todella tasainen eikä röpötä tai muutakaan häröä millään alueella, pelaa niinkuin ruiskuvehkeen kuuluukin. Vaihdeaskiin kallistuu mun epäilykset.

Mulla on -97 XX:ssä samanlaista värinää kun kierrokset on 4500-5000. Syy tuohon on varmaankin se tasapainoakseli. Onkohan kukaan tasapainottanut akselia uudelleen tai voikohan sen välystä jotenkin säätää?
Tärinä ei ole naurun asia, mutta toi alkaa kuullostaa ihan epätasapainoakselilta
biggrin.gif

Tärinät hävis kun vaihdoin hondan GN4 öljyt castrolin GPS:n tilalle, joilla olikin jo ainakin 7tkm ajeltu. Huomasin, että tärinät voimistui kun koneen ajoi kuumaksi, eli toi castrolin liru menetti ilmeisesti viskositeettinsa...
Nyt napsuu vaihteet pehmeesti ja kytkinkin tuntuu toimivan paremmin.

Kannattaa kiinnittää myös öljyihin huomiota jos täristää.

Nyt ei muutaku kovaa
062802moto_prv.gif

Kiitoksia vastauksista!
bowdown.gif

Tärinät hävis kun vaihdoin hondan GN4 öljyt castrolin GPS:n tilalle, joilla olikin jo ainakin 7tkm ajeltu. Huomasin, että tärinät voimistui kun koneen ajoi kuumaksi, eli toi castrolin liru menetti ilmeisesti viskositeettinsa...
Nyt napsuu vaihteet pehmeesti ja kytkinkin tuntuu toimivan paremmin.

Kannattaa kiinnittää myös öljyihin huomiota jos täristää.

Nyt ei muutaku kovaa
062802moto_prv.gif

Kiitoksia vastauksista!
bowdown.gif
Laitoitko ihan 10w40 vai jäykempää? V...u ku rupee ihmetyttää toi juttu ku itekkin vaihoin kuukaus sitten motulin 5100 10w40, pitäs olla hyvä öljy mutta jospa se ei sittenkään käy tuohon bläkkäriin niin hyvin... Pitäsköhä siirtyä delvakkiosastolle....
nixweiss.gif

Back